Igazából egy sima PPT is nagyon sokat tud dobni egy előadáson. Szép képek, ábrák, vagy grafikonok, animációk vagy rövid videó részletek.
Pl. a magyar oktatásban még nem jöttek rá arra, hogy a komplett 20. századot lefényképezte és levideózta az emberiség. Még az első világháborút is!
Pl. Töri órán meg lehetne ezt mutatni a gyerekeknek
De ott van például a "volt egyszer ..... (Élet, ember, ötlet, föld, felfedezők stb...)" sorozat. francia ismeret terjesztő, tudományosan többnyire pontos sorozat.
Nem hiszem, hogy egy általános iskolás gyereknek annál sokkal többet kéne tudnia a történelemről vagy az emberi testről.
Vagy környezet ismeret órára ott van David Attenborough komplett életműve....
Pl. Volt egyszer a föld:
Az ember:
Első világháború:
Második világháború:
Földünk titkai:
Én az órák felében inkább filmet nézetnék a gyerkőcökkel, szerintem jobban leköti őket, mint a hagyományos közoktatás, meg többet is lehet belőle tanulni, főleg ha később dolgozatban kikérdezik a látottakat.
Persze a matekot meg az írni/olvasni tudást csak hagyományos módszerrel lehet megtanulni, de a többi órában jó lenne nem fárasztani a gyerekeket hülyeségekkel....
Pl. a magyar oktatásban még nem jöttek rá arra, hogy a komplett 20. századot lefényképezte és levideózta az emberiség. Még az első világháborút is!
Pl. Töri órán meg lehetne ezt mutatni a gyerekeknek
De ott van például a "volt egyszer ..... (Élet, ember, ötlet, föld, felfedezők stb...)" sorozat. francia ismeret terjesztő, tudományosan többnyire pontos sorozat.
Nem hiszem, hogy egy általános iskolás gyereknek annál sokkal többet kéne tudnia a történelemről vagy az emberi testről.
Vagy környezet ismeret órára ott van David Attenborough komplett életműve....
Pl. Volt egyszer a föld:
Az ember:
Első világháború:
Második világháború:
Földünk titkai:
Én az órák felében inkább filmet nézetnék a gyerkőcökkel, szerintem jobban leköti őket, mint a hagyományos közoktatás, meg többet is lehet belőle tanulni, főleg ha később dolgozatban kikérdezik a látottakat.
Persze a matekot meg az írni/olvasni tudást csak hagyományos módszerrel lehet megtanulni, de a többi órában jó lenne nem fárasztani a gyerekeket hülyeségekkel....