F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

2019. augusztus 27. Luke légibázis (Arizona állam) F-35A gyakorlás teljes fegyverzettel(külső és belső).
5uP1zRtfdSY.jpg

WoXKoTdPSa8.jpg

tmje2233W-U.jpg

G8CqRTku3a4.jpg

dF_3pelHyhI.jpg

eLhTc-nrEyc.jpg
 
Fogalmazzunk úgy, hogy én a cikkből semmit nem tudtam meg...
Hát talán annyi, hogy a Németek azt állítják, a 2018-as berlini ILA showra érkező F-35 géppárt 150 km-en keresztül követni tudták a Hensoldt cég TwInvis passzív radarjával.
A cikk szerint érkezésnél a gépeken nem volt luneberg szelence és adatokat a gépek ADS-B jeleivel pontosították.
 
Hát talán annyi, hogy a Németek azt állítják, a 2018-as berlini ILA showra érkező F-35 géppárt 150 km-en keresztül követni tudták a Hensoldt cég TwInvis passzív radarjával.
A cikk szerint érkezésnél a gépeken nem volt luneberg szelence és adatokat a gépek ADS-B jeleivel pontosították.
Pontosítás:
- nem az érkező hanem a távozó gépeket mérték be némi trükközéssel (a radar a reptérhez közeli lovardában parkolt le)
- cikk szerint a gépeken volt luneberg szelence de ez nem befolyásolja a passzív radar mérési eredményeit, mert olyan hullámhosszon mértek, ahol a luneberg szelence irreleváns (feltételezem valami hosszabb hullámhossz tartomány volt)
 
Ezt a hírt nem kommentelném…egyenlőre
https://www.c4isrnet.com/intel-geoi...racked-the-f-35-jet-in-2018-from-a-pony-farm/

Kicsit furcsa hogy a Németek akkor jönnek elő ezzel amikor eldöntötték hogy nem vesznek F-35-öt.

Jaj ezek a marketing hülyeségek már megint... az angolok (BAe?) és a franciák (Thales?) is előadták már egyszer, emlékeztek?

Ha jól emlékszem az angolok a Fairfordba érkező B-2-est észlelték, a franciák meg a Párizs felett díszelgő repülésen résztvevő F-22-est és a Le Bourget-ba érkező F-35-öst.
Egy bemutatóra meghatározott időben és irányból érkező/távozó gép nem ugyanaz, mint egy bármikor bárhonnan érkező támadó gép.
ADSB internetes radarokon is látszik az F-35, ha úgy akarják....

Miért nem a holland F-35-ösökkel próbálkoztak? :cool:
 
Jaj ezek a marketing hülyeségek már megint... az angolok (BAe?) és a franciák (Thales?) is előadták már egyszer, emlékeztek?

Ha jól emlékszem az angolok a Fairfordba érkező B-2-est észlelték, a franciák meg a Párizs felett díszelgő repülésen résztvevő F-22-est és a Le Bourget-ba érkező F-35-öst.
Egy bemutatóra meghatározott időben és irányból érkező/távozó gép nem ugyanaz, mint egy bármikor bárhonnan érkező támadó gép.
ADSB internetes radarokon is látszik az F-35, ha úgy akarják....

Miért nem a holland F-35-ösökkel próbálkoztak? :cool:

Lehet hogy marketing hülyeség, de azt eddig is tudtuk hogy megfelelően hosszú rádió hullámokkal az F-35-öst is lehet észlelni.
A cikk is leírja hogy nem tűzvezetésről volt szó hanem észlelésről és követésről.

A passzív radar sem butaság. Az F-35-nek elsősorban csak a szemből jók a STEALTH tulajdonságai, vagyis a szemből érkező radarjelek úgy verődnek vissza a gépről hogy azok nem jutnak vissza a radarhoz.
Egy a géptől oldalirányban lévő passzív radar, vagy egy géppel oldaláról visszaverődő jelet a géppel szemben lévő passzív radar simán foghat.
A cikk leírja hogy több nagy erejű Lengyel FM kereskedelmi rádiót használtak jel forrásnak.

A cikk címe az ami nagyon fellengzős. Az hogy a passzív radar működik tutira nem jelenti hogy nincs többé STEALTH gép. Ennek a koncepciónak is millió buktatója van, viszont tény egy hálózatba kötött passzív radar láncon fennakadhat az F-35 is.

Egyszóval inkább csak érdekes a hír, másrészt megmagyarázza miért kezelik kiemelten fontos követelményként a következő generációs gépek fejlesztésénél a jelenleginél sokkal szélesebb hullámhossz tartományra kiterjedő STEALTH képességet.