De még mindig nem kaptunk választ arra se, hogy mi a baja az izraeli tüzérséggel.![]()
A csőszájfék teljes hiánya

Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
De még mindig nem kaptunk választ arra se, hogy mi a baja az izraeli tüzérséggel.![]()
Mert szerinted most több van?1 századdal???
Különben szerintem elkerülhetetlen, hogy a KMW kapacitást bővítsen.
Várhatóan mostanában elég komolyan meg fognak ugrani a megrendeléseik ez a 4-5 éves szállítás pedig már szerintem az elfogadható határt súrolja.
Ha végeznek a Leo utódjának fejlesztésével, akkor azt elég komoly mennyiségben kell elkezdeni gyártani. De a Bundeswehr most rendelte meg a Leopardjainak az egységesítését, ami több száz darab upgradejét jelenti. emellett ugyebár fut a Puma program is. Arra meg lesznek még jelentkezők....![]()
Mert szerinted most több van?
A Puma viszonylatában a KMW CEO-ja már kijelentette, hogy ha befutnak kelet-európai megrendelések, akkor elkerülhetetlen. Jelenleg 60 db-ot gyártanak belőle évente. A németeknél ugye le kell cserélni a maradék Mardereket. A jelenlegi Pumákat pedig várhatóan upgradelni kell. A Leo-k gyártásánál nem tudom, hogy mik a számok, de ha kijön a Leo utódja, akkor hirtelen nagyon sokat kell majd legyártani belőle. A jelenleg A4 szinten lévők szerintem nem fognak addig upgradelni, viszont akkor felrobban a piac. Még ha párhuzamosan gyártják is a franciák, németek, lengyelek, akkor sem fogják győzni a dolgot.Dehogy fejlesztenek!Nem érdeke sem a gyártónak sem a megrendelőnek 1 év alatt leszállítani.
Én nem.mennék ilyen messzire. Bár szerintem is bőven van létjogosultsága a kerekeseknek, de nem hinném, hogy a teljes kiváltás megoldható lenne.Jogos észrevétel. Én inkább a dél-afrikai Denel T5-52 (TATA 8x8 alvázon) vagy a svéd Archer (Volvo 6x6) rendszert választottam volna a Pzh2000 helyett. Ugyanaz az űrméret, de Pzh2000-rel ellentétben közúton is elmegy. Itt Európa közepén már szerintem túlhaladott a lánctalpas tüzérség vagy APC. Az nagyon jó volt a II. VH idején, amikor köves út legfeljebb a nagyvárosokban akadt, de most már az Atlanti-óceántól Oroszországig olyan sűrű úthálózat van, hogy a közúton nem mozgatható lánctalpas járművek inkább csökkentik, mintsem növelik az egységek mobilitását. Egy mai 8x8 terepjáró harcjármű kb. egy Panzer IV terepjáró képességeivel rendelkezik, de azzal ellentétben 70km/h óra feletti sebességet tud közúton is. Ha nem akarunk menni meghódítani az orosz sztyeppéket vagy a Kaukázust akkor bőven elég nekünk az Archer is a Pzh2000 helyett. Nem tudja valaki, hogy alakulnak a Pzh2000 / Denel T5-52 / Archer árai egymáshoz?
Alapvetően csak reménykedni merek benne....Mert szerinted most több van?
Hogy probléma e szerintem attól függ milyen módon alkalmazod a tüzérséget.Ez nem olyan nagy probléma. Amely lövegeknél kihangsúlyozzák ezt a lehetőséget, ott is csak a TÁS előkészítése teszi ezt lehetővé, azaz körkörös irányban kijelölni a kisegítő célokat.
A Puma viszonylatában a KMW CEO-ja már kijelentette, hogy ha befutnak kelet-európai megrendelések, akkor elkerülhetetlen. Jelenleg 60 db-ot gyártanak belőle évente. A németeknél ugye le kell cserélni a maradék Mardereket. A jelenlegi Pumákat pedig várhatóan upgradelni kell. A Leo-k gyártásánál nem tudom, hogy mik a számok, de ha kijön a Leo utódja, akkor hirtelen nagyon sokat kell majd legyártani belőle. A jelenleg A4 szinten lévők szerintem nem fognak addig upgradelni, viszont akkor felrobban a piac. Még ha párhuzamosan gyártják is a franciák, németek, lengyelek, akkor sem fogják győzni a dolgot.
Olvastam az elmúlt bejegyzéseidet.Én sem gondolom, hogy a lánctalpasok teljes kiváltása megoldható lenne, hiszen bőven vannak olyan terepek (pl. Szibéria, Kaukázus, Közel-Kelet, Nevada, stb.) ahol a közút hálózat messze elmarad az európaitól, ezért inkább csak lánctalpas használható. De régió infrastrukturális fejlettsége miatt nekünk lokálisan inkább a kerekes megfelelő, a Pzh2000 értelmetlen pénzkidobás, mert egy olyan képességért fizetünk amit nem tudunk kihasználni. Továbbá az 56 tonnás Pzh2000-et állandóan vasútra kell tenni (vagy speciális trailere), ha pár kilóméternél messzebb akarjuk mozgatni. Ellenben kerekesnél csak bepattan a sofőr a fülkébe, bő gáz és adjad neki. Legfeljebb lemeszelni a rendőr, mert nincs autópálya matricája.Viszont amit írtál a 2-3 percen belüli mozgásról harc közben az valóban jogos.
Az összes itt említett tipusnak az a gondja hogy nrm alkalmassak körtüzelèsre csak egy elég szűk szögben jobbra-balra.
A vezető kabin miatt vízszintesen nem tudnak előrefelé lőni.
Libsiként csak az elírásokat tudod követni, szánalmas vagy!
Ezt én nem értem, már miért kellene mindig trailer? békében még okés hogy kellhet, de háborúban megy ahova akar...Továbbá az 56 tonnás Pzh2000-et állandóan vasútra kell tenni (vagy speciális trailere), ha pár kilóméternél messzebb akarjuk mozgatni. .
Fogalmazzunk úgy, hogy nagyon nem értek egyet...Én sem gondolom, hogy a lánctalpasok teljes kiváltása megoldható lenne, hiszen bőven vannak olyan terepek (pl. Szibéria, Kaukázus, Közel-Kelet, Nevada, stb.) ahol a közút hálózat messze elmarad az európaitól, ezért inkább csak lánctalpas használható. De régió infrastrukturális fejlettsége miatt nekünk lokálisan inkább a kerekes megfelelő, a Pzh2000 értelmetlen pénzkidobás, mert egy olyan képességért fizetünk amit nem tudunk kihasználni. Továbbá az 56 tonnás Pzh2000-et állandóan vasútra kell tenni (vagy speciális trailere), ha pár kilóméternél messzebb akarjuk mozgatni. Ellenben kerekesnél csak bepattan a sofőr a fülkébe, bő gáz és adjad neki. Legfeljebb lemeszelni a rendőr, mert nincs autópálya matricája.Viszont amit írtál a 2-3 percen belüli mozgásról harc közben az valóban jogos.
A PZH jóval könnyebb, mint a Leo-k. Ugyan az az alapja, és ugyan úgy gumibetétes lánctalp van rajta.Továbbá az 56 tonnás Pzh2000-et állandóan vasútra kell tenni (vagy speciális trailere), ha pár kilóméternél messzebb akarjuk mozgatni.
Arra azért kíváncsi lennék, hogy a háború tizedik napja után milyen állapotban lesznek a közútjaink.Én sem gondolom, hogy a lánctalpasok teljes kiváltása megoldható lenne, hiszen bőven vannak olyan terepek (pl. Szibéria, Kaukázus, Közel-Kelet, Nevada, stb.) ahol a közút hálózat messze elmarad az európaitól, ezért inkább csak lánctalpas használható. De régió infrastrukturális fejlettsége miatt nekünk lokálisan inkább a kerekes megfelelő, a Pzh2000 értelmetlen pénzkidobás, mert egy olyan képességért fizetünk amit nem tudunk kihasználni. Továbbá az 56 tonnás Pzh2000-et állandóan vasútra kell tenni (vagy speciális trailere), ha pár kilóméternél messzebb akarjuk mozgatni. Ellenben kerekesnél csak bepattan a sofőr a fülkébe, bő gáz és adjad neki. Legfeljebb lemeszelni a rendőr, mert nincs autópálya matricája.Viszont amit írtál a 2-3 percen belüli mozgásról harc közben az valóban jogos.
..viszont sokkal kisebb darabszámba is gyártják.Tankból töredék mennyiség kell egy IFV-hez képest,ezt azért ne felejtsd el.
..viszont sokkal kisebb darabszámba is gyártják.
Szerintem jóval 30 alatti van az éves termelés. És ne felejtsük el, hogy a mi rendelésünk sem csak 44 Leo 2-esből áll. Van mellette 24 PZH+5 support jármű. Mind azonos alapon.
A Katari megrendelés 2013-as. 24PZH+62Leo2+X support. És még jódarabig gyártják őket, mire a mi csomagunkat elkezdik.
Különben én általános kapacitásbővülésre gondoltam. Azt is el tudom képzelni, hogy a most meglévő 2db Puma "sorból" egyet átállítanak Leopardra, a tervezett összesen 3 Puma sorból 2-t kipakolnak a leendő megrendelő országokba ellentételezésként.
Lenne értelme!![]()
A PZH jóval könnyebb, mint a Leo-k. Ugyan az az alapja, és ugyan úgy gumibetétes lánctalp van rajta.
A németek simán oszlopban ráküldik a közútra.
Háború esetén nem a hosszútávú nemzetgazdasági érdeket nézve gördülsz ki a laktanyádból, hanem:...háború esetén se vágjuk agyon a saját infrastruktúránkat, mert az utánpótlást mégiscsak azon kell szállítani, és állítólag a nemzetgazdaságnak sem tesz jót.
A PZH jóval könnyebb, mint a Leo-k. Ugyan az az alapja, és ugyan úgy gumibetétes lánctalp van rajta.
A németek simán oszlopban ráküldik a közútra.
Persze ez nem autopályázást jelent, tehát a tréler is indokolt, de nem akkora probléma, mint gondolod.
A kerekes önjáróknak az az előnye, hogy egyrészt valamivel kisebb a logisztikai igényük, jóval olcsóbbak (fele?), és szépen itthon mi is össze tudjuk pattintani az alap logisztikai jármű típusainkra.
Milyen tempót tud a Pzh2000 vagy a Leo 2 közúton gumibetétes lánctalppal, anélkül hogy rongálná az utat? Szerintem fontos szempont, hogy háború esetén se vágjuk agyon a saját infrastruktúránkat, mert az utánpótlást mégiscsak azon kell szállítani, és állítólag a nemzetgazdaságnak sem tesz jót.De amúgy lassan meghajlok érveitek súlya alatt.
![]()
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..