A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Én keveslem azt a 120-130 pilótát o_O:

Lesz a Honvédségnek kb. 60 repülőeszköze: 4 Zlin, 2 Mókus, 20 H145M, 16 H225M, 14 Gripen, 2 Airbus, 2 Falcon! (A Mi-ket és az Ancsát nem vettem bele, ahogy a későbbiekben beszerzendő szállítógépeket sem, ráadásul a típusok egy része kétpilótás.)
A helikopik két fővel repülnek. Ez egy váltással 56 fő, Zlin 8 fő, Gripen 14 fő, Falcon 6 fő, AIRBUS 12 fő ÖSSZESEN: 96 fő egy váltás, amennyben jön még egy Airbus, akkor+ 6 fő, de mint tudjuk ez nem elég, reálisnak tűnik a 200 fő körüli hajózó létszám.
 
Én keveslem azt a 120-130 pilótát o_O:

Lesz a Honvédségnek kb. 60 repülőeszköze: 4 Zlin, 2 Mókus, 20 H145M, 16 H225M, 14 Gripen, 2 Airbus, 2 Falcon! (A Mi-ket és az Ancsát nem vettem bele, ahogy a későbbiekben beszerzendő szállítógépeket sem, ráadásul a típusok egy része kétpilótás.)
Hmm. Én sem értem. Ez a szám korábban csak a forgószárnyasokra vonatkozott, igy hangzott el:
"Benkő Tibor aláhúzta azt is, hogy a forgószárnyas képesség tekintetében legalább száz, de inkább százhúsz pilóta képzését kell biztosítania a Magyar Honvédségnek."
https://honvedelem.hu/galeriak/egyedulallo-kepesseg-a-helikopterszemelyzetek-kepzeseben/
NFTC-re pedig eddig évi átlag 6 pilóta ment ki, de ugye láthattuk hogy onnan visszaérkezve az Airbus szállitókra is kerültek pilóták, nem csak Gripenre.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1586
Én keveslem azt a 120-130 pilótát o_O:

Lesz a Honvédségnek kb. 60 repülőeszköze: 4 Zlin, 2 Mókus, 20 H145M, 16 H225M, 14 Gripen, 2 Airbus, 2 Falcon! (A Mi-ket és az Ancsát nem vettem bele, ahogy a későbbiekben beszerzendő szállítógépeket sem, ráadásul a típusok egy része kétpilótás.)
120-130 a helikopterekre.
 
Inkább ezt emelném ki. 2026 után esedékes lesz a gripenek cseréje. Viszont a 3500 milliárdban nincs betervezve. Csillagászati árban lenne.
Nekem ebből az esik le. Kicsit szétnéztek a piacon. Gondolom puhatoloztak ár szempontjábbol is és miuttán meglátták a kalkulációt dobtak egy hátast. (F-35 re gondolok). Nagyon vastagon foghatott az a ceruza.
Hát szerintem még maradnak a gripenek egy darabig.[/QU
Bocs, de valaki elmagyarázná nekem ennek milyen jellegű pozitiv hozadékai lesznek? Köszi

Bocs, de valaki elmagyarázná nekem ennek milyen jellegű pozitiv hozadékai lesznek? Köszi

Ehhez csak bútor meg épület kell, az meg talán lesz. Még a zenekar lett volna jó, bár azt már egyszer visszadobták.
 
Brassóból Gyulára? Túl szép lenne.

Átmeneti kormány van Romániában és utána választások lesznek... szerintem azt még megvárja az Airbus.
Másrészt Ukrajna sokkal több helikoptert vett mint Magyarország, további rendelések várhatók a hadsereg részéről, van valamilyen repülőgépipara és olcsóbb a munkaerő. Szerintem ők azért esélyesebbek.

Ukrajna - Airbus 2018 június:
"Az aláírt államközi megállapodás összértéke 551 millió euro, a francia partner két lépcsőben fogja leszállítani a helikoptereket. Az első lépcsőben 37 darab érkezik, a maradék 18 pedig a második körben fog Ukrajnába érkezni. Ezek között lesz 21 darab H225-ös. A megegyezés kiterjed több száz ukrán pilóta átképzésére, hazai javítóbázis és logisztikai raktárbázis létrehozására is. "
 
ja mert ha a szomszédok nem tudnak megtámadni akkor már nem is kell haderő , elvégre is NATO tagok vagyunk nem? szarunk mindenkire majd jön amerika aztán lever mindekit nem? fúú na , hagyjuk inkább

nem baj , egyszer majd , egyszer majd talán felfogják mit szeretne az ember mondani de ez nem ma van ahogy látom :D
Szerintem még mindig te nem érted, hogy alapvetően miről volt szó, mert nem arról amire te reagáltál, de továbbra is öntelt vagy és szemellenzős....
 
Átmeneti kormány van Romániában és utána választások lesznek... szerintem azt még megvárja az Airbus.
Másrészt Ukrajna sokkal több helikoptert vett mint Magyarország, további rendelések várhatók a hadsereg részéről, van valamilyen repülőgépipara és olcsóbb a munkaerő. Szerintem ők azért esélyesebbek.

Ukrajna - Airbus 2018 június:
"Az aláírt államközi megállapodás összértéke 551 millió euro, a francia partner két lépcsőben fogja leszállítani a helikoptereket. Az első lépcsőben 37 darab érkezik, a maradék 18 pedig a második körben fog Ukrajnába érkezni. Ezek között lesz 21 darab H225-ös. A megegyezés kiterjed több száz ukrán pilóta átképzésére, hazai javítóbázis és logisztikai raktárbázis létrehozására is. "
Romiknál egy gáz van a fluktuáció nagyon magas szinte mindenhol. Átlagban 15% körül mozognak. Hiábba az olcsó munkabér, háttér ha nincs két kezű biorobot.
 
Képzeld el azt,hogy hátul kb 2 embernyihelyen van 4ember.Szóval ha kiveszel 2 ülést akkor fér el 2 ember úgy,hogy nem nyomorog.Ha a 2 kivett ülés helyére beraksz valamit ugyan olyan nyomortanya lesz mintha nem csináltál volna semmit.

Nem lesz sokkal rozsasabb a helyzet, de pl. a vonatban is mar teljesen maskepp lehet ulni ha ulnek szemben is veled vs. ha ures az ules. Szamomra legalabb is eg es fold.
Amugy azt nem teljesen ertem miert nem lehet a malhat pl. biztonsagi ovvel becsatolni a szemben levo ulesbe?

- probaltak mar es kiderult, hogy nem biztonsagos?
- csak valami eloiras papiron ami tiltja?

Mert pl. ulhetnenek sakkosan is, igy meg lehetne valasztani hogy a sajat pakk mellettem v. elottem legyen. Az alapjan, hogy egyszerubb hozzaferni a holmikhoz benne stb.

Erdekelne a katonai szempont ez miert gaz vagy kivitelezhetetlen, mert en ugy latom ha nem melletted ul a masik tag akkor nem zavar a konyoke, ha elottem se ul senki nem zavar mas laba, ki lehet nyujtani stb.

Irjatok, mert kivancsi vagyok.

(nem kardoskodok egyebbkent semelyik tipus mellett, csak erdekelnek az apro mindennapi reszletek amik nekem civilkent eszembe se jutnanak)
 
Nem lesz sokkal rozsasabb a helyzet, de pl. a vonatban is mar teljesen maskepp lehet ulni ha ulnek szemben is veled vs. ha ures az ules. Szamomra legalabb is eg es fold.
Amugy azt nem teljesen ertem miert nem lehet a malhat pl. biztonsagi ovvel becsatolni a szemben levo ulesbe?

- probaltak mar es kiderult, hogy nem biztonsagos?
- csak valami eloiras papiron ami tiltja?

Mert pl. ulhetnenek sakkosan is, igy meg lehetne valasztani hogy a sajat pakk mellettem v. elottem legyen. Az alapjan, hogy egyszerubb hozzaferni a holmikhoz benne stb.

Erdekelne a katonai szempont ez miert gaz vagy kivitelezhetetlen, mert en ugy latom ha nem melletted ul a masik tag akkor nem zavar a konyoke, ha elottem se ul senki nem zavar mas laba, ki lehet nyujtani stb.

Irjatok, mert kivancsi vagyok.

(nem kardoskodok egyebbkent semelyik tipus mellett, csak erdekelnek az apro mindennapi reszletek amik nekem civilkent eszembe se jutnanak)

Nem csak egy ember cuccát kell elrakni hanem mindenkiét.Akkor biztonságosan rögzített a felszerelés ha megrobbantják a gépet vagy felborul akkor nem szabadul el semmi semennyire sem.Ezenkívül az sem lenne baj ha gyorsan el is tudnád hagyni a járművet vagy be tudnál szállni.Ha sakktáblaszerűen akarod ezt megoldani akkor az minden lesz csak gyors nem.Ha nem ember ül mellettem hanem a zsákok feltornyozva akkor ugyan úgy nincs helyem mintha ember ülne ott.
Az az alapvető baj,hogy túl kis helyre kell berakni túlsok mindent.Lehet trükközni de a probléma nem fog változni.
 
Nem lesz sokkal rozsasabb a helyzet, de pl. a vonatban is mar teljesen maskepp lehet ulni ha ulnek szemben is veled vs. ha ures az ules. Szamomra legalabb is eg es fold.
Amugy azt nem teljesen ertem miert nem lehet a malhat pl. biztonsagi ovvel becsatolni a szemben levo ulesbe?

- probaltak mar es kiderult, hogy nem biztonsagos?
- csak valami eloiras papiron ami tiltja?

Mert pl. ulhetnenek sakkosan is, igy meg lehetne valasztani hogy a sajat pakk mellettem v. elottem legyen. Az alapjan, hogy egyszerubb hozzaferni a holmikhoz benne stb.

Erdekelne a katonai szempont ez miert gaz vagy kivitelezhetetlen, mert en ugy latom ha nem melletted ul a masik tag akkor nem zavar a konyoke, ha elottem se ul senki nem zavar mas laba, ki lehet nyujtani stb.

Irjatok, mert kivancsi vagyok.

(nem kardoskodok egyebbkent semelyik tipus mellett, csak erdekelnek az apro mindennapi reszletek amik nekem civilkent eszembe se jutnanak)

A hely azért fontos, mert egy ilyen jármű több napra elegendő felszerelést is szállíthat a személyzetnek. Így egy nagyobb méretű hátizsák (BW), harcászati felszerelés, aminek elemeit leveszik, illetve nem viselik, de elérhetőnek kell lenni (fegyver, sisak, gázálarc, éjjellátó, akksik, vv cucc, hálózsák, esővédő, stb.). Ezen kívül három napi élelem, víz valamilyen formában akkor is kell, hogy legyen, ha csak kimész egy bázisról, vagy rövid idejű feladatra mész, ennyi kaja, palackozott víz 5-8 főre elég nagy térfogat. Tartalék lőszert, egyéb felszerelést is szoktak magukkal vinni (távcső, kézi rádió, aksik, telefontöltők, stb.) Ha ezeket összeadogatod, mind tömeg, mind térfogatra sok, valahol kell neki a hely. Mindezeken kívül a katonák gyakran leveszik mellényüket, teleaggatva tárakkal, minden vacakkal, az maga sok helyet foglal, és a mozgásuk miatt kell bizonyos szabad tér (hátrafordulni, átnyúlni táskához. Van amcsi szabvány (MIL valami) ami a járművek ergonómiai kialakítását határozza meg, a 0,85 m3 volt asszem régen a minimum egy főre (M113), de ma már ez a sok felszerelés miatt nagyobb. Tovább nehezíti a felszerelés elhelyezését, hogy mindent illik megfelelően rögzíteni az aknarobbanás és borulás miatt.
 
ja mert ha a szomszédok nem tudnak megtámadni akkor már nem is kell haderő , elvégre is NATO tagok vagyunk nem? szarunk mindenkire majd jön amerika aztán lever mindekit nem? fúú na , hagyjuk inkább

nem baj , egyszer majd , egyszer majd talán felfogják mit szeretne az ember mondani de ez nem ma van ahogy látom :D

Ha nem a szomszédaink támadnak meg minket, akkor ki? Peru?

A helikopik két fővel repülnek. Ez egy váltással 56 fő, Zlin 8 fő, Gripen 14 fő, Falcon 6 fő, AIRBUS 12 fő ÖSSZESEN: 96 fő egy váltás, amennyben jön még egy Airbus, akkor+ 6 fő, de mint tudjuk ez nem elég, reálisnak tűnik a 200 fő körüli hajózó létszám.

A Zlinekre minek 8 fő?
 
A hely azért fontos, mert egy ilyen jármű több napra elegendő felszerelést is szállíthat a személyzetnek. Így egy nagyobb méretű hátizsák (BW), harcászati felszerelés, aminek elemeit leveszik, illetve nem viselik, de elérhetőnek kell lenni (fegyver, sisak, gázálarc, éjjellátó, akksik, vv cucc, hálózsák, esővédő, stb.). Ezen kívül három napi élelem, víz valamilyen formában akkor is kell, hogy legyen, ha csak kimész egy bázisról, vagy rövid idejű feladatra mész, ennyi kaja, palackozott víz 5-8 főre elég nagy térfogat. Tartalék lőszert, egyéb felszerelést is szoktak magukkal vinni (távcső, kézi rádió, aksik, telefontöltők, stb.) Ha ezeket összeadogatod, mind tömeg, mind térfogatra sok, valahol kell neki a hely. Mindezeken kívül a katonák gyakran leveszik mellényüket, teleaggatva tárakkal, minden vacakkal, az maga sok helyet foglal, és a mozgásuk miatt kell bizonyos szabad tér (hátrafordulni, átnyúlni táskához. Van amcsi szabvány (MIL valami) ami a járművek ergonómiai kialakítását határozza meg, a 0,85 m3 volt asszem régen a minimum egy főre (M113), de ma már ez a sok felszerelés miatt nagyobb. Tovább nehezíti a felszerelés elhelyezését, hogy mindent illik megfelelően rögzíteni az aknarobbanás és borulás miatt.

A nyugati járműveken a fentiek miatt általában hátul nagy méretű (vízálló) tároló ládákat használnak a felszerelés tárolására. Ezek vékony lemezből vannak, gyakran összetörik, leszakítják, de ki lehet cserélni őket.
 
Koszonom a gyors valaszokat :) Ebbol nekem ugy tunik, vannak tipusok amikkel van mar eles tapasztalat, valamik meg meg csapatproban se voltak, megis lehet, hogy befutonak szamitanak. Erdekes folyamatok. Meglatjuk mi lesz az eredmeny.