Szépnek nem szépek ezek az úszó szállodák, de azt el kell ismerni, hogy impozáns méreteik vannak
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Nem vagyok benne biztos, hogy annyira jó ötlet lenne az IC motorvonat. Itthon főleg a pénteki, szombati, ünnepnapi forgalom változásai miatt sokkal hatékonyabb a hagyományos felépítésű szerelvény (már ha van elég üzemképes vagon).Csak pozitívan
Az egyesen mégse V43-asokkal adják ki a vonatokat, hiába sok a lassújel.
Igen az jó lenne IC kényelmű Stadler. Vajon eszükbe jutott?? Bizonyára, csak még pletykaszinten sem hallottam, hogy emlegetnék.
Az a baj hogy szegény Szilin akár hogy javítasz attól még egy átok a pályának, a vezérnek. A francnak van kedve pattogni a váltókörzeten és a pálya se tolerálja. Egy szó mint száz szükséges új jármű, szükséges lenne új gép.Akárhogy néztem, csak abban az egy darab cikkben írnak mozdonybeszerzésről, a mávcsoport oldalán sincs semmi róla:
https://www.mavcsoport.hu/mav-csoport/beszerzesi-hirdetmenyek/folyamatban
Persze, öregek a Szilik, de máshol se jobb a helyzet, normális karbantartással 4 kocsis IC-ket még 20 évig vígan elhúzgálnak, a Budapest-Záhony, Budapest-Miskolc vonalakon nem sokat módosítana, hogy a jövőben engedélyezett 140 helyett 130-cal menne, máshol még annyival se.
Hagyományos személyvonatok kikopásával úgyis elkezdhetik leépíteni és kannibalizálni a maradék állományt is.
85 mozdonyt fogalmam sincs hol lehetne használni.
Ne haragudj, de a vasutat napi szinten használó utasként kérdezve ez a tömény baromság úgy amúgy honnan????A Sziliket?
Egyre nehezebben tudnak üzemben tartani bármit, nem csak a Sziliket. Az egész infrastruktúra szét van rohadva.
Én csak egy egyszeri utas vagyok, aki naponta ingázik ezen a bűzös roncskupacon, amit vasútnak próbálnak beállítani, de úgy látom, hogy a végórákat éli.
Se pénz, se humán erőforrás, se felsőbb szintű akarat, hogy érdemben változzon bármi. Az IC+, meg a minimális, egyre csúszó KISS beszerzés még pótcselekvésnek is szánalmas, és eladják PR-ban, hogy majd pár vasúti kocsi, meg tucatnyi motorvonat elhozza a megváltást. És természetesen a balatoni büfékocsi, az a legszebb hangú csengettyű a bolondsipkán XD
Csak még azt a pár évtizedet várja ki mindenki, mire ezeket sikerül üzembe állítani, és akkor minden csudiszép lesz, de komolyan!
Megjavulnak a pályák, a váltók, az épületek, a biztberek, a munkakörülmények, lesz ember, működő jegypénztárak, működő jegyautomaták, talán még takarítás is, akár évente kétszer!
Minden tiszteletem a dolgozóké, akik még próbálják valahogy fenntartani a látszatát a működőképességnek.
Én bő másfél éve végleg felhagytam az IC-zéssel, inkább ismét autóval járok nagyobb távokra, és most azon vagyok, hogy az ingázást is megússzam végre, és örökre búcsút intsek a magyar vasútnak. Nem fog hiányozni.
Bő lére eresztett, de inkább nagyon alapos Model 3 tapasztalatok egy 2000 mérföldes Michigan - LA úton.
Átlag 200 mérföldenként állt meg tölteni Superchargerrel, ami 30-40 percet vesz igénybe (15% kapacitás tartalékolásával), 75 mérföld / órával haladva. Efölött csökken a hatékonyság.
Kocsi telepakolva, 2 ember, klíma, zene, töltés stb.
Mivel a Superchargerért fizeni kell, ezért kb. 3/4 ére jött ki az "üzemanyag" költség, mint benzinre átszámítva (USA árakon persze, ami még most is csak fele-kétharmada az európai benzináraknak!), otthoni töltéssel nyilván jóval kedvezőbb.
Energiába átszámítva viszont kb. egy tank benzinből tette meg az utat, ami egyrészt mutatja mennyire szarok relatíve a belső égésű motorok hatásfokban / mennyire alacsony a jelenleg elérhető akkuk energiasűrűsége.
A Tesla Superchargerek ott nagyon jól ki vannak építve, és más kocsikkal ellentétben az útvonalat a fedélzeti navigációs rendszer eleve úgy tervezi meg, hogy útba essen a következő töltőállomás és minimális legyen a töltéssel elpazarolt idő. Más elektromos márkáknál ez nem így van, így ezt is tervezgetni kell.
A Model 3-ról egyébként az volt a véleménye hogy mint utazókocsi nagyon kellemes, jók az ülések, alacsony a szélzaj, praktikus a belső ergonómia. Egyedül egy defekt volt kellemetlenség, amiről nem igazán a kocsi tehet, hanem hogy a gödrök és a peres gumik nem jönnek ki jól.
Itt is vannak a képek erről...Most vannak Velimben teszten az elsők gyakorlatilag időben vannak - szokásosan pontosan, Stadler minőségben.
2,5 óránként kb. 0,5-0,75 óra várakozás. Ez egy 500 mérföldes úton is elég szép hosszú holtidő. De, ha valakinek ez belefér, lelke rajta. Csak egy 30-40 ezer dolláros autótól lehet, hogy nem ezt várja az ember. Mivel biztonsági ráhagyás is kell ez azt jelenti, hogy itthon pl. egy Bp-határközeli település-Bp út is kb. 1,5 órával lehet hosszabb, 4,5 óra helyett 6. Azért ez brutálisan sok különbség, ha az ember pl. dolgozik... De még mondjuk rokon látogatásnál is.Bő lére eresztett, de inkább nagyon alapos Model 3 tapasztalatok egy 2000 mérföldes Michigan - LA úton.
Átlag 200 mérföldenként állt meg tölteni Superchargerrel, ami 30-40 percet vesz igénybe (15% kapacitás tartalékolásával), 75 mérföld / órával haladva. Efölött csökken a hatékonyság.
Kocsi telepakolva, 2 ember, klíma, zene, töltés stb.
Mivel a Superchargerért fizeni kell, ezért kb. 3/4 ére jött ki az "üzemanyag" költség, mint benzinre átszámítva (USA árakon persze, ami még most is csak fele-kétharmada az európai benzináraknak!), otthoni töltéssel nyilván jóval kedvezőbb.
Energiába átszámítva viszont kb. egy tank benzinből tette meg az utat, ami egyrészt mutatja mennyire szarok relatíve a belső égésű motorok hatásfokban / mennyire alacsony a jelenleg elérhető akkuk energiasűrűsége.
A Tesla Superchargerek ott nagyon jól ki vannak építve, és más kocsikkal ellentétben az útvonalat a fedélzeti navigációs rendszer eleve úgy tervezi meg, hogy útba essen a következő töltőállomás és minimális legyen a töltéssel elpazarolt idő. Más elektromos márkáknál ez nem így van, így ezt is tervezgetni kell.
A Model 3-ról egyébként az volt a véleménye hogy mint utazókocsi nagyon kellemes, jók az ülések, alacsony a szélzaj, praktikus a belső ergonómia. Egyedül egy defekt volt kellemetlenség, amiről nem igazán a kocsi tehet, hanem hogy a gödrök és a peres gumik nem jönnek ki jól.
Nem vagyok benne biztos, hogy annyira jó ötlet lenne az IC motorvonat. Itthon főleg a pénteki, szombati, ünnepnapi forgalom változásai miatt sokkal hatékonyabb a hagyományos felépítésű szerelvény (már ha van elég üzemképes vagon).
Míg motorvonatból csatolgatni kell ami jóval kényelmetlenebb mert a plusz jármű máshonnan hiányozni fog.
Nem azt mondom, hogy minden klappol mert nagyon nem. Sorolhatnám mik a hibák, de ez nem ide való. Viszont totál negatívba látni az egészet...
Továbbra is tartom nincs időm 30-40 percet várni.....sem cégvezetőként sem pedig magánemberként.....most komolyan mi a rosssebet csinàlsz addig?No offense .......szimplán ...nem tetszik ...és nekem nincs ennyi időm plusszba.....ez csak ízlés, de veszettt csúnya autó kívűl és belül is egy európaihoz viszonyítva
2,5 óránként kb. 0,5-0,75 óra várakozás. Ez egy 500 mérföldes úton is elég szép hosszú holtidő. De, ha valakinek ez belefér, lelke rajta. Csak egy 30-40 ezer dolláros autótól lehet, hogy nem ezt várja az ember.
Mivel biztonsági ráhagyás is kell ez azt jelenti, hogy itthon pl. egy Bp-határközeli település-Bp út is kb. 1,5 órával lehet hosszabb, 4,5 óra helyett 6. Azért ez brutálisan sok különbség, ha az ember pl. dolgozik... De még mondjuk rokon látogatásnál is.
Meg 2 ember. Ekkora távra nem ritka a 4 ember sem. Pl. mi barátaimmal így mentünk mindenhova. Az laza +150 kg. Mondjuk egy eleve 2+ tonnás autónál ez kevésbé érződik meg, de akkor is plusz tömeg.
Lehet, hogy az üzemanyag költség kisebb és a valós fogyasztás is, csak ha te az akksiba a gyártás során átlagos használat mellett 10-15 évnyi CO2 pöfékelést teszel bele előre, akkor ez a kocsi jelenleg minden, csak nem környezetvédő, mert pont, amikor a CO2 emissziót tényleg vissza kéne fogni, akkor ezek tömeges elterjedése azt okozná, hogy még rátesznek egy lapáttal és majd 10-15 év múlva talán elkezdjük érezni előnyeit is globálisan. A városok levegője picit tisztább lesz tőle, de ehhez is sok kéne. A szálló porral ez sem tud mit kezdeni.
Szép, szép a haladás, de ez hol lesz tömegek kocsija? Még az USA-ban sem az. A világ 85%-n ez a kocsi a luxus netovábbja... Persze, a ingyen hozzávágják az emberhez és a pateronos közösség úgy havi 1000 USD-vel megdob, akkor elhiszem, hogy ez valakinek olcsó és praktikus is. De ő nem az átlag.
Én nem vezetek és 6,5 órát egy seggel ritkán, bár ismerek olyat, aki egy megállással hazajött Hollandiából...Előbb vezess le 500 mérföldet 6,5 óra alatt egy seggel, aztán térjünk vissza erre a holtidő dologra. Jellemzően ennél még több is van, csak mert az emberek nyújtózkodni akarnak, valakinek pisilni kell stb.
Micsoda? Az, hogy minden olyan úton, ami 250 km-nél messzebbre meg kb. 1 órával hosszabb az utad? Ha meg éppen baleset van és kerülni kell, akkor meg matekozni kell a világ nagy részén (még), hogy akkor hol lesz töltő? Vagy az, hogy a gyorstöltő csak akkor lesz gyors, ha egyedül vagy? Vagy, ha egy fej van és éppen beesik előtted valaki, akkor meg lehet várni? Mert ma ez a realitás...Kínkeserves ellenérv ez nagyon.
Nos, a cégnél rendszeresen kellett határközeli településekre járni, mert ott vannak szivattyú és kompresszorállomások, meg valahogy furcsa eloszlása volt a munkának. De egy sokat utazó PM meg aztán minden felé megy. Neki egy ilyen méregdrága autó kb. a szemedbe röhögés kategóriája, mert túl drága az ideje ehhez...A Model 3 hivatalos hatótávja 310 mérföld, az 500 km. Mondjál már nekem magyarorszgi határközeli települést, ami egyébként nem jönne ki 500 km-ből.
Bp-FényeslitkeKelet-Nyugati irányban az ország úgy 550 km-ből beautózható, szóval aki Sopronból látogatja a fehérgyarmati rokonait, ÉS egy seggel akarja leautózni a megállások nélkül is nettó 6 órás utat, az ne vegyen egyelőre elektromost, mert úgy fél órára meg kell majd állnia.
Ha a végponton nincs komoly töltő, akkor bizony a töltőhöz is külön menni kell és az is időveszteség. Ha a gyorstöltőnél bent áll valaki és várnod kell, akkor is hellóbelló idő...De legyen a gyakorlati példa ahogyan a videóban, 320 km és még 15% tartalék. Magyarország ebből a hatótávból kényelmesen beautózható, Budapest-Debrecen kevesebb, mint 250 km és hazai viszonyok között már egy combosabb útnak számít. Helyben meg nyilván töltesz, mert gondolom valamit csinálsz is ott, nem csak oda mész és vissza. Ha nem a fenti extrém példát nem vesszük, itthon legalábbis bármilyen átlagos felhasználásra bőven elég a mostani hatótáv is. Külföldön vagy az USA-ban már vannak korlátok.
Nem erről írtam. Megint abba kötsz bele, amit nem írtam. Kb. ötvenszer leírtam, hogy városi közlekedésre és agglomerációzásra alkalmas a Tesla. Csak te magad előtt látod, hogy az a fenntartható jövő, hogy 2+ tonnás autók járkálnak és ugyanúgy elfoglalják a város limitált helyét? A villanyautó egy olyan lépcsőfok, ami igazából nem vezet sehova, mert a jövő várostervezésével ütközik össze, hogy úgysem szabadna beengedni az autókat. 40k dollárét venni egy autót, amit idővel még pénzért engednek be a városba nekem valahogy nem tűnik jó ötletnek. Ha meg nem változik a policy, akkor csak annyi fog változni, hogy villanyautó dugó lesz. Tiszta levegő, de még drágább autókkal lenne dugó, bár ilyen ár mellett ezek elterjedtsége vonalvastagságnyi lesz... Csak akkor megint ott vagyunk, hogy a kis és olcsó villanyautóval meg 100-150 km-nél messzebbre nem mész. Akkor két autó kell? Nem jó.Ha a városi autózásról van szó, akkor a példád szerint egyetlen ember ül a kocsiban, aki 2 km-re levő budira megy autóval, de ha elektromos az autó akkor viszont rögtön a 100 tagú cigányzenakar bőgősei mennek koncertre egy zalai esküvőre.. hááát. Ne túlozzunk egyik irányba se, egyébként is kerekítési hiba.
És kinek telik ilyen kocsira? Ez egy hobbi.CO2 kit érdekel.. a helyi emisszión lehet vele javítani, és környezetvédelmi szempontból ez lenne az előnye, de ez mindegy is, alapvetően a gyakorlati tapasztalatok azt érdekesek. A faszi levezetett 3000+ km-t, klasszikus utazókocsi módban, és nem volt neki különösebben nyűgös, az e-üzemből eredő hátránya annyi volt, hogy kb. 2x annyit kell megállnia.
Én sem értem, csak pl. mondjuk a világnak vannak olyan részei, ahol 4-12 órákat is vezetsz és vagy 40+ fok van (kondi folyamatosan megy) vagy télen -20 és hegyek vannak akkor meg a fűtés durván. Ott az elméleti hatótáv alacsony és a népsűrűség is olyan, hogy ott gyorstöltő majd egyszer valamikor lesz. Talán.Megjegyzem megint - tényleg nem értem azokat az embereket, akik fakír módban tolnak le 500 meg 1000 km-eket. Az ilyen mit csinál, a kocsiban eszik, iszik, ott is végzi a dolgát, belerohad inkább az ülésbe csak ne kelljen 10 percre megállni..? Oké, a területi képviselő az más, de ne belőlük induljunk ki (ők amúgysem kapnak soha Teslát céges kocsinak).
Az USA-ban relativ rohadt sokat adnak el belőle, olcsónak meg nem lesz olcsó, mert nem a Suzuki ligában játszik, azzal hülyeség összehasonlítani, az ára meg egyébként egy klasszikus, jól felszerelt mid size sedan (35k USD felső- középkategória) árszintjén van. Mid-size sedan pedig ott bőven akad...
Sehol nem játszik, még az USA-ban sem. Norvégiában mondjuk igen,bár ott sem bírja a támogatási rendszer és lassan a grid sem. De még ott is támogatták, aztán annyira rácuppantak, hogy néztek egy picit...
Nyilván nem az átlag magyar fizetéssel és kocsivásárlással érdemes összehasonlítani, mert a magánemberek tekintetében jellemzően kimerül a 3-4 milliós új kocsi, esetleg olcsóbban valami levedlett német import kocsiban, többet az emberek nem tudnak kifizetni. A nagy része így is céges flotta vagy valami leasing, amibe pár millióval fejest lehet ugrani. Itthon ára miatt nem játszik a Tesla népautónak, ahogyan a Audi A6, Camry, Passat stb. sem lesz soha népautó (levedlett német cuccokat most hagyjuk, új autóról beszélek).
Lehet, hogy az üzemanyag költség kisebb és a valós fogyasztás is, csak ha te az akksiba a gyártás során átlagos használat mellett 10-15 évnyi CO2 pöfékelést teszel bele előre, akkor ez a kocsi jelenleg minden, csak nem környezetvédő, mert pont, amikor a CO2 emissziót tényleg vissza kéne fogni, akkor ezek tömeges elterjedése azt okozná, hogy még rátesznek egy lapáttal és majd 10-15 év múlva talán elkezdjük érezni előnyeit is globálisan. A városok levegője picit tisztább lesz tőle, de ehhez is sok kéne. A szálló porral ez sem tud mit kezdeni.
Tudnál erre valami forrást adni, de nem valami zöldbaromságot.
Én valahogy nem tudom ezt elhinni, hogy ennyire szennyező egy akkugyár.
A magyar SDI-ban évi több százezer autóba való akkut fognak készíteni jövő évtől, akkor az a gyár lesz Magyarország legnagyobb CO2 kibocsátója?
Vagy egyáltalán milyen kibocsátása lesz? Mert tudtommal áramot használnak leginkább a gyárban, az meg magyarországon eléggé zöldnek számít Paks miatt.
Ok, a lítium és egyéb nyersanyagok bányászata környezetszennyező, de nem hinném, hogy környezetszennyezőbb, mint pl. a palaolajbányászat.
Egyébként meg még ha az akku CO2 töbletet is ad, maga az elektromosautó legyártása (akku nélkül) meg jóval kevesebb CO2 kibocsátással jár, hisz sokkal kevesebb alkatrészből áll.
Az elektromos autókra adott támogatásból nem lenne célszerűbb pl. afrikai országoknak gázerőműveket építeni?
Ég és föld lenne a két "befektetés" között a különbség kibocsátáscsökkenés/€ szempontból...
Ebben hangzott el.
Nem viccből kerül egy 85 kWh akkupakk nagyságrendileg 10k USD-be. Ha sokba kerül egy termék, ami nem szolgáltatás, hanem valóban gyártani kell és anyagot mozgatni az azt jelenti, hogy sok erőforrást használt fel hozzá. És mivel ma a világ nagyrészt fosszilis üzemanyagon él...
Milyen áramot?Ez nagyon nem igaz. Mivel most kezdik gyártani őket, ezért az árban még benne van a gyárépítés, fejlesztés költsége. Az SDI akkujában jelenleg ezek is benne vannak. Pár év múlva meg jóval olcsóbb lesz.
Akkor ez azt jelenti, hogy pár év múlva nem lesz olyan szennyező egy akkucsomag gyártása?
A másik meg amit mondtam. Az SDI áramot használ, ami Magyarországon elég zöldnek számít. Ha meglesz Paks 2, akkor meg mégzöldebb lesz.
Európai kormányok fizetnek azért, hogy európai autót vegyél, vagyis növeld az EU gazdaságát.
Ha Afrikába megy el az a pénz gázerőművekre, akkor olyan, mintha fekete lyukba öntötted volna. Vissza nem jön semmi abból.