A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

A helikopik két fővel repülnek. Ez egy váltással 56 fő, Zlin 8 fő, Gripen 14 fő, Falcon 6 fő, AIRBUS 12 fő ÖSSZESEN: 96 fő egy váltás, amennyben jön még egy Airbus, akkor+ 6 fő, de mint tudjuk ez nem elég, reálisnak tűnik a 200 fő körüli hajózó létszám.

Ha jól emlékszem a H225M-nél 3 fővel számol a Honvédség...
16 H225M -> 48 fő
20 H145M -> 40 fő
 
  • Tetszik
Reactions: Kishuszár
Koszonom a gyors valaszokat :) Ebbol nekem ugy tunik, vannak tipusok amikkel van mar eles tapasztalat, valamik meg meg csapatproban se voltak, megis lehet, hogy befutonak szamitanak. Erdekes folyamatok. Meglatjuk mi lesz az eredmeny.
Annyit tennék még hozzá. hogy pl. a németek nagyon precízek, minden felszerelésnek gondosan megtervezik a helyét, makettekkel kipróbálják, hogy rögzíthető-e azon a helyen ahova tervezték, mennyire akadályozza a mozgást, bírja a rázkódást, stb. A török szerintem felületesebb, igénytelenebb, így ha ilyen járművünk lesz, fel kell készülni a jelentős átalakításokra, meg a vállalhatatlan kompromisszumokra a belső tér kialakítás ügyében.
 
Átmeneti kormány van Romániában és utána választások lesznek... szerintem azt még megvárja az Airbus.
Másrészt Ukrajna sokkal több helikoptert vett mint Magyarország, további rendelések várhatók a hadsereg részéről, van valamilyen repülőgépipara és olcsóbb a munkaerő. Szerintem ők azért esélyesebbek.

Ukrajna - Airbus 2018 június:
"Az aláírt államközi megállapodás összértéke 551 millió euro, a francia partner két lépcsőben fogja leszállítani a helikoptereket. Az első lépcsőben 37 darab érkezik, a maradék 18 pedig a második körben fog Ukrajnába érkezni. Ezek között lesz 21 darab H225-ös. A megegyezés kiterjed több száz ukrán pilóta átképzésére, hazai javítóbázis és logisztikai raktárbázis létrehozására is. "

Folyamatos az instabilitás Romániában, fölösleges új kormányra várni. Jó ajánlat esetén le fognak lépni, ennek szól a fenti nyilatkozat.
De nem Ukrajnába, ami ilyen szempontból még rosszabb, sokkal bizonytalanabb kilátásokkal és nem EU.
 
Met 4x2=8, vagy 4x1=4, vagy 4x0=0, vagy valami egészen más. Egyébiránt még 4db Zlin fog érkezni, valamint néhány sugárhajtású kiképző gép.

A Zlinbe, Mokusba, L39be csak oktato pilota kell allandora, a "tanulok" folyamatosan cserelodnek. Mig le nem csokken az igeny az uj pilotakra megint evi 2-3 fore...
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
A Zlinbe, Mokusba, L39be csak oktato pilota kell allandora, a "tanulok" folyamatosan cserelodnek. Mig le nem csokken az igeny az uj pilotakra megint evi 2-3 fore...

Szerintem azokat is ide kell számolnotok akik nem repülőgép/helikopter vezető beosztásban vannak, de beosztásukból adódóan kell, hogy repüljenek. Lényegében ez az előmenetele a pilótáknak. Ilyen beosztások a repülőkiképzéssel foglakozó (tapasztalt) szakemberek, illetve a magasabb beosztásba került, de kiképzett pilóták is. Sejtem mi a véleményetek, de azt olvastam, hogy például ahhoz, hogy harcban jól ki lehessen használni egy harci repülő eszközt, minimum 1,5,-1,9 pilóta szükséges gépenként. A sűrű bevetések idején a pilóták fáradnak, pihenniük kell, a gép kellő számú műszakival, pilótával és fegyverzettel tartósan tovább műveletben tartható. A nagy intenzitású NATO műveletek során így lehetett rövid idő alatt több tucat bevetést teljesíteni gépenként (Szerbia ellen, Irak felett). Szóval ha csak annyi kiképzett pilótánk van, mint amennyi gép, ahány ülés, az kevés szerintem. Nekem a 130 kiképzett pilóta nem tűnik soknak.
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator
Met 4x2=8, vagy 4x1=4, vagy 4x0=0, vagy valami egészen más. Egyébiránt még 4db Zlin fog érkezni, valamint néhány sugárhajtású kiképző gép.
A kiképző feladatkörű iskolagépekre tipusonként elég a darabszámnak megfelelő+1 pilótával számolni, a másik ülésben mindig a kiképzendő növendékkel kell számolni, aki csak LESZ pilóta. A +1 pilóta azért kell, mert esetleg valaki betegség miatt kieshet, a szabadságokat is ki kell adni, szóval kell a tartalék is.
 
És ki is fizetik? :)

Valamivel biztos, ha ilyen lelkesek voltak a franciák...

"a franciák kimagaslóan jó, 1% alatti kamattal biztosítanak kormányközi kölcsönt az üzlethez. Az 551 millió eurós költséget a francia kormány és több európai bank bevonásával fogják előteremteni. A francia kereskedelmi minisztérium közleményében megerősíti a kormánygaranciát a kölcsönnel kapcsolatban."
 
Valamivel biztos, ha ilyen lelkesek voltak a franciák...

"a franciák kimagaslóan jó, 1% alatti kamattal biztosítanak kormányközi kölcsönt az üzlethez. Az 551 millió eurós költséget a francia kormány és több európai bank bevonásával fogják előteremteni. A francia kereskedelmi minisztérium közleményében megerősíti a kormánygaranciát a kölcsönnel kapcsolatban."
Magyarul hitelből veszik, és mert az ukrán stabilitásban nem bíznak annyira a bankok, ezért a franciák kezességet vállalnak. Ez kb. olyan, mintha építenék egy házat, amit a vevő hitelből megvesz, de én vagyok a kezes, hogy fizetni fog. Aha. Jó üzlet :)))
 
Magyarul hitelből veszik, és mert az ukrán stabilitásban nem bíznak annyira a bankok, ezért a franciák kezességet vállalnak. Ez kb. olyan, mintha építenék egy házat, amit a vevő hitelből megvesz, de én vagyok a kezes, hogy fizetni fog. Aha. Jó üzlet :)))
valamiből a franciáknak is kell a pénz , ha már olyan nagy rendeléseket nem kaptak idén eddig
 
Na Trumpli feloldotta a szankciókat. Jöhetnek a török vasak :D (Utánna meg a garanciás reklamációk) :)

Én azért még tartok attól hogy a HVG-ben egy nullát elírtak. 10 millió euró? Abból lassan csillagszórót se tudsz már venni nemhogy 20-30 járművet. A töröröknek egy tíz milliós deal elég megálázó lenne szerintem. Kardigán meg újabban atomot is szeretne :rolleyes: