KC-390 / C-390 Millenium (Embraer, Brazília)

Gondolom felmérték a piaci igényeket...és kijött, hogy megéri "K" mentes változatot épiteni és piacra dobni.
Semmi értelme lenne egy ilyen változatnak...
A "légi utántöltèsi képsesség" elhagyása annyit jelent hogy összeszereléskor nem építenek be némi extra csövezést meg néhány szivattyút.
Minimális amit ezzel spórolni lehet. Gépenként max $ 2 - 3 millió.
Egy közel $100 milliós gépnél ez nem tétel...
 
Gondolom felmérték a piaci igényeket...és kijött, hogy megéri "K" mentes változatot épiteni és piacra dobni.
Mondjuk az "építeni" azért elég erős kifejezés. :rolleyes:
4-5 csövet levesznek a tervrajról, meg esetleg 2 üzemanyag elosztó szivattyút kisebbre méreteznek oszt csá. :)
A gondolák nem fix beépítésűek.
Ha nálunk mellettük döntenek, akkor talán a 3-ból 1-nek elég lenne a C verzió is szerintem. De erről már korábban írtam.
 
Semmi értelme lenne egy ilyen változatnak...
A "légi utántöltèsi képsesség" elhagyása annyit jelent hogy összeszereléskor nem építenek be némi extra csövezést meg néhány szivattyút.
Minimális amit ezzel spórolni lehet. Gépenként max $ 2 - 3 millió.
Egy közel $100 milliós gépnél ez nem tétel...
Csak a USMC valami 70db géppel rendelkezik. Ennek minimum a fele nagyon rövidesen cserélendő. Ha csak a 2-3M USD megtakarítással számolsz, akkor az is 80-100M USD összesen. Azért meg már még az USA-ban is lehajolnak. Különösen, hogy náluk inkább specializált a gépválasztás.
Szerintem viszont az árcsökkentés nagyobb lesz. Szerintem 6-10M is akár, az átalakítás egyszerűsége ellenére. Indokolva a "képességvesztést".
 
A mi szempontunkból szerintem az számít, hogy vajon olcsóbb vagy drágább lenne (vételára, üzemben tartás) a gép, ha a Boeing összeolvadna az Embraerrel. Illetve vállaljuk e az esetleges USA felé történő elköteleződést ezúttal közepes szállító vonalon. Miközben az eddigi gépvásárlásaink az EU-hoz köthetőek.
 
A mi szempontunkból szerintem az számít, hogy vajon olcsóbb vagy drágább lenne (vételára, üzemben tartás) a gép, ha a Boeing összeolvadna az Embraerrel. Illetve vállaljuk e az esetleges USA felé történő elköteleződést ezúttal közepes szállító vonalon. Miközben az eddigi gépvásárlásaink az EU-hoz köthetőek.
Először talán az a leg fontosabb hogy az EU Bizottság jóváhagyja e az Embraer Boeing általi felvásárlását, és ha igen (előbb-utóbb azért valószínű..) , akkor meddig húzzák az eljárást?
Amíg nincs engedély, addig kicsit nehéz lesz ilyen gépeket eladni az EU-ban. (amíg rendezetlen a gyártómű jogállása addig félek, az EASA semmiféle EU típus bizonyítványt, meg hasonlókat, nem fog kiadni…)

Látva az A400-zal kapcsolatos műszaki problémákat (már a Németek sem hajlandók átvenni az elkészült gépeket..), szerintem közepes szállító vonalon nincs igazi alternatívája az USA elköteleződésnek. Vagy Herkules, vagy Millenium. Ha a Millenium késik akkor marad a Herkules.
 
  • Tetszik
Reactions: arcas and Loken
Bizonyára, viszont szerintem ez az átnevezés csak marketing fogás.
Fizikailag semmi nem fog változni a gépen.

Eddig az volt a marketingszoveg hogy a gep a kisebb/szegenyebb orszagok multifunkcios gepe lesz. Erre a szovegre az amerikaiak es az arabok nem biztos hogy raharapnak... :D (Es a gep ára is 100 millio USD korul van mar). A Boeing marketingesei is megkezdtek a munkat
..
 
Semmi értelme lenne egy ilyen változatnak...
A "légi utántöltèsi képsesség" elhagyása annyit jelent hogy összeszereléskor nem építenek be némi extra csövezést meg néhány szivattyút.
Minimális amit ezzel spórolni lehet. Gépenként max $ 2 - 3 millió.
Egy közel $100 milliós gépnél ez nem tétel...
Értelme van, mert egyes vásárlóknál még az a pár milla is számíthat.
A név és a "csomagolás" megváltoztatása meg már bevett marketing fogás, de szállítógép vonalon "ezzel nem lehet sokat szakítani"! :)

Az USA az öreg Herkik 3/4-ét már Super Herculesre cserélte, így ott még a Boeinggel együtt is nehéz lenne jó üzletet kötni...!
Minden más meg 2-3 éven belül kiderül...
 
C390 Millennium-ból csinálsz egy magyar festésű változatot? :cool:
Üdv: T
b22913bef94d3ada61893e49ab28da75.jpg
 
12/26/2019 - Embraer: KC-390 Millennium airlifter successfully concludes airdrop testing campaign

KC-390-Millenium-carga-em-voo.jpg


The tests, conducted by Embraer in cooperation with the Brazilian Air Force and Brazilian Army, were performed at the US Army Yuma Proving Ground facilities, in Arizona, USA. Major achievements of the testing campaign were the airdrop of a single maximum platform with 19 metric tons (42,000 lb) as well as the sequential aerial delivery of two platforms weighing 24 metric tons in total. Based on these results, the KC-390 Millennium becomes the only medium airlifter able to perform such extreme operation.