Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 847
91 298
113
Az a csávó, aki egy olyan cég vezetője akinek per pillanat van egy szénné tökéletesített dízel motor termékskálája, amit nagyjából az elkövetkező 3-5 évben lehúzhat a budin.
Őszintén. Te mit vártál? :eek:
Egy BENFENTEStől! :p:D
Közben meg: LINK
Azt mind meg nekem mi a cél? Miért kell szembemenve a szabad piaccal, központilag, törvényi szabályozással tönkretenni az európai autóipart.
Mit nyerünk majd a másik oldalon?
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 322
46 047
113
Azt mind meg nekem mi a cél? Miért kell szembemenve a szabad piaccal, központilag, törvényi szabályozással tönkretenni az európai autóipart.
Mit nyerünk majd a másik oldalon?
Miért, amikor a gőzgépeket felváltották a belső égésűek, akkor mit nyertünk vele? Akkor is egyeduralkodók voltak a gőzgépek gyártásakor az európai gyártók.
Aztán meg jól tönkrementek!
Ma is megvannak a gőzgépek, de csak ott, ahova valók. Ugyan ez lesz a belsőégésűekkel is! De messze nem lesz akkora gazdasági átrendeződés, mint annak idején, merthogy alapvetően nem kell kidobni a teljes rendszert. A karosszéria tulajdonképpen megmarad, minimális átalakításokkal.
És, hogy mit nyerünk ezzel?
Csökken a városok légszennyezettsége (különösen az olyan rákkeltő hatású anyagoké, mint a szálló korom, és a fékpor), csökken a zajterhelés, csökken az olajtól való függés, csökken az egyén függése, az akkumulátorok fejlődés más iparágakra is hatással lesz. Mert ugye az nem annyira valószínű, hogy egy belsőégésű motorral üzemeltetni tudnál egy hordozható elektronikai eszközt, legyen az akármennyire szénné tökéletesített. Akkuval viszont mindkettőt meg tudod hajtani. De gondoljunk csak az ezzel párhuzamos háztartási és szerszámgép fejlődésre.
De pl. a drónok fejlődése sem azért ment végbe, (és fog fojtatódni!) mert olyan fasza belsőégésűeket tettünk beléjük.
Vagy el tudnál képzelni egy belsőégésű kerékpárt? (OK, JAVA. :p:D) Vagy továbbmenve egy gőzgép által hajtott rollert? Persze mindent IS meg lehet oldani, aztán nézd meg, hogy miért most lett robbanásszerű fejélődés a rollereknél.
Már régen elektromosnak kellene lennie a teljes tömegközlekedésnek. Így is lenne, ha meg tudták volna oldani a felsővezeték mentes üzemeltetést. Mert azért valljuk be a hagyományos troli nem túl elegáns megoldás, pláne, amikor a sofőrnek ki kell szállnia, hogy áttegye az érintkezőket.
 
M

molnibalage

Guest
Miért, amikor a gőzgépeket felváltották a belső égésűek, akkor mit nyertünk vele? Akkor is egyeduralkodók voltak a gőzgépek gyártásakor az európai gyártók.
Aztán meg jól tönkrementek!
Egyes gyártók ma is meg vannak. a Knorr Bremse anno gőzmozdonyokhoz gyártott dolgokat, ma meg pneumatikus rendszerek mellett más is. Számtalan igen nagy múltú cég él. Ez természetes folyamat. Újak is születtek. A Royce Rolls sem gyártott mindig gázturbinát.

Csökken a városok légszennyezettsége (különösen az olyan rákkeltő hatású anyagoké, mint a szálló korom, és a fékpor), csökken a zajterhelés, csökken az olajtól való függés, csökken az egyén függése, az akkumulátorok fejlődés más iparágakra is hatással lesz.
Nem, addig nem, ameddig az EU ekkora balfasz...
https://www.theverge.com/2019/7/1/2...ise-low-speeds-european-union-rules-2019-2021

Mert ugye az nem annyira valószínű, hogy egy belsőégésű motorral üzemeltetni tudnál egy hordozható elektronikai eszközt, legyen az akármennyire szénné tökéletesített.
A hordozható elektronikai eszközök 40+ éve remekül elműködnek, walkman, discman, mp3 player, mobilteló, amit akarsz.

De pl. a drónok fejlődése sem azért ment végbe, (és fog fojtatódni!) mert olyan fasza belsőégésűeket tettünk beléjük.
A kis fogyasztású és nagy teljesítményű mikroelektronika tette lehetővé, meg az újfajta elektronikus giroszkópok.

Persze mindent IS meg lehet oldani, aztán nézd meg, hogy miért most lett robbanásszerű fejélődés a rollereknél.
10-20 évvel ezelőtti akksival is lehetett volna elektromos rollert fejleszteni, nem volt technikailag lehetetlen. A mögötte levő műholdas követés és informatikai háttér, az okostelók hiányoztak. Nem az akksi. Mert egy roller számára "kit érdekel" tétel az, ha a 7-8 kilós roller és 100 kg ember mellett akkor 4 kg helyett mondjuk 6 kg akksit raktak volna rá.

Meg 20 évvel ezelőtthöz képest a turizmus a fapadosokkal kilőtt az égbe és a turisták imádják ezt használni. A helyi erők kevésbé. A Mammut közelében télen is a kerékpártároló van fullra tele, de rollert egyet sem láttam. Azt csak Margitsziget és belvárosi turista helyeken. A Hungárián sem látok már, a Nagykörúton kívül kvázi ezek eltűnnek. Budán is bringautakon és a vár táján látni a É-D-i fő gerincen, de ennyi.

Apropó, évek óta mindig teli van és oda köti ki sok bringás, ahova tudja. Mégsem sikerül letenni több bringatámaszt, pedig hely lenne rá.
A MOM Park a legalja. Összevissza 4 db kerékpárnak volt kitéve hely, amikor utoljára oda mentem bringával.
Ameddig ez a mentalitás, addig nehéz előrelépni.

Senki nem mondja, hogy nincs hely...
bRbbSQW.png

Minden oszlop és szabad helyen bringa.
IXFfadq.png

Ez meg a tároló. Nem nyáron, most november, 5 fokban.
XiYKYoA.png

Már régen elektromosnak kellene lennie a teljes tömegközlekedésnek.
Németországban elektromos busz nem megy a fűtés miatt. Itthon klímázni is kellene. Nem lehet elég kraftot tolni beléjük még a városban sem, nemhogy 100-300 km távolságra közlekedő buszoknál. Városban troli még tudsz csinálni, de annak is van infrastrukturális költsége. Bár amennyibe kerülnek az akkus járművek tényleg jó kérdés, hogy mért nem troli épül akkora akku kapacitással, hogy 5-10 km-et áthidaljanak, ahova nem lehet kitenni felső vezetéket. Ilyen járművek már most is vannak.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 029
10 055
113
Lófaszt számolgatunk, mészáros megmondja mennyit mekkora felárral épít és az lesz.
Ne mondj már ilyet, a vasúti járművek baromi nagy teljesítményűek, a vonalon való mozgásukat, terepfelvételüket számolják minden vasút villamosításnál, ahogy az általuk a vasút saját hálózatán és a külső hálózaton okozott frekvencia változásokat is. Továbbá nagyon komoly vizsgálatok vannak hogy mi történik egy-egy alállomás vagy vonalszakasz kiesése esetén.
Az nem úgy megy hogy egy méretezett rendszerre ráverek állomásonként egy csomó gyors töltőt mert úgyis ott a 25kV jön ott a kraft határtalanul!
Még a MÁV/Gysevis meggondolja hogy mit terheljen rá, pedig nekik olcsóbb állomási transzformátorokkal saját hálózatról venni az áramot. (jó, egyre kevésbé gondolja meg, az tény)
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Ne mondj már ilyet, a vasúti járművek baromi nagy teljesítményűek, a vonalon való mozgásukat, terepfelvételüket számolják minden vasút villamosításnál, ahogy az általuk a vasút saját hálózatán és a külső hálózaton okozott frekvencia változásokat is. Továbbá nagyon komoly vizsgálatok vannak hogy mi történik egy-egy alállomás vagy vonalszakasz kiesése esetén.
Az nem úgy megy hogy egy méretezett rendszerre ráverek állomásonként egy csomó gyors töltőt mert úgyis ott a 25kV jön ott a kraft határtalanul!
Még a MÁV/Gysevis meggondolja hogy mit terheljen rá, pedig nekik olcsóbb állomási transzformátorokkal saját hálózatról venni az áramot. (jó, egyre kevésbé gondolja meg, az tény)

Amit a vasút számol azt maximum erős ajánlásként kezelik, majd M&M eldönti hogyan éri meg megépíteni neki, a többit a szakszolgálatok megoldják.
Valahogy.

Megyénként 500kw ráterhelése ideiglenesen lófasz kategória, ~3-4 vonat áramfelvétele.
Ha van alállomás akkor van 120kV is, még egyszerűbb egy busztöltő létesítése.
 
  • Tetszik
Reactions: bartinieffektus

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 503
5 632
113
Nézzél rá erre a szép barna térképre és ez próbáld nem röhögve olvasni a kommentedet, hogy "ha".

Este van, a villanyautó fanok szerint ilyenkor töltjük majd az autókat...
https://www.electricitymap.org/?page=map&solar=false&remote=true&wind=false

WvlKdsn.png


Ez ma a realitás.
Kb. a világ összes fejlett államát látod rajta Japánt kivéve, akik komoly ipari országok. Ebből három darab zöld. FRA, SWE és NOR. Ennyi. Késsz passz.
Csak persze ma divat nem tudomást venni a valóságról és bullshit hegyeket gyártani meg légvárakkal érvelni. Ha majd azon országok mind zöldek lesznek éjszaka, akiknél belefér a villanyautó úri huncutság, akkor szerintem térjünk vissza arra, hogy mikor nem lesz igaz a "ha".

Légy már olyan kedves és számold ki te is (ha már az én számításaimat és forrásaimat nem fogadtad el), hogy még a legszennyezőbb lengyel árammal is zöldebb egy elektromos autó, mint egy belsőégésű.
A lengyelnél meg szinte az összes többi ország tisztábban termeli az áramot.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 503
5 632
113
Jah és mégvalami.
A szénerőműveket gőzerővel zárják be az EU-ban.
Magyarország pl. 2029-ig minden szénerőművet bezár.
A mátrai erőmű már jövőre leállít 200 MW-ot.
Ezt is egy benfentes mondta:

A Mátrai Erőmű hosszú távú, 2030-as stratégiájának fókuszában a dekarbonizáció áll, összhangban a szektort világszerte uraló trenddel, az országok gyakorlatilag egymásra licitálnak, hogy ki mikor fogja bezárni a szénerőműveit. Az önök terveiben meddig szerepel a lignit?
A lignites kapacitásból 2029-ig 600 megawattot kívánunk üzemben tartani, 200 megawattot ez év végén és jövőre le fogunk állítani, mivel az EU előírásai szerint ez a két kisebb blokk nem működhet tovább. Lignitet 2029-ig kívánunk használni, a blokkokat - amennyiben a jelenlegi direktívák maradnak - 2028-2029-ben lépcsőzetesen fogjuk kifuttatni.

https://www.portfolio.hu/uzlet/2019...rai-eromu-teljes-atalakulast-terveznek-318559
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 503
5 632
113
Azt mind meg nekem mi a cél? Miért kell szembemenve a szabad piaccal, központilag, törvényi szabályozással tönkretenni az európai autóipart.
Mit nyerünk majd a másik oldalon?

Miért menne tönkre az európai autóipar?
A német autógyártók köszönik szépen jól vannak, ők is átállnak az elektromos autózásra:
http://jarmuipar.hu/2018/11/elektromos-forradalmat-indit-volkswagen/
https://www.portfolio.hu/uzlet/20191008/elektromos-auto-forradalom-jon-az-audinal-403181
 
M

molnibalage

Guest
Légy már olyan kedves és számold ki te is (ha már az én számításaimat és forrásaimat nem fogadtad el), hogy még a legszennyezőbb lengyel árammal is zöldebb egy elektromos autó, mint egy belsőégésű.
A lengyelnél meg szinte az összes többi ország tisztábban termeli az áramot.
Végtelenül kedves a kérésed, hogy hozzam ki azt, amit elképzelsz és nem azt, ami valóság...
Első körben akkor rögzítsük le, hogy mivel az áramtermelés CO2-őt nézzük, akkor mettől meddig vizsgáljuk.

  • Villanyautó. Erőmű ---> grid szállítás hatásfok (92% hatásfok = 8% átlagos veszteség) ---> töltési hatásfok (ez legyen 90%, otthon vs gyorstöltés átlaga) ---> kinyerés hatásfok (ez legyen 98%, ebben a töltésvesztés is benne van a hőmérsékletek miatt) ---> motor hatásfok (legyen jóindulatúan 95%)---> fajlagos fogyasztás / km akkor legyen 0,16 kWh/km, mert te ebben szentül hiszel.

    Ebből számolunk és azt, hogy akkor az erőműben mennyit kell termelni, hogy a kocsi tengelyén legyen 1 kWh.

  • Benzing / go. ---> távvezetéki szállítás (tudom mibe kerül átlagosan itthon távvezetéken magyar áram árral 1 tonna anyag szállítása) ---> tankautós szállítás (ez 150 km-re 2x100 liter úgy, hogy kivisz 30 ezer litert ----> motor és hajtáslánc hatásfok (25%?) ---> fajlagos fogyasztás lehet akkor itt is 0,16? Mert mitől kellene több energia mozgatása egy másik autóhoz, ami könnyebb is?
Azt tudom, hogy egy átlagon benzines kocsi, amiket láttam 10+ év alatt sok százezer km-et futni 6,5-7 liter / 100 km között fogyasztottak úgy, hogy város és autópályás repesztés a divat. 9,5 kWh/L a dízel üzemanyag energiasűrűsége. Ha ebből kiszámolod 25% hatásfokkal, akokr 6,5 literes fogyasztás = 0,154 kWh/km, 7 literes fogyasztás = 0,166 kWh/km.

(Legutóbb Paksra mentem, bőven volt 130-as szakasz benne és így jött ki a fogyasztás augusztusban kondizva 6,2 liter/100 km-re.)

Ez így mehet?


Wuppertal-Gödöllő, Tesla P100D és Passat 2.0CRTDI
Hát, ez alapján nem értem a nagy villanyautó fanfárt.
  • Az igen erős superchargerekkel is csigalassú az út. És nem tél volt a videó készítés idején, ha jól értem, amikor fűteni is kell...
  • Egy 250-300 km hosszú napi ingázásban még talán elviselhető a töltési idő eltérés, ha lenne mindenhol supercharger. De nincs. És nem is lesz még egy ideig. Nem a 22,5 kW-os töltőkre gondolok... De ez is azt jelenti, ha dolgozol, akkor egy ilyen trip is kb. 1,5 órával dobja meg a munkaidő hosszát alsó hangon.
  • Meg olyanok, hogy 7-8% töltéssel ér oda töltőhöz? Ez aztán a "biztonsági ráhagyás". Csak essen be egy esemény az úton és lerohadsz vele aztán pisloghatsz ki a fejedből.
  • Extrém hosszú utakon kb. kényelmetlen. Ami egy mezei autóval lehozható 8-10 órás úttal ezzel átesel a "bőven kifáradok és álmosan vezetek" kategóriába vagy, ha másnap kelned kell, akkor mínusz pár óra alvás.
  • Ha meg másnap is menni kéne valahol, akkor megint állhatsz rá superchargerre, mert otthon nem tudsz bele sokat tenni, lásd a videó végén a 8 órás töltési időt otthon.
  • 80 Ft/kWh áram ára. Az igen. Úgy, hogy kisfogyasztónak 37 Ft/kWh. Na, akkor képzeljük el, hogy ha nem lenne -20% rezsicsökkentés, amit máshol beszednek és szépen lassan elkopik a hálózat... meg azt, hogy ha ráteszik a jövedéki adót, ami azonos célra használt dízelen rajta van.
Kinek mi a hobbija...

Jah és mégvalami.
A szénerőműveket gőzerővel zárják be az EU-ban.
Magyarország pl. 2029-ig minden szénerőművet bezár.
A mátrai erőmű már jövőre leállít 200 MW-ot.
Ezt is egy benfentes mondta:

A Mátrai Erőmű hosszú távú, 2030-as stratégiájának fókuszában a dekarbonizáció áll, összhangban a szektort világszerte uraló trenddel, az országok gyakorlatilag egymásra licitálnak, hogy ki mikor fogja bezárni a szénerőműveit. Az önök terveiben meddig szerepel a lignit?
A lignites kapacitásból 2029-ig 600 megawattot kívánunk üzemben tartani, 200 megawattot ez év végén és jövőre le fogunk állítani, mivel az EU előírásai szerint ez a két kisebb blokk nem működhet tovább. Lignitet 2029-ig kívánunk használni, a blokkokat - amennyiben a jelenlegi direktívák maradnak - 2028-2029-ben lépcsőzetesen fogjuk kifuttatni.

https://www.portfolio.hu/uzlet/2019...rai-eromu-teljes-atalakulast-terveznek-318559
És szerinted mi fog termelni majd akkor? Gázerőmű. Mert más nagyon nem lesz. Vagy import. Fasza. Végén 40% lesz már az import? (Az energia iparban dolgozom, rálátok a témára azért valamelyest.)
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 503
5 632
113
https://m.hvg.hu/kkv/20191114_A_nemet_autooriasok_a_szivukhoz_kaptak_a_Tesla_berlini_terve_miatt
"Most először telepszik meg külföldi autógyártó az európai gépjárműipar fellegvárában."

Ha ez a hír tényleg aggodalomra ad okot a német autóiparban, akkor meg is érdemlik, hogy lehúzzák a rolót. A német autógyárak már szinte mind ütik a 100 évet, ha őket leveri egy sehonnai Tesla, akkor nem kár értük.

Bár szerintem csak sima Teslás szenzációhajhászás az egész cikk. A jövőben is a németek lesznek a toppon autógyártásban.
 
  • Tetszik
Reactions: Loken

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 503
5 632
113
És szerinted mi fog termelni majd akkor? Gázerőmű. Mert más nagyon nem lesz. Vagy import. Fasza. Végén 40% lesz már az import? (Az energia iparban dolgozom, rálátok a témára azért valamelyest.)

Magyarország, Finnország, Szlovákia atomerőművet épít, lengyelek szemezgetnek vele, franciáknál 6 blokk fog épülni, románok szintén bővíteni akarnak.
Ez csak ami gyorsan eszembe jutott.
Norvégoknak, osztrákoknak, svédeknek rengeteg vízerőmű van.
Igazából csak a németek, lengyelek, hollandok, csehek és baltiak használnak nagyon sok szenet.
Akik a megújulókkal baromkodnak, azok gázt fognak használni, mert csak az tudja lekövetni a megújulók hatalmas ingadozását.
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 322
46 047
113
Wuppertal-Gödöllő, Tesla P100D és Passat 2.0CRTDI

Gyerekeeeek! Akkor most tegye fel a kezét, aki heti szinten legalább egyszer megy 1200+km-es utakat! HÉÉHHÓÓÓ
Nagyszerű, akkor ti vagytok a dízel célközönsége! :D @Celebra te leteheted, te most nem játszol! :rolleyes:
ÉÉÉsss akkor most tegye fel a kezét, aki heti minimum 3-4x (vagy többször), max. 150km-es távolságra közlekedik az autójával!
Na gyerekek ti vagytok a villanyautó célközönsége.
Dobom a pöttyöslabdát is! Ha ígénylitek! :p:D
Igen! A Becsületesneppernek nem való, mert Ő heti 1x-2x-3x megy ki "németbe" és simán befigyel neki heti akár 3-5000km is.
 
M

molnibalage

Guest
Magyarország, Finnország, Szlovákia atomerőművet épít, lengyelek szemezgetnek vele, franciáknál 6 blokk fog épülni, románok szintén bővíteni akarnak.
Ez csak ami gyorsan eszembe jutott.
Norvégoknak, osztrákoknak, svédeknek rengeteg vízerőmű van.
Igazából csak a németek, lengyelek, hollandok, csehek és baltiak használnak nagyon sok szenet.
Akik a megújulókkal baromkodnak, azok gázt fognak használni, mert csak az tudja lekövetni a megújulók hatalmas ingadozását.
Mo esetén ez csak kapacitás megtartás, ettől sokkal tisztábbak nem leszünk.

Itt nézegesd a többit, hogy a beépített kapacitások mennyire fognak megváltozni. Minden országra klikkelve látod a beépített kapacitásokat.
https://www.electricitymap.org/?page=country&solar=false&remote=true&wind=false&countryCode=FI


Szlovákia esetén valóban növeli fogja a nuki részarányt, de egy 5,5 milliós ország = csepp a tengerben.
Lengyel termelés perpill 700 gCO/kWh felett van. 30GWe beépített kapacitás. Ha 20 éven belül felhúznak akár 6-8 blokkot is, akkor sem lesznek a magyar tisztaság közelében sem főleg, ha közben nő az igény is.

AUT kb. magyar tisztaságú perpill úgy, hogy iszonyatosan sok vizierőművük van. Perpill gázerőművek zakatolnak...
https://www.electricitymap.org/?page=country&solar=false&remote=true&wind=false&countryCode=AT

Egész egyszerűen nem értelek. Európa nagy átlaga bőven a 300 gCO2/kWh felett van. Az n+1-szer felsorolt 3 állam tiszta egész évben. NOR, SWE és FRA. Csá. Ennyi.

Dánia ekkora ingadozásra képes. Tegnap 200 alatt voltak. Ma meg 400 közelében. Ergo egész évben ők sem tiszták.
https://www.electricitymap.org/?page=country&solar=false&remote=true&wind=false&countryCode=DK-DK1

Messze még az út vége...
 
  • Tetszik
Reactions: bartinieffektus
T

Törölt tag 008

Guest
Nekem ideális lehetne a heti 1x 150 km +heti 3x 5 km autózásra a villanyautó, DE
Erkélyen ledobom, trolivezetéken, úton keresztbe áthúzom a 220-as hosszabbítót...vagy elmegyek valahova 1-2 km-re ott találok töltőt ami kb mindig foglalt beállok a sorba, megvárom amíg ő feltölti vagy ha épp csak otthagyta akkor 3-4 órát amíg visszaér utána rádugom, ott állok 2 órát mellette úgy, hogy minden nap kb este 9-10 körül végzem a melóval szal baromira nincs időm semmire.

Vagy, megállok molkútnál és 3 perc alatt tankolással, fizetéssel köszönömnemkelllemosniazablakot-tal megvagyok egy hónapra.
Én még mindig azt mondom, a villanyautó max családiházasoknak lehet alternatíva.