Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Mutasd már meg, hogy mikor számoltam én olcsó éjszakai árammal?
Te lehet, hogy akkor nem, de a felkent villanypápák igen. És ezt hallom mindenhonnan.

Egyébként meg ha eltűnik az éjszakai völgy, akkor az pont hogy az áramtermelőknek jövedelmező (persze nem a naperőműveknek).
Lehet több alaperőművet integrálni a rendszerbe.
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeem....
Ha éjszakai csúcs lesz, akkor a mostani zsinóráramra rakódik rá, ráadásul fincsi gradienssel. Most tényleg rajzolgassak görbéket, hogy megértesd legalább az alapproblémát? Tényleg ennyire ovis szinten kell...?

Egyébként ha te ennyire a jövő elektromos autók tisztaságát kérdőjelezed meg, akkor vedd azt is számításba, hogy 2030-40-re Európában eltűnnek a szénerőművek.
Meglátjuk, legyen igazad. De akkor mi fog balanszolni? Marad a gáz...

Ha ezek semmi mással nem lesznek helyettesítve csak gázerőművekkel, máris rengeteg CO2-t spóroltunk meg.
Azért annyira nem, mintha francia vagy svéd féle grid lenne.

Jah amúgy a villanyautó vs benzines összehasonlításba azt sem vettük bele, hogy amíg a benzines autó a bele töltött üzemanyag több mint felét arra "hasznosítja", hogy fűtse a városi levegőt addig az elektromos autó árammal ellátása jóval kevesebb hulladékhővel jár, hisz az erőművek jellemzően hasznosítják távhő formájában a hulladékhőt.
Ez sem igaz. Itthon az erőművek töredéke üzemel kapcsolt hő és áramtermeléssel. Mert az igazán nagy erőművek töredékének hulladékhőjét lehet csak fűtésre felhasználni, túl sok. Ezen felül az év felében semmiféle fűtés nincs.

Vedd már el a szemed elől ezt a naperőműves ellenzőt.
Nem csak azok épülnek.
Az atomerőművek a reneszánszukat élik. Persze a nagy zöldkampány mellett erről ritkábban lehet olvasni, de a valóság az, hogy az EU-ban jelenleg 8 országban vagy már építenek reaktorokat, vagy komolyan tervezik az építést.
Ameddig nem olyan erőművi blokkol lesznek, amik lekövetik ezeket az erős gradienseket, addig nincs miről beszélni. És Paks esetén ezt nem tervezik jelenleg.

Már linkeltem, az EU-s energiamix egyre tisztább. Ha bezárják a szénerőműveket (márpedig be fogják), akkor még tisztább lesz.
Ne haragudj, de valami szellemi hadirokkant vagy? Nem tudom szebben megfogalmazni.

Az éjszakai áramtermelés hogyan lesz markánsabb tisztább? Az, amit te ÉVES szinten kisebb CO2 lábnyomként látsz az abból jön, hogy a nappali szén és esetleg gáz égetés helyett van nap+szél, de kb. ennyi. Éjszaka ez nem lesz. És mivel szerinted akkor töltik a legtöbb kocsit...?

Tehát, ha még az éjszakai termelés zsinóráram részét is kiváltod - még ettől is fényévekre vagyunk, a németek megfelezték a nukit, akkor is talán, ha a 350-400 g CO2-t fogja több ország éjszak a közelíteni, a MOSTANI ÁRAMFOGYASZTÁST NÉZVE. És mi van, ha nagyobb az igény? A láthatáron nincs sajnos az az atomprogram, ami csak az EU-t olyan karbon semlegessé tenné, mint kéne. Mindez úgy, hogy már francia földön is vannak akkora barmok, aki lebontanák az atom által elért eredményeket.

Amit a 6 reaktorunk szépen ki is fog szolgálni. Mi a probléma?
Hát kész, én feladom...
  1. Nem lesz semmiféle 6 db reaktor 2037 után.
  2. Akkor itthon talán lesz valamiféle új villanyautó flotta számottevő mértékben.
Na jah, mert a több tízmillió elektromos autót majd mind egyszerre fogják rákötni a hálózatra...
Ne, de még ezt sem fogtad fel.

Ez már önmagában problémás lesz, mert ha 800k autón lenne a hálózaton (20%), akkor azok töltését vezérelve és elnyújtani kéne, hogy ne legyen orbitális csúcs. Csak így meg lehet, hogy sokaknak nem tölt fel. Ha nem akarsz 1-2 kW-ra korlátozni, akkor meg kezd együtt élni a 8GW csúcsigény gondolatával valamikor.

Paks 1 és 2 összesen 4,4 GW beépített kapacitású lesz. A völgyidőszak kb. 3-3,5 GW. Vagyis éjjel feleslegben van kb. 1 GW amiből lehet tölteni a kocsikat. 3,6 kWh-s töltés esetén ez 277000 autó töltéséhez elég.
És a szabályozási gradiens az smafu? A völgyidőszakról meg tettem be már diagramokat. Hol 4,2 GW, hol 3,2GW.

Egyébként ahhoz képest, hogy eredetileg abból indult ki a vita, hogy te váltig állítottad, hogy az elektromos autók ugyanolyan szennyezőek, mint a belsőégésűek, mára eljutottunk oda, hogy már csak abba a szalmaszálba kapaszkodsz, hogy dehát majd a jövőben amikor már nagyon elterjednek és mindenki éjjel tölt és csak naperőművek lesznek, na akkor majd szennyezőbbek lesznek!

Még jó, hogy te nagyon értesz a témához!
Ez az a pont, ahol kedvem lenne melegebb éghajlatra elküldeni. A legalapvetőbb tényezőkre is szarsz magasan. Olyan hülyeségeket írsz le, hogy a hajam égnek áll. Össze vissza képzelsz el mindent. Nem létező atomerőműveket, létezőeken nem tervezett üzemi módon, stb. Semmiféle fix pont nincs a kommentdben.
 
S

speziale

Guest
Molni,

Az a baj, hogy ezt az e-autó témakört borzasztóan statikusan nézed.

Lehet először oda kellene eljutni, hogy egy olyan autó ami real world-ben tud 350-400 km-es hatótávot (VW id3, Tesla Model3) az olyan jármű, ami az emberek 95%-a esetében az utazások 98%-át a mostani ICE autkhoz képest tökéletes helyettesítő módon kielégíti, azt nevezhetjük-e "használható"-nak

Másodszor meg abban kellene dűlöre jutni, hogy az e-autó környezetbarátabb-e, mint az ICE autó. Azt hiszem lokális szennyezés esetén no question, hogy igaz az állítás (aminek egyébként az egészségügyi kiadásokon keresztül igenis is komolyan mérhető haszna van).
A "life-cycle" Co2 kibocsátás esetében meg a legtöbb tanulmány, többek között a legnagyobb autógyártók is, arra a következtetésre jutott, hogy az e-autó jobb, ráadásul sokkal több az "improvement" lehetőség. Most gondolhatod mindenkinél okosabbnak magad, hogy te jobban ki tudod számolni, de azért nem biztos, hogy ez a jó hozzáállás...


Ezen kívül eddig a gyorstöltők teljesítmény felvételén pörögtél. Miután Zeal gyakorlati példával illusztrálta, hogy az emberek jellemzően nem gyorstöltőket fognak használni, akkor meg hirtelen már az újszakai csúcsterheléssel lett a gondod...

de miért is töltene mindenki éjjel? Ha a villanyautók igazán nagy számban el kezdenek terjedni akkor biztos lehetsz benne, hogy az iroda/parkolóházakban p+r parkolókban meg fognak jelleni a töltők. Szóval aki napi szinten ingázik, azok itt fognak napközben tölteni. Aki meg nem ingázik nap mint nap, az meg miért is ne tölthetne ugyanúgy otthon nap közben, mintahogy tenné éjjel?
Ráadásul Magyarországon miért is kellene egyszerre több millió autót tölteni egyszerre? Mo-on van kb. 3 millió autó. Egy 350-400 km hatótávú elektromos autó esetében az emberek legnagyobb részének legalább 1 hétig elég egy feltöltés. Azért azt te sem gondolod komolyan, hogy az összes autótulajdonos mindig ugyanakkor akarja majd feltölteni az autóját. Szóval ha elosztod a 3 milliót, olyan 8-9-el (ahány napra átlagban elég lehet egy full töltés), akkor naponta fog tölteni 330-380 ezer autó. De még ez az autómennyiségés is el fog oszlani a nappali és éjjeli töltések között

továbbá az, hogy a nap nem süt éjjel az egy dolog...de a szél se fúj? a bioassza erőmű sem tud termelni? És akkor még power-to-x meg az ilyen akkus(https://www.greencarcongress.com/2019/11/20191108-nas.html) energiatárolás lehetőségéről nem beszéltünk
 
M

molnibalage

Guest
Molni,

Az a baj, hogy ezt az e-autó témakört borzasztóan statikusan nézed.
Kb ez az a pont, ahol elküldenélek oda, ahova való vagy. Statikusan? Közben én vettem figyelembe annak hatását, ha felteszek a gridre 400k autót, blitz meg olyan "akkurátus" volt, hogy képes volt leírni akkora baromságot, hogy ugyanaz lesz a grid kibocsátása nagyobb csúccsal, mint amikor most völgyigényben visszaterhelnek ma. Bocs, de ekkora butaság kijelentéshez mennyire kellett megfeszülni? Segített neked valaki vagy ez egyedül sikerült?

Lehet először oda kellene eljutni, hogy egy olyan autó ami real world-ben tud 350-400 km-es hatótávot (VW id3, Tesla Model3) az olyan jármű, ami az emberek 95%-a esetében az utazások 98%-át a mostani ICE autkhoz képest tökéletes helyettesítő módon kielégíti, azt nevezhetjük-e "használható"-nak

Ezen kívül eddig a gyorstöltők teljesítmény felvételén pörögtél. Miután Zeal gyakorlati példával illusztrálta, hogy az emberek jellemzően nem gyorstöltőket fognak használni, akkor meg hirtelen már az újszakai csúcsterheléssel lett a gondod...
Te sem figyelsz...
Az otthoni töltés mellett rakódik rá még az esetleges gyorstöltés, mert az országon mennek át éjszaka is járművek. Én amiről itt egyesek álmodnak az olyan, hogy 100-200-300 kW töltés. Ha az egész országban az teljes tranziforgalom során az jön ki, hogy csak 50 autó tankol egyidőben már az 45MW. Elképzelem majd, hogy ha tényleg lesz villanykamion, azt mivel töltik. Meg az egyesek által asztalt verve a buszok töltése. Lengyeleknél most láttuk az 500 kW-os töltőt. És jó sok buszt kell esete feltölteni, még szétterítve is hány autó egyenérték lesz az?

de miért is töltene mindenki éjjel?
Ezt kérdezd, bliztől, a villanyautó tulajtól, aki kommentelte, hogy otthon este tankol és az összes villanypápától, aki ezt mondja.

Ha a villanyautók igazán nagy számban el kezdenek terjedni akkor biztos lehetsz benne, hogy az iroda/parkolóházakban p+r parkolókban meg fognak jelleni a töltők.
És ezt mi alapján jelented ki? Ki fogja a töltők és a villamos hálózat költségét pengetni? Szerintem a Tesla gyorstöltőn miért 80Ft/kWh az áram, amit te otthon 37-ért veszel?

Azt megint nem vágod, hogy ha 1000 autó lehetséges 3000 célállomásán kell kiépíteni a rendszert, akkor az azt jelenti, hogy mindenhol meg kell emelni a maximális teljesítményt? Hogy ez mennyibe kerülne?

Ráadásul Magyarországon miért is kellene egyszerre több millió autót tölteni egyszerre? Mo-on van kb. 3 millió autó.
Nem több milliót írtam. Nem figyelsz. 400k autó. 2018 végén volt 3,68 millió regisztrált személy autó és tömegével hozzák be a kocsikat. És vannak buszok, furgonok, motorok, stb.

továbbá az, hogy a nap nem süt éjjel az egy dolog...de a szél se fúj?
De, csak éjszaka jellemzően gyengül a szél. Nem figyelsz.

a bioassza erőmű sem tud termelni?
Biomassza. LOL. Itthon ez kb. faégetést jelent és talán van néhány szalmatüzelésű erőmű. Én egy maghéj erőmű tervezésében vettem rész. Ha jól emlékszem évi 35 ezer tonna maghéjból csináltak volt kb. 8MW-os erőművet és némi gőzt.
Lövésed nincs a téma nagyságrendjéről sem. Csak a szád - bocsánat , pofád - jár.

s akkor még power-to-x meg az ilyen akkus(https://www.greencarcongress.com/2019/11/20191108-nas.html) energiatárolás lehetőségéről nem beszéltünk
Ez az a pont, ahol kb. kiderül számomra, hogy a tech. cégek egy része a nettó hülyékből él, akiknek van pénze.
Tényleg "fantasztikus" ötlet, még egyszer letárolni, kitárolni és infrastruktúrát kiépíteni azért az áramért, amit tankolnál... Tudod, tárolás nélkül 37 ---> 80 Ft/kWh. Akkor így mennyi lesz? 100-110 Ft/kWh? Aztán még a jövedéki adó? 220 FT/kWh?
A német áram árral meg 600 Ft/kWh, ha megteszik a jövedéki adót és kétszer tárolnak áramot egy felhasználásához?

Ez mennyire hülye ötlet?
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Nekem az a kedvencem, hogy mai napig tömegesen lopkodják a vezetéket és áramot arra szakosodott kultúrák, még ha 25kV van is benne, de a nyilvános parkolókban háborítatlanul állhatnak majd 230V-os végpontok :D
Sőt tavaly még a nosztalgia vonatról is lelopták a réz(nek látszó) fémrészeket 12 perc állás alatt.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Nekem az a kedvencem, hogy mai napig tömegesen lopkodják a vezetéket és áramot arra szakosodott kultúrák, még ha 25kV van is benne, de a nyilvános parkolókban háborítatlanul állhatnak majd 230V-os végpontok :D
Sőt tavaly még a nosztalgia vonatról is lelopták a réz(nek látszó) fémrészeket 12 perc állás alatt.

Parkolóból hogyan fog áramot lopni, vödörben?
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Parkolóból hogyan fog áramot lopni, vödörben?

Láttam én már lengőkábelt keresztben az utcán, szokásuk utcai lámpát is megfúrni, de akkor csak este van áram.
Volt olyan is aki lakótelepen átfúrta a falat és hátulról rákötötte magát a folyosó lámpakapcsolójára...

Ha lopni kell meglepően kreatívak.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 182
10 640
113
Láttam én már lengőkábelt keresztben az utcán, szokásuk utcai lámpát is megfúrni, de akkor csak este van áram.
Volt olyan is aki lakótelepen átfúrta a falat és hátulról rákötötte magát a folyosó lámpakapcsolójára...

Ha lopni kell meglepően kreatívak.
Kollégám szüleinek a házán telekhatáron kivésték a villanydrótot, rákötöttek, visszavakolták, azon ment a fűtés egy telet, szegények meg néztek hogy a havi 4ezerből hogy a francba lett a többszöröse, aztán jött a haddelhad mikor rájöttek mi történt. Gyanítom hogy itt is lesz megoldás...
 
S

speziale

Guest
Kb ez az a pont, ahol elküldenélek oda, ahova való vagy. Statikusan? Közben én vettem figyelembe annak hatását, ha felteszek a gridre 400k autót, blitz meg olyan "akkurátus" volt, hogy képes volt leírni akkora baromságot, hogy ugyanaz lesz a grid kibocsátása nagyobb csúccsal, mint amikor most völgyigényben visszaterhelnek ma.

Molni,

Kicsit könnyedén akarsz embereket elküldeni mindig valahová...
Pedig az a helyzet, hogy nem én nézem hülyének a komplett autógyártás meg energetika ágazatot...

Hogy a jövőbeni folyamatokból meg mit hogyan veszel figyelembe meg meglehetősen érdekes...

A költségeknél rögtön 100%-os adóval számolsz, miközben az e-autók áresését meg a jóval alacsonyabb fenntartási költségeit meg elegánsan figyelmen kívül hagyod...és akkor arról nem is beszélek, hogy hogyan alakulna az ICE motoros autók ára, ha a hagyományos technikákkal akarnák elérni az EU által előírt emisszió csökkentést...(vagy alternatívaként a vásárlóra terhelnék a bünti árát)

Ugyanez van azzal, hogy hány autót akarsz tölteni...egyszerre 400ezer autót Mo-on akkor akarnak majd tölteni, ha már az autópark nagy része elektromos lesz (de leginkább akkor sem)..az meg kb. 20 év...addig a grid-en NYILVÁN semmi fejlesztés nem lesz...

Mo-on van jelenleg 1700 kút. Átlagosan 6 csonkkal (felső becslés) számolva és 5 perc (alsó becslés) 1700 kút áteresztő kapacitása 3 óra alatt (ennyi idő alatt egy 10-15 kw-os töltő is elég delejt tud átadni) 367ezer autó...aligha hiszem hogy volt bármikor olyan Mo-on, hogy az ország összes benzinkútja 3 órán keresztül full kapacitáson üzemelt volna...meg nyilván "nagy nehézség" lenne úgy megcsinálni a szabályozást, hogy ha szűkül a kapacitás, akkor annak függvényében veszi vissza az egyes kutak töltő kapacitását, hogy mennyi ideje tölti már az adott autót...


Ezt kérdezd, bliztől, a villanyautó tulajtól, aki kommentelte, hogy otthon este tankol és az összes villanypápától, aki ezt mondja.

hogy valaki jelenleg miért éjjel tölti az autóját? Hát mondjuk azért mert JELENLEG MÉG sok helyen nincsen meg a töltő infrastruktúra hozzá, hogy nap közben tudja ezt megtenni...mondjuk...de speciel én amerre járok van pár elektromos töltő...ott mindig állnak autók...szóval nem hiszem, hogy ez feltétlenül egy generális jelenség lenne

És ezt mi alapján jelented ki? Ki fogja a töltők és a villamos hálózat költségét pengetni? Szerintem a Tesla gyorstöltőn miért 80Ft/kWh az áram, amit te otthon 37-ért veszel?

Mondjuk bárki aki business-t lát benne...a benzinkutakat annó ki építette ki? A Shell kinek a pénzén alakította át több kútját Hollandiában villanyosra?

Azt megint nem vágod, hogy ha 1000 autó lehetséges 3000 célállomásán kell kiépíteni a rendszert, akkor az azt jelenti, hogy mindenhol meg kell emelni a maximális teljesítményt? Hogy ez mennyibe kerülne? veszel?

Miért is kéne 3000 célállomáson kiépíteni? HA kocsival akarsz menni, és HA tölteni is akarod a gépet (400 km-es hatótávnál ez azért nem lesz ám minden napos, az e-autók következő generációja meg valszeg inkább 600 km körül fog tudni) és HA ezt nem az otthoni hálózatról akarod, akkor majd leteszed olyan helyen ahol útba esik és van töltő...de azért itt elég sok volt az egymász szűkítő feltétel...
És a max teljesítményt sem értem. Egy pl.: van mondjuk egy mélygarázs, amiben lenne mondjuk 100 darab 15 kw-os töltő. De általában ezek kapacitás kihasználtsága csak mondjuk 50%. akkor miért ne méretezhetnéd a rendszert 750 kw-osra? És amikor néha napján (mondju karácsonyi nagybevesáslás) csúcsforgalom van, akkor visszakorlátozod az egyes töltők teljesítményét...

De, csak éjszaka jellemzően gyengül a szél. Nem figyelsz.

Az északi tengeren 180-200 méter magasan, ameddig a modtani szélturbinák "felérnek" aligha hiszem, hogy kevésbé fúj a szél éjjel, mint nappal...

Biomassza. LOL. Itthon ez kb. faégetést jelent és talán van néhány szalmatüzelésű erőmű. Én egy maghéj erőmű tervezésében vettem rész. Ha jól emlékszem évi 35 ezer tonna maghéjból csináltak volt kb. 8MW-os erőművet és némi gőzt.
Lövésed nincs a téma nagyságrendjéről sem. Csak a szád - bocsánat , pofád - jár.

Bakker...az otthoni kombi cirkóm 24 kw-os....akkor ebből az követketik, hogy nem lehet több száz mw-os gázos erőműve csinálni???

Ez az a pont, ahol kb. kiderül számomra, hogy a tech. cégek egy része a nettó hülyékből él, akiknek van pénze.
Tényleg "fantasztikus" ötlet, még egyszer letárolni, kitárolni és infrastruktúrát kiépíteni azért az áramért, amit tankolnál... Tudod, tárolás nélkül 37 ---> 80 Ft/kWh. Akkor így mennyi lesz? 100-110 Ft/kWh? Aztán még a jövedéki adó? 220 FT/kWh?
A német áram árral meg 600 Ft/kWh, ha megteszik a jövedéki adót és kétszer tárolnak áramot egy felhasználásához?

Ez mennyire hülye ötlet?

ez megint az extrapolálsz a végtelenbe dolog...elég nagy láda sörben fogadok veled, hogy 5-10 év múlva a supercharger (mindgey hogy tesla vagy ionoq vagy akármi lesz még akkor) töltési ára ha nem is abszolút értelemben, de relatív értelemben olcsóbb lesz a fogyasztói árakhoz viszonyítva mint most...ráadásul az egy suparcharger...parkolókba bőven elég ennél jóval kisebb teljesítményű is...meg aztán már rögtön megint a 100%-os jövedéki adó....ezt mindig felhozod, de a co2 kibocsátás alakulásnál meg a már elfogadott szénerőmű kivezetés CO2 csökkentési hatására meg a "hiszem ha látom" a válasz
de tudod elnézve az ID3 jelenlegi árát az sokkal sokkal kevésbé merész kijelentés, hogy 5-6 év múlva egy dízel meg egy elektoromos autó egy árban lesznek...és akkor még a 220 forintos kwh áral is baromira jól fogasz járni....
és akkor megint: magát a fő célt meg aztán totál figyelmen kívül hagyod: hogy legyen tisztább és kevsébé környezetszennyező az autózás....egy rakat tanulmány kimutatta, hogy a mikro részecskék (ami nemcsak a dízelekre hanem az összes közvetlen befecskendezéses benzinesre is jellemző) mennyivel növeli a tüdőbetegségek kockázatát...na annak a társadalmi költségét ki fizeti meg? mert te ICE motoros autótulajként biztosan nem...
 
S

speziale

Guest
Ja a tesla supercharge-re még egy gondolat:

Azt, hogy a Tesla gyorstöltőn miért annyi az áram ára amennyi annak sok oka lehet...
Pl.: nem tudom, hogy ez mennyire igazodik az adott ország FOGYASZTÓI áraihoz (miért is ahhoz kellene neki?), és mennyire egységes mondjuk Európában
de az is lehet ám, hogy a Tesla pü-i helyzete a magyarázata rá. Mivel óriási tőkebefektetéseket kellett csináliuk, viszont amíg nem pörgött fel a Model3 gyártása nem volt elég cash flow-juk, ezért évekig a csőd szélén táncoltak...mivel azonban a Tesla a superchargerekkel sokáig lényegében monopol helyzetben volt, hülye lett volna a töltséből nem hasznot húzni...
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Ezek szerint ezt nem molninak írtad... pedig...;)

Mindenki lekattanhatna róla, de blitzkrieg az aki általában elindítja a fostengert.

Várunk 2-3 évet, ha mákunk van az akkumulátor gyártás fejlődik annyit, hogy ne váljon az egész amazonas és az afrikai őserdő sivataggá miatta.
Akkor már lehet CO2-n pörögni, de addig csak kenegetik a sz*rt.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Mindenki lekattanhatna róla, de blitzkrieg az aki általában elindítja a fostengert.

Bármilyen elektromos autós téma elindítja a fostengert mert egy ember beragadt a tagadó üzemmódba.

Az azért nonszensz lenne ha a legérdekesebb autós híreket (mert nem tudom kit csigázott fel az új Octavia ami tök ugyanolyan mint az előző három, ehhez képest rengeteg új, érdemi fejlesztés van) azért nem lehet megbeszélni, mert van egy darab ember aki ugyan azt se tudja hogy a kút melyik oldalára kellene beállni de szeret vég nélkül ragaszkodni a kezdeti mondókájához az interneten és minden tapasztalati tény ellenére újabb és újabb elméletekkel bombáz mindenkit arról, hogy miért nem lesz / miért fogyaszt majd többet / miért lesz szar az elektromos hajtás.

Ugyanezek a parttalan viták megvoltak a benzin - Diesel vonalon, csak most lesz mellé hybrid meg tisztán e-motoros is. Másra jó mindegyik.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 506
5 702
113
Láttam én már lengőkábelt keresztben az utcán, szokásuk utcai lámpát is megfúrni, de akkor csak este van áram.
Volt olyan is aki lakótelepen átfúrta a falat és hátulról rákötötte magát a folyosó lámpakapcsolójára...

Ha lopni kell meglepően kreatívak.

Ez már a rendőrség dolga.
Ahol az áramkábeleket és az áramot ellopják, ott ugyanúgy el tudják lopni a benzint és az egész autót is.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Ez már a rendőrség dolga.
Ahol az áramkábeleket és az áramot ellopják, ott ugyanúgy el tudják lopni a benzint és az egész autót is.

Állítólag a Priusból lett szokás komplett akksi pakkot kilopni.. ember bemászik alá este, ami az életben nem tűnik fel senkinek és fél óra alatt kiszereli az 1-1,5 misis akkupakkot. Sokkal kényelmesebb helyben bontani mint bontóba vinni.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg