An-124 Ruslan / An-124 Condor (Antonov)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
https://www.rt.com/russia/472800-ru...edium=aplication_firefox&utm_campaign=firefox
5dc32b26203027223b1893d7.jpg
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
12 740
31 528
113
Ha jol olvastam, akkor ennek is ugyanaz a hajtomuve, mint a Mrijanak es ugy tunik, a kinaiak nyakig benne vannak a gyartoban (Motor Sich) - aki nem kicsi, 21 ezer fo felett foglalkoztat: https://www.washingtonpost.com/worl...b4b9fb62aa2_story.html?utm_term=.a49bf678f683

Az igazgato szerint ha a szankciok miatt ugrik a kinai uzlet, 10 ezer ermbert for az utcara rakni:

"ZAPORIZHIA, Ukraine — The president of a top Ukrainian aerospace company says its new Chinese investors often ask the staff for “little conversations.”
They want to know about record-keeping and planning, the setup of production lines and the interplay between workshops.
“They’ll talk for three hours, and the next day, a totally different group of people will come,” said Vyacheslav Boguslayev, whose sprawling Soviet-era company, Motor Sich, is one of the most advanced military aircraft engine manufacturers in the world.
“They’ll ask all the same questions as yesterday, and this continues for a week,” he said.
Racing to upgrade its military, China has been turning to Ukraine. And Ukraine — with its economy scrambled by hostilities with Russia — has been willing to accept China’s embrace.
“If they ban us from working with China,” Boguslayev said, “then the first thing I’ll do is fire 10,000 people.”

Az uki repülőgépipar és hadiipar mehet a levesbe, a maradékot esetleg majd felvásárolják amerikai cégek. Az nem érdeke az USA-nak, hogy az ukik a kínaiakat (vagy korábban Iránt) lássák el technológiával, vagy hogy az amerikai cégeknek csináljanak konkurenciát. Hacsak nem döntenek úgy politikai okokból, hogy megpróbálják életben tartani ezeket a cégeket, de nem lesznek életképesek, ha Ukrajna a Nyugathoz integrálódik. Ezek arra voltak berendezkedve 2014-ig hogy az oroszoknak és harmadik világbeli országoknak gyártsanak. Az orosz piac elveszett számukra, a beszállítási láncok megszakadtak.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Az uki repülőgépipar és hadiipar mehet a levesbe, a maradékot esetleg majd felvásárolják amerikai cégek. Az nem érdeke az USA-nak, hogy az ukik a kínaiakat (vagy korábban Iránt) lássák el technológiával, vagy hogy az amerikai cégeknek csináljanak konkurenciát. Hacsak nem döntenek úgy politikai okokból, hogy megpróbálják életben tartani ezeket a cégeket, de nem lesznek életképesek, ha Ukrajna a Nyugathoz integrálódik. Ezek arra voltak berendezkedve 2014-ig hogy az oroszoknak és harmadik világbeli országoknak gyártsanak. Az orosz piac elveszett számukra, a beszállítási láncok megszakadtak.
Igen ám, de az amcsi és a nyugati szállítógépek nem fedik le az Antonov teljes termékpalettáját. Kérdés, hogy van-e olyan "hiánypótló" ukrán típus, mely miatt érdemes megmenteni a gyárat, mert a gyártáshoz modernizálásra, és az orosz alkatrészek lecserélésére is szükség lesz...
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 678
80 127
113
Elmúlt 5 évben az ukránok egyetlen egy An gépet nem gyártottak le. (1 protót nem számítjuk be)
 
M

molnibalage

Guest
Erre valami bizonyíték?
Pár aktív antonovnak nyugati megfeleltethető párja:
An22-C17
An26-C27
An32-C295
An124-747Dreamlifter/beluga
An225-C5
Hóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóó....
  • A C-5-ösök USAF kézben vannak, nem végezhetnek magán szállítást. Az An-225 meg igen.

  • Az An-124 a C-5 ellenpárja méretben és teherbírásban és az is végez bérszállítást.

  • A Dreamlifter incs akkor méretű és ki-be gurulható tehertere, mint a katonai gépeknek. Pontosan ezért más a rámpás szállítógép vs. civil gépek világa. Ezen felül mindkét gép az airliner gyártás logisztikai eleme, egyik Boeing Dreamliner a másik meg az Airbus. Tudtommal semmiféle más bérszállítást nem végeznek velük, mert egyetlen célra épültek. A Dreamlifter teher tere még csak nem is hermetizált, el sem érhető a kabinból. Még múlt héten tettem be róla videót is... (Ahol egyébként igen sok szó esett a B737 MAX-ról is.)
Tehát, ha még a pontatlan összehasonlítást akartad volna csinálni, akkor is a cargo B747-nek kellene itt lennie, és nem a specializált Dreamlifternek és Belugának...

A két nagy Antonov olyan terhek szállítását tudja a piacon vállalni, amit nyugati gépek nem. An-124-hez hasonló gép csak a C-5, semmi más. Minden civil teherszállító lehet bármekkora, más kategória.

Persze humanitárius és speciális esetekben a C-5 is szállíthat ezt-azt, de úgy kibérelni, mint egy taxit azt nem lehet.
 

megazez

Well-Known Member
2018. július 22.
7 397
23 442
113
Hóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóó....
  • A C-5-ösök USAF kézben vannak, nem végezhetnek magán szállítást. Az An-225 meg igen.

  • Az An-124 a C-5 ellenpárja méretben és teherbírásban és az is végez bérszállítást.

  • A Dreamlifter incs akkor méretű és ki-be gurulható tehertere, mint a katonai gépeknek. Pontosan ezért más a rámpás szállítógép vs. civil gépek világa. Ezen felül mindkét gép az airliner gyártás logisztikai eleme, egyik Boeing Dreamliner a másik meg az Airbus. Tudtommal semmiféle más bérszállítást nem végeznek velük, mert egyetlen célra épültek. A Dreamlifter teher tere még csak nem is hermetizált, el sem érhető a kabinból. Még múlt héten tettem be róla videót is... (Ahol egyébként igen sok szó esett a B737 MAX-ról is.)
Tehát, ha még a pontatlan összehasonlítást akartad volna csinálni, akkor is a cargo B747-nek kellene itt lennie, és nem a specializált Dreamlifternek és Belugának...

A két nagy Antonov olyan terhek szállítását tudja a piacon vállalni, amit nyugati gépek nem. An-124-hez hasonló gép csak a C-5, semmi más. Minden civil teherszállító lehet bármekkora, más kategória.
Szóval akkor nincs An225-nek nyugati párja. 124-nek meg talán a cargo747
 
M

molnibalage

Guest
Szóval akkor nincs An225-nek nyugati párja. 124-nek meg talán a cargo747
Nem, nem párja.

Hiába hosszú és nagy a teherbírása a B747 Cargo változatnak, attól nem tud oda begurulni és nem bír el egy M2 Bradleyt, M1 Abramst vagy más dolgot. Kb. szabvány konténer és ahhoz hasonló dolgokat lehet vele vinni.

Lásd itt.
https://www.cargolux.com/Our-Expertise/cargo-equipment/aircraft/747-400f-specifications

Vagy itt.
https://www.atclogistic.net/air-freighter-specification/

B747-8F-diagram_tcm76-4247.jpg


Csak amíg anno a Szovjetunió létezett addig egész egyszerűen nem volt értelmezhető az tudtommal, hogy civil. A teljes ipar és minden állami kontroll alatt volt. Ha valamit kellett egy ipari nagyberuházásnál vinni, akkor odaküldték a katonai gépet és csá. Nyugaton ilyen generálisan nincs. Tudtommal.
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
3 872
11 464
113
Igen ám, de az amcsi és a nyugati szállítógépek nem fedik le az Antonov teljes termékpalettáját. Kérdés, hogy van-e olyan "hiánypótló" ukrán típus, mely miatt érdemes megmenteni a gyárat, mert a gyártáshoz modernizálásra, és az orosz alkatrészek lecserélésére is szükség lesz...
USÁból lenne elvi igény a Ruszlánra és a Mrijára, de presztízsokok miatt soha nem fognak egy jobbágyországból rendelni.
Inkább saját maguk nekiállnak fejleszteni hasonlót a nulláról.
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 572
5 959
113
Az uki repülőgépipar és hadiipar mehet a levesbe, a maradékot esetleg majd felvásárolják amerikai cégek. Az nem érdeke az USA-nak, hogy az ukik a kínaiakat (vagy korábban Iránt) lássák el technológiával, vagy hogy az amerikai cégeknek csináljanak konkurenciát. Hacsak nem döntenek úgy politikai okokból, hogy megpróbálják életben tartani ezeket a cégeket, de nem lesznek életképesek, ha Ukrajna a Nyugathoz integrálódik. Ezek arra voltak berendezkedve 2014-ig hogy az oroszoknak és harmadik világbeli országoknak gyártsanak. Az orosz piac elveszett számukra, a beszállítási láncok megszakadtak.
.
.
Szerintem az ukranok az elmult evtizedekben mindent eladtak a kinaiaknak, amit csak tudtak. Varjag hordozot, Szu-33 prototipust, hajtomuveket (pl. minimum a kinai L-15-höz), szo szerint mindent. Ha nem az allam maga adta el, akkor korrupt cegvezetök, mernökök, stb a kinaiak szamara fillerekert. A közelmultban eladtak az utolso adujukat, az An-225 masodik peldanyat es a gyartasi jogokat is Kinanak.
Szoval ezen az USA mar csak bankodhat. de csak idö kerdese, hogy jöjjenek a hangsulyozottan önallo kinai fejlesztesu, kiköpött An-225-ösök.
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 572
5 959
113
USÁból lenne elvi igény a Ruszlánra és a Mrijára, de presztízsokok miatt soha nem fognak egy jobbágyországból rendelni.
Inkább saját maguk nekiállnak fejleszteni hasonlót a nulláról.
.
.
Anno felmerult, hogy talan az An-70 tervet a NATO megvenne/atvenne/közösen lehetne belöle valami, de azutan az se ment, pedig a gep kepessegeire szukseg lett volna.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
USÁból lenne elvi igény a Ruszlánra és a Mrijára, de presztízsokok miatt soha nem fognak egy jobbágyországból rendelni.
Inkább saját maguk nekiállnak fejleszteni hasonlót a nulláról.
Elvi igény sincs, mert az USAF nem véletlenül költött milliárdokat a Galaxy-k modernizálására és teljes élettartam hosszabbítására.
Civil tehercégek meg konténerben szállítanak sokkal olcsóbban üzemeltethető civil cargogépekkel. Ruszlánt üzemeltető orosz vagy ukrán céget csak ritkán, túl méretes vagy túl súlyos áru miatt hívnak.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Pár aktív antonovnak nyugati megfeleltethető párja:
An22-C17
An26-C27
An32-C295
An124-747Dreamlifter/beluga
An225-C5
Ez nem a teljes Antonov paletta, ráadásul a 2 legnagyobbat elfelejtheted, mert azokat vevő híján sosem lehetne nyereségesen gyártani. - Miként a készülő Elefánt is veszteséges lesz, de 1 katonai airlifternél más a fejlesztés szempontja.
Az meg a nyugati befektetőkön múlik, hogy látnak-e fantáziát a kisebb Antonovok gyártásában.
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 842
9 605
113
Jelenleg az Antonovnak semmilyen palettája nincs. Nem gyártanak semmit és nem is nagyon fognak már szerintem. Faszán elvágták magukat mindenhonnan.

Az elefántnak én nem sok értelmét látom, legalább is anyagilag egy C-5M szinten(új avionika+új saját fejlesztésű hajtóművek) feljavított 124-es ésszerűbb választás lenne és még sokáig megfelelhetne a követelményeknek. A bürokrácia miatt esetleg átnevezhetnék Iljusinnak.
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci and fip7

megazez

Well-Known Member
2018. július 22.
7 397
23 442
113
Ez nem a teljes Antonov paletta
Milyen teljes antonov paletta? (nehogy már az A-1-től induljunk 194x-ből...) Boki írta, hogy 1db prototípust izzadtak ki sok év alatt, az An70 és változatai kb becsődölt próbálkozások, kína már bevásárolt valószínűleg az antonovból, azt meg ne várjuk, hogy a nyugat majd megsegíti őket. Esetleg úgy mint minket, felvásárolnak majd bezárnak. Ahogy hallom még a nagyjavítások sem mennek úgy, ahogyan azt a megbízók elképzelnék.