F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 743
4 487
113
Royal Navy Lightningok a fedélzeten, még egy év harcképességig

Először szálltak le a britek vadonatúj gépei a britek vadonatúj hordozóján. A HMS Qeeen Elizabeth az amerikai partok közelében fogadta új madarait.


(fotók: royalnavy.mod.uk)
Mint ismeretes, a királyi haditengerészet és a légierő egyaránt szolgálatba állítja az F-35-ösöket, mégpedig az ötödik generációs harci gép rövid felszállási úthosszal és függőleges leszállás képességével konstruált B-változatát.

A gépek hajóra érkezése egy hadgyakorlat részeként történt, amit a hordozóval az élen az egész harccsoport hajtott végre az amerikai kontinens keleti partvidékénél, többek közt egy romboló, egy tengeralattjáró-vadász és egy tanker kísérte a brit haditengerészet új zászlóshajóját.

A hordozó fedélzetére mindkét haderőnem pilótáiból leszállt néhány, érdekes, hogy a beszámolók, köztük a Royal Navy hivatalos anyaga, nem említi, hogy hány Lightning II. vett részt az akcióban. Egyébként nem először érkezett a Queen Elizabeth-re F-35-ös, de azok az amerikai tengerészgyalogság gépei voltak, amelyek egy tizenegy hetes tesztidőszak során ötszáz fel- és leszállást hajtottak végre a hajón.



A 2014-ben keresztelt, 65 ezer tonnás hordozó, illetve a teljes harccsoport a kezdeti harcképesség állapotát a mostani bejelentések szerint 2020-ra éri el, ebbe a Lightningokon túl beleértendők a hordozófedélzeti Merlin helikopterek is. Az első éles bevetését a kötelék 2021-ben teljesítheti.

Mindeközben beindultak a tengeri próbái a britek második új hordozójának, és néhány nappal ezelőtt a HMS Prince of Wales az Északi-tengeren elérte a 25 csomós maximális sebességét, majd két mérföld kellett ahhoz, hogy a 280 méter hosszú jármű lefékezze magát. Természetesen üres volt még a fedélzet, a meghajtást mindkét hajón négy dízel generátor és két gázturbina biztosította, két hajócsavarral, vagyis a megbízható, hagyományos meghajtást választották (a franciák Charles de Gaulle hordozóján sokat betegeskedő nukleáris helyett).



Méreteit tekintve körülbelül háromnegyede, az üzemeltetett gépek lehetséges száma szerint mintegy fele a kapacitása a britek legnagyobb hadihajójának az amerikai hordozókhoz képest, Összehasonlításképp, a kínaiak első, de csak kiképzésre használt, orosz „örökségből” kialakított hordozója, a Liaoming, több mint 300 méteres és 67 ezer 500 tonnás, de az igazi harcképességet jelentő továbbiak ötvenezer tonna körüliek lesznek és feltehetően kevesebb géppel futhatnak ki.

A két hordozó egyenként negyven gép üzemeltetésére alkalmas, a felszállást „sísánc” segíti, tehát nincs szögfedélzete. Az Egyesült Királyság utolsó „hagyományos” hordozóját, a HMS Ark Royalt több mint negyven éve, 1978-ban vonták ki a hadrendből, és tíz éve, hogy már sem a haditengerészet, sem a szárazföldi légierő nem repüli a Ligthtningok elődjének tekinthető, ugyancsak rövid nekifutással felszálló és függőlegesen leszálló Harriereket. Érdekes, hogy ezek amerikai változata, az AV-8-as továbbra is fontos típusa az amerikai tengerészgyalogságnak.




http://iho.hu/hir/royal-navy-lightningok-a-fedelzeten-meg-egy-ev-harckepessegig-191016
 

Python

Well-Known Member
2010. augusztus 8.
26 879
8 631
113
Az amerikai F-35-ös napjaink egyik legkorszerűbb vadászgépének számít, az Egyesült Államokon kívül már nyolc másik ország is szolgálatba állította, és továbbiak is megrendelték, köztük a térségünkben Lengyelország. Eddig már legalább 435-öt leszállítottak belőle, ám érdekes módon a nagyszériás gyártáshoz szükséges engedélyt még mindig nem kapta meg a Lockheed Martin – és nagyjából egy évig még nem is fogja.
Az amerikai harcirepülőgép-programoknál megszokott, hogy egy típust egy ideig azt követően is csak kisebb szériákban állítanak elő, hogy megfelelt a főbb teszteken, és már aktív szolgálatba is lépett. A gyártás felpörgetéséhez külön engedélyre van szükség, amelyhez azt kell bebizonyítani, hogy a típus minden tekintetben megfelel a vele szemben támasztott követelményeknek. A radarok számára nehezen észrevehető, azaz lopakodó képességekkel rendelkező F-35-ös esetében ez azt jelenti, hogy képes áthatolni a potenciális ellenségek – leginkább Oroszország és Kína – legfejlettebb légelhárító rendszerein.
Ugyanis ha nem képes erre, akkor valószínűleg nem érdemes belőle annyit szolgálatba állítani, mint amennyit a tervek korábban előirányoztak. (A külföldi igényekkel is számolva jelenleg több mint 3000 F-35-ös legyártását tervezik.) Békeidőben ezt természetesen élesben nem lehet kipróbálni, csak olyan szimulátorokkal, amelyekbe betáplálják az ellenséges légvédelmi rendszerek ismert paramétereit. Nos, ez az, ami a korábban felvázolt menetrenddel szemben még el sem kezdődött, így a teljes sebességű gyártás decemberre várt jóváhagyása akár 13 hónappal is késhet – írja a Bloomberg.
Orosz és kínai légvédelem ellen kell bizonyítania a legújabb amerikai lopakodónak
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and tonyo
T

Törölt tag 1586

Guest
Már volt szó arról hogy az USA hogyan tudja kézben tartani a nem USA F-35 használókat.
Az F-35 egyik kulcs eleme a Reprogramming Laboratory hálózat amiről - jellegéből adódóan - igen kevés szó esik.
Az F-35 alkalmazó országok ezekben a központokban tárolják, fejlesztik a gép Mission Data file-jait.
A Laborok hírszerzési és technakai központokként funkcionálnak.
A Mission Data fileok tartalmazzák az repülőgépre az adott alkalmazási környezetben leselkedő veszélyek adatait, ezek segítségével képes a gép EW rendszere felismerni, kategorizálni és végső soron elkerülni vagy leküzdeni a veszélyeket.
A fileok naprakészek, egyes információk szerint minden felszállás előtt (közben) frissülnek.
A file-ok nélkül a gép elveszíti azt a képességét hogy felismerje, kategorizálja a szenzorok által bemért jelek forrásait, értékelje hogy azok veszélyt jelentenek e a gépre és ha igen milyen mértékben. Magyarán a gép elveszíti harcértékének döntő részét.

Az alkalmazó országoknak (ország szövetségeknek) saját laborjai vannak. Ezek különböző helyeken vannak, de mind az USA-ban:
USA, Norvég-Olasz - Eglin AFB;
FMS országok - Los Angelesben a Naval Air Warfare Center (NAWC) Pt Mugu AFB-n,
Five Eyes országok - Fort Worth AFB, Texas

Izrael kivétel: az Ő laborja - legalább részben - Izraelben van.

Érdekes és fontos hogy a Lengyel ajánlatban is szerepel "reprogramming center".
Kérdés hogy ők külön labort kapnának e, vagy hozzácsapnák őket az FMS országok laborhoz?

Fontos még, hogy ez azt is jelenti hogy az F-35-öst alkalmazó országoknak saját független elektronikai felderítő, hírszerző, elemző kapacitással is kell rendelkezniük, mert ezeket az adatokat még a legszorosabb szövetségesek sem osztják meg egymással.

néhány olvasni való link:
https://sldinfo.com/2019/05/softwar...e-f-35-global-enterprise-the-australian-case/
https://bullocktice.com/projects/dod-public-design/f-35-norway-italy-reprogramming-facility-nirl-2/
http://adbr.com.au/building-data-inside-the-raafs-f-35-mission-data-programming-capability/
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 315
13 366
113
Már volt szó arról hogy az USA hogyan tudja kézben tartani a nem USA F-35 használókat.
Az F-35 egyik kulcs eleme a Reprogramming Laboratory hálózat amiről - jellegéből adódóan - igen kevés szó esik.
Az F-35 alkalmazó országok ezekben a központokban tárolják, fejlesztik a gép Mission Data file-jait.
A Laborok hírszerzési és technakai központokként funkcionálnak.
A Mission Data fileok tartalmazzák az repülőgépre az adott alkalmazási környezetben leselkedő veszélyek adatait, ezek segítségével képes a gép EW rendszere felismerni, kategorizálni és végső soron elkerülni vagy leküzdeni a veszélyeket.
A fileok naprakészek, egyes információk szerint minden felszállás előtt (közben) frissülnek.
A file-ok nélkül a gép elveszíti azt a képességét hogy felismerje, kategorizálja a szenzorok által bemért jelek forrásait, értékelje hogy azok veszélyt jelentenek e a gépre és ha igen milyen mértékben. Magyarán a gép elveszíti harcértékének döntő részét.

Az alkalmazó országoknak (ország szövetségeknek) saját laborjai vannak. Ezek különböző helyeken vannak, de mind az USA-ban:
USA, Norvég-Olasz - Eglin AFB;
FMS országok - Los Angelesben a Naval Air Warfare Center (NAWC) Pt Mugu AFB-n,
Five Eyes országok - Fort Worth AFB, Texas

Izrael kivétel: az Ő laborja - legalább részben - Izraelben van.

Érdekes és fontos hogy a Lengyel ajánlatban is szerepel "reprogramming center".
Kérdés hogy ők külön labort kapnának e, vagy hozzácsapnák őket az FMS országok laborhoz?

Fontos még, hogy ez azt is jelenti hogy az F-35-öst alkalmazó országoknak saját független elektronikai felderítő, hírszerző, elemző kapacitással is kell rendelkezniük, mert ezeket az adatokat még a legszorosabb szövetségesek sem osztják meg egymással.

néhány olvasni való link:
https://sldinfo.com/2019/05/softwar...e-f-35-global-enterprise-the-australian-case/
https://bullocktice.com/projects/dod-public-design/f-35-norway-italy-reprogramming-facility-nirl-2/
http://adbr.com.au/building-data-inside-the-raafs-f-35-mission-data-programming-capability/

Kézben tartod te azt az alkatrészellátással (ide értve consumables, paszták, o-ringek, vagyis ami rohadtul fogy), különös tekintettel a hajtóművekre meg úgy a cakkumpakk a nagyjavítással. SB/AD ellátás szintén gáz ha nincs meg. Persze lehet Irán módján tovább hajtani azokat (vagyis évek múlva repültek azok megint rendesen, eszetlen pénzeket beleölve...), csak a harcértékük lesz kuka.

Amúgy nem értem a sok kárálónál, ebben mi is a baj? Ők átadják a legmodernebb technikájuk egyikét, az USA R&D méregdrága végeredményét, az alkalmazó meg ennyire sem bízik bennük? Na ez ám a kétkulcsos attitude....
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Kézben tartod te azt az alkatrészellátással (ide értve consumables, paszták, o-ringek, vagyis ami rohadtul fogy), különös tekintettel a hajtóművekre meg úgy a cakkumpakk a nagyjavítással. SB/AD ellátás szintén gáz ha nincs meg. Persze lehet Irán módján tovább hajtani azokat (vagyis évek múlva repültek azok megint rendesen, eszetlen pénzeket beleölve...), csak a harcértékük lesz kuka.
Alkatrész ellátással legfeljebb hónapok, évek alatt erodálódik a technika harcértéke.
Az USA v.színűleg pont ezért is találta ki ezt a megoldást a Reprogramming Laboratory hálózattal.
Ezzel a megoldással azonnal nullázhatják a technika harcértékét. Nem kell várni amíg elkopnak az alkatrészek.
Amúgy nem értem a sok kárálónál, ebben mi is a baj? Ők átadják a legmodernebb technikájuk egyikét, az USA R&D méregdrága végeredményét, az alkalmazó meg ennyire sem bízik bennük? Na ez ám a kétkulcsos attitude....
Pont emiatt mondom hogy F35 vásárlás egy nagyon komolya politikai nyilatkozat a vásárló részéről hogy bízik az USA-ban és elfogadja hogy csak akkor, és az ellen harcol, amikor és aki ellen az USA azt jóváhagyja.
Természetesen vannak olyan potenciális ügyfelek akiknél ez elköteleződés talán nem annyira erős. Ilyenek Törökország (ők már v.színűleg nem is kapnak), D.Korea, India, Emirátusok.
Ők majd eldöntik hogy elfogadják e ezt a kötöttséget, vagy más típust választanak.

Ja, és szerintem Mo.sem áll készen ilyen szintű elköteleződésre az USA mellett
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 171
113
Amúgy nem értem a sok kárálónál, ebben mi is a baj? Ők átadják a legmodernebb technikájuk egyikét, az USA R&D méregdrága végeredményét, az alkalmazó meg ennyire sem bízik bennük? Na ez ám a kétkulcsos attitude....

Szerintem ez nem kétkulacsos attitűd, hanem egy nagyon is új helyzet.
Az F-35-ös előtt nem nagyon volt ilyen, a nemzeti önrendelkezést ennyire gátolni képes védelmi-technikai produktum a világon.
A legutolsó F-16C block 50/52+, vagy az F-15E export verziói se nullázhatók le távirányítással olyan gyorsan, mint az F-35-ösnél ez Washingtonból megoldható.
Lehet azt kihangsúlyozni, hogy mekkora előnyt jelent az F-35-ös alkalmazása a modern harcászatban, de az ellehetetlenítése már hadászati szintű kiszolgáltatottság és ezt nem nagyon engedheti meg magának senki.
Napjainkban például egy eléggé komoly amerikai alkatrészmennyiséggel operáló JAS-39-es flottát üzemeletető ország néminemű megtáltosodás után be tudna úgy spájzolni a szükséges eszközökből, hogy - elviekben - akár sikeres önálló harcot is tudjon vele viselni.
Elviekben, mert a gyakorlatban nyilván ez a sikersség a harci körülményektől, a darabszámtól, a felkészültségtől és még számos dologtól függ.

Az F-35-ös esetében ha ez az önálló harci tevékenység Washingtonban nem kapzöld utat, jóformán el se kezdhető. Kis bulváros szófordulattal éve a méregdrága csodarepülőből béna kacsát lehet csinálni.
Ez minden, csak nem nemzetbiztonság.
 
M

molnibalage

Guest
Szerintem ez nem kétkulacsos attitűd, hanem egy nagyon is új helyzet.
Az F-35-ös előtt nem nagyon volt ilyen, a nemzeti önrendelkezést ennyire gátolni képes védelmi-technikai produktum a világon.
A legutolsó F-16C block 50/52+, vagy az F-15E export verziói se nullázhatók le távirányítással olyan gyorsan, mint az F-35-ösnél ez Washingtonból megoldható.
Lehet azt kihangsúlyozni, hogy mekkora előnyt jelent az F-35-ös alkalmazása a modern harcászatban, de az ellehetetlenítése már hadászati szintű kiszolgáltatottság és ezt nem nagyon engedheti meg magának senki.
Napjainkban például egy eléggé komoly amerikai alkatrészmennyiséggel operáló JAS-39-es flottát üzemeletető ország néminemű megtáltosodás után be tudna úgy spájzolni a szükséges eszközökből, hogy - elviekben - akár sikeres önálló harcot is tudjon vele viselni.
Elviekben, mert a gyakorlatban nyilván ez a sikersség a harci körülményektől, a darabszámtól, a felkészültségtől és még számos dologtól függ.

Az F-35-ös esetében ha ez az önálló harci tevékenység Washingtonban nem kapzöld utat, jóformán el se kezdhető. Kis bulváros szófordulattal éve a méregdrága csodarepülőből béna kacsát lehet csinálni.
Ez minden, csak nem nemzetbiztonság.
Tetszett volna normális európai vadászrepülőgép programot csinálni...
... és nem kis túlzással hárman négyféle gépet fejleszteni...
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 315
13 366
113
Alkatrész ellátással legfeljebb hónapok, évek alatt erodálódik a technika harcértéke.
Az USA v.színűleg pont ezért is találta ki ezt a megoldást a Reprogramming Laboratory hálózattal.
Ezzel a megoldással azonnal nullázhatják a technika harcértékét. Nem kell várni amíg elkopnak az alkatrészek.

Ezért írtam amit. Reptetheted te őket elvágva is persze - de az már nem az a repbiztonság, a hibák pedig az idő előrehaladtával nagyjából köböződnek így. Irán flottáját is a földre verték napok alatt - ami meg repült, az legózott cucc volt. Messze a gépek valódi harcértéke alatt.

Mondok egy példát - kimegy a FADEC (vagy MEC, vagy akármi) a hajtóművön. Az egy tömb, nem bontod meg, shopod nincs hozzá, a gyár tudja megcsinálni. De ugye az kilőve - holott lehet egy párezer dolcsis gyors javítás (az az ördögtől jött ALIS pont ezt mondja meg nagyjából azonnal, de az egy másik story...)

Szóval egy kis rövidzáras IC miatt a géped nem száll fel. FADEC-ből meg nem tartasz raktáron tucatot - alapból meg is kell találni a hibát, amit az ALIS hiánya miatt a szerelők megszenvednek jópár napig... szóval egy F-35 kilőve. ÉS ugye kinek lesz többszázas flottája? És akkor még nem beszéltem a többi szarrol, amit esznek a gépek, fúvókaszettől a stealth festékig.

Ez már nem a régi drótozós korszak. Lehet felszáll, de ha nem egy komplett hálózat (ALIS) áll mögötte, nem sokat fog érni a cucc... és igen, napok alatt. ALISról levágod használhatod a saját mérnökszolgálatodat....


Pont emiatt mondom hogy F35 vásárlás egy nagyon komolya politikai nyilatkozat a vásárló részéről hogy bízik az USA-ban és elfogadja hogy csak akkor, és az ellen harcol, amikor és aki ellen az USA azt jóváhagyja.
Természetesen vannak olyan potenciális ügyfelek akiknél ez elköteleződés talán nem annyira erős. Ilyenek Törökország (ők már v.színűleg nem is kapnak), D.Korea, India, Emirátusok.
Ők majd eldöntik hogy elfogadják e ezt a kötöttséget, vagy más típust választanak.

Ja, és szerintem Mo.sem áll készen ilyen szintű elköteleződésre az USA mellett

Talán a NATO tagság esetleg kötelezettségekkel is jár. Szar ügy...
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 315
13 366
113
Szerintem ez nem kétkulacsos attitűd, hanem egy nagyon is új helyzet.
Az F-35-ös előtt nem nagyon volt ilyen, a nemzeti önrendelkezést ennyire gátolni képes védelmi-technikai produktum a világon.
A legutolsó F-16C block 50/52+, vagy az F-15E export verziói se nullázhatók le távirányítással olyan gyorsan, mint az F-35-ösnél ez Washingtonból megoldható.
Lehet azt kihangsúlyozni, hogy mekkora előnyt jelent az F-35-ös alkalmazása a modern harcászatban, de az ellehetetlenítése már hadászati szintű kiszolgáltatottság és ezt nem nagyon engedheti meg magának senki.
Napjainkban például egy eléggé komoly amerikai alkatrészmennyiséggel operáló JAS-39-es flottát üzemeletető ország néminemű megtáltosodás után be tudna úgy spájzolni a szükséges eszközökből, hogy - elviekben - akár sikeres önálló harcot is tudjon vele viselni.
Elviekben, mert a gyakorlatban nyilván ez a sikersség a harci körülményektől, a darabszámtól, a felkészültségtől és még számos dologtól függ.

Az F-35-ös esetében ha ez az önálló harci tevékenység Washingtonban nem kapzöld utat, jóformán el se kezdhető. Kis bulváros szófordulattal éve a méregdrága csodarepülőből béna kacsát lehet csinálni.
Ez minden, csak nem nemzetbiztonság.

Sok sikert bespájzolni shelf life-os alkatrészekből... manapság elég kevesen engedhetik meg ezt maguknak, rohadt drága, főleg amilyen lejárati dátumai vannak egy ócska sealentnek is :D
Távirányítást továbbra sem értem. Levágni a hálózatról lehet, átvenni felette az irányítást.... ezt kitárgyaltuk jópár oldallal vissza. Meg azt is mit tehet ellene egy user ha akar (ahogy tettek is). Itt megint csak a Japán példát hoznám - rábíznák a hazájuk egy gépre, amit egy másik irányíthat, akik eladják a gazdaságukat Kínának? Hm....

De persze lehet másik gépet venni, nem tilos. De az új eladó pont ugyanígy alád nyúlhat, valami más módon. Csak azt nem népszerű promózni, mit kérnek cserébe mások....
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram
T

Törölt tag 1586

Guest
Ezért írtam amit. Reptetheted te őket elvágva is persze - de az már nem az a repbiztonság, a hibák pedig az idő előrehaladtával nagyjából köböződnek így. Irán flottáját is a földre verték napok alatt - ami meg repült, az legózott cucc volt. Messze a gépek valódi harcértéke alatt.

Mondok egy példát - kimegy a FADEC
Én is ezért írtam amit írtam...
Az F-35 esetében nem kell megvárni amíg pl. a FADEC elromlik. Azonnal lenullázhatják bármelyik teljesen hibátlan gép harcértékét egy perc alatt.
Olyanokét is amin még semmi nem romlott el.
Talán a NATO tagság esetleg kötelezettségekkel is jár
A NATO tagság nem egyenlő azzal mindenki beáll az USA mögé. Elvileg ez egy kollektív védelmi szövetség ahol a tagok abban a tévhitben vannak hogy majd jól megvédik egymást ha valamelyiküket támadás éri…(ha,ha,ha...:rolleyes:)
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
.

Amúgy nem értem a sok kárálónál, ebben mi is a baj? Ők átadják a legmodernebb technikájuk egyikét, az USA R&D méregdrága végeredményét, az alkalmazó meg ennyire sem bízik bennük? Na ez ám a kétkulcsos attitude....
Átadják, csak úgy pusziért, mert szövetségesek vagyunk?!! Én úgy tudom ELADJÁK, jó vastag dollárokért, nem ingyen!! Én ha megveszek valami technikai eszközt, azt hiszem jogosan várom el, hogy CSAK azt csinálja, amit én szeretnék, vagy ha mégse, akkor minimum legyen róla tájékoztatásom, ne csak véletlenül derüljön ki hogy a kifizetett cucc kétkulacsos üzemmódban dolgozik.
Tudod ez olyan, mint mikor gyerekkoromban a szomszéd tanyán a vadőr Sanyi bácsi másik kutyát vett, "mert a Sörét már nagyon öreg, az már csak őrizze a házat, majd a Brutus, azt mondták jól kiképezték!" Csak jópár hét múlva tűnt fel neki (ill. a feleségének) hogy jobban fogy a csirke, kacsa, liba mint kellene, úgyhogy S. bácsi éjszakánként lesbe állt "arra a büdös rókára". Mit ad Isten, két nap múlva hajnalban a Brutust leste meg amint megfogott egy kacsát, aztán elsétált vele az úton a falu felé. S. bácsi vörös fejjel és csőre töltve követte a blökit, aztán kiderült hogy az az előző gazdihoz, az élelmes kutyakiképzőhöz vitte "ajándékba" a kacsát!! Tényleg jól volt kiképezve, csak Sanyi bácsi nem ezért fizetett, így nem sok híja volt hogy használja is a puskát!! Szóval el lehet gondolkozni, ki is a kétkulacsos ...
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 171
113
Tetszett volna normális európai vadászrepülőgép programot csinálni...
... és nem kis túlzással hárman négyféle gépet fejleszteni...
Ennek nem sok köze van ahhoz, hogy az F-35-ös milyen nemzetbiztonsági kockázatot jelent az USA-n kívüli üzemeltetőknek.
Az, hogy tényszerűen három különféle euro-vadászgép program tengődik egymás mellett, egymás ellenében, annak nem sok köze van ahhoz, hogy az F-35-ös program (ami önmagában szintén el lett aprózva, de minimum a B-verziója indokolatlan) a külföldi üzemeletetők részéről már-már az önfeladás kockázatát jelentheti.
Vagy úgy érted, hogy a "normális" európai vadászrepülőgépnek is az F-35-öshöz hasonló szintű hálózati integráltságú és irányíthatóságú rendszernek kellene lennie?
 
M

molnibalage

Guest
Ennek nem sok köze van ahhoz, hogy az F-35-ös milyen nemzetbiztonsági kockázatot jelent az USA-n kívüli üzemeltetőknek.
Az, hogy tényszerűen három különféle euro-vadászgép program tengődik egymás mellett, egymás ellenében, annak nem sok köze van ahhoz, hogy az F-35-ös program (ami önmagában szintén el lett aprózva, de minimum a B-verziója indokolatlan) a külföldi üzemeletetők részéről már-már az önfeladás kockázatát jelentheti.
Vagy úgy érted, hogy a "normális" európai vadászrepülőgépnek is az F-35-öshöz hasonló szintű hálózati integráltságú és irányíthatóságú rendszernek kellene lennie?
De. Akkor nem kéne F-35 vételén lamentálni...