Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

csakb

Well-Known Member
2014. március 2.
396
651
93
Bocs, ezt elfelejtettem beszúrni, és már nem tudom szerkeszteni a hsz-t. XD
Ezen szakadunk a röhögéstől (kínunkban) a fészbuk-csoportokban, hogy bármiféle írásos panaszra ezt a sablonválaszt kapjuk vissza. XD XD XD

surbqyzc3hrm7ahszfu9.jpg
 
M

molnibalage

Guest
Ha jól emlékszem nálunk a felsővezeték használat 350ft/m, mondjuk abban benne van az áram ára is.
Per méter....? Még km-re is soknak tűnik. Vagy ez a szerelvény hosszára vonatkozik annak tömege nélkül?

Mindig is érdekelt, hogy hogyan fizetnek a vasutak a villamos áramért. Mert ez alapján nagyon vicces, hogy egy 3 vagy 300 vagont húzó szerelvény is ugyanannyit fizetne úgy, hogy teljesen más áram mennyiséget vételeznek a hálózatról...
 

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
9 779
44 960
113
Per méter....? Még km-re is soknak tűnik. Vagy ez a szerelvény hosszára vonatkozik annak tömege nélkül?

Mindig is érdekelt, hogy hogyan fizetnek a vasutak a villamos áramért. Mert ez alapján nagyon vicces, hogy egy 3 vagy 300 vagont húzó szerelvény is ugyanannyit fizetne úgy, hogy teljesen más áram mennyiséget vételeznek a hálózatról...

Azért írtam, hogy ha jól emlékszem, mert nálunk 4 éve csak, mint érdekesség hangzott el, hogy mindenki meghökkenjen rajta.
 

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
9 779
44 960
113
Utánanéztem, jól át lettünk b***va (vagy teljes költségre gondolt anno):

MÁV:
Felsővezeték használat 61ft/km (ebből állami támogatás 36ft).

Továbbadott vontatási célra felhasznált (előfűtéshez, előhűtéshez) villamos energia: 19,0Ft/kWh
Rendszerhasználat:3,2Ft/kWh
Továbbadott vontatási célra felhasznált (előfűtéshez, előhűtéshez) villamos energia hálózati veszteség:1,0Ft/kWh
Energiaadó:0,3Ft/kWh
Vet. szerinti pénzeszközök:3,8Ft/kWh


GySEV:
Felsővezeték használat 85ft/km (ebből állami támogatás 173ft).

Továbbadott vontatási célra felhasznált (előfűtéshez, előhűtéshez) villamos energia: 18,8Ft/kWh
Rendszerhasználat:4,8Ft/kWh
Továbbadott nem vontatási célra felhasznált (előfűtéshez, előhűtéshez) villamos energia hálózati veszteség:1,6Ft/kWh
Energiaadó:0,5Ft/kWh
Vet. szerinti pénzeszközök:6,2Ft/kWh
 

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 217
4 568
113
0 bevételt generáltak, arra voltak jók, hogy helyjegy nélkül, egy pohár ásványvíz mellett utazhassanak a szarházibbak.
A 0 bevétel a bérbeadási rendszerből kifolyólag nem lehet igaz, vállalkozók bérelték-üzemeltették. Ha nem a MÁV bevételeit szaporította, akkor házon belül volt/van a hiba.
Ja, és egy évig dolgoztam rajta még egyetemista koromban, a tökömet is elhagyva nagyon sokszor, nem egy ásványvizet fogyasztókból álló közönség volt...
 

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
9 779
44 960
113
A 0 bevétel a bérbeadási rendszerből kifolyólag nem lehet igaz, vállalkozók bérelték-üzemeltették. Ha nem a MÁV bevételeit szaporította, akkor házon belül volt/van a hiba.
Ja, és egy évig dolgoztam rajta még egyetemista koromban, a tökömet is elhagyva nagyon sokszor, nem egy ásványvizet fogyasztókból álló közönség volt...

Óhh, MÁV meg a bérbeadás.
Vannak tucatjával olyan helyek az országban, amiket a MÁV ingyen "bérbeadott" aztán a mai napig fizeti az ott felhalmozott veszélyes hulladék miatti bírságot/kezelést.
De a pályát is ingyen használja a volt vezérigazgató szállító cége, mivel leköszönése előtt egy nappal megajándékozta vele.
Az étkezőkocsi se volt kivétel, Ferenc testvérék okosban kiloptak pár milliót, aztán leállították amikor veszteségbe fordult 11 éve.

Legalább Ilonkától megszabadultunk, mi pezsgőt bontottunk a kollégákkal.
 

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 217
4 568
113
Akkor nem a büfékocsi hibája, hogy nem termelt bevételt a MÁVnak. :cool:
Olyan cég, mint az MTV/MTVA, csak pénzszivattyúként működik minimális közszolgáltatás-nyújtás imitálása mellett...
 
  • Tetszik
Reactions: Ooorky

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
9 779
44 960
113
Ha valakit érdekel, a vasúti fő Utasítások:
https://www.mavcsoport.hu/sites/def...ocument/public/f._1._sz._jelzesi_utasitas.pdf
https://www.mavcsoport.hu/sites/def...cument/public/f._2._sz._forgalmi_utasitas.pdf
https://www.mavcsoport.hu/sites/def...ic/f._2._sz._forgalmi_utasitas_fuggelekei.pdf

Egy Uniós határozatnak hála (nemzeti vasúti szabályzat nem lehet szigorúbb, mint az összeurópai) jövőre az F1 és F2 hossza kb. a felére csökken, a függelék pedig kikerül a hatósági vizsgák közül.
Ezzel kb. tenni fog egy gyenge lépést a vasút munkaerőhiány megszüntetése felé, mivel (számomra) érthetetlen, hogy szakágtól függően a jelentkezők 50-90%-át megbuktatják "hatósági vizsgán" egy """non-profit""" kht-nál (37000ft/fő/vizsga, szóbelit akkor is ki kell fizetnie a cégnek, ha nem sikerül az írásbeli így az elmarad).
Az átengedettek meg arról tettek tanúbizonyságot, hogy a fent linkelt szarságokat szóról-szóra bemagolták, ~30%-uk önálló munkavégzésre alkalmatlan, néhányuk 1 hónapon belül felmond.
Pedig már ott tartunk, hogy osztrákból/németből hazatérő 20-30 évesek próbálnak elhelyezkedni a cégnél, mivel elbaszták a fiatalságukat, gyárban nem akarnak melózni, a kinti élet meg annyira megdrágult, már nem bírják kétkezi munkából...
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 670
113
És az osztrákokat is, csak viszonzásképpen, már ha igazak a videóban elhangzottak

Én a magam részéről ehhez annyit tudok hozzátenni, hogy nem véletlen járnak a motorosok az elmúlt pár évben szívesebben a Szlovénia, Olaszország útvonalon. A kedves "sógorok" imádják a CO mérést, decibel mérést, a gumik kopottságán történő drámázást. Kötelező elsősegély csomag, láthatósági mellény( ha van utasod akkor kettő) meglétének ellenőrzését.
Ha 8-10 km/h gyorshajtással kapnak el akkor nem csak legombolnak, hanem nevelő célzattal baszakodnak veled vagy 2 órát. Ja meg ne legyen rajtad vagy a motoron GoPro kamera, mert azt helyszíni felkoncolással jutalmazzák.
Ha 10 motorral mentek egy ilyen kis móka akkor is 1 óra ha mindenkinek mindene rendben van. Szezonban minden kedvelt motorosútvonalnál jelen vannak. Sokan meséltek olyan túrákról, amiken egy hosszú hétvége alatt 3-4 ilyen megállítás is volt. És ezek mellett az igazán szép panorámaútjaik külön fizetősek.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 763
14 697
113

Bal - Jobb oldali közlekedéshez kapcsolódó érdekesség, hogy az európai autókhoz képes a japán autókon ezért van a mai napig a bal oldalon az üzemanyag töltőnyílás.

Régebben a benzinkutak egyszerűen az utak mellett voltak telepítve, sztrádák sem voltak jellemzőek, így sok helyen egyszerűen csak az út szélére / mellé lehetett beállni tankolni. Ezért fontos volt, hogy a töltőállomáshoz közelebbi oldalon legyen töltőnyílás, így annak helyét is a bal/jobb oldali közlekedésnek megfelelően az út széléhez eső oldalon alakították ki. Bár mára már nincsen ennek különösebb jelentősége, Japánban a mai napig a bal oldalon közlekednek, és a szokás miatt megmaradt az eredeti helyén.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
9 779
44 960
113
Bal - Jobb oldali közlekedéshez kapcsolódó érdekesség, hogy az európai autókhoz képes a japán autókon ezért van a mai napig a bal oldalon az üzemanyag töltőnyílás.

Régebben a benzinkutak egyszerűen az utak mellett voltak telepítve, sztrádák sem voltak jellemzőek, így sok helyen egyszerűen csak az út szélére / mellé lehetett beállni tankolni. Ezért fontos volt, hogy a töltőállomáshoz közelebbi oldalon legyen töltőnyílás, így annak helyét is a bal/jobb oldali közlekedésnek megfelelően az út széléhez eső oldalon alakították ki. Bár mára már nincsen ennek különösebb jelentősége, Japánban a mai napig a bal oldalon közlekednek, és a szokás miatt megmaradt az eredeti helyén.

Audis mérnök azt mondta, nehogy elüssék a sofőrt tankolás közben :D
Amúgy Európán kívül még rengeteg benzinkút van szimplán az út szélén, mivel nem olyan szigorúak az előírások.
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst
T

torsen

Guest
Audis mérnök azt mondta, nehogy elüssék a sofőrt tankolás közben :D
Amúgy Európán kívül még rengeteg benzinkút van szimplán az út szélén, mivel nem olyan szigorúak az előírások.

Nemcsak Európán kívül. Menj el Olaszországba, egy "buszmegállóban" tankolhatsz...