Végre te is kiszámoltad, amit nagyon értékelek! Már csak a saját kapott eredményeidet kellene tudd helyesen értelmezni.
Nagy szavak...
Eddig is ki volt számolva, csak még jobban kifejtettem. Mert az nevetséges, hog te jössz az európai átlaggal, ami nem veszi figyelembe a valóságot. Akkor még egyszer.
- Senkit nem érdekel az összeurópai átlag, ha ott alacsony az éves átlag, ahol kb. "senkinek" = értsd a többségnek nincs pénze új elektromos autóra. Magyarország pont ilyen. Németországban van pénz, apró hiba, hogy nem tiszták. ---> Kuka európai átlagjövedelem eloszlások miatt.
- Azért sem számolhatsz éves átlaggal, mert a sok felkent villany pápa szerint úgyis este lesz töltés. Akkor meg nem süt a Nap. Minden évszakban kivétel nélkül szennyezőbb az éjszakai áramtermelés. Akár 50%-kal is. Ergo megint kuka az éves átlag. Senkit nem érdekel.
- A sok pápa ilyenkor jön a gyorstöltőkkel. Az jó, ha napközben jársz arra. Akkor fújhat a szél és süthet is a Nap. Arpó hiba, akkor ekkora is ritkán esik be a német áramtermelés 300 gCO/kWh alá. A spanyol, nyáron a dán és még pár nem nuki országnak igen. Ok, de akkor hol fog a sok autó tölteni? Hol van a tömeges autózást lehetővé tevő infrastruktúra? Ja, hogy sehol. Az is pénz. Annak is van lábnyoma, de azt hanyagoljuk el, mert most eddig csak a CO2-ről volt szó.
- A költségek. Erre mindig jön, hogy gőzerővel építik és olcsó lesz. Ja persze. Ezért lesz a magyar 37 Ft/kWh árammal 80 Ft/kWh a töltés.
- Nincs rajta jövedéki adó. Mert csak. Ha rátesszük, akkor kijött az, hogy gyakorlatilag nincs árdifi üzemanyagban, olyan kevés, hogy kvázi végtelen idő alatt térülne meg az üzemanyag költsége.
Szóval mosolygós jelek gyártása helyett esetleg elmélkedhetnél azon, hogy miért nem igaz a modell. Elhiszem, hogy kényelmes volt így számolni, csak tojtál arra magas ívből, hogy az emberek életmódja miatt nem igaz. Mert este vannak otthon. Nem nappal.
Jah egyébként nekem a múltkor kb. ugyanezek az adatok jöttek ki, csak én még hozzászámoltam az akkugyártást is így annyival több lett. Nekem 80 g CO2 kibocsátás jött ki, ha az akku gyártást is beleveszem és az élettartalmát 200000 km-nek vettem. EU-s átlag kibocsátással.
Én is számoltam vele.
Részemről nyitott kapukat döngetsz. 2500 letekert km-nél tartok eddig az idei évben.
Én meg 6000 km közelében.
Na persze. Egyes gettókban meg 50%-os a "vesztesség", miért nem rögtön azzal számoltál?
A 8% azért átlag, mert már benne vannak ezek is.
A hálózat vesztesége akkor nő, amikor több áramot tolnak át rajta a vezetékek melegedése miatt. Ez nyár, amikor sokan kondiznak este. Tudod, amikor fogyasztás csúcs van és villany pápák szerint töltik az autókat. Szóval megint jópofa az átlagozás, csak nem igaz.
A költő túlzás részt meg inkább elengedem a fülem mellett. Műszaki érvelés helyett megint csak a személyeskedés és hülyülés megy.
Mondom, hogy átlagot nézz, ne egyes kiugró eseteket. Az EU-s átlag 290 g és pont.
De nem az átlaggal töltesz az életmód miatt. Pont. Ameddig ez az egyszerű tényt nem érted meg, addig nincs miről beszélni. Az éjszakai átlagot nézzed. Ja, hogy az nem tetszik neked, meg dugába dől az elméleted és a villany pápák szent szavának? IJ.
Az én szomszédom negyed órákig járatja a motort, hogy melegedjen, majd megy vele pár km-t. Na akkor neki mennyi is lehet a kibocsátása?
Miért teszel fel olyan kérdést, amire tudnod kéne a választ? Mert olyan vicces megint, hogy a faktorokat sem ismered fel. 15 perc alapjárati melegedésnél mennyi a fogyasztás? És ez mennyire átlagtólé eltérő viselkedés. Tehát sem országos átlagra nem alkalmas, de más miatt.
Ez kb. olyan buta kijelentés volt, mint azzal érvelni, hogy a startup alatt mennyi kerót eszik meg az F16. Hát annyit sem, mint amit felszálláskor utánégetőn eléget. Na, az autónál is ez van. 15 perc alapjárat fogyasztásával néhény km-er sem lehet autózni. Egyébként telet leszámítva senkinél nem láttam még melegíteni kocsit. Beül és megy. Ez látom. Több százezer autó indítást lát az ember élete során...
Apró hiba, hogy a Teslán kívül senki nem rak akkora akkut a kocsiba, mert más kisebb akukkal is kihoz ugyanekkora hatótávot.
Kb. ez az akku méret, amivel be lehet vállalni azt, hogy nem agglomerációs bohóckodás van. Ergo ekkora akkut veszek. Mert a 30 kWh-s akkuval pl.
@emel meddig is jutna el kiránduláskor?
Megint vicces, hogy hogyan paraméterezed fel a problémát. Vagy, ha csak ilyen kocsi van, akkor hol van mellette a másik autó, amivel messzire is lehet menni? Akkor két autód van egy helyett. Annak hol a lábnyomba?
Múltkor be volt ide rakva az indexes cikk (aminek az adatait én elfogadom, hisz pont a villanyautó ellen ment benne a propaganda), hogy a koreai árammal 6 tonna CO2-be kerül egy 50 kWh-s akku. Ez az EU-ban kb. 4 tonnára jön ki, mert jóval kevésbé szennyező az áramtermelés.
Én 0,15 kg/kWh-val számoltam, ami 50 esetén 7,5 tonnát hoz ki, ami közel van a koreai értékhez. Ez tényleg sok. Bár halkan jegyzem meg, hogy nem csak áramot használsz az akksi gyártásához, ergo nem lineárisan függ az áram tisztaságától.
Ahogy én látom, ahol nem lesz napelem, ott atom lesz.
Konkrét példák? Sajnos olyan lassan épül az atomenergia, hogy sok helyen jó, ha a kapacitás megtartására lesznek elegek. Mert, ha nőni fog az igény, akkor hiába teszel le kicsivel többet, akkor a magasabb fogyasztás miatt arányaiban több atomáram nem lesz, hiába termelünk többet.
Ezt elszámoltad.
0,16 kWh fogyasztással, 130 forint/kWh áramárral 1 km megtétele 20,8 forintra jön ki. 100 km 2080 forint. Kevesebb, mint a benzines vagy dízeles.
- 6,5 literes átlagfogyasztással és 25% hatásfokkal is 0,16 kWh/km-re jön ki a kocsi. Tehát 1 km-re kell 0,065 liter benya. 400 forintos ár mellett ez 26 Ft/km.
- 0,16 kWh * 130 = 20,8, legyen ez 21 Ft.
Tehát km-ként van 5 Ft spórolásod. Remek. És egy 4,5-5 millás kocsi helyett meg mennyivel nagyobb a beruházási költség? A kettő közötti difi és a kezdeti különbség minimális hozama mellett soha nem térülne meg a kocsi. Hányszor kell még leírni azt, hogy a kezdeti költség el nem költésének milyen következménye van...? Évi 15 ezer km mellett ez 75 kHUF üzemanyag difi. 2 millió HUF 3,5% hozam (államkötvény) hozama ennyi. Csak sokkal, sokkal többe került egy új villanyautó, mint 2 milliós difi.
Úgy látom, hogy sajnos mindent el kell magyarázni. Mert a cuki modelled kihagyja az, hogy mekkora kedeti befektetésed van. Simán tényként kezeli, hogy egy 4,5 millás kocsit vetsz össze egy sokkal drágábbal. Ez használt autónál is igaz marad.
Nem, azért olcsó most az áram, mert a mostani kormány nem engedi, hogy 2 zsák pénzt vigyenek ki a külföldi szolgáltatók, meg kell elégedjenek fél zsákkal.
- A hazai fogyasztás 31,59%-a import (2018), tehát senki nem visz ki semmit.
- A másik kb 35%-át így megtermeli Paks. 45 TWh volt 2018-ban, amiből 16-ot Paks I termelt meg. Az nem lett olcsóbb varázsütésre, de drágább sem.
- A másik nagy termelő Mátrai Erőmű.
Ezek után propagandával mást fárassz jó. Mert talán számolni tudni kéne. Ha a termelés talán 20%-a van külföldi (rész)tulajdonú erőműben, akkor hogyan lesz generálisan -20% áram? Aazok "megzabolázásával"(muhaha) nem tudsz -20%-ot elérni tollvonásra, mert akkor azok árait mennyivel is kéne visszavágni? Ej...
Az elosztó hálózat karbantartásán spróolnak, pont ahogy a csatornáznásnál. Emberemlékezet óta nem tapasztaltam csőtörtést. Ahol lakom, most 1 év alatt volt kettő...
Persze ez kis minta, de valahogy fura. Az elfolyó víz mennyisége is ismert kb.
Most is van profitjuk, különben nem lennének itt.
Na akkor képzelheted, mekkora profitjuk volt akkor, amikor 20%-al több volt a bevételük? Megsugom, hogy brutálsok.
Az elosztó rendszer kezd lerohadni, de ezt is mondtuk már. Egyre kevésbé vannak tartalékok. Meg új erőművek sem épülnek. Lassan nincs gyors szabályozó tartalék. Láttad a legutóbbi paksi hibánál is ennek hatását?
Szóval ne haragudj, de picit jobban kéne tolni ezt a modellezést és a faktorok átgondolását. A propagande részél aszámok maximális telibeszarása volt részedtől. Nekem ebből meg elegem van. Mert gondolkodni, az nem megy. Elhinni a komipropit, az megy.
Mert amit írsz az szerintem egy utópisztikus jövőkép amiben azért van realitás, de Molni szerintem sokszor csak azért vitázik, hogy csak azért is neki legyen igaza.
Nem. Konkrétan egy idő után lemondok arról, hogy elmagyarázzak dolgokat egyes embereknek, mert láthatólag egész egyszerűen semmit nem értenek meg, amit magyaráznak nekik.