T
Törölt tag 1586
Guest
Jaj ezek a marketing hülyeségek már megint... az angolok (BAe?) és a franciák (Thales?) is előadták már egyszer, emlékeztek?
Ha jól emlékszem az angolok a Fairfordba érkező B-2-est észlelték, a franciák meg a Párizs felett díszelgő repülésen résztvevő F-22-est és a Le Bourget-ba érkező F-35-öst.
Egy bemutatóra meghatározott időben és irányból érkező/távozó gép nem ugyanaz, mint egy bármikor bárhonnan érkező támadó gép.
ADSB internetes radarokon is látszik az F-35, ha úgy akarják....
Miért nem a holland F-35-ösökkel próbálkoztak?
Lehet hogy marketing hülyeség, de azt eddig is tudtuk hogy megfelelően hosszú rádió hullámokkal az F-35-öst is lehet észlelni.
A cikk is leírja hogy nem tűzvezetésről volt szó hanem észlelésről és követésről.
A passzív radar sem butaság. Az F-35-nek elsősorban csak a szemből jók a STEALTH tulajdonságai, vagyis a szemből érkező radarjelek úgy verődnek vissza a gépről hogy azok nem jutnak vissza a radarhoz.
Egy a géptől oldalirányban lévő passzív radar, vagy egy géppel oldaláról visszaverődő jelet a géppel szemben lévő passzív radar simán foghat.
A cikk leírja hogy több nagy erejű Lengyel FM kereskedelmi rádiót használtak jel forrásnak.
A cikk címe az ami nagyon fellengzős. Az hogy a passzív radar működik tutira nem jelenti hogy nincs többé STEALTH gép. Ennek a koncepciónak is millió buktatója van, viszont tény egy hálózatba kötött passzív radar láncon fennakadhat az F-35 is.
Egyszóval inkább csak érdekes a hír, másrészt megmagyarázza miért kezelik kiemelten fontos követelményként a következő generációs gépek fejlesztésénél a jelenleginél sokkal szélesebb hullámhossz tartományra kiterjedő STEALTH képességet.