Beszélgető

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 000
9 976
113
2005/2006-ban vezette be Magyar Bálint(SZDSZ) liberális oktatási miniszter az elemi 1-4 osztályban az osztályismétlés tilalmát és az osztályozás eltörlését, helyette szöveges értékeléssel kellett a tanulók tudását értékelni. Ha vetted volna a fáradságot és nemcsak linkeled, hanem el is olvasod az indexes cikket, akkor az ott lévő diagramon leolvasható, hogy mikor ezek a gyerekek megírták az első PISA tesztet, akkortól ment át zuhanórepülésbe a gyerekek teljesítménye. Kínában és Lengyelországban meg nem liberális vezetés volt a válság idején, így megszorítások sem voltak és az oktatástól sem kellett elvenni pénz.
Márhogy a 15 évesek szar eredményéről Magyar Bálint tehet? Dehát ők 2009-ben kezdték az iskolát, 2018-ig 8évet nemzeti konzervatív párt volt, vagy valamit rosszul olvasok?
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 762
14 692
113
Te melyik részét nem érted annak, hogy a grafikon látványosan azoknál az évfolyamoknál zuhan be, amelyek a Magyar Bálint féle lezüllesztett, számonkérésmentes rendszerben kezdték meg az alapoktatást?
 
M

molnibalage

Guest
Te melyik részét nem érted annak, hogy a grafikon látványosan azoknál az évfolyamoknál zuhan be, amelyek a Magyar Bálint féle lezüllesztett, számonkérésmentes rendszerben kezdték meg az alapoktatást?

eLxALc9.png

Nos, de valaki szerint a 2006-os bevezetéstől számolunk, akkor vázold már fel, hogy miért van az, hogy 2009 és 2015-ben is még csökkenés volt, amikor 2015-ben már a NER 5 éve volt? Azóta meg eltelt négy év? A NER kezdete óta már egy első osztálytól induló generáció kezd már végezni ma. Ami valahol döbbenetes...
 
T

Törölt tag 008

Guest
Libisírás: miért kell terészettudományokat matekot meg haszontalan dolgokat tanulni projectalapú beszélgetős tanulás helyett?
Libisírás: túl sok óra van, túlterheltek a diákok.
Libisírás: inkább kreativitást oktassanak ne ilyen száraz hülyeséget.
Libisírás: nehéz a matek érettségi
......
Libisírás: esik a PISA színvonal

Döntsük már el, boldog hülyéket vagy boldogtalan okosokat akarunk-e!
Én szimplán kidobnám az elmúlt 30 év eredményeit és visszahoznám a 80-as évek rendszerét mínusz a törikönyvet és az orosz nyelvet. :)
 

csibeszke

Well-Known Member
2015. február 12.
1 721
3 813
113
Cuki vagy. Kormányzati 2/3-ad van 9+ éve, de valahogy nem látom azt, hogy a pedagógus pálya vonzóbbá tétele haladna bármerre is. Azóta hányszor lehetett volna változtatni? Az általad felvázolt átmeneti idő elmúlt és azóta sincs érdemi javulást.
De 200 mrd-os új Puskás Stadionra, arra volt pénz. Hogy majd milyen iskolában és ki fogja tanítani esetleg majd gyerekem 8-10 év múlva, arról persze kussolás van.

Köszönjünk a napi propagandát.
Ez nem propaganda volt hanem tö7rténelem ,és annak az okozata! Lehet itt stadionozni, de az az érvek hiányára utal.
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 762
14 692
113
15 éves korban történik a PISA felmérés.

Szeretsz számolni, úgyhogy számold ki, hogy aki 2015-ben csinált egy PISA tesztet, az ugyan milyen oktatási rendszerben kezdte el tanulni azokat alapokat, amire minden más épült (volna). Jah, hogy egy olyanban ahol ha írni-olvasni, összeadni nem tudott rendesen akkor sem lehetett visszabuktatni, hogy kisfiam, próbáld újra, hanem azt mondták hogy jó lesz az úgy, nehogy sérüljön a kicsi lelke, hadd menjen csak tovább. Szarra nem lehet várat építeni.

Az aki a "NER rendszerben" kezdi meg az alapoktatást (értjük ez alatt a 2010 és 2014 között vezetett be oktatási reformokat), úgyhogy az ebben a rendszerben tanulmányaikat megkezdők majd csak valamikor 2020-2024 körül fog PISA tesztet írni. Hogy mennyire voltak jók vagy rosszak azok a reformok, majd akkor derül ki az eredményekből.

https://index.hu/belfold/2018/valas...mult_nyolc_ev_klik_pisa_reform_nat_beremeles/

"1998-2002 között a kerettantervekkel írták elő, miből mennyit kell tanítani az ország összes iskolájában, hogy a különböző intézményekből a diákok eltérő utakon, de ugyanoda jussanak el: az érettségi követelmények teljesítésével. Ekkor dolgozták ki azt is, hogy az érettségi egyben kiváltsa az egyetemi felvételit.

Már a kétezres évek elején látszott, hogy ugyan vannak jó iskolák, de rendszerként tekintve a magyar oktatásra, az nem tudja betölteni legfontosabb feladatát:

Az ezután következő SZDSZ-es oktatásirányítás - reagálva az akkori PISA-felmérések rossz mutatóira -, a túlzottan magas lexikális követelmények lazítását, az iskolák digitalizációját és a tananyag modernizálását tűzte zászlajára. A korai kudarcok elkerülésére az alapfokú oktatásban az osztályzás helyett szöveges értékelést vezettek be és megtiltották a buktatást. Ez a rendszer sokat lazított az iskolai feszültségeken, de számos kritika érte az alaptudás leértékelése miatt. Erre az időre tehető a nem versenyképes és nem fenntartható, főként kistelepülési iskolák megszüntetése és összevonása, ami racionálisan indokolt volt, helyben azonban súlyos politikai feszültségeket szült.

A Fidesz kétharmados győzelme után szinte azonnal jött az újabb fordulat. Erős központosítás és rendcsinálás kezdődött a kereszténydemokraták irányításával,

Gyorsan megszüntették a liberális oktatáspolitika szimbólumait: újra bevezették a buktatást és az osztályzatokat az alsóban, a büntető törvénykönyv önálló tényállásává vált a pedagógus mint közfeladatot ellátó személy elleni atrocitás, és ismét bevezették a rendszerváltás idején eltörölt szakfelügyeleti rendszert.

A Hoffmann Rózsa nevével fémjelzett, 2014-től induló reform nem a budapesti elitiskolák szemszögéből igyekezett kezelni az oktatás problémáit, hanem a komoly nehézségekkel küszködő, hátrányos helyzetű és motiválatlan diákokat oktató iskolák és szakiskolák világát vette alapul. Az erőteljes központosítás jegyében azonban egyáltalán nem vették figyelembe az eltérő környezetben különböző hátterű diákokkal foglalkozó iskolákat, mindegyikre ugyanazt a kabátot, sőt egyenruhát igyekeztek ráerőltetni.

Az egyik legfontosabb irány az iskolai nevelő funkciójának erősítése volt. Nem véletlen, hogy a közoktatást közneveléssé keresztelték át. A korai hátrányok leküzdése érdekében 2014-től hároméves kortól tették kötelezővé az óvodát. Felemás módon valósult meg a 16 óráig tartó egész napos iskola bevezetése is. Ez is elsősorban arra szolgált, hogy a hátrányos helyzetű gyerekeket az iskolai környezetben tartsák, kapjanak megfelelő élelmezést, tanuljanak, sportoljanak, nyelvet tanuljanak (elvileg). Nem lett azonban ebből egész napos iskola, amely lehetőséget adott volna szabadabb időgazdálkodásra, délutáni tanórákra, a gyerekeknek pedig több szabadidőre, játékra."
 
M

molnibalage

Guest
15 éves korban történik a PISA felmérés.

Szeretsz számolni, úgyhogy számold ki, hogy aki 2015-ben csinált egy PISA tesztet, az ugyan milyen oktatási rendszerben kezdte el tanulni azokat alapokat, amire minden más épült (volna). Jah, hogy egy olyanban ahol ha írni-olvasni, összeadni nem tudott rendesen akkor sem lehetett visszabuktatni, hogy kisfiam, próbáld újra, hanem azt mondták hogy jó lesz az úgy, nehogy sérüljön a kicsi lelke, hadd menjen csak tovább. Szarra nem lehet várat építeni.

Az aki a "NER rendszerben" kezdi meg az alapoktatást (értjük ez alatt a 2010 és 2014 között vezetett be oktatási reformokat), úgyhogy az ebben a rendszerben tanulmányaikat megkezdők majd csak valamikor 2020-2024 körül fog PISA tesztet írni. Hogy mennyire voltak jók vagy rosszak azok a reformok, majd akkor derül ki az eredményekből.

https://index.hu/belfold/2018/valas...mult_nyolc_ev_klik_pisa_reform_nat_beremeles/

"1998-2002 között a kerettantervekkel írták elő, miből mennyit kell tanítani az ország összes iskolájában, hogy a különböző intézményekből a diákok eltérő utakon, de ugyanoda jussanak el: az érettségi követelmények teljesítésével. Ekkor dolgozták ki azt is, hogy az érettségi egyben kiváltsa az egyetemi felvételit.

Már a kétezres évek elején látszott, hogy ugyan vannak jó iskolák, de rendszerként tekintve a magyar oktatásra, az nem tudja betölteni legfontosabb feladatát:

Az ezután következő SZDSZ-es oktatásirányítás - reagálva az akkori PISA-felmérések rossz mutatóira -, a túlzottan magas lexikális követelmények lazítását, az iskolák digitalizációját és a tananyag modernizálását tűzte zászlajára. A korai kudarcok elkerülésére az alapfokú oktatásban az osztályzás helyett szöveges értékelést vezettek be és megtiltották a buktatást. Ez a rendszer sokat lazított az iskolai feszültségeken, de számos kritika érte az alaptudás leértékelése miatt. Erre az időre tehető a nem versenyképes és nem fenntartható, főként kistelepülési iskolák megszüntetése és összevonása, ami racionálisan indokolt volt, helyben azonban súlyos politikai feszültségeket szült.

A Fidesz kétharmados győzelme után szinte azonnal jött az újabb fordulat. Erős központosítás és rendcsinálás kezdődött a kereszténydemokraták irányításával,

Gyorsan megszüntették a liberális oktatáspolitika szimbólumait: újra bevezették a buktatást és az osztályzatokat az alsóban, a büntető törvénykönyv önálló tényállásává vált a pedagógus mint közfeladatot ellátó személy elleni atrocitás, és ismét bevezették a rendszerváltás idején eltörölt szakfelügyeleti rendszert.

A Hoffmann Rózsa nevével fémjelzett, 2014-től induló reform nem a budapesti elitiskolák szemszögéből igyekezett kezelni az oktatás problémáit, hanem a komoly nehézségekkel küszködő, hátrányos helyzetű és motiválatlan diákokat oktató iskolák és szakiskolák világát vette alapul. Az erőteljes központosítás jegyében azonban egyáltalán nem vették figyelembe az eltérő környezetben különböző hátterű diákokkal foglalkozó iskolákat, mindegyikre ugyanazt a kabátot, sőt egyenruhát igyekeztek ráerőltetni.

Az egyik legfontosabb irány az iskolai nevelő funkciójának erősítése volt. Nem véletlen, hogy a közoktatást közneveléssé keresztelték át. A korai hátrányok leküzdése érdekében 2014-től hároméves kortól tették kötelezővé az óvodát. Felemás módon valósult meg a 16 óráig tartó egész napos iskola bevezetése is. Ez is elsősorban arra szolgált, hogy a hátrányos helyzetű gyerekeket az iskolai környezetben tartsák, kapjanak megfelelő élelmezést, tanuljanak, sportoljanak, nyelvet tanuljanak (elvileg). Nem lett azonban ebből egész napos iskola, amely lehetőséget adott volna szabadabb időgazdálkodásra, délutáni tanórákra, a gyerekeknek pedig több szabadidőre, játékra."
Akkor ezek szerint aki szerinted 2008/09 táján kezdett tanulni és most megírta, akkor az 100% hülye és mindet átengedték? Vagy a PISA-t véletlenül pont az összes hülye írta meg? Mert statisztikailag állításod azt jelentené, hogy minden tesztet író, aki akkor ment át az mind hülye és mindet átengedték?

Szerinted, aki csak egy évet volt a régi rendszerben, annál mindent tönkretettek és kész vége? Meg azt, hogy a tönkretétel aránya 100%?

Mert ez jön le abból, amit állítasz.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 762
14 692
113
Mert ez jön le abból, amit állítasz.

Nem, erre csak te következtsz, mert egy bináris rendszerben gondolkodsz - jó/rossz, hülyék/okosak - az árnyalatokat pedig nem tudod vagy nem akarod látni.

A PISA eredményeknek az átlagai a gyengébbek, nem végtelenül szarok. Eddig is voltak hülyék és okosak, csak az előbbiek aránya növekedett a rendszerben. Ennek egy része adottság, tök független az oktatási rendszertől (eleve hülye a gyerek, nevelés, családi körülmények, egyre gyengébb generációk stb.), a másik része viszont az, hogy az a rendszer ami semmilyen követelményt nem támaszt, csak lózungok vannak, ott általában eredmény sem nagyon lesz.

A mondandó az, hogy a liberális "reform" azt érte el, hogy a lusta és/vagy gyenge képességű diákokba nem kellett beleverni az alapokat, és jó eséllyel épp ők azok, akik az átlagot lehúzzák, mert a kezdeti hátrányuk az idővel sem csökkent, hanem erősödött a jól megtanult alapok hiánya miatt.

Elég látványosan bezuhan a görbe véletlenül pont azoknál az évfolyamoknál, akik ebben a rendszerben kezdtek el tanulni és (nem) megtanulni tanulni. A Hoffman féle keményebb követelményrendszer meg 2014-től van, fura módon ott meg emelkedni látszik a görbe (ugye három évente van csak mérés, ennyi a spétje a rendszernek).
 
  • Tetszik
Reactions: csibeszke and fip7
M

molnibalage

Guest
Én szimplán kidobnám az elmúlt 30 év eredményeit és visszahoznám a 80-as évek rendszerét mínusz a törikönyvet és az orosz nyelvet. :)
Az sem lenne túl jó. Én utólag mérnökként és az egyetemen értettem meg, hogy miért tanultunk egyes dolgokat, de nekem affinitásom is volt a téma felé. És akinek nincs? Annak dögunalom az egész. Neki tényleg jobb lenne, ha nem nyúznák vele az embert.

Simán csak olyan embereknek kéne tanítania a középiskolai fizikát és matekot, aki érti és tudja is azt, hogy a való életben miért van az. Nem merő passziból találták ki semmit, amit tanítanak, hanem mert egyszer gyakorlati alkalmazásban szükség volt rá. Ez az, ami szinte teljesen hiányzik az oktatási rendszerből. Az újabb fajta matek érettségiknél már látom azt, hogy gyakorlatiasabb példák vannak, de fizikából nemigen látom, hogy csak az alapjait is elmagyaráznák annak, hogy a mindennapi tárgyaknál, ami körülvesz téged vagy látod itt ott azok mire is épülnek.

Én tök szívesen lennék fizika tanár, ha azt oktathatnám, akit érdekel is, nem a fegyelmezéssel és más hülyeséggel kéne vesződni és nem éhbért adnának érte. Addig nem.
Az autók és repülőgépek mozgásától kezdve, a zenelejátszásig, a lövegek működése, vagy más gépeknél a véletlen hatások jelentkezése, stb. mind mind tök egyszerűen magyarázható és bemutatható középiskolai szinten. Megteszik? Én úgy látom, hogy nem...

Az ember nagyon sok mindent szívesen csinál, ha elmagyarázzák neki, hogy annak mi az értelme.

Nem, erre csak te következtsz, mert egy bináris rendszerben gondolkodsz - jó/rossz, hülyék/okosak - az árnyalatokat pedig nem tudod vagy nem akarod látni.

A PISA eredményeknek az átlagai a gyengébbek, nem végtelenül szarok. Eddig is voltak hülyék és okosak, csak az előbbiek aránya növekedett a rendszerben. Ennek egy része adottság, tök független az oktatási rendszertől (eleve hülye a gyerek, nevelés, családi körülmények, egyre gyengébb generációk stb.), a másik része viszont az, hogy az a rendszer ami semmilyen követelményt nem támaszt, csak lózungok vannak, ott általában eredmény sem nagyon lesz.

A mondandó az, hogy a liberális "reform" azt érte el, hogy a lusta és/vagy gyenge képességű diákokba nem kellett beleverni az alapokat, és jó eséllyel épp ők azok, akik az átlagot lehúzzák, mert a kezdeti hátrányuk az idővel sem csökkent, hanem erősödött a jól megtanult alapok hiánya miatt.

Elég látványosan bezuhan a görbe véletlenül pont azoknál az évfolyamoknál, akik ebben a rendszerben kezdtek el tanulni és (nem) megtanulni tanulni. A Hoffman féle keményebb követelményrendszer meg 2014-től van, fura módon ott meg emelkedni látszik a görbe (ugye három évente van csak mérés, ennyi a spétje a rendszernek).
Az én időmben az osztályokban levő egyes tárgyakból bukásközeli gyerekek aránya 5-10% volt. Ha ezeket engedte át most a rendszer, akkor hogyan lehetséges, hogy egyes területeknél felső harmadból lezuhantunk annyira? Amiatt a 10% miatt? Vagy nem talán azért, mert az általános színvonala esik az oktatásnak?
 

BiancoGasto

Well-Known Member
2018. november 14.
759
918
93
És mi kell hogy énis érthessek hozzá?
Ne legyek libsi, az okés. (ezt mondjuk bukom, de majd letagadom)
Mit még, taníts! Úgy szeretnék érteni valamihez!
Sajnos lassan 20 éve dolgozom, de még mindig csak ugatom a szakmám, de végre valami amiben egy hozzáértő elmondja mit olvassak, légyszlégyszi!
HVG, Index, 444 nem, azt értem mert bolsilibsik, Mérce maradhat?
Origo?
Mandiner! Az új régi HVG!
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 000
9 976
113
Nem, erre csak te következtsz, mert egy bináris rendszerben gondolkodsz - jó/rossz, hülyék/okosak - az árnyalatokat pedig nem tudod vagy nem akarod látni.

A PISA eredményeknek az átlagai a gyengébbek, nem végtelenül szarok. Eddig is voltak hülyék és okosak, csak az előbbiek aránya növekedett a rendszerben.
nnek egy része adottság, tök független az oktatási rendszertől (eleve hülye a gyerek, családi körülmények, egyre gyengébb generációk stb.), a másik része viszont az, hogy az a rendszer ami semmilyen követelményt nem támaszt, csak lózungok vannak, ott általában eredmény sem lesz.

A mondandó az, hogy a liberális "reform" azt érte el, hogy a lusta és/vagy gyenge képességű diákokba nem kellett beleverni az alapokat, és jó eséllyel épp ők azok, akik az átlagot lehúzzák, mert a kezdeti hátrányuk az idővel sem csökkent, hanem erősödött a jól megtanult alapok hiánya miatt.

Elég látványosan bezuhan a görbe véletlenül pont azoknál az évfolyamoknál, akik ebben a rendszerben kezdtek el tanulni és (nem) megtanulni tanulni. A Hoffman féle keményebb követelményrendszer meg 2014-től van, fura módon ott meg emelkedni látszik a görbe (ugye három évente van csak mérés, ennyi a spétje a rendszernek).
Ez nem a liberális reform hatása, hanem az hogy aki teheti az nem a tanárképzésbe megy, mert szarul fizet, szar körülmények között, erkölcsi megbecsülése meg 0, a tanárképzés nem követi hogy a gyerekek mások mint mikor én voltam gyerek.
Igen, figyelemhiányosak, igen, le kell őket kötni. Ez nem Magyar Bálint hibája hanem ez a világ van.
És a tanárok meg motiválatlanok (legalábbis egy jelentős százalékuk az, termesztésén másik nagy részük meg belegebed hogy jól csinálja), nem érdekli őket mi lesz a gyerekkel, csak ne kelljen csinálni semmit.
Mindkét gyerek iskolát is váltott idén, hátha jobb lesz.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 762
14 692
113
Az adott oktatás színvonalát nem tudom hogyan lehetne vegytisztán mérni, ez pedig egy többtényezős rendszer. De az biztos hogy az kurvára nem használ neki ha valaki kisgyerekként bekerül egy olyan rendszerbe, ahol a következő 4 évben nem kell abba átszokni, hogy az óvodai játék helyett/mellett már van egy kemény követelményrendszer, amit ha nem teljesít akkor bizony baj van. Azon túl, hogy az alap ismereteket sem vagy nem annyira jól tanulja meg, tanulni sem tanul meg. Azért az a csúnya, régi, rossz poroszos rendszer érdekes módon elég jó eredményességgel működött, ha azt nézzük hogy a 19. századtól mennyire durva fejlődés következett be.

Emelett biztos vagyok benne hogy eleve egy generációs trend is, mert az is megfigyelhető. Gyengébb a fegyelem, és rájön a nem feltétlenül csak pozitív digitalizáció is. Aki teszem azt már nem rendes könyveket olvasott már otthon, amit azért anno rendesen megírtak, átnézték párszor mielőtt kiadták volna, hanem 2 percesre szabott, tartalomgyárosok által naponta végtelen mennyiségben kiokádott gagyi cikkeket az interneten a tabletjén, amin közben 20 másik dolgot is csinál, ott garantált hogy a szövegértés és a kifejezőkészség is sokkal gyengébb lesz.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 000
9 976
113
Az adott oktatás színvonalát nem tudom hogyan lehetne vegytisztán mérni, ez pedig egy többtényezős rendszer. De az biztos hogy az kurvára nem használ neki ha valaki kisgyerekként bekerül egy olyan rendszerbe, ahol a következő 4 évben nem kell abba átszokni, hogy az óvodai játék helyett/mellett már van egy kemény követelményrendszer, amit ha nem teljesít akkor bizony baj van. Azon túl, hogy az alap ismereteket sem vagy nem annyira jól tanulja meg, tanulni sem tanul meg. Azért az a csúnya, régi, rossz poroszos rendszer érdekes módon elég jó eredményességgel működött, ha azt nézzük hogy a 19. századtól mennyire durva fejlődés következett be.

Emelett biztos vagyok benne hogy eleve egy generációs trend is, mert az is megfigyelhető. Gyengébb a fegyelem, és rájön a nem feltétlenül csak pozitív digitalizáció is. Aki teszem azt már nem rendes könyveket olvasott már otthon, amit azért anno rendesen megírtak, átnézték párszor mielőtt kiadták volna, hanem 2 percesre szabott, tartalomgyárosok által naponta végtelen mennyiségben kiokádott gagyi cikkeket az interneten a tabletjén, amin közben 20 másik dolgot is csinál, ott garantált hogy a szövegértés és a kifejezőkészség is sokkal gyengébb lesz.
Nyilván változott hogy miként kell tanítani, másképpen kellet 1550-ben mint 1880-ban vagy 1950-ben és másképpen kellene most. Mások a gyerekek is, és mások az elvárások is. Nem lehet a múlt századi porosz módszer elvárni, ráadásul amennyire én látom sokkal nagyobb a különbség most két gyerek háttere között mint az én gyerekkoromban.
Nyilván mást kellene tanítani, másképpen egy borsodi faluban ahol folyóvíz sincsen a gyerekek egy részénél otthon mint a budai villanegyedben, ezt meg nem akarja a mai tanrend belátni.
 
T

Törölt tag 008

Guest
Sajnos ez többrétű és hosszú folyamat volt.
Tény magyar bálintot lámpavasra kellene húzni, amiért ezt elkezdte, de az is tény, hogy bárki jött utána nem javított a helyzeten. A fidesz sem.
A 80-as években a gyenge képességűek mentek a kisegítőbe. Nagyrésze dzsennaro volt, valamint ha a maradék nem figyelt ment a hosszú favonalzóval fegyelmezés.
Ma nem lehet hozzáérni, nem lehet kisegítőbe rakni, mert az szegregáció tehát inkább elb@sszák mindenki más gyerekének az életét.

Kellenek az alapok. Én is húztam a számat, hogy minek a fizika, majd hogy minek az elektrotechnika most meg magamtól álltam neki tanulni, mert érdekel és kell. Már bánom, hogy anno nem tanultam meg kívülről-belülről. Mondjuk ehhez anno más is közrejátszott, mindegy.

Szóval szerintem kell mindenkinek mindenből az alap, hogy ha később kitalálja, hogy mi szeretne lenni ne álljon ott mint a sült sügér.
És igazad van Molni, lehetne sokkal izgalmasabban látványosabban tanítani, hogy megfogja a gyerekeket. Sajnos a prezentációs eszközök és kellékek irgalmatlan drágák, így ez még nagyon messze lesz....ha lesz :(
 
M

molnibalage

Guest
Az adott oktatás színvonalát nem tudom hogyan lehetne vegytisztán mérni, ez pedig egy többtényezős rendszer. De az biztos hogy az kurvára nem használ neki ha valaki kisgyerekként bekerül egy olyan rendszerbe, ahol a következő 4 évben nem kell abba átszokni, hogy az óvodai játék helyett/mellett már van egy kemény követelményrendszer, amit ha nem teljesít akkor bizony baj van. Azon túl, hogy az alap ismereteket sem vagy nem annyira jól tanulja meg, tanulni sem tanul meg. Azért az a csúnya, régi, rossz poroszos rendszer érdekes módon elég jó eredményességgel működött, ha azt nézzük hogy a 19. századtól mennyire durva fejlődés következett be.

Emelett biztos vagyok benne hogy eleve egy generációs trend is, mert az is megfigyelhető. Gyengébb a fegyelem, és rájön a nem feltétlenül csak pozitív digitalizáció is. Aki teszem azt már nem rendes könyveket olvasott már otthon, amit azért anno rendesen megírtak, átnézték párszor mielőtt kiadták volna, hanem 2 percesre szabott, tartalomgyárosok által naponta végtelen mennyiségben kiokádott gagyi cikkeket az interneten a tabletjén, amin közben 20 másik dolgot is csinál, ott garantált hogy a szövegértés és a kifejezőkészség is sokkal gyengébb lesz.
A rendes könyvek alatt mit értesz? A kötelező olvasmányokat? Ha igen, akkor elárulom, hogy azok egyetlen dologra voltak jók, hogy a legalább 50%-ukat utáljam, mint a szart, a maradék nagy része meg közömbös volt.

Mennyiségre annak kb. 10-20-30-szorosát olvastam el azoknak más könyvből önként, mert azok érdekeltek. Világtörténelem, katonai repülés, műszaki dolgok, stb. Nem a azért, mert a kezembe adták, én akartam azokat elolvasni. És azokat figyelmesen olvastam. Emlékeztem is rájuk, használtam is a benne levő tudást. Ezek után kettőt lehet találni miért is lett végül a hobbim az, ami...

Ezzel szemben pl. a Kőszívű Ember Fiaiból meg tudod, hogy mire emlékszem? Hogy valami névcserés tévesztés fordítás hibával az egyik feláldozza magát a másikért. Az Anyeginből tudod mire? Hát, a címére... A Voltaire Candide műből meg az "Ez a világ minden világok legjobbika" idézet maradt meg meg a levágott seggű nő.
Stb. stb. Ezért aztán volt értelme egy az én ízlésem és érdeklődési köröm szerint egy rakás unalmas vagy egyenesen szutyok könyvet olvasni és embertelenül sok időt tölteni velük ahhoz képest, amit pl. matek vagy fizikára fordíthattam. Mert mire azt vagy 600 oldalt végigolvassa az ember úgy, hogy értse is, az még egy igen gyorsan olvasó embernek is minimum 12 óra. És akkor még értelmezze, írjon belőle olvasónaplót vagy mit. Áh...

Ha az emberrel olyat olvastatnak, ami rohadtul nem érdekli, akkor elárulom, hogy rohadtul nem fog rá figyelni. És nem azért, mert figyelemzavaros. Max., ha fizetsz neki. Melóban én is olvastam olyat, ami nem érdekelt, de meg kellett csinálni. Csak azért fizettek. Hatalmas difi...
A kötelező olvasmányokat annyira olvastam csak el, hogy ne baszogassanak vele és inkább foglalkoztam mással.
Már vagy egy évtizede volt valami műsor, ami a legolvasottabb könyveket rangsorolta és a fiatalok kiderült, hogy nagyon szívesen olvasnak olyat, amit nem egy 100-150+ éves közízlés és "általános műveltség" bullshit jegyében raknak össze egy csomagba.

Az összes kötelező olvasmány közül amit tényleg szerettem és élveztem kb. egy volt, a Pál Utcai fiúk úgy 2. vagy 3. osztály körül. Azt többször is elolvastam. Nem tudom, hogy miért, de valami tetszett benne.

A történelmet is végül azért szerettem meg, mert egy olyan fiatal tanár oktatta, aki a történelmi folyamatok mögött levő mozgatórugókat és társadalmi és eszmerendszerek "csatáját" is felvázolta. Az előtte levő tanár meg erre képtelen volt. Lehet, hogy ebből jön az is, hogy a technológia evolúcióját is szeretem és nem véletlenül írok annyit róla itt is a HTKA-n.

Sajnos erőforrás nincsen hozzá, de régen afelé kellett volna az oktatásnak elmozdulnia, hogy hogyan szelektálható legyen az már középiskolában is, hogy mit akarsz és mit NEM akarsz hallgatni. Mert ok, hogy lehetek fizika és matekfaktos PLUSZBA a meglevő olyan órák mellé, amire készülni kell, de számomra tökéletesen indifferens.

Nyelvtanból is tanultunk mindenféle hülye zöngésedés meg ilyen baromságot, ami nyelvésznek kell, de azt, hogy hogyan kell megfogalmazni egy cikket, egy szakdolgozatot, stb. Ja, hogy azt mind magamnak kellett.

A poroszos rendszerben is totálisan félrement hülyeségek voltak 20 éve is. Akkor el tudom képzelni, hogy hova vezetne egy hasonlóan merev rendszer. Tisztán látható volt, hogy én nem leszek se jogász, se irodalomtanár, se nyelvész és csupa olyan hülyeség vitte el az időm legalább felét, amit nem szerettem és semmi haszna nem volt. Simán nagyobb haszna van annak, ha az egyént nem baszogatod olyannal, ami nem érdekli és tudod, hogy nem lesz haszna. Mert a vektoralgebrát és az elektrotechnikát sem szerettem mindig (kurva szarul oktatták azt is sajnos nekünk), de tudtam, hogy van értelme. Valamennyire.

Az az oktatási rendszer, ami emberek tömegeit nyomja afelé is, amit számára csak teher és nem engedi azt tanulni, ami érdekli és haszna is lehet, nos, annak a XXI. században mi értelme van? Ha engem kérdeztek, akkor semmi.

Az érettségire való felkészülésem döntő idejét az vitte el, hogy olyan tantárgyakra készültem, amiről tudtam, hogy soha többet semmi gyakorlati haszna nem lesz. Nem lett volna egyszerűbb az élet, ha azokkal nem baszogatnak és még több időm marad matekra és fizikára? Vagy csak simán arra, hogy fiatal és pihent legyek?

És igazad van Molni, lehetne sokkal izgalmasabban látványosabban tanítani, hogy megfogja a gyerekeket. Sajnos a prezentációs eszközök és kellékek irgalmatlan drágák, így ez még nagyon messze lesz....ha lesz :(
Ööö, egy mai okostelefon, PC és internet mellett milyen prezentációs eszközökről beszélünk...? Azt mutatsz meg animált videón, amit nem szégyelsz.
 
T

Törölt tag 008

Guest
....Az összes kötelező olvasmány közül amit tényleg szerettem és élveztem kb. egy volt, a Pál Utcai fiúk ...
Detto. Utána elkezdtem Rejtő majd Dale Brown könyveket olvasni és imádtam. Tudom, nem leszek PC meg az LGBT community utálni fog de szerintem nem ugyanazokat kellene fiúkkal és lányokkal olvastatni. Aki kötelezővé tette a Noszty fiú esete a Tóth Marival-t azt agyonverném vele!

....Ööö, egy mai okostelefon, PC és internet mellett milyen prezentációs eszközökről beszélünk...? Azt mutatsz meg animált videón, amit nem szégyelsz.
Kézzelfoghatóbbra. Ha csak egy kivetítőn nyomod az nem az igazi bár már az is haladás.
Inkább a fizikai-kémiai szemléltető eszközökre, összedugható elektromos áramköri tesztlapokra, makettasztal pl keresztbevágott vagy építhető hegyláncokkal, vagy csak kivetített mikroszkóp és mindenféle szar sejtszerkezetét megmutatni. Szóval ami érdekes, megfogható és nem csak rizsa. Az emberek nagyrésze vizuális és a leírt betűket annyira nem biztos, hogy beseggelik. Érdekessé kell tenni, ami kizökkenti éket a facebook pörgetésből meg a majka videókból.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 112
45 413
113
Libisírás: miért kell terészettudományokat matekot meg haszontalan dolgokat tanulni projectalapú beszélgetős tanulás helyett?
Libisírás: túl sok óra van, túlterheltek a diákok.
Libisírás: inkább kreativitást oktassanak ne ilyen száraz hülyeséget.
Libisírás: nehéz a matek érettségi
......
Libisírás: esik a PISA színvonal

Döntsük már el, boldog hülyéket vagy boldogtalan okosokat akarunk-e!
Én szimplán kidobnám az elmúlt 30 év eredményeit és visszahoznám a 80-as évek rendszerét mínusz a törikönyvet és az orosz nyelvet. :)
Akkor teljességgel nyilvánvaló, hogy nincsed gyereked.
Meg tudnád nekem mondani, hogy milyen gyakorlati haszna van annak, hogy a 4.-es gyerekemnek azt tanítják, és szigorúan számonkérik, hogy mekkora a f@szom tudja milyem réce fészkének az átmérője. Cm-ben megadva. Vagy hogy miért kell elsőtöl eddig minden egyes évben a római számokat tanulniuk, és azokkal akár műveleteket végezni.
Tudok még ilyen hasznos dolgokat sorolni, ha akarod!;):hadonaszos:o_O
 
  • Tetszik
Reactions: notaricon

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
9 779
44 959
113
Akkor teljességgel nyilvánvaló, hogy nincsed gyereked.
Meg tudnád nekem mondani, hogy milyen gyakorlati haszna van annak, hogy a 4.-es gyerekemnek azt tanítják, és szigorúan számonkérik, hogy mekkora a f@szom tudja milyem réce fészkének az átmérője. Cm-ben megadva. Vagy hogy miért kell elsőtöl eddig minden egyes évben a római számokat tanulniuk, és azokkal akár műveleteket végezni.
Tudok még ilyen hasznos dolgokat sorolni, ha akarod!;):hadonaszos:o_O

Jó lenne, segítene a felkészülésben :)
 

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 217
4 568
113
Sajnos a prezentációs eszközök és kellékek irgalmatlan drágák, így ez még nagyon messze lesz....ha lesz
Már évekkel ezelőtt elkrzdték a legkisebb iskolákat is teleszórni okostáblákkal. Két dolog hiányzott; a tanárokat elfelejtették kiképezni a használatra, és a gyerekeknek nem voltak kapcsolódó perifériái. Úgyhogy kihasználatlanul álltak. Nem tudom, azóta változott-e a helyzet. Erre lehetett pályázni, hát beszerezték.
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage