SR-71 Blackbird (Lockheed, USA)

Csak ezt a pillanatot emelném ki.

A Légierő Vezérkari főnöke megkérdezde Kelly Johnsont (a gép főkonstruktőrét), hogy mennyibe kerülne a gépeket megsemmisíteni. Erre KJ azt a választ adta, hogy 86 millió dollár. Gépenként. A videóban előadást tartó megjegyzi, hogy KJ nyilvánvalóan nem szerette volna, ha megsemmisítik a gépeket.

Erről már hallott valaki?

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
nem sok Blackbird marad fent. Ha valaki San Diego-ban jár, akkor ezt a jóképű gépet lencsevégre kaphatja a Balboa parkban (nászúton arra felé voltunk. Volt benne Patton-múzeum, SpaceX, USS Midway, meg a Balboa park..)
 
  • Tetszik
Reactions: Rotten878
nem sok Blackbird marad fent. Ha valaki San Diego-ban jár, akkor ezt a jóképű gépet lencsevégre kaphatja a Balboa parkban (nászúton arra felé voltunk. Volt benne Patton-múzeum, SpaceX, USS Midway, meg a Balboa park..)
És az újdonsült asszonyka mit szólt hozzá, tetszett neki?
 
Az egész linket nem értem. Többi pilóta és más ember is mondta a YT-n és a flight manual is ismert. M3.2 volt a normál csúcssebesség és M3.4-ig elvitte talán kétszer az egyik tesztpilóta. Aztán soha többet senki. Nem volt M3.5 nemhogy felette. A hajtómű nem bírta volna más mellett sem.
Ez azért különös, mert pont ez a link és ez a dedikált eset világít rá arra a konkrét dologra, hogy az összes SR-71-es leírásban kihangsúlyozzák, hogy a gép a hivatalos Mach 3.2-es csúcssebességén minimálfáklyával repülhetett csak, itt pedig a pilóta szándékosan maximális forszázson tartotta a gázkart. Kétlem, hogy csak 0.2 Mach-nyit nőtt volna a sebesség...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Ez azért különös, mert pont ez a link és ez a dedikált eset világít rá arra a konkrét dologra, hogy az összes SR-71-es leírásban kihangsúlyozzák, hogy a gép a hivatalos Mach 3.2-es csúcssebességén minimálfáklyával repülhetett csak, itt pedig a pilóta szándékosan maximális forszázson tartotta a gázkart. Kétlem, hogy csak 0.2 Mach-nyit nőtt volna a sebesség...
Az nekem teljesen új, hogy minimálfáklyával repült az SR-71 M3.2-őt, egyetlen pilóta sem így beszélt róla. Akkor az M3 alatti sebességet hogyan tartották volna? Az egyik pilóta még meg is jegyzi, hogy M2.8 éles határ volt a kiképzés alatt. Mert még a minimálfáklya és max gáz között is van azért elég komoly tolóerő difi.

https://forum.htka.hu/threads/lockheed-sr-71-blackbird.313/page-6#post-483328
 
Talán a top gun 94-es évfolyamában volt, hogy egyes küldetések idejei csak úgy magyarázhatók, ha a gép Mach 3,6 és 4,1 közötti sebességeket is elért. Hogy ebből mi igaz, azt nem tudom (meg a mach számhoz tartozó magasság is kérdés), de azért az érdekes, h 90-es években nyugdíjazott gép műszaki dokumentációja titkos maradt.
 
Talán a top gun 94-es évfolyamában volt, hogy egyes küldetések idejei csak úgy magyarázhatók, ha a gép Mach 3,6 és 4,1 közötti sebességeket is elért. Hogy ebből mi igaz, azt nem tudom (meg a mach számhoz tartozó magasság is kérdés), de azért az érdekes, h 90-es években nyugdíjazott gép műszaki dokumentációja titkos maradt.
Biztosan nem igaz. Városi legenda.

A TG időben elég sok tévedés volt amúgy azért mai tudással nézve az újságban. A M3.6 is nehezen hihető, mert a kompresszor előtti hőmérséklet miatt gáz lett volna. Az 4.1 merő fantázia.

A műszaki dokumentáció titkossága részt nem tudom értelmezni annak fényében, hogy az flight manual elérhető. Csak azért, mert egy gép régi és kivont nem jelenti azt, hogy titkos, csak nem hozzáférhető bárkinek. Ennyi.
A gép "dokmentációja" annyira titkos, hogy a NASA és más oldalon is tengernyi fejlesztési és teszt doksi is elérhető.
 
Duxfordban is van egy! :p:rolleyes:

5WhdG63.jpg
 
Biztosan nem igaz. Városi legenda.

A TG időben elég sok tévedés volt amúgy azért mai tudással nézve az újságban. A M3.6 is nehezen hihető, mert a kompresszor előtti hőmérséklet miatt gáz lett volna. Az 4.1 merő fantázia.

A műszaki dokumentáció titkossága részt nem tudom értelmezni annak fényében, hogy az flight manual elérhető. Csak azért, mert egy gép régi és kivont nem jelenti azt, hogy titkos, csak nem hozzáférhető bárkinek. Ennyi.
A gép "dokmentációja" annyira titkos, hogy a NASA és más oldalon is tengernyi fejlesztési és teszt doksi is elérhető.
Lehetséges. A műszaki doksi meg a flm között óriási a különbség, ahogy egy autó felhasználói kézikönyv alapján sem lehet legyártani azt. Feltételezem a nasa oldalán sem ezek elérhetőek.
 
Lehetséges. A műszaki doksi meg a flm között óriási a különbség, ahogy egy autó felhasználói kézikönyv alapján sem lehet legyártani azt. Feltételezem a nasa oldalán sem ezek elérhetőek.
Milyen film?
Az megvan, hogy akkora sebesség esetén a torlóponti nyomásból számolt hőmérséklet miatt a gép túl van régen minden limitijén, amit említenek is?
Felőlem higgyél hülyeségekben, max. kiröhögnek egyesek.
 
Talán a top gun 94-es évfolyamában volt, hogy egyes küldetések idejei csak úgy magyarázhatók, ha a gép Mach 3,6 és 4,1 közötti sebességeket is elért. Hogy ebből mi igaz, azt nem tudom (meg a mach számhoz tartozó magasság is kérdés), de azért az érdekes, h 90-es években nyugdíjazott gép műszaki dokumentációja titkos maradt.

Talán ez a poszt segít...
 
azért az érdekes, h 90-es években nyugdíjazott gép műszaki dokumentációja titkos maradt.

Hmmm, az összes rendszerére (REH, és felderítőt kivéve) részletes leírása elérhető.

SR71-temp.jpg


A gép végsebessége alapvetően hőmérséklet limitált, amit az alábbi görbe alapján lehet becsülni:

2019-10-28-17-31-54-Window.jpg


A maximális CIT hőmérséklet elvileg 427°C lehet, látható, hogy a legforróbb napon is tudja a Mach3.2-t a gép.
Hűvösebb napon a Mach 3.4 is elvileg mehet, függ a CIT pillanatnyi hőmérsékletétől ami alapján a pilóta a gép maximális sebességét beállítja.
 
90-es években nyugdíjazott gép műszaki dokumentációja titkos maradt.
Ami azt illeti, gyakorlatilag metszeti rajzokig fent van a neten a Blackbird. Elég jól összeszedtem, hogy mit, milyen anyagból építettek, azoknak az anyagoknak mi a nyűgje.

A NASA oldalán rengeteg aerodinamikai, hőtani és szilárdságtani okfejtést lehet találni a miértekről. A NATO/NASA archívumokban szintén, számos anyagtudományos, gyártástechnológiai érdekességet lehet találni, kezdve az elektronsugaras hegesztéstől a forgácsolásnélküli megmunkáláson át akár az Li-Be ötvözetekig.

Most per pillanat az US ARMY ballisztikai tesztjeit olvasgatom, hogy befolyásolja az oldott oxigéntartalom a titánlemezek ballisztikai tulajdonságait...

Szóval rengeteg minden van fent a neten, csak meg kell keresni. Rakétahajtóművek vannak fent a neten. Az SR-71-es szívócsatornájának CFD-je fent van. A sort sokáig folytathatnám. Ha tudod mit keresel, bármit megtalálsz.
 
Ami azt illeti, gyakorlatilag metszeti rajzokig fent van a neten a Blackbird. Elég jól összeszedtem, hogy mit, milyen anyagból építettek, azoknak az anyagoknak mi a nyűgje.

A NASA oldalán rengeteg aerodinamikai, hőtani és szilárdságtani okfejtést lehet találni a miértekről. A NATO/NASA archívumokban szintén, számos anyagtudományos, gyártástechnológiai érdekességet lehet találni, kezdve az elektronsugaras hegesztéstől a forgácsolásnélküli megmunkáláson át akár az Li-Be ötvözetekig.

Most per pillanat az US ARMY ballisztikai tesztjeit olvasgatom, hogy befolyásolja az oldott oxigéntartalom a titánlemezek ballisztikai tulajdonságait...

Szóval rengeteg minden van fent a neten, csak meg kell keresni. Rakétahajtóművek vannak fent a neten. Az SR-71-es szívócsatornájának CFD-je fent van. A sort sokáig folytathatnám. Ha tudod mit keresel, bármit megtalálsz.
Fogalmazzunk úgy, hogy rappali sztereotípikában kommentelt. Ő nem tudja, vagy más nem, akkor = azzal, hogy titkos. Az, hogy utána nézzen, az luxus. De persze én vagyok a "konstans menopauzás ronda nő" és persze csak nekem lehet stílusom. És akkor csodálkoznak egyesek, hogy néha lerepül az ékszíj...
 
  • Tetszik
Reactions: ozymandias