Molni,
Pedig az a helyzet, hogy nem én nézem hülyének a komplett autógyártás meg energetika ágazatot...
Onnantól fogva, hogy az energia ipar és emberek egy csoportja 15 éve masszív hülyeségekkel, olcsó zöld energia és egyéb baromságokkal kábítja a népet és előre megjósolható volt, hogy ez nem igaz... Nos...
Onnantól fogva műszaki téren érdekes a hit kérdése ott, ahol adat áll rendelkezésre és lehet számolni. Ti ezt csesztek megtenni. Mindösszesen ennyi a probléma. Ehhez képest olyan mélységekben van a magyar oktatás, hogy a Gödöllői Egyetemen kb. zöld propagandát oktatnak. Tudom, mert oda jár még egyetemre egy munkatársam és pislog, hogy azok a számok és mért adatok, amiket mutatok neki azt miért mondanak ellent annak, amit az egyetemen "oktatnak".
Na kb. itt tart a villanyautózás is részben. Amikor az ember feltesz egy kérdést vagy hall egy kijelentés és behelyettesíti a modellbe úgy, hogy csak 10-20% villanyautót vesz (ami azért már tömeges), akkor kijön, hogy nem nagyon igaz az, amivel dobálóznak a villanypápák.
Ti sem cáfoltátok meg számokkal. Személyeskedés? Ja igen, az van. Kb. erre számítottam...
Csak ezzel egy igazi mérnököt nem tudsz meggyőzni, legfeljebb a vérnyomását emeled vagy sóhajtva inkább rád hagyja a baromságot, mert nem éri meg egy ponton túl a hülyékkel foglalkozni.
A költségeknél rögtön 100%-os adóval számolsz
A 80 Ft/kWh áram ára a Tesla töltőn az a jelen. Nem tettem rá semmit. Csak pusztán megjegyeztem, hogy ha azonos pályán kéne focizni, akkor csak a jövedéki adót rátéve üzemanyag költségben már nem lenne olcsóbb a töltés superchargeren. Úgy, hogy a magyar áram relatív értelemben és abszolút is szuper olcsó a világban.
miközben az e-autók áresését meg a jóval alacsonyabb fenntartási költségeit meg elegánsan figyelmen kívül hagyod...
Nem hagyom figyelmen kívül. Csak amíg egy 600 km-ert is megtenni képes 5 perc alatt tankolható automata váltós 4 ajtós kocsi elég durván felszerelve kijön 5 millából és egy hasonló villanyautó minimum 2-4-szer több, addig miről beszélünk?
Mikor jutunk már el oda, hogy azonos dolgokat hasonlítunk össze? Leszarom, hogy a 100-150 km megtételére alkalmas kis kocsi mennyibe kerül. Akkor ugyanolyan kis benzinessel vesd össze. Már, ha lenne vagy akkor egy városi kisautóval, ami kb. ugyanaz a kategória. Ja, hogy akkor fogyasztás difi kisebb és a beszerzési árdifi megmarad?
Aztán az is miféle összehasonlítás, hogy a kezdeti befektetés különbség hozamát kifelejtitek, hogy ha nem költöd el a pénzt és helyette az befekteted? Most itthon mintha 4%-os lenne a prémium államkötvény. Az első komoly szervizt 5-6 év és / vagy 100-150 ezer km után kapják a kocsik. Egy laza 2-3 millás árdifi és azok kamata kb. le is fedi ezt sőt, még többet is.
Persze amíg az emberek nagy többsége fillérbaszó módon használja kocsiját és akkor látja szakember, ha már baj van, akkor mit lehet erre mondani?
(Ahogy az emberek nagy része is kb. akkor jár fogorvoshoz, ha már baj van....)
és akkor arról nem is beszélek, hogy hogyan alakulna az ICE motoros autók ára, ha a hagyományos technikákkal akarnák elérni az EU által előírt emisszió csökkentést...(vagy alternatívaként a vásárlóra terhelnék a bünti árát)
Az EU által elvárt emisszió nem más, mint gyakorlatilag célzott támogatás a villanyautók számára. Szép is a piaci verseny a technológiák között így. Persze környezetvédelmi és klímavédelmi célokért elfogadható, csak akkor senki ne jöjjön azzal, hogy ez olcsó és univerzális. Mert nem az. A láthatáron nincs az, hogy globálisan az lehetne. Az, hogy fejlett világ felső 10%-a megengedhet magának egy új villanykocsit az kb. kerekítési hiba az emissziócsökkentésben, cserébe jó drága....
Ennél sokkal brutálisabb lenne, ha pl. megaradna itthon is a lignit égetés, csak szuperkritkus kazán és nem 40 éves GT-n menne az áramtermelés. 28%-ról 43%-ra nőtt volna a Mátrai erőmű hatásfoka ezzel. Ez azt jeleneti, hogy azonos mennyiségű áramot termelve a emisszió kb. 50%-ot csökken. Az egész villanyautós hülyeség ennek közelébe nem lesz az emberek életmódja és az átlagos éjszakai áram termelés tisztasága miatt.
Mert jelenleg kb. az a realitás, hogy családi házban és lakóparokban lehet talán töltögetni otthon, zárt garázsban. A bibi az, hogy én pl. ahol lakom a mélygarázson kívüli részben, ahol összesen kb. 60 parkolóhely van, 2 db 400V-os konnektrot találat, de az pont nem az parkolóknál van, hanem kicsit odébb egy átjáróban.
Na, itt akkor hogyan fog valaki autót tölteni? Mert csak úgy nem fog. Ki kell építeni új leágazást és néhány autónál több tartalék biztosan nincs a rendszerben, nemhogy akkor 6-12 autóhoz. Ez lenne a 10-20% villanyautó arány. A mélygarázsban is tehetek egy sétát, ha van rá igény...
Ugyanez van azzal, hogy hány autót akarsz tölteni...egyszerre 400ezer autót Mo-on akkor akarnak majd tölteni, ha már az autópark nagy része elektromos lesz (de leginkább akkor sem)..az meg kb. 20 év...addig a grid-en NYILVÁN semmi fejlesztés nem lesz...
Nem nagy része, hanem kb. 10%. Mert a tapasztalat az, hogy az ember mindig tölti ma a kocsit, amikor csak tudja a hatótáv probléma miatt.
A személygépkocsit számának változásáról meg csak annyi, hogy*
1991 2 015 455
2010 2 984 063
2015 3 196 856
2018 3 641 823
Ez idén év végén valahol 3,8 millió lesz.
Bakker 2010 még a válság volt és azóta is kb. 22%-kal több autó van az utakon. És ez tovább nő. Na ezért van dugó mindenütt és vált utcai parkolóvá a fél város, lásd
@Allesmor Obranna egy kommentjét is lakókörzetében.
*
https://www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_eves/i_ode006b.html
És akkor erre jönnek még rá a tehergépkocsik, amik 3,5 t össztömegig vannak tudtommal. Ezek nem lesznek elektromosak? Ja, de, ebből is ilyeneket terveznek már.
Ebből is van laza félmillió.
Átlagosan 6 csonkkal (felső becslés) számolva és 5 perc (alsó becslés) 1700 kút áteresztő kapacitása 3 óra alatt (ennyi idő alatt egy 10-15 kw-os töltő is elég delejt tud átadni) 367ezer autó...aligha hiszem hogy volt bármikor olyan Mo-on, hogy az ország összes benzinkútja 3 órán keresztül full kapacitáson üzemelt volna...meg nyilván "nagy nehézség" lenne úgy megcsinálni a szabályozást, hogy ha szűkül a kapacitás, akkor annak függvényében veszi vissza az egyes kutak töltő kapacitását, hogy mennyi ideje tölti már az adott autót...
Ezt a részt még értelmezni sem tudom, hogy mire akartál ezzel választ adni. Ha szerinted bárki 3 órát fog állni töltő kúton, akkor te be vagy rúgva. Erre nem találok szebb sót.
hogy valaki jelenleg miért éjjel tölti az autóját? Hát mondjuk azért mert JELENLEG MÉG sok helyen nincsen meg a töltő infrastruktúra hozzá, hogy nap közben tudja ezt megtenni...mondjuk...de speciel én amerre járok van pár elektromos töltő...ott mindig állnak autók...szóval nem hiszem, hogy ez feltétlenül egy generális jelenség lenne
Ez de vicces. Van infrastrukúra, vagy nincs? Mindig ott áll valaki = ha te éppen oda akarnál menni tölteni, akkor = IJ.
Bp-n...
22 kW DC töltőből van összesen valami 30-40 db
22 kv AC töltőből is úgy 30-40 db.
50 kW-osból 3 db.
https://e-mobi.hu/hu/map
Csak nézd meg az eloszlást is. LOL.
Mondjuk bárki aki business-t lát benne...a benzinkutakat annó ki építette ki? A Shell kinek a pénzén alakította át több kútját Hollandiában villanyosra?
Na, miért is 80 Ft/kWh a Tesla töltőn az áram? Mert ki is kéne termelni annak telepítési költségét meg valami nyereség is kéne...
Miért is kéne 3000 célállomáson kiépíteni? HA kocsival akarsz menni, és HA tölteni is akarod a gépet (400 km-es hatótávnál ez azért nem lesz ám minden napos, az e-autók következő generációja meg valszeg inkább 600 km körül fog tudni) és HA ezt nem az otthoni hálózatról akarod, akkor majd leteszed olyan helyen ahol útba esik és van töltő...de azért itt elég sok volt az egymász szűkítő feltétel...
Te folyamatosan azzal jössz, hogy napközben lesz töltés. Aha. És 1 db autó egy átlagos héten lehet otthon, cégnél, úton valahova máshova (munka) és mondjuk elmész vele csak két bolthoz. Akkor egy embernél hány helyen is legyen ehhez töltő? Igen, vannak átfedések célállomások között, de te kb. azt haluzod be, hogy ha az ember parkol, akkor kb. mindenhol lesz átlagban töltő. Ez román népmese. Erre isten pénze sem lenne elég és fizikailag lehetetlen is.