[HUN] Vadászgépek beszerzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
3 755
7 335
113
  • AESA radar a mechanikus legyezésű helyett. A Gripen NG (E/F változat) AESA radarjának elvileg felajánlották bárkinek leskálázott kisebb változatát.
  • Az új radar mellé akkor új BVR légharc-rakéta, a Meteor. Ezzel a 4++ gépekkel szemben kerülne határozott előnybe.
  • Sisakdisplay + HOBS kis hatótávolságú rakéta, AIM-9 vagy IRIS-T.
  • MAWS
  • Vontatott csali úgy, hogy valamelyik függesztőbe kellene integrálni.
  • Felderítő konténer.
  • Csúcskategóriás csapásmérő fegyver a lézerbombák mellé, ez SDB I/II lehetne. Kérdés, hogy eladnák-e az utóbbit nekünk.
  • SEAD képessége nincs AGM-88 / HTS pod integráció soha nem történt meg. Az más kérdés, hogy 14 gép esetén, ezt a feladatot nem tudná senki ellátni, nincs elég gép. De technikailag ez is szóba jöhet.
Kb. ennyi nagy vonalakban.
Értem, tehát a szűk keresztmetszet nem is annyira a technika - hiszen az, ha van rá pénz elvileg bármikor beszerezhető -, hanem a gépek száma, mivel a jelenlegi állomány nem elegendő elfogó, csapásmérő, felderítő, elektronikus zavaró feladatkört is ellátni.
Mennyibe kerülne + 14 db használt, jelenlegihez hasonló konfigurációjú, C/D típusú gép beszerzése/lízingelése egy újabb század felállításához jelenlegi áron és árfolyamon? Körülbelül mennyi idő alatt érkeznének meg? Mikorra lehetne az új század bevethető?
 
M

molnibalage

Guest
Értem, tehát a szűk keresztmetszet nem is annyira a technika - hiszen az, ha van rá pénz elvileg bármikor beszerezhető -, hanem a gépek száma, mivel a jelenlegi állomány nem elegendő elfogó, csapásmérő, felderítő, elektronikus zavaró feladatkört is ellátni.
Mennyibe kerülne + 14 db használt, jelenlegihez hasonló konfigurációjú, C/D típusú gép beszerzése/lízingelése egy újabb század felállításához jelenlegi áron és árfolyamon? Körülbelül mennyi idő alatt érkeznének meg? Mikorra lehetne az új század bevethető?
A minden meglenne, amit felsoroltam minden gépnek, akkor is kevés lenne a 14 db gép arra, hogy előzetesen odacsapjunk kis kockázattal.
Fogalmam sincs miben kerülne, mert nem gyártanak már új Gripen C/D-t. Nincs is értelme venni. Ha vennénk vagy lízingelnénk valamit, akkor annak E/F-nek kellene lennie. Bár, ha a svédeknek van felesleges átalakítható gépe erre...
 
  • Tetszik
Reactions: Loken

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 875
7 167
113
Értem, tehát a szűk keresztmetszet nem is annyira a technika - hiszen az, ha van rá pénz elvileg bármikor beszerezhető -, hanem a gépek száma, mivel a jelenlegi állomány nem elegendő elfogó, csapásmérő, felderítő, elektronikus zavaró feladatkört is ellátni.
Mennyibe kerülne + 14 db használt, jelenlegihez hasonló konfigurációjú, C/D típusú gép beszerzése/lízingelése egy újabb század felállításához jelenlegi áron és árfolyamon? Körülbelül mennyi idő alatt érkeznének meg? Mikorra lehetne az új század bevethető?
koma Te nagyon jókat kérdezel ám, hát lássuk , először is azt szögezzük le hogy C/D-t venni rohadt felesleges meg amúgy se gyártják , E/F amivel számolni kéne/lehetne ha logikusan gondolkozik az ember de nézzünk egy példát.
Elvileg a brazilok az első 36 gépért 4.05 milliárd USD-t fizettek de úgy hogy tech transzfer és gyártás is volt a csomagban , ha leosztod kijön hogy egy gép 112,5 millió USD. HA megkapnánk ilyen áron ( biztos nem mert a brazilok rohadt sokat terveztek venni ugye) akkor az 14*112,5 ami durván 1,5 milliárd USD lenne de ebben sok dolog nincs benne még de alsó hangon számolok most.
Mennyi idő alatt érkeznének meg? hát ha azt nézed hogy a brazilok 2014-ben rendelték meg az első 36 gépet és 2019 szept. 10.-én vették át az elsőt , hát soká , én azt mondom hogy 14 gépet durván 5-6 éven belül tudnának leszállítani HA a gyártás is felpörgött és nem pofátlankodik be elénk valaki éppen, a svédek , a brazilok (most több nem jut eszembe valaki javítson ki ha még van valaki) már így is előttünk vannak ami majdnem 200 gépet jelent, tehát kb ezek után következnénk mi.
Mikorra lenne bevethető az új század? pfff az utolsó gép érkezése után kb 2-3 évvel ha jut rájuk normálisan pénz.

De azt azért tegyük hozzá hogy jelen pillanatban kb egyik repterünk se lenne képes fogadni, ellátni , üzemeltetni a +14 gépet MAX tárolni jó esetben (lásd Pápa probléma) , igaz hivatalosan nem tudjuk mennyire változik kecsó
(brazil forrás , Pápa probléma forrás)
 
T

Törölt tag

Guest
koma Te nagyon jókat kérdezel ám, hát lássuk , először is azt szögezzük le hogy C/D-t venni rohadt felesleges meg amúgy se gyártják , E/F amivel számolni kéne/lehetne ha logikusan gondolkozik az ember de nézzünk egy példát.
Elvileg a brazilok az első 36 gépért 4.05 milliárd USD-t fizettek de úgy hogy tech transzfer és gyártás is volt a csomagban , ha leosztod kijön hogy egy gép 112,5 millió USD. HA megkapnánk ilyen áron ( biztos nem mert a brazilok rohadt sokat terveztek venni ugye) akkor az 14*112,5 ami durván 1,5 milliárd USD lenne de ebben sok dolog nincs benne még de alsó hangon számolok most.
Mennyi idő alatt érkeznének meg? hát ha azt nézed hogy a brazilok 2014-ben rendelték meg az első 36 gépet és 2019 szept. 10.-én vették át az elsőt , hát soká , én azt mondom hogy 14 gépet durván 5-6 éven belül tudnának leszállítani HA a gyártás is felpörgött és nem pofátlankodik be elénk valaki éppen, a svédek , a brazilok (most több nem jut eszembe valaki javítson ki ha még van valaki) már így is előttünk vannak ami majdnem 200 gépet jelent, tehát kb ezek után következnénk mi.
Mikorra lenne bevethető az új század? pfff az utolsó gép érkezése után kb 2-3 évvel ha jut rájuk normálisan pénz.

De azt azért tegyük hozzá hogy jelen pillanatban kb egyik repterünk se lenne képes fogadni, ellátni , üzemeltetni a +14 gépet MAX tárolni jó esetben (lásd Pápa probléma) , igaz hivatalosan nem tudjuk mennyire változik kecsó
(brazil forrás , Pápa probléma forrás)
Nagyon is lenne értelme szerintem a C/D-knek. A svédek meg elvileg 40-60 darabot le fognak tárolni. Ők sem a teljes flottát cserélik E/F-re (egyelőre 60-at rendeltek csak), és a saját C/D-iket is várhatóan korszerűsíteni fogják. A csomag már megvan rá. Ráadásul az eredetileg is C/D-nek készült gépek picit talán még fiatalabbak is, mint a mi gépeink.
Ráadásul lehetséges, hogy D-ből nem is kellene a második eresztésre 2. Ha abból csak 1 jön, vagy 1 sem, akkor is megoldhatók velük a kiképzési feladatok.
Arra az esetre van értelme 2 ülésesből többet venni, ha EW feladatokra is használnánk őket Arexis konténerrel.
És ne feledd el, hogy a szakemberek, és a kiszolgáló logisztika már adott. Tulajdonképpen a csupasz gépeket kellene csak fizetnünk, meg a korszerűsítéseket. Azt gondolom, hogy egy ilyen update-elt C/D sem lenne több, mint 60-70M USD/db. Ha ennél többet kérnek érte, akkor kell szomorúan más után nézni.
 
  • Tetszik
Reactions: Loken

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 875
7 167
113
Nagyon is lenne értelme szerintem a C/D-knek. A svédek meg elvileg 40-60 darabot le fognak tárolni. Ők sem a teljes flottát cserélik E/F-re (egyelőre 60-at rendeltek csak), és a saját C/D-iket is várhatóan korszerűsíteni fogják. A csomag már megvan rá. Ráadásul az eredetileg is C/D-nek készült gépek picit talán még fiatalabbak is, mint a mi gépeink.
Ráadásul lehetséges, hogy D-ből nem is kellene a második eresztésre 2. Ha abból csak 1 jön, vagy 1 sem, akkor is megoldhatók velük a kiképzési feladatok.
Arra az esetre van értelme 2 ülésesből többet venni, ha EW feladatokra is használnánk őket Arexis konténerrel.
És ne feledd el, hogy a szakemberek, és a kiszolgáló logisztika már adott. Tulajdonképpen a csupasz gépeket kellene csak fizetnünk, meg a korszerűsítéseket. Azt gondolom, hogy egy ilyen update-elt C/D sem lenne több, mint 60-70M USD/db. Ha ennél többet kérnek érte, akkor kell szomorúan más után nézni.
hááát, jó elfogadom amit mondasz csak 2 gondolat ( de ettől függetlenül továbbra is úgy gondolom hogy több C/D-nek nem lenne értelme idehaza , akkor már jöjjenek az újabbak ha mindenképp Grif)
1.) lehet hogy a régi svéd gépekr már akadt vevő VAGY a svédek nem tárolják le hanem upragdelik majd maguknak
2.)azért rendeltek le csak 60 gépet eddig hogy egy üzenetet nyújtsanak a többi országnak hogy megbíznak az új gépben annyira hogy majdnem a teljes flottát lecseréoik erre a típusra + ezután futott be a brazil üzlet nekik
 
  • Tetszik
Reactions: Loken

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
3 755
7 335
113
Ma ma van nem egy év múlva.
Ha már a ma képességénél tartunk, akkor összefoglalva a következő állapítható meg. Az 1 századnyi grippenünk jelenleg ezen szomszédos országok ellen határon túli offenzív csapásmérő műveletekre a létszámukból és felszereltségükből adódóan nem alkalmasak. Ebből adódóan megelőző csapásra sem. Előzetesen felderített, országhatárhoz közeli, hazai területen ellenséges mozgó egységek és csoportosulások, gyülekezési pontok ellen, infrastruktúra rombolására korlátozottan, kis hatékonysággal bevethetőek amennyiben a légifölény biztosított.
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 813
26 928
113
Pont ezért szép és költséghatékony, ha pl.
- AMRAAM-ot használ a Gripen és pl. a NASAMS rendszer is
- AIM-9-et vagy IRIS-T-t a Gripen és a NASAMS rendszer is
- Mistral van (ha már van) az Unimogon és/vagy a lehetséges török járműveken is (ha lesznek)
- SDB-t használna a Gripen (végre) és lenne GLSDB MLRS-ből szárazföldi inditással pl.
- ugyanezen elv alapján (Spike) helik és szárazföldi páncéloselháritás
stb.
stb.
Azonos rendszerelemekkel, fegyverekkel sokat lehetne spórolni a fenntartáson, karbantartáson...
 
T

Törölt tag

Guest
hááát, jó elfogadom amit mondasz csak 2 gondolat ( de ettől függetlenül továbbra is úgy gondolom hogy több C/D-nek nem lenne értelme idehaza , akkor már jöjjenek az újabbak ha mindenképp Grif)
1.) lehet hogy a régi svéd gépekr már akadt vevő VAGY a svédek nem tárolják le hanem upragdelik majd maguknak
2.)azért rendeltek le csak 60 gépet eddig hogy egy üzenetet nyújtsanak a többi országnak hogy megbíznak az új gépben annyira hogy majdnem a teljes flottát lecseréoik erre a típusra + ezután futott be a brazil üzlet nekik
Jelenleg a svédek 100 gépet tartanak hadrendben. Még van jópár "A" letárolva nekik de ennek nagyon utána kellene számolni/nézni. Összesen A/B/C/D-ből 204 db készült. a balesetekkel kb. 180-190-db-ra csökkenhetett a mennyiségük.
A oroszok aktivizálódása miatt döntöttek úgy, hogy 120-ra növelnék a darabszámot. Viszont több gép fenntartása még nekik sem megy! :rolleyes:
Eredetileg a C-k átépítésével akartak E-ket létrehozni. Azonban meggondolták magukat és inkább "túlszámláznak" új gépekre (nemzetgazdaságilag ez éri meg).
Alapvetően persze vannak, akik rámennének ezekre a lezsírozásra szánt gépekre, de Ő maguk is intenzíven próbálják árulni őket.
Pl.: Malajziának idén akartak 10+2-t eladni C/D-ből.
 
  • Tetszik
Reactions: Loken

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 875
7 167
113
Jelenleg a svédek 100 gépet tartanak hadrendben. Még van jópár "A" letárolva nekik de ennek nagyon utána kellene számolni/nézni. Összesen A/B/C/D-ből 204 db készült. a balesetekkel kb. 180-190-db-ra csökkenhetett a mennyiségük.
A oroszok aktivizálódása miatt döntöttek úgy, hogy 120-ra növelnék a darabszámot. Viszont több gép fenntartása még nekik sem megy! :rolleyes:
Eredetileg a C-k átépítésével akartak E-ket létrehozni. Azonban meggondolták magukat és inkább "túlszámláznak" új gépekre (nemzetgazdaságilag ez éri meg).
Alapvetően persze vannak, akik rámennének ezekre a lezsírozásra szánt gépekre, de Ő maguk is intenzíven próbálják árulni őket.
Pl.: Malajziának idén akartak 10+2-t eladni C/D-ből.
mi az a 100 gép? grifre gondolsz? mert ha igen akkor én arról úgy tudtam hogy 72 darab van 3 wing-ben 3 bázison
 
T

Törölt tag

Guest
mi az a 100 gép? grifre gondolsz? mert ha igen akkor én arról úgy tudtam hogy 72 darab van 3 wing-ben 3 bázison
Ezt a 100-as számot még akkorról jegyeztem meg, amikor az E-eket megrendelték, és ment a kavarás a számokkal.
Nem is fognak akarnak nagyon F-et fejleszteni. Maguknak semmiképp. Ők már úgy gondolják, hogy a meglévő B-kel, D-kel megoldják a Tempestig. De a brazilok miatt muszáj lesz nekik. De azok "összerakása" még folyik.
 
  • Tetszik
Reactions: fedett_mókus

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 875
7 167
113
Ezt a 100-as számot még akkorról jegyeztem meg, amikor az E-eket megrendelték, és ment a kavarás a számokkal.
Nem is fognak akarnak nagyon F-et fejleszteni. Maguknak semmiképp. Ők már úgy gondolják, hogy a meglévő B-kel, D-kel megoldják a Tempestig. De a brazilok miatt muszáj lesz nekik. De azok "összerakása" még folyik.
oké így érthető , annyi hogy amit Te is mondtál, a brazilok miatt muszáj lesz nekik F-et fejleszteni , nem hiszem hogy eltudnák kerülni.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag
T

Törölt tag

Guest
koma Te nagyon jókat kérdezel ám, hát lássuk , először is azt szögezzük le hogy C/D-t venni rohadt felesleges meg amúgy se gyártják ,
Fogalmam sincs miben kerülne, mert nem gyártanak már új Gripen C/D-t. Nincs is értelme venni. Ha vennénk vagy lízingelnénk valamit, akkor annak E/F-nek kellene lennie. Bár, ha a svédeknek van felesleges átalakítható gépe erre...
Szerintem ez így nem igaz...a Gripen C/D ben még óriási fejlesztési potenciál van.
Lehetne és érdemes is lenne venni még egy Gripen C/D századot majd felújítani a teljes flottát a @molnibalage által leírt paraméterekkel
Tudjuk hogy vannak, lesznek eladó ex. Svéd C/D-k
Sőt...a Bulgároknak még vadi új gyártású gépeket is kínálgattak 24 hónapon belüli szállítással.

Mennyibe kerülne + 14 db használt, jelenlegihez hasonló konfigurációjú, C/D típusú gép beszerzése/lízingelése egy újabb század felállításához jelenlegi áron és árfolyamon? Körülbelül mennyi idő alatt érkeznének meg? Mikorra lehetne az új század bevethető?
Azt tudjuk hogy az Izraeliek $40 milliós db. áron akarták adni a használt F-16-kat a Horvátoknak.
Nem túlzás feltételezni hogy a használt Svéd Gripeneket is kb. ilyen áron lehetne megszerezni. (de v.színű kevesebbért - a Románok $24 milliót / db fizettek a használt F16-kért)
14 x $40 millió = $480 millió
A flotta felújítás: talán érdemes a Taiwani F-16 C/D gépek F16V szintre felhozását célzó programból (Phoenix Rising) kiindulni
Ők 141 gépet újítanak fel $5.3 milliárdért = $37,5 milllió /db - és ebbe már benne van egy rakás PGM fegyverzet is!!
Magyarán - ismét csak erősen felfele kerekítve - nem túlzás azt állítani hogy $1 milliárd lenne a teljes 28 gépes flotta felújítása 4++..+ szintre.
 
M

molnibalage

Guest
Szerintem ez így nem igaz...a Gripen C/D ben még óriási fejlesztési potenciál van.
Lehetne és érdemes is lenne venni még egy Gripen C/D századot majd felújítani a teljes flottát a @molnibalage által leírt paraméterekkel
Tudjuk hogy vannak, lesznek eladó ex. Svéd C/D-k
Sajnos semmilyen fejlesztés nem tud azon segíteni, hogy a gép kicsi. Az NG kiadás lényegében felfújta a gépet egy F-16C-vé még jobb konfig variálhatósággal.
Ha felrakod a max pótost, akkor nuku BVR AAM. És ez egész egyszerűen ma tolerálhatatlan hátrány.

Nem látom értelmét felhúzni egy E/F elektronikai szintre, amikor ez a tényező iszonyatosan bekorlátozza a gépet. Abból a szép listából, amit felsoroltam, a töredékét lenne csak értelme rá applikálni, mert egész egyszerűen abból pénzből inkább E/F lízinget finanszíroznék.

(Az IRST kimaradt a listából.)

Persze, a gép elbír még valahol 2 db AIM-120 vagy Meteort, akkor teljes gőzzel előre. De ezt erősen kétlem. És a gép tolóerőben így még inkább gyengül. A szomorú igazság az, hogy az E/F-nek is el kellene az F414 EPE. Ami nincs...
 
T

Törölt tag

Guest
Ha felrakod a max pótost, akkor nuku BVR AAM. És ez egész egyszerűen ma tolerálhatatlan hátrány.
Kicsit zavarban vagyok mert én eddig a Gripeneket csak max. 3 db pótossal láttam (egy törzs alatti 300 gallonos és 2 db max 450 gallonos a szárnyak alatti belső pilionokon)
Ezzel a konfigurációval elvisz 2 AMRAAM ot a szárny alatti külső pilonokon, vagyis van BVR.
Nem zárom ki hogy a szárny külső pilonokra is lehet pótost tenni, de hogy nem sűrűn fordul elő az tuti...
Amúgy meg ha lesz tanker "képesség" akkor az egész téma teljesen új szinezetet kap. Remèljük...
Abból a szép listából, amit felsoroltam, a töredékét lenne csak értelme rá applikálni, mert egész egyszerűen abból pénzből inkább E/F lízinget finanszíroznék.
Ha ki tudjunk fizetni minimum két század E/F lízinget, ám legyen. Én nem vagyok semmi jónak az elrontója :)
Az viszont elég valószínű hogy két század (28 db) vadi új gép nem áll meg $3 milliárd alatt. Ez kb. a duplája lenne annak amibe a használt Svéd gép vásárlás + flotta felújítás kerülne.
 
  • Tetszik
Reactions: Loken
M

molnibalage

Guest
Kicsit zavarban vagyok mert én eddig a Gripeneket csak max. 3 db pótossal láttam (egy törzs alatti 300 gallonos és 2 db max 450 gallonos a szárnyak alatti belső pilionokon)
Ezzel a konfigurációval elvisz 2 AMRAAM ot a szárny alatti külső pilonokon, vagyis van BVR.
Nem zárom ki hogy a szárny külső pilonokra is lehet pótost tenni, de hogy nem sűrűn fordul elő az tuti...
Amúgy meg ha lesz tanker "képesség" akkor az egész téma teljesen új szinezetet kap. Remèljük...

Ha ki tudjunk fizetni minimum két század E/F lízinget, ám legyen. Én nem vagyok semmi jónak az elrontója :)
Az viszont elég valószínű hogy két század (28 db) vadi új gép nem áll meg $3 milliárd alatt. Ez kb. a duplája lenne annak amibe a használt Svéd gép vásárlás + flotta felújítás kerülne.
Elnézést, egy szó kimaradt. AG konfigban pótossal nincs BVR AAM. Egy sem.
 

hollywood

Member
2013. március 30.
39
25
18
Elnézést, egy szó kimaradt. AG konfigban pótossal nincs BVR AAM. Egy sem.

Én kb 1 hete láttam egy olyan ábrát C/D re vonatkozóan is ahol dupla felfüggesztök szimbóluma került jelölésre a külső és törzs alatti tartokra BVR rakétákkal (Aim-120). Sajnos nem mentettem és azóta nem találom. Ha ez igaz és megoldható akkor az általad említett probléma részben megoldodik. Nem tudom hogy más látta e már?
 
M

molnibalage

Guest
Én kb 1 hete láttam egy olyan ábrát C/D re vonatkozóan is ahol dupla felfüggesztök szimbóluma került jelölésre a külső és törzs alatti tartokra BVR rakétákkal (Aim-120). Sajnos nem mentettem és azóta nem találom. Ha ez igaz és megoldható akkor az általad említett probléma részben megoldodik. Nem tudom hogy más látta e már?
Sose hallottam / láttam erről. A CL alatti dupla AIM-120 szódával még elmenne, csak akkor ugrik a CL pótos...
Az, hogy a wingtip és a külső függesztő közé hogyan férne el +1-1 db AIM-120 mindkét oldalon az picit homályos. Értem én, hogy fizikailag elfér, de az hogy a szárny alatt van hely az semmit nem mond el, hogy a szerkezeten belül mi van és ennek milyen ára lenne. Még nagyobb tömeg, még egyedibb átszabott szárny, még kevesebb keró. Stb.

Vagy erre gondolsz? Egész egyszerűen ebből én nem tudom eldönteni, hogy akkor ez most C vagy E változat. A beömlő rész sem segít. Talán C, a kis keresztmetszetű szívócsatorna miatt, de annyira bizonytalan vagyok, hogy erre még egy sörben sem fogadnék. A makett részletessége túl kevés ehhez.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz