Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 508
5 706
113
Kollégám szüleinek a házán telekhatáron kivésték a villanydrótot, rákötöttek, visszavakolták, azon ment a fűtés egy telet, szegények meg néztek hogy a havi 4ezerből hogy a francba lett a többszöröse, aztán jött a haddelhad mikor rájöttek mi történt. Gyanítom hogy itt is lesz megoldás...

Hogy tudtak a villanyóra után rácsatlakozni, úgy hogy ne vegye észre a tulaj? A ház és a villanyóra között akkora távolság volt?
 

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 771
5 128
113
https://m.origo.hu/gazdasag/20191118-a-tesla-uj-berlini-gyara-4-milliard-euroba-kerul.html
"Ahogy korábban az Origo is beszámolt róla, a Tesla Berlin mellett építi fel első európai gyárát, ahol akkumulátorokat és meghajtási rendszereket gyártanak majd, valamint kocsikat szerelnek össze. A Gigafactory 4 névre keresztelt üzem közvetlenül 6-7 ezer, a kapcsolódó szolgáltatásokkal és beszállítókkal együtt mintegy 10 ezer új munkahelyet teremt a térségben. Most új információk is napvilágot láttak, amelyekből kiderül, hogy pontosan mennyit költ majd a gyárra a Tesla."
 
M

molnibalage

Guest
Molni,
Pedig az a helyzet, hogy nem én nézem hülyének a komplett autógyártás meg energetika ágazatot...
Onnantól fogva, hogy az energia ipar és emberek egy csoportja 15 éve masszív hülyeségekkel, olcsó zöld energia és egyéb baromságokkal kábítja a népet és előre megjósolható volt, hogy ez nem igaz... Nos...

Onnantól fogva műszaki téren érdekes a hit kérdése ott, ahol adat áll rendelkezésre és lehet számolni. Ti ezt csesztek megtenni. Mindösszesen ennyi a probléma. Ehhez képest olyan mélységekben van a magyar oktatás, hogy a Gödöllői Egyetemen kb. zöld propagandát oktatnak. Tudom, mert oda jár még egyetemre egy munkatársam és pislog, hogy azok a számok és mért adatok, amiket mutatok neki azt miért mondanak ellent annak, amit az egyetemen "oktatnak".

Na kb. itt tart a villanyautózás is részben. Amikor az ember feltesz egy kérdést vagy hall egy kijelentés és behelyettesíti a modellbe úgy, hogy csak 10-20% villanyautót vesz (ami azért már tömeges), akkor kijön, hogy nem nagyon igaz az, amivel dobálóznak a villanypápák.

Ti sem cáfoltátok meg számokkal. Személyeskedés? Ja igen, az van. Kb. erre számítottam...
Csak ezzel egy igazi mérnököt nem tudsz meggyőzni, legfeljebb a vérnyomását emeled vagy sóhajtva inkább rád hagyja a baromságot, mert nem éri meg egy ponton túl a hülyékkel foglalkozni.

A költségeknél rögtön 100%-os adóval számolsz
A 80 Ft/kWh áram ára a Tesla töltőn az a jelen. Nem tettem rá semmit. Csak pusztán megjegyeztem, hogy ha azonos pályán kéne focizni, akkor csak a jövedéki adót rátéve üzemanyag költségben már nem lenne olcsóbb a töltés superchargeren. Úgy, hogy a magyar áram relatív értelemben és abszolút is szuper olcsó a világban.

miközben az e-autók áresését meg a jóval alacsonyabb fenntartási költségeit meg elegánsan figyelmen kívül hagyod...
Nem hagyom figyelmen kívül. Csak amíg egy 600 km-ert is megtenni képes 5 perc alatt tankolható automata váltós 4 ajtós kocsi elég durván felszerelve kijön 5 millából és egy hasonló villanyautó minimum 2-4-szer több, addig miről beszélünk?

Mikor jutunk már el oda, hogy azonos dolgokat hasonlítunk össze? Leszarom, hogy a 100-150 km megtételére alkalmas kis kocsi mennyibe kerül. Akkor ugyanolyan kis benzinessel vesd össze. Már, ha lenne vagy akkor egy városi kisautóval, ami kb. ugyanaz a kategória. Ja, hogy akkor fogyasztás difi kisebb és a beszerzési árdifi megmarad?

Aztán az is miféle összehasonlítás, hogy a kezdeti befektetés különbség hozamát kifelejtitek, hogy ha nem költöd el a pénzt és helyette az befekteted? Most itthon mintha 4%-os lenne a prémium államkötvény. Az első komoly szervizt 5-6 év és / vagy 100-150 ezer km után kapják a kocsik. Egy laza 2-3 millás árdifi és azok kamata kb. le is fedi ezt sőt, még többet is.

Persze amíg az emberek nagy többsége fillérbaszó módon használja kocsiját és akkor látja szakember, ha már baj van, akkor mit lehet erre mondani?
(Ahogy az emberek nagy része is kb. akkor jár fogorvoshoz, ha már baj van....)

és akkor arról nem is beszélek, hogy hogyan alakulna az ICE motoros autók ára, ha a hagyományos technikákkal akarnák elérni az EU által előírt emisszió csökkentést...(vagy alternatívaként a vásárlóra terhelnék a bünti árát)
Az EU által elvárt emisszió nem más, mint gyakorlatilag célzott támogatás a villanyautók számára. Szép is a piaci verseny a technológiák között így. Persze környezetvédelmi és klímavédelmi célokért elfogadható, csak akkor senki ne jöjjön azzal, hogy ez olcsó és univerzális. Mert nem az. A láthatáron nincs az, hogy globálisan az lehetne. Az, hogy fejlett világ felső 10%-a megengedhet magának egy új villanykocsit az kb. kerekítési hiba az emissziócsökkentésben, cserébe jó drága....

Ennél sokkal brutálisabb lenne, ha pl. megaradna itthon is a lignit égetés, csak szuperkritkus kazán és nem 40 éves GT-n menne az áramtermelés. 28%-ról 43%-ra nőtt volna a Mátrai erőmű hatásfoka ezzel. Ez azt jeleneti, hogy azonos mennyiségű áramot termelve a emisszió kb. 50%-ot csökken. Az egész villanyautós hülyeség ennek közelébe nem lesz az emberek életmódja és az átlagos éjszakai áram termelés tisztasága miatt.

Mert jelenleg kb. az a realitás, hogy családi házban és lakóparokban lehet talán töltögetni otthon, zárt garázsban. A bibi az, hogy én pl. ahol lakom a mélygarázson kívüli részben, ahol összesen kb. 60 parkolóhely van, 2 db 400V-os konnektrot találat, de az pont nem az parkolóknál van, hanem kicsit odébb egy átjáróban.

Na, itt akkor hogyan fog valaki autót tölteni? Mert csak úgy nem fog. Ki kell építeni új leágazást és néhány autónál több tartalék biztosan nincs a rendszerben, nemhogy akkor 6-12 autóhoz. Ez lenne a 10-20% villanyautó arány. A mélygarázsban is tehetek egy sétát, ha van rá igény...

Ugyanez van azzal, hogy hány autót akarsz tölteni...egyszerre 400ezer autót Mo-on akkor akarnak majd tölteni, ha már az autópark nagy része elektromos lesz (de leginkább akkor sem)..az meg kb. 20 év...addig a grid-en NYILVÁN semmi fejlesztés nem lesz...
Nem nagy része, hanem kb. 10%. Mert a tapasztalat az, hogy az ember mindig tölti ma a kocsit, amikor csak tudja a hatótáv probléma miatt.

A személygépkocsit számának változásáról meg csak annyi, hogy*

1991 2 015 455
2010 2 984 063
2015 3 196 856
2018 3 641 823

Ez idén év végén valahol 3,8 millió lesz.
Bakker 2010 még a válság volt és azóta is kb. 22%-kal több autó van az utakon. És ez tovább nő. Na ezért van dugó mindenütt és vált utcai parkolóvá a fél város, lásd @Allesmor Obranna egy kommentjét is lakókörzetében.

*https://www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_eves/i_ode006b.html

És akkor erre jönnek még rá a tehergépkocsik, amik 3,5 t össztömegig vannak tudtommal. Ezek nem lesznek elektromosak? Ja, de, ebből is ilyeneket terveznek már.
Ebből is van laza félmillió.

Átlagosan 6 csonkkal (felső becslés) számolva és 5 perc (alsó becslés) 1700 kút áteresztő kapacitása 3 óra alatt (ennyi idő alatt egy 10-15 kw-os töltő is elég delejt tud átadni) 367ezer autó...aligha hiszem hogy volt bármikor olyan Mo-on, hogy az ország összes benzinkútja 3 órán keresztül full kapacitáson üzemelt volna...meg nyilván "nagy nehézség" lenne úgy megcsinálni a szabályozást, hogy ha szűkül a kapacitás, akkor annak függvényében veszi vissza az egyes kutak töltő kapacitását, hogy mennyi ideje tölti már az adott autót...
Ezt a részt még értelmezni sem tudom, hogy mire akartál ezzel választ adni. Ha szerinted bárki 3 órát fog állni töltő kúton, akkor te be vagy rúgva. Erre nem találok szebb sót.

hogy valaki jelenleg miért éjjel tölti az autóját? Hát mondjuk azért mert JELENLEG MÉG sok helyen nincsen meg a töltő infrastruktúra hozzá, hogy nap közben tudja ezt megtenni...mondjuk...de speciel én amerre járok van pár elektromos töltő...ott mindig állnak autók...szóval nem hiszem, hogy ez feltétlenül egy generális jelenség lenne
Ez de vicces. Van infrastrukúra, vagy nincs? Mindig ott áll valaki = ha te éppen oda akarnál menni tölteni, akkor = IJ.
Bp-n...
22 kW DC töltőből van összesen valami 30-40 db
22 kv AC töltőből is úgy 30-40 db.
50 kW-osból 3 db.
https://e-mobi.hu/hu/map

Csak nézd meg az eloszlást is. LOL.

Mondjuk bárki aki business-t lát benne...a benzinkutakat annó ki építette ki? A Shell kinek a pénzén alakította át több kútját Hollandiában villanyosra?
Na, miért is 80 Ft/kWh a Tesla töltőn az áram? Mert ki is kéne termelni annak telepítési költségét meg valami nyereség is kéne...

Miért is kéne 3000 célállomáson kiépíteni? HA kocsival akarsz menni, és HA tölteni is akarod a gépet (400 km-es hatótávnál ez azért nem lesz ám minden napos, az e-autók következő generációja meg valszeg inkább 600 km körül fog tudni) és HA ezt nem az otthoni hálózatról akarod, akkor majd leteszed olyan helyen ahol útba esik és van töltő...de azért itt elég sok volt az egymász szűkítő feltétel...
Te folyamatosan azzal jössz, hogy napközben lesz töltés. Aha. És 1 db autó egy átlagos héten lehet otthon, cégnél, úton valahova máshova (munka) és mondjuk elmész vele csak két bolthoz. Akkor egy embernél hány helyen is legyen ehhez töltő? Igen, vannak átfedések célállomások között, de te kb. azt haluzod be, hogy ha az ember parkol, akkor kb. mindenhol lesz átlagban töltő. Ez román népmese. Erre isten pénze sem lenne elég és fizikailag lehetetlen is.
 
M

molnibalage

Guest
És a max teljesítményt sem értem. Egy pl.: van mondjuk egy mélygarázs, amiben lenne mondjuk 100 darab 15 kw-os töltő. De általában ezek kapacitás kihasználtsága csak mondjuk 50%. akkor miért ne méretezhetnéd a rendszert 750 kw-osra? És amikor néha napján (mondju karácsonyi nagybevesáslás) csúcsforgalom van, akkor visszakorlátozod az egyes töltők teljesítményét...
Mert akkor lehet, hogy agyfaszt kap a user, hogy nem tud gyorsan tölteni, ha szeretne. Vagy te szerinted egy lakópark igénye úgy van méretezve, hogy egy átlag kihasználtság és, ha átlag feletti, akkor leverik a házat a hálózatról? Egyébként te a fővárosban nem találsz olyan helyet, ahol ekkora kapacitást ma le tudnál tenni.

Az északi tengeren 180-200 méter magasan, ameddig a modtani szélturbinák "felérnek" aligha hiszem, hogy kevésbé fúj a szél éjjel, mint nappal...
Nézd meg a német turbinák adatait. Elegem van abból, hogy csak én számolok.

Bakker...az otthoni kombi cirkóm 24 kw-os....akkor ebből az követketik, hogy nem lehet több száz mw-os gázos erőműve csinálni???
De, lehet. Csak pénz és CO2 emisszió. Akkor most hol van a tiszta autózás? Mikor lett a gáz nagy hirtelen biomassza?

ez megint az extrapolálsz a végtelenbe dolog...elég nagy láda sörben fogadok veled, hogy 5-10 év múlva a supercharger (mindgey hogy tesla vagy ionoq vagy akármi lesz még akkor) töltési ára ha nem is abszolút értelemben, de relatív értelemben olcsóbb lesz a fogyasztói árakhoz viszonyítva mint most...ráadásul az egy suparcharger...
Persze, ha nem azonos pályán versenyzik semmivel, mert dotált azzal, hogy nincs rajta jövedéki adó...

parkolókba bőven elég ennél jóval kisebb teljesítményű is...
Ahol dolgozom ott kb. 60 autó van a parkolóban. Ha csak ingáznak és 6-8 órát adsz a töltésre az akkor is kb. 80 kW teljesítmény igény pluszban. Az nem kevés.

meg aztán már rögtön megint a 100%-os jövedéki adó....ezt mindig felhozod, de a co2 kibocsátás alakulásnál meg a már elfogadott szénerőmű kivezetés CO2 csökkentési hatására meg a "hiszem ha látom" a válasz
Ameddig nem vagy technológiai alapon összevetni a költségeket addig röhögök rajtad. Mondom, bármit lehet "olcsóvá" tenni, ha dotálod mást meg büntetsz.


és akkor megint: magát a fő célt meg aztán totál figyelmen kívül hagyod: hogy legyen tisztább és kevsébé környezetszennyező az autózás...
Ez az egyetlen előnyre, ezt soha nem is tagadtam.

.egy rakat tanulmány kimutatta, hogy a mikro részecskék (ami nemcsak a dízelekre hanem az összes közvetlen befecskendezéses benzinesre is jellemző) mennyivel növeli a tüdőbetegségek kockázatát...na annak a társadalmi költségét ki fizeti meg? mert te ICE motoros autótulajként biztosan nem..
A gumikból származó mikro részecskék nem fognak eltűnni és ameddig szálló por máshol is van, a villanyautó is pont úgy fel fogja kavarni sajnos.

https://m.origo.hu/gazdasag/20191118-a-tesla-uj-berlini-gyara-4-milliard-euroba-kerul.html
"Ahogy korábban az Origo is beszámolt róla, a Tesla Berlin mellett építi fel első európai gyárát, ahol akkumulátorokat és meghajtási rendszereket gyártanak majd, valamint kocsikat szerelnek össze. A Gigafactory 4 névre keresztelt üzem közvetlenül 6-7 ezer, a kapcsolódó szolgáltatásokkal és beszállítókkal együtt mintegy 10 ezer új munkahelyet teremt a térségben. Most új információk is napvilágot láttak, amelyekből kiderül, hogy pontosan mennyit költ majd a gyárra a Tesla."
Mivel egy gyár 0-24 órában megy, akkor várnám majd a tiszta akksi gyártás magyarázatát, amikor a német éjszakai áram emissziója ismert. Ej, kedves villanypápák...
 
M

molnibalage

Guest
Bármilyen elektromos autós téma elindítja a fostengert mert egy ember beragadt a tagadó üzemmódba.
Aha. Persze. Ameddig számokkal nem tudtok dolgozni, csak jelzőkkel...

Az azért nonszensz lenne ha a legérdekesebb autós híreket (mert nem tudom kit csigázott fel az új Octavia ami tök ugyanolyan mint az előző három, ehhez képest rengeteg új, érdemi fejlesztés van) azért nem lehet megbeszélni, mert van egy darab ember aki ugyan azt se tudja hogy a kút melyik oldalára kellene beállni de szeret vég nélkül ragaszkodni a kezdeti mondókájához az interneten és minden tapasztalati tény ellenére újabb és újabb elméletekkel bombáz mindenkit arról, hogy miért nem lesz / miért fogyaszt majd többet / miért lesz szar az elektromos hajtás.
A francia, svéd és norvég grid mellett egy szavam sem lenne. Csak a realitás sajnos nem az.
A személyeskedéshez meg gratulálok...
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Állítólag a Priusból lett szokás komplett akksi pakkot kilopni.. ember bemászik alá este, ami az életben nem tűnik fel senkinek és fél óra alatt kiszereli az 1-1,5 misis akkupakkot. Sokkal kényelmesebb helyben bontani mint bontóba vinni.

Azt hogy? Kivágják alulról a padlólemezt? Arról nem is beszélve, hogy az akku nem véletlen lakik a hátsó felfüggesztés felett. Szóval alulról azt is le kéne szerelni. Ráadásul a felülről oldható csavarokkal a karosszériához rögzítő tartókeretet hogy érik el alulról? A pakk meg van vagy 15 centi magas, ki se férne a kocsi alól.
Ezt is olyan marhák terjesztik, akik az életben nem látták még, hogy hol a Prius aksija, és miért pont úgy és ott van.

 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 215
60 220
113
papi

Viszont az tény, hogy katalizátort, meg részecske szűrőt loptak már így el utcán. Befeküdtek a kocsi alá és levágták.
Gondolom ez se minden típusnál lehetséges.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 508
5 706
113
Mindenki lekattanhatna róla, de blitzkrieg az aki általában elindítja a fostengert.

Várunk 2-3 évet, ha mákunk van az akkumulátor gyártás fejlődik annyit, hogy ne váljon az egész amazonas és az afrikai őserdő sivataggá miatta.
Akkor már lehet CO2-n pörögni, de addig csak kenegetik a sz*rt.

A fostengert Molnival ketten indítottuk, hisz elég nehezen tudnék saját magammal vitatkozni. Ő állítja folyton, hogy az elektromos autó ugyanolyan szennyező, mint a belsőégésű. Én viszont nem tartom Molnit mindentudó atyaúristennek és vettem a fáradságot és utánanéztem és számoltam és kiderült, hogy fele annyira szennyező az EU-s grid átlagát figyelembe véve.
Persze ő ezt vitatta, aztán meg kiszámolta ő is és láss csodát neki is lényegében ugyanaz jött ki, mint nekem.
Persze ez neki nem tetszett és akkor elkezdett olyan ismeretlen adatokat belevenni, mint a jövőbeli EU-s energiamix, meg hogy hányan fognak majd éjjel tölteni, meg mennyi naperőmű lesz majd a jövőben.
Na mármost lehet, hogy ő elvégezte a TV2 mestermágusának a tanfolyamát és okleveles jós lett belőle, vagy esetleg Marty McFly személyesen mondta meg neki ezeket az adatokat, de azért én ezeket kicsit kétkedve fogadom el.
Vagyis maradjunk azoknál az adatoknál, amik ma ismertek és elérhetőek.
Majd ha eltellik 10 év és ismertek lesznek azok az adatok is, akkor kiderül, kinek volt igaza.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
A fostengert Molnival ketten indítottuk, hisz elég nehezen tudnék saját magammal vitatkozni. Ő állítja folyton, hogy az elektromos autó ugyanolyan szennyező, mint a belsőégésű.

Mondjuk ebben tényleg nincs igaza, globálisan sokkal szennyezőbb. Pedig elvileg pont egy globális katasztrófát akarnak megoldani vele a felkent papjai.

Pont reggel méláztam el rajta, hogy azok istenítik most ismerősi körben a zöld autózást akik pár éve bitcoin-ra pocsékolták a villamos energiát, mert akkor éppen abban látták a megmentő jövőt...
 
M

molnibalage

Guest
A fostengert Molnival ketten indítottuk, hisz elég nehezen tudnék saját magammal vitatkozni.
Csodálatos fostengernek nevezni azt, amikor számokkal és modellel elmagyarázom neked, hogy mi a baj a számításoddal úgy, hogy a villanyautót igét hirdetők szavai alapján raktam össze a modellt...

Ő állítja folyton, hogy az elektromos autó ugyanolyan szennyező, mint a belsőégésű.
Nem. Azt állítottam, hogy a fejlett országok nagy részében kb. ugyanaz, nincs érdemi különbség és sok országban meg rosszabb.

Vagy max. sok sok év múlva talán kezd előnyt termelni. De az miféle környezetvédelem, hogy jól szennyezel az elején majd 10-15 év múlva tisztább lesz néhány országban, de sokban meg nem kimutatható ez globálisan? A lokális emisszió csökkenés az igen. De nem ez volt a téma. Cserébe jó drága az egész és komoly használhatósági korlátja van a hagyományos autóval szemben.

Én viszont nem tartom Molnit mindentudó atyaúristennek és vettem a fáradságot és utánanéztem és számoltam és kiderült, hogy fele annyira szennyező az EU-s grid átlagát figyelembe véve.
Én sem tartom magamnak annak. Csak veled és sokakkal ellentétben nem csinálok olyan ökörséget, hogy éves átlagos CO2 emisszióval számolok, amikor a villanypápák esti otthoni töltésről paroláznak. De akkor még egyszer, hogy megértesd.
  • Tavaszi-nyári időszakban EU-s átlagban tisztább a termelés nappal, mert van szél és napenergia. Drága, de van. A baj az, hogy a pápák szerint nem ekkor töltünk majd. Kiéve azok szerint, akik azt álmodják, hogy mindenhol lesz töltő ehhez.*
  • Ezen kívül, ha őszi-téli időszakban napközben nem süt a Nap és szar a szél is, akkor a nappali szennyezés és az éjszakai csúcsig szinte azonos.
  • Az éjszakai szennyezés csakis a mélyvölgy idején kisebb a nappalihoz képest nagy átlagban, ha napközben szar idő volt, mert akkor magasabb fogyasztás van.
Ebből sajnos az jön ki, hogy hiába az éves EU átlag 300 gCO/kWh körüli, a pápák által harsogott "majd otthon töltöd" időszakban a MAI FOGYASZTÁSSAL az jön ki, hogy a tisztább nappali átlaghoz képest kb. 130-150%-a is lehet a CO2 emisszió éjszaka. A mocskos időszakhoz képest meg a mélyvölgyben esik le. Apró hiba, hogy annyi villanyautó lesz, hogy nem lesz mélyvölgy, akkor a közeljövőben, de még középtávon is gáz és szénáram fogja tölteni a kocsit. Vagy, ha holnap történne ez meg.

Nézegess 5 hétköznapot átfogó terhelési görbéket minden hónapban és poénból rakd rá akkor azt, hogy mi lenne, ha 200-400k autó nekiállna tölteni napközben. Ez is fincsi csúcsot csinálna, amit kellene szabályozni. Hát, azt mi termelné meg középtávon most is? Bingo, gázerőmű. Nem atom és víz, Nagyon esetleg majd napenergia, de más nemigen.
*http://mavir.hu/web/mavir/rendszerterheles

Ezt mutatja a mai erőmű szerkezeti struktúra és a középtávon is úgy 15 évre. Ez nem vélemény. Ez tény. Ez van az adatokban.

Persze ő ezt vitatta, aztán meg kiszámolta ő is és láss csodát neki is lényegében ugyanaz jött ki, mint nekem.
Persze, ameddig a te hülye adataiddal számoltam. Aztán amikor kijön az, hogy 15-20% villanyautó esetén a grid fogyasztása napi 6 órában az eddigi rekordigényeket is meghaladja (nagyobb hálózati veszteség), meg éjszakai árammal töltés szennyezőbb, akkor persze szerinted az csak simán nem igaz.

Lehet tagadni valóságot, csak szerintem elég botor dolog.

Persze ez neki nem tetszett és akkor elkezdett olyan ismeretlen adatokat belevenni, mint a jövőbeli EU-s energiamix, meg hogy hányan fognak majd éjjel tölteni, meg mennyi naperőmű lesz majd a jövőben.
Nem látni sehol a középtávú tervekben azt, hogy mivel lenne low carbon enerigamix, ha brutálisan megnöveled az éjszakai áramigényt. Csak dumálsz, de csak addig jutottál el, hogy benyögöd, hogy gázerőmű majd megoldja és a szént majd ezt pótolja. De, ha több áramot termelsz, akkor ez mitől is lenne olyan tisztább. Esetleg eljuthatnál első körben oda, hogy akkor milyen paraméterű szénerőmű, 1 kg tüzelőanyagból mennyi CO2-őt tol ki és mennyi áramot? Mi lenne, ha jelzők helyett számokkal dolgoznál? Hm...?

Mert most is csak a duma ment. A számolás és modellalkotás, na, az nem.

Vagyis maradjunk azoknál az adatoknál, amik ma ismertek és elérhetőek.
Igen, ezeket szartad le magasról. De jó, hogy ezek után még van bátorságod ezt leírni...
Vagy bocs, te itt arra gondolsz, hogy a mai 0 villanyautós hálózat paramétereit húztad rá a 10-20-30%-ot tartalmazó igényre? Ej...

Majd ha eltellik 10 év és ismertek lesznek azok az adatok is, akkor kiderül, kinek volt igaza.
Így is lehet fogalmazni, csak akkor meg nem értem, hogy rossz számok mellett miért most írod le ezt.
Szóval ameddig jelzőzöl számok, modell és érték helyett, addig bocs, de fogom a fejem.
Pont olyan ostobán téríted a hitet, mint a német sötétzöldek. Az eredmény ismert. Drága és mocskos áram.
 
  • Tetszik
Reactions: Littlejohn

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Mondjuk ebben tényleg nincs igaza, globálisan sokkal szennyezőbb. Pedig elvileg pont egy globális katasztrófát akarnak megoldani vele a felkent papjai.

Pont reggel méláztam el rajta, hogy azok istenítik most ismerősi körben a zöld autózást akik pár éve bitcoin-ra pocsékolták a villamos energiát, mert akkor éppen abban látták a megmentő jövőt...

A vita valahonnan onnan indult ki hogy a Dieselek szerint hülyeség a dieselt lelökni a szakadékba, mert bezzeg az elektromos és a mérgező gázok amit kibocsát a városban.

Erre Molni berakott egy elektromos áram CO2 gridet, mondván az áram ami hajtja lám lám milyen szennyező módon kerül előállításra, amivel csak három apró koncepcionális gond van.

1. Az elektromos auto nem pöfög ki semmilyen gázt a városban, az erőművek sem jellemzően a város közepén települnek, tehát ahol az alap összehasonlítás történt ott végtelenül barátságosabb. Btw itt kelet Európában különösen igaz, hogy az Elektromos auto akkor sem bocsát ki mérgező gázt, ha beszarik a katalizátor vagy a részecskeszűrő és mivel drága lenne javítani, az egyszeri ember szépen kiköti a rendszerből, a Diesel meg ezek nélkül szépen okádja a kormot a világba.

2. A CO2 nem mérgező gáz. Színtelen, szagtalan, láthatalan. Ezt (is) zabálják a növények. Ez van a bubis vízben amit iszol. Sőt, a levegőben is olyan mennyiségben, amelyhez képest a Dieselek kibocsátása elhanyagolható tényező. Maga Molni is vagy két kilót pöfög ki belőle a világba naponta, hármat ha default állapotot vesz fel és hiperventilál valami fórumon tett megjegyzésen. Az egész Co2 egyenérték számolgatása tökéletesen értelmetlen.

3. Az energiamix magasabb CO2 tartalma a térképen nem mindenütt egyenlő a szénerőművekkel meg a szép fekete kormot lehelő kéményekkel. Olaszország pl. szép barnás a térképen, de az áram ‘CO2 tartalmának’ nagy részét gázerűvek állítják elő, amik relatíve tisztán égetnek. A CO2 tartalom ettől még lehet magas, de lásd 2. Szép barna térkép nem egyenlő magas mérgező gáz kibocsátással.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Azt hogy? Kivágják alulról a padlólemezt? Arról nem is beszélve, hogy az akku nem véletlen lakik a hátsó felfüggesztés felett. Szóval alulról azt is le kéne szerelni. Ráadásul a felülről oldható csavarokkal a karosszériához rögzítő tartókeretet hogy érik el alulról? A pakk meg van vagy 15 centi magas, ki se férne a kocsi alól.
Ezt is olyan marhák terjesztik, akik az életben nem látták még, hogy hol a Prius aksija, és miért pont úgy és ott van.


Passz, városi pletyka, ha tudnám hogy kell lehet ráállnék :D
 
M

molnibalage

Guest
1. Az elektromos auto nem pöfög ki semmilyen gázt a városban
Amit én soha nem is tagadtam.

az erőművek sem jellemzően a város közepén települnek, tehát ahol az alap összehasonlítás történt ott végtelenül barátságosabb. Btw itt kelet Európában különösen igaz, hogy az Elektromos auto akkor sem bocsát ki mérgező gázt, ha beszarik a katalizátor vagy a részecskeszűrő és mivel drága lenne javítani, az egyszeri ember szépen kiköti a rendszerből, a Diesel meg ezek nélkül szépen okádja a kormot a világba.
Senkit nem érdekel ez a rész, amikor itten egyesek arról paroláznak, hogy kevesebb CO2-őt termel a villanyautó középtávon (~10 év), mint a benzines. Nem ez a kérdés.

2. A CO2 nem mérgező gáz. Színtelen, szagtalan, láthatalan. Ezt (is) zabálják a növények. Ez van a bubis vízben amit iszol. Sőt, a levegőben is olyan mennyiségben, amelyhez képest a Dieselek kibocsátása elhanyagolható tényező. Maga Molni is vagy két kilót pöfög ki belőle a világba naponta, hármat ha default állapotot vesz fel és hiperventilál valami fórumon tett megjegyzésen. Az egész Co2 egyenérték számolgatása tökéletesen értelmetlen.
Pedig csak ezen ment a vita. Sajnos a klímát vizsgálók szerint nem mindegy, hogy mennyi CO2 megy ki. Az más kérdés, hogy rossz helyen próbáljuk az emissziót csökkenteni méregdrágán.

3. Az energiamix magasabb CO2 tartalma a térképen nem mindenütt egyenlő a szénerőművekkel meg a szép fekete kormot lehelő kéményekkel. Olaszország pl. szép barnás a térképen, de az áram ‘CO2 tartalmának’ nagy részét gázerűvek állítják elő, amik relatíve tisztán égetnek. A CO2 tartalom ettől még lehet magas, de lásd 2. Szép barna térkép nem egyenlő magas mérgező gáz kibocsátással.
CO2 vizsgálatról volt fent végig. Ergo ez a rész is lényegtelen a vitát nézve.
A szén ---> gáz átállás csak egyes kellemetlen szennyezőket csökkent, de egyébként a gázerőművek is tolnak ki NOx-et...
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Pont erről irogatok, hogy hülyeség itt co2-n pörögni, míg pl. a bányaipar szarrászennyezi a 3. világbeli élővilágot, a nyugati tőke legnagyobb örömére.

Bezzeg mikor erdőtűz fenyegette a bányákat Brazíliában, hogy tudtak az erdőért aggódni, mindenki a hadsereg bevetését követelte, máskor egy felderítő repülésért szankciókkal fenyegetőznek.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 508
5 706
113
Mondjuk ebben tényleg nincs igaza, globálisan sokkal szennyezőbb. Pedig elvileg pont egy globális katasztrófát akarnak megoldani vele a felkent papjai.

Pont reggel méláztam el rajta, hogy azok istenítik most ismerősi körben a zöld autózást akik pár éve bitcoin-ra pocsékolták a villamos energiát, mert akkor éppen abban látták a megmentő jövőt...

Mitől annyira szennyező a lítiumbányászat?
A lítiumot eleve szinte mindenhol kietlen sivatagokban bányásszák.
https://www.mining-technology.com/features/top-ten-biggest-lithium-mines/
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 508
5 706
113
Nem hagyom figyelmen kívül. Csak amíg egy 600 km-ert is megtenni képes 5 perc alatt tankolható automata váltós 4 ajtós kocsi elég durván felszerelve kijön 5 millából és egy hasonló villanyautó minimum 2-4-szer több, addig miről beszélünk?

Az ID3-as 30000 euró.
Egy alapfelszereltségű dízel Golf meg 8,7 millió forint, ami 26000 euró.
És azért le merem fogadni, hogy az ID3-as jobb felszereltségű, mint a Golf.

https://konfigurator.volkswagen.hu/cc-hu/hu_HU_VW/V/drive/048?GrossNetSwitch=GROSS
https://ev-database.org/car/1127/Volkswagen-ID3-Standard-Range
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Engem az érdekelne hogy mi a fene jön ki 5 millióból ‘durva felszereltséggel’ ÉS automata váltóval. Már ami kocsi és nem ipari hulladék. A sima Octavia is 7 misitől indul most, akciósan..
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711
T

Törölt tag 1711

Guest
Dízelek qva drágák már most, mert be van építve a jövőbeli büntetés az árba...
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Engem az érdekelne hogy mi a fene jön ki 5 millióból ‘durva felszereltséggel’ ÉS automata váltóval. Már ami kocsi és nem ipari hulladék. A sima Octavia is 7 misitől indul most, akciósan..

535d bömi németbő, több is kijön az 5 misiből, nyugdíjas/női tulajjal, garantált km futással :p