Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 687
90 781
113
"A Continental azt nem közölte, hogy hány munkahelyet szüntet meg, de úgy becsüli, hogy a szerte a világban alkalmazott 244 ezer munkavállalójából húszezret érint majd, hogy leépítenek vagy új munkahelyeket teremtenek, illetve eladják vagy áthelyezik a konszern egyes részegységeit."


Ha vannak autóipari beszállítóknál dolgozó ismerőseid, majd kérdezz rá náluk...
Nem kell ismerőst kérdeznem!:cool:
Ettől még valoszínűbb, hogy ahogy a fenti cikk is mutatja a bezárások nem nálunk, hanem tőlünk nyugatabbra lesznek. A saját politikusaiknak és a klímafanatikusoknak köszönhetjük. A mostani autóipari visszaesés egyértelműen a politika által generált betarthatalan jogi azabályozáson és a klímahisztérián alapszik. De amig a Zöldek erősödnek, a Mutti kényszerhelyzetben van és ássuk még picit az európai autóipar sírját, illetve ácsoljuk a korábban nem létező kinai autóipar emelvényét.

Merkel asszisztálásával sorra nyúlják le a legmenőbb német autóipari technológiákat
https://www.portfolio.hu/uzlet/2019...gmenobb-nemet-autoipari-technologiakat-401973
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 687
90 781
113
Nem kell ismerőst kérdeznem!:cool:
Ettől még valoszínűbb, hogy ahogy a fenti cikk is mutatja a bezárások nem nálunk, hanem tőlünk nyugatabbra lesznek. A saját politikusaiknak és a klímafanatikusoknak köszönhetjük. A mostani autóipari visszaesés egyértelműen a politika által generált betarthatalan jogi azabályozáson és a klímahisztérián alapszik. De amig a Zöldek erősödnek, a Mutti kényszerhelyzetben van és ássuk még picit az európai autóipar sírját, illetve ácsoljuk a korábban nem létező kinai autóipar emelvényét.

Merkel asszisztálásával sorra nyúlják le a legmenőbb német autóipari technológiákat
https://www.portfolio.hu/uzlet/2019...gmenobb-nemet-autoipari-technologiakat-401973
Kivancsi vagyok, ha lelép a Mutti melyik igazgatótanácsba ül be. Az elődje Schröder ugye a Gazpromban csücsül.
 

FilcTroll

Well-Known Member
2017. december 18.
1 757
4 687
113
Egy munkásszállás környékén volt ma dolgom, és eléggé meglepet, hogy láttam pár dél-amerikai, és elég sok vietnami (kambodzsai?) melóst. Építőipari munkásoknak tűntek. Ennyire messziről kell már toborozni?!
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 583
63 951
113
Éticsiga-feldolgozó üzem épült Kisvárdán
Átadták a francia tulajdonú Bourgogne Gastronomie Kft. élő éticsiga feldolgozó és fagyasztott tésztatermékeket gyártó, mintegy 6,5 milliárd forintból felépített üzemét a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei Kisvárdán.

A kisvárdai beruházáshoz a magyar kormány negyven százalékos támogatást biztosított.

A több mint 12 ezer négyzetméter alapterületű élelmiszeripari létesítmény avatóján Kötél Bernadett, a beruházó Bourgogne Gastronomie Kft. ügyvezető igazgatója elmondta, Magyarországon szinte alig fogyasztják a természetben gyűjtött éticsigát, a frankofón országokban azonban - különösen Franciaországban - az egyik legkeresettebb ínyencség közé tartozik az előfőzött, pácolt, fűszeres vajjal ízesített, saját házába visszatöltött burgundi csiga.

A francia fogyasztás legnagyobb részét adó burgundi csiga Franciaországban hagyományos karácsonyi előétel, de ma már szerte a világon, más időszakokban is szívesen fogyasztják, a piaci kereslet dinamikusan nő iránta.

20140207allat-csiga-eti-csiga-helix.jpg

A csiga Franciaországban hagyományos karácsonyi előételFORRÁS: MTI/MANEK ATTILA
Kötél Bernadett hozzátette, a Bourgogne Gastronomie Kft. anyavállalata, az 1991-ben alapított IMOFI Kft. zalaszentgróti üzemében jelenleg is termel, a társaság francia tulajdonosa a növekvő piaci igényt szeretné a csiga és a fagyasztott tésztafélék összekapcsolásával, a Kisvárdán lévő korszerűbb technikai színvonal segítségével kiszolgálni. A zalaszentgróti üzemben évente mintegy ezer tonna, részben Magyarországon gyűjtött éticsigát dolgoznak fel.

A családi vállalkozásként működő cég alapanyagként a hazai mennyiség felvásárlása mellett több kelet-európai országból, például Romániából, Fehéroroszországból és Litvániából is vesz éticsigát. Magyarországról a szigorú kvótakorlátozás miatt csak április 1. és június 15. között, összesen maximum kétezer tonna gyűjthető az élő éti csigából, amelyből a társaság a jövőben évi 400-500 tonnát szeretne felvásárolni.

A mintegy háromszáz embernek munkát adó - már a Bourgogne Gastronomie Kft. által működtetett - kisvárdai gyár termékeit száz százalékban exportálják, az elsődleges piac Franciaország lesz.A magas élőmunka-ráfordítással előállítható, saját házába visszatöltött, vajazott éti csiga-, sós és édes fagyasztott tészta termékeket elsősorban nagykereskedők, nevesebb áruházláncok, luxuséttermek, nívósabb vendéglátóhelyek vásárolják.
https://www.origo.hu/gazdasag/20190920-eticsiga-feldolgozo-uzem-epult-kisvardan.html
Gyerekkoromban 8-10 evesen mennyit szedtuk... Jo kis zsebpenz volt belole. Epp par hete jutott eszembe hova lett ez a biznisz is...
 
  • Tetszik
Reactions: zeal

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 583
63 951
113
Yep. Ide jutott a sötétzöldek ámokfutása. Globális gonosz az autóipar, eszement előírások, a jelenlegi mérettel a növekvő fejlesztési költségeket a jelenlegi nyereség mellett nem lehet elérni.

Ezért leépítik a drága bérköltségű helyeket (malajziai gyár esetében szerintem az állhat a háttérben, hogy a majd újonnan felépített kínai gyár átveszi a malajziai egység munkáját vagy nagyon kapcsolódó terméket gyárt, így kiesik az utaztatás is..), a kieső pénzből próbálják csökkenteni az elektromos autózás okozta veszteségeket. A BMW ugyanezt teszi, a VW-nál dettó.

A magyar ipari dübörgés is egyrészt a készletezési okokkal magyarázható. Be vannak szarva egy brexit-től meg az utolsó Audi-s sztrájk óta mások lettek a német készletgazdálkodási ráták - raktárra meg a napi termelési ütem mellett kell termelni. A másik ok meg a kifutó autóvásárlási ösztönzők, de az új zöld agymenés miatt ezt megint kitolják
A britekhez most ozonlik ki minden, igyekeznek meg a valas elott bejuttatni oda mindent hogy utana mar dragabban eladhassak. Tolunk meg soha nem ment ki pl felkesz termek, de 50 kamionnal mar azt is berendeltek szeptember vegeig a britekhez.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 583
63 951
113
Egy munkásszállás környékén volt ma dolgom, és eléggé meglepet, hogy láttam pár dél-amerikai, és elég sok vietnami (kambodzsai?) melóst. Építőipari munkásoknak tűntek. Ennyire messziről kell már toborozni?!
Indiabol is vannak, elcsiptem ma egy beszelgetest ahol valaki errol beszelt.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 503
5 632
113

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
9 779
44 959
113
Gondoltam téged kérdezlek meg erről, mi a helyzet ezen a fronton?:
https://24.hu/belfold/2019/09/26/mav-vonatok-keses/

Másik cég (szerencsére), én felveszem a 30ft/km benzinpénzt és autóval járok, de amikor nem volt akkor is inkább buszoztam, csak akkor ülök vonatra ha nagyon muszáj.
Még a saját oktatójuk szerint is ön és közveszélyesek a Flirt vezetők.
Szerintem lesz ez még szarabb is, főleg a bp-i régióban.

Kb, ennyi a véleményem a Máv-Start Zrt.-ről.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Robur

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 583
63 951
113
Ne már, ez is Komárom. Nem azért, de van még hely abban a megyében, vagy már emeletes gyárakat építenek?
Munkaerőről már inkább nem is beszélek.
Ha Kalanyosek hagyomanyorzok es baxnak dolgozni, a dolgozni akaro meg nem eleg, azert meg ne zavarjunk el egy ceget se. Nem a kormany donti el melyik civil kulfoldi ceg hova menjen az orszagban. A kormany legfeljebb maximum feldob par valaszthato helyszint. A lenyeg az hogy a toke ne alljon tovabb. Ha nincs eleg melos majd jon Szerbiabol, Ukrajnabol, Fulop szigetekrol. Vagy kuld Kim fovezer par ezer rabszolgat mint Dubaiba szokott.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 502
72 483
113
Igen,igy van és pénteken jön a szokásos gazdasági összeomlás!:rolleyes:

Már vannak olyan cégek akik havonta ~25 embert építenek le, hogy ne számítson csoportos leépítésnek. Persze legtöbb esetben a lejárt határozott idejű szerződéseket nem hosszabbítják, a munkaerőközvetítőktől érkezőket küldik el stb. De ez még csak visszaesés...