M
molnibalage
Guest
Te lehet, hogy akkor nem, de a felkent villanypápák igen. És ezt hallom mindenhonnan.Mutasd már meg, hogy mikor számoltam én olcsó éjszakai árammal?
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeem....Egyébként meg ha eltűnik az éjszakai völgy, akkor az pont hogy az áramtermelőknek jövedelmező (persze nem a naperőműveknek).
Lehet több alaperőművet integrálni a rendszerbe.
Ha éjszakai csúcs lesz, akkor a mostani zsinóráramra rakódik rá, ráadásul fincsi gradienssel. Most tényleg rajzolgassak görbéket, hogy megértesd legalább az alapproblémát? Tényleg ennyire ovis szinten kell...?
Meglátjuk, legyen igazad. De akkor mi fog balanszolni? Marad a gáz...Egyébként ha te ennyire a jövő elektromos autók tisztaságát kérdőjelezed meg, akkor vedd azt is számításba, hogy 2030-40-re Európában eltűnnek a szénerőművek.
Azért annyira nem, mintha francia vagy svéd féle grid lenne.Ha ezek semmi mással nem lesznek helyettesítve csak gázerőművekkel, máris rengeteg CO2-t spóroltunk meg.
Ez sem igaz. Itthon az erőművek töredéke üzemel kapcsolt hő és áramtermeléssel. Mert az igazán nagy erőművek töredékének hulladékhőjét lehet csak fűtésre felhasználni, túl sok. Ezen felül az év felében semmiféle fűtés nincs.Jah amúgy a villanyautó vs benzines összehasonlításba azt sem vettük bele, hogy amíg a benzines autó a bele töltött üzemanyag több mint felét arra "hasznosítja", hogy fűtse a városi levegőt addig az elektromos autó árammal ellátása jóval kevesebb hulladékhővel jár, hisz az erőművek jellemzően hasznosítják távhő formájában a hulladékhőt.
Ameddig nem olyan erőművi blokkol lesznek, amik lekövetik ezeket az erős gradienseket, addig nincs miről beszélni. És Paks esetén ezt nem tervezik jelenleg.Vedd már el a szemed elől ezt a naperőműves ellenzőt.
Nem csak azok épülnek.
Az atomerőművek a reneszánszukat élik. Persze a nagy zöldkampány mellett erről ritkábban lehet olvasni, de a valóság az, hogy az EU-ban jelenleg 8 országban vagy már építenek reaktorokat, vagy komolyan tervezik az építést.
Ne haragudj, de valami szellemi hadirokkant vagy? Nem tudom szebben megfogalmazni.Már linkeltem, az EU-s energiamix egyre tisztább. Ha bezárják a szénerőműveket (márpedig be fogják), akkor még tisztább lesz.
Az éjszakai áramtermelés hogyan lesz markánsabb tisztább? Az, amit te ÉVES szinten kisebb CO2 lábnyomként látsz az abból jön, hogy a nappali szén és esetleg gáz égetés helyett van nap+szél, de kb. ennyi. Éjszaka ez nem lesz. És mivel szerinted akkor töltik a legtöbb kocsit...?
Tehát, ha még az éjszakai termelés zsinóráram részét is kiváltod - még ettől is fényévekre vagyunk, a németek megfelezték a nukit, akkor is talán, ha a 350-400 g CO2-t fogja több ország éjszak a közelíteni, a MOSTANI ÁRAMFOGYASZTÁST NÉZVE. És mi van, ha nagyobb az igény? A láthatáron nincs sajnos az az atomprogram, ami csak az EU-t olyan karbon semlegessé tenné, mint kéne. Mindez úgy, hogy már francia földön is vannak akkora barmok, aki lebontanák az atom által elért eredményeket.
Hát kész, én feladom...Amit a 6 reaktorunk szépen ki is fog szolgálni. Mi a probléma?
- Nem lesz semmiféle 6 db reaktor 2037 után.
- Akkor itthon talán lesz valamiféle új villanyautó flotta számottevő mértékben.
Ne, de még ezt sem fogtad fel.Na jah, mert a több tízmillió elektromos autót majd mind egyszerre fogják rákötni a hálózatra...
Ez már önmagában problémás lesz, mert ha 800k autón lenne a hálózaton (20%), akkor azok töltését vezérelve és elnyújtani kéne, hogy ne legyen orbitális csúcs. Csak így meg lehet, hogy sokaknak nem tölt fel. Ha nem akarsz 1-2 kW-ra korlátozni, akkor meg kezd együtt élni a 8GW csúcsigény gondolatával valamikor.
És a szabályozási gradiens az smafu? A völgyidőszakról meg tettem be már diagramokat. Hol 4,2 GW, hol 3,2GW.Paks 1 és 2 összesen 4,4 GW beépített kapacitású lesz. A völgyidőszak kb. 3-3,5 GW. Vagyis éjjel feleslegben van kb. 1 GW amiből lehet tölteni a kocsikat. 3,6 kWh-s töltés esetén ez 277000 autó töltéséhez elég.
Ez az a pont, ahol kedvem lenne melegebb éghajlatra elküldeni. A legalapvetőbb tényezőkre is szarsz magasan. Olyan hülyeségeket írsz le, hogy a hajam égnek áll. Össze vissza képzelsz el mindent. Nem létező atomerőműveket, létezőeken nem tervezett üzemi módon, stb. Semmiféle fix pont nincs a kommentdben.Egyébként ahhoz képest, hogy eredetileg abból indult ki a vita, hogy te váltig állítottad, hogy az elektromos autók ugyanolyan szennyezőek, mint a belsőégésűek, mára eljutottunk oda, hogy már csak abba a szalmaszálba kapaszkodsz, hogy dehát majd a jövőben amikor már nagyon elterjednek és mindenki éjjel tölt és csak naperőművek lesznek, na akkor majd szennyezőbbek lesznek!
Még jó, hogy te nagyon értesz a témához!