Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 508
5 706
113
Ebben hangzott el.
Nem viccből kerül egy 85 kWh akkupakk nagyságrendileg 10k USD-be. Ha sokba kerül egy termék, ami nem szolgáltatás, hanem valóban gyártani kell és anyagot mozgatni az azt jelenti, hogy sok erőforrást használt fel hozzá. És mivel ma a világ nagyrészt fosszilis üzemanyagon él...

Egyébként attól még, hogy valami drága, nem feltétlenül szennyezőbb a gyártása, mint egy olcsóbb terméknek.
Mindennek az árát a kereslet-kínálat határozza meg, és nem az, hogy mennyire szennyező az előállítása. Vagyis, ok, mostanában kezd az is árdrágító tényező lenni, a CO2 kvóta és a különféle környezetvédelmi adók miatt.
Na de nem az a fő drágító tényező.
Pl. egy Iphone legyártása 10-szer károsabb, mint egy noname kínai telefoné? Már miért lenne? A kínai munkások kevesebbet finganak, mint az amerikai marketingesek?

Vagy egy konkrétabb példa: egy akkumulátor jelentős mennyiségű műanyagalkatrészt tartalmaz. Mi pl. ilyeneket gyártunk, ráadásul jó borsos ára van egy-egy kis biszbasznak. Mit gondolsz, ha műanyagvödröt gyártanánk ami százszor olcsóbb, akkor kevesebb CO2 kibocsátása lenne a gyárnak? Hát nem, pont ugyanúgy áramot és műanyagot használnánk, csak sokkal kevesebb mérnök és minőségellenőr dolgozna, meg nem kellene megfelelni kismillió szabványnak és előírásnak.
 
M

molnibalage

Guest
Egyébként attól még, hogy valami drága, nem feltétlenül szennyezőbb a gyártása, mint egy olcsóbb terméknek.
Mindennek az árát a kereslet-kínálat határozza meg, és nem az, hogy mennyire szennyező az előállítása. Vagyis, ok, mostanában kezd az is árdrágító tényező lenni, a CO2 kvóta és a különféle környezetvédelmi adók miatt.
Na de nem az a fő drágító tényező.
Pl. egy Iphone legyártása 10-szer károsabb, mint egy noname kínai telefoné? Már miért lenne? A kínai munkások kevesebbet finganak, mint az amerikai marketingesek?

Vagy egy konkrétabb példa: egy akkumulátor jelentős mennyiségű műanyagalkatrészt tartalmaz. Mi pl. ilyeneket gyártunk, ráadásul jó borsos ára van egy-egy kis biszbasznak. Mit gondolsz, ha műanyagvödröt gyártanánk ami százszor olcsóbb, akkor kevesebb CO2 kibocsátása lenne a gyárnak? Hát nem, pont ugyanúgy áramot és műanyagot használnánk, csak sokkal kevesebb mérnök és minőségellenőr dolgozna, meg nem kellene megfelelni kismillió szabványnak és előírásnak.
Nézd meg a legolcsóbb akksik árát kWh-ra fajlagosítva és képedj el. Ennyi. A legolcsóbbhoz képest az ájfónt meg akkor be tudod lőni, hogy mit adnak el neked.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 508
5 706
113
Hány európai akkugyártót tudsz felsorolni?

SDI, SK innovation, LG, BYD mind itt gyártanak és jelentős mértékben fejlesztenek is.
Autóiparban meg az EU világvezető, ami autót itt veszünk az szinte mind itt készült.
Vagyis a jövőben nem csak az autót fogjuk Európában gyártani, hanem az üzemanyagot is.
Ellenben az EU-nak mennyi olaja is van?
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 508
5 706
113
A logikád szerint a Suzuki, Audi és Mercedes magyar autógyártók.

Amíg itt gyártanak, addig japán és német származású de magyar autógyárak. Az a gyár, ami Magyarországon van már akár évtizedek óta, több ezer vagy tízezer magyarnak ad megélhetést, mitől lenne kevésbbé magyar, mint pl. a MOL?
Mert kiviszi a profitot? Dehát könyörgöm, annak a pénznek egy kis részét viszi ki, amit eleve 90+%-ban külföldről hozott be. Ha úgy tetszik, akkor a saját termékeinknek csinál külföldi piacot valamennyi részesedésért cserébe.
Persze egy Tesco vagy Lidl-ért (amik tényleg a mi pénzünket viszik ki) nem sajnálkozok, ha eltakarodik és jön helyette egy HASONLÓ vagy JOBB színvonalú magyar. De csak azután, hogy van nála jobb vagy legalább hasonlóan jó magyar!
 
T

Törölt tag 1711

Guest
6 éve bővítették a nyíregyházi Lego gyárat, a Dániából hozták át a gyártósorokat, ezzel véget is ért a Lego dániai gyártása, amit veszel "kínai", "mexikói" vagy "magyar"...
Az bővítéshez munkaerőt toborzó haverom elmondása alapján meglehetősen prózai oka volt a költözésnek: a magyar munkás fizetése akkoriban ~300 euró volt havonta, egy dáné 1400, ráadásul munkahely teremtés miatt 5 évig adókedvezményt is kaptak, így több profitot tudnak hazavinni.
Ettől még ugyanúgy Dán cég maradtak, ugyanúgy kivisznek minden fillér profitot, mimt minden más cég, beleértve a most terjeszkedő távol-keleti akkugyártókat.

SK mérnökei pl. turistavizummal járnak Komáromba felügyelni az építkezést, nem akar egyikük se hosszú távon itt maradni a rabszolgák között.
 
M

molnibalage

Guest
6 éve bővítették a nyíregyházi Lego gyárat, a Dániából hozták át a gyártósorokat, ezzel véget is ért a Lego dániai gyártása, amit veszel "kínai", "mexikói" vagy "magyar"...
Az bővítéshez munkaerőt toborzó haverom elmondása alapján meglehetősen prózai oka volt a költözésnek: a magyar munkás fizetése akkoriban ~300 euró volt havonta, egy dáné 1400, ráadásul munkahely teremtés miatt 5 évig adókedvezményt is kaptak, így több profitot tudnak hazavinni.
Ettől még ugyanúgy Dán cég maradtak, ugyanúgy kivisznek minden fillér profitot, mimt minden más cég, beleértve a most terjeszkedő távol-keleti akkugyártókat.

SK mérnökei pl. turistavizummal járnak Komáromba felügyelni az építkezést, nem akar egyikük se hosszú távon itt maradni a rabszolgák között.
Most mennyi? Akkor még kaptak ennyire olcsó munkaerőt?
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Most mennyi? Akkor még kaptak ennyire olcsó munkaerőt?

5 éve elköltöztem Dunántúlra, gondolom még mindig minimálbért adnak (mikor eljöttem a 2000-es faluban 240-en voltak közmunkán, ez lecsökkent 80 főre).

Anno én is voltam állásinterjún, elvárták volna, hogy diákmunkásként adjak nemzetközi IT supportot, műszakba járva, a munkaviszony csak addig élt volna amíg diák vagyok. Ez akkoriban bevett szokás volt minden irodista munkánál náluk, kisebb főnököknél is inkább kifizették a tandíjat, hogy fenntartsanak valamilyen hallgatói jogviszonyt...
 

Littlejohn

Well-Known Member
2010. április 20.
3 641
16 034
113
Nem nagyon értek ezekhez a dolgokhoz. Egyet mondjatok meg: lakótelepen lakom most Pesten. Elég sokat autózok, vegyes használatban... A környéken nincs töltő... Mit vegyek? Benzin? Dízel? Szemezek egy RAV4 hibridddel... Töltőset nem akarok.. Mondjátok meg a tutit... :)
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Nem nagyon értek ezekhez a dolgokhoz. Egyet mondjatok meg: lakótelepen lakom most Pesten. Elég sokat autózok, vegyes használatban... A környéken nincs töltő... Mit vegyek? Benzin? Dízel? Szemezek egy RAV4 hibridddel... Töltőset nem akarok.. Mondjátok meg a tutit... :)

Megválaszoltad a saját kérdésedet :)
 

bartinieffektus

Well-Known Member
2012. december 4.
1 139
355
83
Nem nagyon értek ezekhez a dolgokhoz. Egyet mondjatok meg: lakótelepen lakom most Pesten. Elég sokat autózok, vegyes használatban... A környéken nincs töltő... Mit vegyek? Benzin? Dízel? Szemezek egy RAV4 hibridddel... Töltőset nem akarok.. Mondjátok meg a tutit... :)
Szevasz, anyiért már kapsz egy Type R-t. Pesten a lehető legkissebb kocsi, a legerősebb ma kapható motorral. Ha a minőség és a megbízhatóság is érdekel, akkor valamelyik Mazda szívóbenzinest érdemes megvenni, az még az árát is tartani fogja.
 
  • Tetszik
Reactions: Littlejohn

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 508
5 706
113
6 éve bővítették a nyíregyházi Lego gyárat, a Dániából hozták át a gyártósorokat, ezzel véget is ért a Lego dániai gyártása, amit veszel "kínai", "mexikói" vagy "magyar"...
Az bővítéshez munkaerőt toborzó haverom elmondása alapján meglehetősen prózai oka volt a költözésnek: a magyar munkás fizetése akkoriban ~300 euró volt havonta, egy dáné 1400, ráadásul munkahely teremtés miatt 5 évig adókedvezményt is kaptak, így több profitot tudnak hazavinni.
Ettől még ugyanúgy Dán cég maradtak, ugyanúgy kivisznek minden fillér profitot, mimt minden más cég, beleértve a most terjeszkedő távol-keleti akkugyártókat.

SK mérnökei pl. turistavizummal járnak Komáromba felügyelni az építkezést, nem akar egyikük se hosszú távon itt maradni a rabszolgák között.

Magyarországon fizeti a munkásokat, itt fizet mindenféle számlát (áram, víz, csatorna, utaztatás, különféle szolgáltatások, stb.), a nyersanyagokat valószínűleg magyar cégektől veszi (náluk is munkahelyeket teremt). 5 év után meg itt fizeti az adót is.
Aztán meg ami profitot kivisz az országból (mint mondtam, eleve abból a pénzből visz ki valamennyit, amit más országokból hozott be) az meg valószínűleg valami adóparadicsomban landol vagy fizeti belőle a Dániában maradt fejlesztőket, tervezőket, marketingeseket, míg azokat is át nem viszi máshova, pl. akár ide is.

SK: ismerek pár koreai céget, mindegyikben szokott lenni pár koreai is a felsővezetésben, akik hosszú évekig itt vannak, sőt néha itt is telepednek aztán le.

Egyébként mi a baj azzal, hogy idejön egy cég és akár minimálbérért is dolgoztat?
Felszívja a munkaerőt, aztán mikor már sok cég van az országban és nincs honnan szabad munkaerőt felvenni, elkezdenek emelni, mint ahogy már jópár éve teszik.
Ha meg a munkások képzik is magukat, akkor egyre több munkafolyamatot idehoznak, még a K+F-et is. Amelyik meg filléreskedik és nem emel, az majd szépen bezár és tovább megy. De addig is minket gazdagítanak.
 
T

torsen

Guest
A 800-voltos technológia állandóan magas teljesítmény leadását teszi lehetővé, csökkenti az újratöltési időket és a jármű tömegét is.

És mi a hátránya?

Nem vagyok erősáramú szakember (se), de gondolom a szigetelési/átütési illetve az EM árnyékolási feladatok is hatványozódnak (valami olyan rémlik, hogy 2V/mikroszekundumnál meredekebb feszültségváltozásnál már kötelező az EM zajszűrés. Már a 300...500V-on dolgozó hibrideknél is a vezetékezés szigetelése általában kétrétegű, közötte árnyékolás (meg pilot vonalak). Meg gondolom a feszültségelőállításnak (800V DC-ről van szó) is vannak gondkai. Nem tudom (ezt se) hogy a ma alkalmazott IGBT-k meddig bírják?
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
  • Tetszik
Reactions: bartinieffektus