Előre kijelentem, hogy sokszor elszámoltam húszig. Viszont sajnos elfogyott a türelem. Nagyon. Kurvára.
Az EU átlag 290 g CO2/kWh.
Akkor nézzük csak a lajtán túli országok kibocsátását.
Akik felette vannak:
Németország: jelenleg 320 (de átlagban 380 körül szokott lenni)
Hollandia 500
Csehország 420
Olaszország 340 körüli
UK 320
Írország 307
Belgium pont az átlag 290
Na akkor akik alatta vannak:
Spanyolország 220
Portugália: 250
Franciaország: 120
Dánia 160
Ausztria 240
Szlovénia 220
Svédország: 68
Finnország: 190
Ezek a számok honnan vannak? A fele úgy pontatlan, ahogy van. 120-as francia
átlag? Ilyen magasan talán egy-kétszer, ha láttam. 60 alatti az átlag, adtam rá linket.
Ne haragudj, de összevissza posztolsz értékeket. Így nehéz komolyan venni.
Ha van kedved akkor kezd el súlyozni a lakossággal.
Első körben az kéne, de tényleg azokkal az országokkal, ahol reális esély van a villanyautóra, mert telik rá. Ez kb. két kézen megszámolható ország mennyiség. GER, UK, NOR, SWE, FRA, NED, BEL, DEN, NOR és LUX. A többi EU-s ország azért nem él generálisan annyira jól.
Már írtam egyszer: a szomszéd negyed órát melegíti a motort minden rohadt reggel.
Én meg írtam, a szomszédod nem = az összes autó használó. De tudod mit. Gyere ide fővárosba és agglomerációba és néz meg, ha nem kemény tél van, akkor mi az átlag. Indult, körülnéz (jó estben) és elhajt. Ez kb. a 99,99999%. De te meg folyton
az egy hülye szomszédoddal jössz.
Ez olyan baromság, mint engem átlag bringásnak hívni évi 6000 km-rel. Tudom, hogy nem ez az átlag.
Csak én nem is ezzel számolok, amikor bringás közlekedés lehetőségeit vizsgálom. De meg az egy hülye ismerősöddel akarsz globálisan számolni? Elmentek otthonról...?
OFF
Az átlagembernél kb. a napi 2x5-8 km bringa az, amivel lehet, mert ez kb. 30-45 perces út. Adott irányokban és helyen ez lehet versenyképes. Én ennél messzebbre és többet megyek, de tudom, hogy nem ez az átlag. Bár ennek ellenére mutattam, hogy Bp-n gyak. minden bevásárló központnál sokszor több bringatároló kéne. Az Allénál 5 évvel ezelőttihez képest kb. 4-szer több van. Nyáron mégis úgy kell vadászni a helyet... Mammutnál télen is szinte reménytelen, nemhogy nyáron.
ON
Még el sem indult, de már elhasznált fél liter üzemanyagot, aztán megy vagy 3 km-t városban és megint melegíteni fogja a motort. Neki biztosan 6,5 liter az átlaga? Francokat. Mégis 6,5 literrel számoltál.
Sógorom 28 éves korára már legalább 20 autón túl van. Úgy cseréli a lerobbant autóit, mint más a zoknit.
Még soha egy autója nem volt, ami 10 alatt evett volna a városban. Jah és 90%-ban csak városban használja az autóit.
Te mégis 6,5 literrel számolsz.
Már elnézést, de akkor döntsd már el, hogy az
eleve vásárlóképtelen csotrogány tulajokkal számolsz, vagy a kérdés az, hogy nyugati átlag felett élő Hans, Jürgen, Fracois vagy John a következő
ÚJ Audi, Opel, Renault, Fiat vagy Skoda helyett, akkor elektromos autót vegyen.
Ez az a pont, ahol már tényleg fogom a fejem.
Hol azzal jössz, hogy hú, de megtérül a befektetés átlagos jó állapotban levő kocsinál, annál, aki
esetleg tud venni vellanyautót. Aztán a példádban egy csóró szerepel, aki szutyok autókat használ és élete során közelébe nem került annak, hogy normális használt autót vegyen eddig, nemhogy újat. Ő villanyautót kb. akkor fog venni, amikor 30 évesen valaki az árokba lökné és inkább eladja neki.
BTW ennyit még a 20 éves Skoda 120L-ünk sem evett. Szegény eszerint még szarul is vezet...?
Csak szólok, hogy most visszanéztem ezen az oldalon a ma éjszakai CO2 kibocsátásokat és ma éjjel mindegyik EU-s ország áramtermelése (bizony, még a német is) tisztább volt, mint most napközben. Szóval biztos éjszakai árammal akarsz számolni az átlag helyett?
Nyáron nézd meg, amikor termel a német napelem is, aztán éjszaka, amikor elállt a szél is meg a nap sem süt akkor mi történik. Most annyi történt, hogy full szénen és gázon mentek napközben és éjszaka mélyvölgynél visszaterheltek. De miért is terheltek vissza?
Mert nincs villanyautó. Ha sok, a lenne, akkor nem terhelnek vissza.
Bocs, de most repült le a gépszíj.
Ennyire nem érted, hogy miről dumálsz. Megnézed a
mai fogyasztást úgy, hogy
nincs villanyautó. Majd ezek után kitaláltad, hogy ez lenne a fogyasztás mennyisége és a szennyezés is, amikor adott villanyautó mennyiség felett nem hajnali mélyvölgy, hanem,
hajnali csúcs lenne. Bocs, de ez az a pont, ahol eszemfaszom megállt. Mi f*szt kéne ezen a ponton mondanom fantasztikus logikai teljesítményedre...? De tényleg. Ha villanyautó marad, akkor akár nőtt is volna éjszaka a fogyasztás.
Ez az egyszerű dolog nem jutott át? Minden szarra nekem kell felhívnom a figyelmem? És akkor még én vagyok lehülyézve? Bocs, de ezen a ponton elszakadt bennem valami.
Persze tudom, a mai egy kivételes éjszaka volt...
Nem kivételes,
csak egész egyszerűen nem gondolkodsz, nem figyelsz és nem is azonos dolgokat hasonlítasz össze. Ja, meg cserébe felbaszod az agyam.
Ha kijön az új elektromos VW akkor majd meglátjuk, hogy mennyivel lesz drágább, mint a dízeles. A VW marketingigazgató szerint ugyanannyiba fog kerülni.
600 km-es hatótávolsággal? Challenge accepted. Legyen igaza.
Idézem a 2013. évi LIV. törvény 9. §, így remélem már leesik mit néztél el:
Rezsicsökkentés alatt a közszolgáltatások végfogyasztói árainak jogszabályok által megszabott mértékű csökkentését kell érteni.
A közműszolgáltatók árait vágta le a rezsicsökkentés, nem pedig a termelőkét.
LOL, a közműszolgáltatók azok az elosztó rendszer végén levők, akik a 20 kV alatti rendszereket birtokolják és tartják karban. Ezért van az, hogy van olyan régiója az országnak, ha most két nagyobb trafó kiesne, akkor nem tudnának előkapni tartalékot. De higyjél amit akarsz, nem te beszéltél karbantartóval aki inkább elhúzott a francba, mert a fizetését sem akarták emelni.
Én meg azt látom, hogy miután én sokadszorra bebizonyítottam, hogy az elektromos közlekedés igenis tisztább, végre te is kiszámoltad és láss csodát, neked is ugyanaz jött ki, mint nekem, hogy az átlag igenis jóval tisztább. Persze ez neked nem tetszett ezért aztán addig csűrted csavartad, amíg mást nem kaptál.
Az ismert átlagokkal kell számolni, nem az általad kiragadott bizonytalan értékekkel
Én azt látom, hogy sokadszorra bizonyítottad inkompetenciád. Az, hogy meg sem érted meg, hogy miről dumálsz. Ez a "mai kivételes nap résznél" látszott.
A mai villanyautós hálózat fogyasztását applikáltad arra, mintha lenne tömeges autózás. Ehhez mennyire kell figyelmetlennek lenni? Vagy mondjam, hogy ostoba voltál...? Mert a nagy hevületben azt sem nézted meg, hogy mi történt, ha megtörténik a villanyautózás.
Valami oknál azt hiszed, hogy marad ugyanaz a fogyasztás este. Ha itthon csak 400 ezer autót töltene 3 kW-tal, akkor az kb. veszteséggel együtt +1,4 GWe. Jó reggelt, eltűnik az esti mélyvölgy. Tessék. Állítsd át az időt és látni fogod.
http://mavir.hu/web/mavir/rendszerterheles
400 ezer autó az az itthoni 2018-as személyautó állomány kb. 11-12%-a, de van átmenő forgalom is. Az is tankol. És, egyesek meg villanykamionnal és kisteherautókkal meg buszokkal is álmodnak. Ja, és képzeld el nyáron, amikor a légkondis csúcsra még rárakódik akkor még a villanyautó csúcsa. is. Ej...
Tehát, ha csak ennyi villanyautó lesz, az a németeknél ez azt jelenti, hogy mennek tovább a gáz és szénerőművek, amik napközben is. Egy adott mennyiségű villanyautó felett meg nő a csúcs, ergo még szén és gázt fogsz égetni. Ezt az egyszerű dolgot nem voltál képes megérteni, majd nagy önbizalommal posztoltál olyat, hogy "különleges este". Nyáron a helyzet annyival rosszabb, hogy akkor még légkondi is van.
Bocs, de ez az pont, ahol kb. elegem van a hülyeségeidből.
Szerintem szálljál picit magadba, mert ez kb. az elégtelen szintű osztályzatra elég. Mikor jön el az a pont, hogy a modellalkotás során a modellben változó paraméterek hatását is figyelembe veszed...? Az a számítás addig igaz amit elvégeztél, ameddig vonalvastagságnyi a villanyautó.
És az kit érdekel, amikor te és a többi pápa arról pofázik, hogy tömeges lesz és tiszta? Hm...
Ameddig éjszakai csúcsban nem tudsz tisztán termelni, addig csak röhögök rajtad és az összes hülyén is.
Bocs, de most tényleg sikerült kiakasztani.
Csak a fenti gondolatmenetet követve tökéletesen el lehet lenni úgy, hogy erre hivatkozva nem csinálnak semmit. Az eredmény ismert, elég csak a bp-i és agglomerációs közlekedést megnézni. Konstans dugó a város szinte mindig és minden fő irányban. Szóval el lehet dönteni, hogy akkor fontosabb volt új stadionokat építeni vagy esetleg a BKK-t nem kellett volna szétverni, hanem a francia/angol stb. mintára menni előre tovább és a közösségi közlekedést fejleszteni? Csak a Puskás Stadion árából meg lehetett volna építeni több hidat, amire nagyon szükséges lenne a fővárosnak és az országnak is. És azok termelik a pénzt a jobb infrastrukúra miatt nem csak viszik, mint az üresen kongó stadionok.
Amúgy most már ez nem csak Budapesti probléma, kezdenek a vidéki városok is kb a forgalomba beledögleni.
Debreceni ismerősömtől hallottam ugyanezt.