B-21 / LRS-B (Northrop Grumman, USA)

"In an op-ed for the Air Force Magazine, Pacific Air Forces Director of Air and Cyber Operations Maj. Gen Scott L. Pleus confirmed that next-generation bomber will have new capabilities for self-defense during flight.

Sources familiar with the development of next-generation bomber said the B-21 Raider would be fitted with advanced radar that will be provided air-to-air capabilities. For air-to-air defense, the new bomber also would be added capability to carry air-to-air missiles."

https://defence-blog.com/news/u-s-a...2VTR-xuO-ygXyp61VAkT3i_vcPs7v2gQDc_mtI75FfVDE
 
"Más hírek szerint azonban a B-1B-k fenntartási költségeit inkább a B-21-es programra csoportosítanák át, annál is inkább mert ezek az eredeti változatukban a nyolcvanas évek óta szolgáló gépek egyre kisebb számban hadra foghatók és üzemeltetésük egyre költségesebb."
És ezek a "más hírek" megbízható forrásból származnak. Íme:
https://www.janes.com/article/91388...-in-favour-of-b-21s-other-bomber-improvements
 
Northrop Grumman B-2 Spirit and B-21 Raider Stealth Bomber USAF (Photo: Air Force Magazine)

79851140_2511299892458870_7944822476846923776_o.jpg
 
"The B-2 was originally conceived as a high-altitude bomber, but a last-minute requirements change during the development phase forced Northrop Grumman to redesign the bomber for a low-altitude mission."

Erről sosem szoknak le az amerikaiak :)
Ez ebben a formában butaság. Ezt is megvizsgálták, de nem a low alt szerint tervezték meg a B-2-őt. @Hpasp úgy eddig kb. ötvenszer linkelhette.
22. oldalon.
https://apps.dtic.mil/dtic/tr/fulltext/u2/a464771.pdf

Nagy magasságú behatoló a B-2. Pont.
 
Ez ebben a formában butaság. Ezt is megvizsgálták, de nem a low alt szerint tervezték meg a B-2-őt. @Hpasp úgy eddig kb. ötvenszer linkelhette.
22. oldalon.
https://apps.dtic.mil/dtic/tr/fulltext/u2/a464771.pdf

Nagy magasságú behatoló a B-2. Pont.

Ahogy olvasgattam nekem az jött le, hogy eredetileg több koncepciót vizsgáltak, alacsony és nagy magasságú dizájnt is. Mivel az elsődleges cél a nagy magasságú csapásmérés, ezért azt választották.
A nagy magasságú alulról volt elrejtve. Felül volt a hajtóművek beömlő és kimeneti nyílásai, illetve a függőleges vezérsíkok is. Az alacsony magasságúnál meg ugyanez fordítva, minden alulra került.

Aztán jött egy valóban kései igény, hogy csak kéne az az alacsony repülési képesség. Összeültek a szakemberek, de nem találtak megfelelő dizájnt, mert az alacsony repülés elcseszi a nagy magasságú repülés hatékonyságát. Ezért jött ki az, hogy az éri meg, ha a nagy magasságú dizájnt veszik alapul, de kicsit módosítják az alacsony repüléshez is.
Ezután már csak azt látom, hogy eltűnt a függőleges vezérsík - amit nem tudnának hova rakni, hiszen mindkét oldalról rejtve kell hogy legyen -, illetve a szárny hátsó része W helyett fogasléc lett.