És ez nem vicc. Sajnos ott tarunk, hogy erre igény lenne sok helyen...
Hatásos, de a gyalogosfelismerő rendszerek korában kissé túlhaladott
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
És ez nem vicc. Sajnos ott tarunk, hogy erre igény lenne sok helyen...
Itthon, ami a világ fejlettebbik része az autók átlagéletkora 13 év. Tehát gyalogos felismerő rendszer tömegesen arányban úgy 15+ év múlva talán lesz.Hatásos, de a gyalogosfelismerő rendszerek korában kissé túlhaladott
Hiába ismeri fel a gyalogost, ha a kocsi túlzott sebessége miatt az már féktávon belül van.Hatásos, de a gyalogosfelismerő rendszerek korában kissé túlhaladott
Hatásos, de a gyalogosfelismerő rendszerek korában kissé túlhaladott
Leszamitva persze hogy jelenleg már nem nagyon árulnak olyan kocsit, amelyben gyalogosfelismerő rendszer nincsen.
Hiába ismeri fel a gyalogost, ha a kocsi túlzott sebessége miatt az már féktávon belül van.
Öhm.
A vásárlók jelentős része "budget" kategóriás autót vásárol, amikben sokszor még ülésfűtés sincs.
Öhm. A vásárlók mindegyike olyan kocsit vásárol, amely megfelel az EU szabályoknak / szabványoknak.
Értem hogy működik, de amit te beraktál az nem az utcai gyakorlat, hanem csak egy teszt. 20-60km/ó sebesség KÖZÖTTI teszt, azaz lehet hogy az autók csak 25-el mentek, még lakott területen se ez a jellemző. A másik: a szóló gyalogost felismeri, OK. Akkor is felismeri, ha összefüggő tömegben mennek előtte keresztbe?!! A másik:Nem nagyon érted szerintem hogy működik a rendszer, amint felismeri a gyalogost, a jármű magától allora fékez. Emberrel ellentétben nincs nagyon olyan, hogy féktávon belül észlel (kivéve gondolom ha valami teljesen extrém sebességgel közelíti a zebrát. Shit happens)
A gyakorlatban pedig nagyon jól működnek már ezek a rendszerek.
1 hete hoztam haza, a gyártó egyetlen autójában sincs gyalogosfelismerő rendszer, mivel az csak 3 év múlva lesz kötelező, de még abban az évben is minimum fél évig raktárkisöprés lesz.
https://zoom.hu/hir/2018/08/17/evente-egy-kisebb-magyar-falu-lakossagat-gazoljak-el-a-zebran/Leszamitva persze hogy jelenleg már nem nagyon árulnak olyan kocsit, amelyben gyalogosfelismerő rendszer nincsen.
Magyarán az unalomig ismételt statisztika alapján, arra készülni ami belátható időn belül (nem 15 év mulva) már túlhaladott lesz és magától megoldódik, és egyébként sosem volt jelentős objektív probléma (zerbrán gázolás), teljesen felesleges.
Másképp nézve - jelenleg az új autók nem elhanyagolható részében már most van, 3-4 év múlva pedig a budget kategóriában is 100% lesz az elterjedés.
https://zoom.hu/hir/2018/08/17/evente-egy-kisebb-magyar-falu-lakossagat-gazoljak-el-a-zebran/
Sosem volt gond...? Pislogok..
Ma még elhanyagolható részében van, asszem a Subaru az egyetlen amelyiknek majdnem a teljes járműparkja fel van vele szerelve (kivéve BRZ, de annak csak a motorja Subaru).
Látom a statisztika kurvára nem erősséged...Az a baj, hogy bután pislogsz.
Egy statisztikailag igazolhatóan jelentéktelen (5% körüli) baleset típusból próbálsz elefántot csinálni, egy Blikk cikk, valamint a saját örökbecsű és univerzális igazságtartalmú budafoki úti egyelemes mintád alapján.
A militáns budapesti biciklis szubkultúra jellegzetes acsarkodása, meg a világpusztító 2,5 kilós biciklisláncod pedig leginkább komikus. Nálad kicsit régebben és nem csak napi 2 útvonalon (Haller - Budafoki, ami elég pronyó környék) közlekedem, és nem csak itthon.
A magyar közlekedési kultúra összehasonlításban nem rossz, leszámítva egy két nagyon szarul, vagy nagyon parasztul vezetőt, az elsőbbséget általában megadják, zebrán is, bár az elég vegyes mert sokszor lathatoan a gyalogosról se lehet eldönteni, hogy mi a francot akar, lathatoan maga sem tudja. És igen, ez gyalogosként közlekedve még idegesítőbb, láthatóan egyre alacsonyabb a népesség színvonala.
Vezetőkből is általában azokkal van a baj, aki vagy nagyon fiatal / bajor típust vezető boyracer, vagy a nem a sajátját ütő-rúgó cégautós paraszt, esetleg ennek a pronyó változata kisteherautóval. Biciklis - robogós ugyanezt képezi le, csak annyival rosszabb hogy jellemzően nem csak leszarja, hanem eleve nem is tudja a szabályokat. Ránézésre ott is meg lehet mondani hogy mióta közlekedik, ha profi biciklis akkor altalaban vele sincsen semmivel több baj, mint egy motorossal (magyarán semmi, azon túl hogy folyton figyelni kell rá ahogy jobbról balra cikázik körülötted).
Az a baj, hogy bután pislogsz.
A boyracer dumától is a falnak megyek. A szabályszegő vezetők többségénél pl. mobil figyel a kezében. Eszméletlen, hogy mennyi női vezető pofázik egyik kezében tartott telefonnal és próbál meg vezetni. Kb. fogalmuk sincs, hogy mit csinálnak. Mondjuk a telefonáló férfiak sem sokkal jobbak.
Nincsen igazad, a leggyakoribb gyalogos baleseti hely a kereszteződésben, zebrán gázolás, és a 4. leggyakoribb hely a zebrán gázolás nem kereszteződésben.Az a baj, hogy bután pislogsz.
Egy statisztikailag igazolhatóan jelentéktelen (5% körüli) baleset típusból próbálsz elefántot csinálni, egy Blikk cikk, valamint a saját örökbecsű és univerzális igazságtartalmú budafoki úti egyelemes mintád alapján.
A militáns budapesti biciklis szubkultúra jellegzetes acsarkodása, meg a világpusztító 2,5 kilós biciklisláncod pedig leginkább komikus. Nálad kicsit régebben és nem csak napi 2 útvonalon (Haller - Budafoki, ami elég pronyó környék) közlekedem, és nem csak itthon.
A magyar közlekedési kultúra összehasonlításban nem rossz, leszámítva egy két nagyon szarul, vagy nagyon parasztul vezetőt, az elsőbbséget általában megadják, zebrán is, bár az elég vegyes mert sokszor lathatoan a gyalogosról se lehet eldönteni, hogy mi a francot akar, lathatoan maga sem tudja. És igen, ez gyalogosként közlekedve még idegesítőbb, láthatóan egyre alacsonyabb a népesség színvonala.
Vezetőkből is általában azokkal van a baj, aki vagy nagyon fiatal / bajor típust vezető boyracer, vagy a nem a sajátját ütő-rúgó cégautós paraszt, esetleg ennek a pronyó változata kisteherautóval. Biciklis - robogós ugyanezt képezi le, csak annyival rosszabb hogy jellemzően nem csak leszarja, hanem eleve nem is tudja a szabályokat. Ránézésre ott is meg lehet mondani hogy mióta közlekedik, ha profi biciklis akkor altalaban vele sincsen semmivel több baj, mint egy motorossal (magyarán semmi, azon túl hogy folyton figyelni kell rá ahogy jobbról balra cikázik körülötted).
Talán tavaly volt, hogy megyek normál tempóban a hetesen mikor az előttem lévő kocsi annyira elkezdett limbózni, mint kb ahogy a vidéki részegek másznak haza a kocsmából hajnalban. Na ilyen esetben ajánlott a legrövidebb időn belül megelőzni az ilyen kreténeket, mert inkább fizetek a policájnak szerelmes csomagot, minthogy csattanás után a kórháztól kezdve egy új kocsiig minden mást kelljen. Lényeg, hogy mily meglepő módon persze a klasszik plázaribanc pályán 130-as tempónál végig messengerezett a telefonján és az út/sávok/felfestés kb dísznek volt ott mellette. Az ilyeneknél tényleg az a megoldás, hogy instant elvenni a jogsit mert ennyire agyhalott, felelősségtelen barmok üljenek csak utasként be valaki mellé mint a kormány mögé. Nem igaz, hogy nem lehetne azt a kurva telefont lerakni legalább arra az időre amíg vezet az ember. Ha nagyon sürgős dolga van (amit kétlek mert a csöcsös kacsaszáj szelfit máshol is el lehet lőni) akkor álljon meg a legközelebbi megállóban/benzinkúton/klozetnál és intézze el de ne menet közben. Sajnos nekem is van olyan ismerősöm aki insta sztorit a kormány mögül felvéve rakta ki persze menetben és az ilyennek a kezét tudnám letörni, hogy ennyire felelősségtelen kretén állat...Pofázik??? Múlt héten azért gázolt a ribanc, mert Messenger-en egy csöcsdudorítós képet próbált lőni vezetés közben a pasijának!