J-11 / J-15 / J-16 Flanker , Flying Shark (Shenyang, Kína)

Capslock27

"Ez logikusan következik abból a tényből, hogy Kina államformája diktatúra."

Amúgy szerintem valószínűbb az, hogy ez fordítva van.
A kínai nép sosem volt kreatív, és mindig is a kollektivizmusra törekedett, emiatt minden rendszer amit létrehoznak előbb utóbb diktatórikus lesz.
Arab világ más okok miatt ugyan ez. Az emberek általában olyan államformát tűrnek meg magukon hosszú távon amivel tudnak azonosulni.
 
Ha jól hámozom ki az eredeti szövegből az infókat, akkor a J-11 (Szu-27) manőverező légi harcban jobb, mint a Gripen, ellenben BVR-ben a Gripen van előnyben.
A kínaiak másik (történelmi) problémája az, hogy a kreativitásuk 0, betanult sémákban képesek csak mozogni, így nem képesek a dinamikusan változó légi harc helyzetképhez adaptálódni, rendre rossz megoldásokat választanak taktikai és stratégiai szinten is.
Persze lehet félre értettem valamit, javítsatok ki ha tévedek :)
Nagy vonalakban nem tévedsz. Kínaiul nem tudok, az angol szövegből kb. ez jön le igen, dogfightban jobb a J-11, BVR-ben a Gripen, illetve a kreativitás, bonyolult előre klisékből nem begyakorolható csapatmunka/gyors helyzetfelismerő képesség no meg a légi hadviselésben is nagyon fontos szituációs figyelem nem erőssége a kínaiaknak. Beleragadnak a célba ami előttük van, nem tekintenek oldalra, maguk mögé eléggé, könnyen lehet belehúzni őket előre felállított csapda szituációkba.

A mellékelt statisztikák szerint is a Gripenek többet és messzebbről értek el optimális BVR lőhelyzetet, a kínaiak gyengén muzsikáltak abban is, hogy kitérő manővereket egyáltalán kellő időben, a kellő formában megtegyék.

Szerintem ez a hír így bár többen kínai agitpropként állítják be, meg hencegésnek, összességében inkább mínuszos a kis szorgos sárgáknak, meg a teknyikájuknak is!
 
Különbségek a katapultos, és a hagyományos J-15 verzió között.

EDEfYVfU8AAb6aP

További különlegessége a felső gépnek, hogy az innovativ kinaiak mindkét főfutóművet azonos oldalra szerelték, legalábbis a kép előterében lévő, jobb oldali főtutónak nincs szára, mint az alsó képen, hanem a kerék fölött csak a szivócsatorna látható. Feltehetően a jobb oldali futómű is a bal oldalon van, ezért takarja a futószárat a szivócsatorna. :) Ez új, már a kinai 7. generációs gépekre jellemző vonás lehet. :)
És mivel Kinában a baloldal a Párt erejét mutatva mindig erősebb, igy a fenti gépen a bal oldali futómű nagyobb, mint a jobb, pedig a lenti képen a két főfutómű egyformának látszik. Ez még akkor is feltűnő, ha számolunk azzal, hogy a két fotó nem pont azonos szögből mutatja a gépeket.

A futóművekben/perspektivákban az is érdekes a felsőn, hogy az a gép pont oldalról van mutatva, legálábbis a két függőleges vezérsik takarja egymást (nem úgy mint az alsón), viszont a jobb és bal főfutóművek között kb ugyanakkora távolság a képen, mint a lentin.
 
  • Tetszik
Reactions: arbalest
Falcon Strike 2015 tovább:

Ráadásul abszolút számok tekintetében nézve is összeadogattam, 34:42 re kikaptak a Kína:Thaiföld meccsen úgy, hogy 50km felett egyetlen szimulált találatuk sem volt a kínaiaknak, a thaiok meg 24% át úgy szerezték a győzelmeiknek. Ez az én szememben egyértelmű hogy nem agitprop hír, hanem egy meglepően őszinte beismerése annak, hogy bizony leiskolázták őket és a J-11-et! Azt eddig is tudtuk hogy a Gripen nem egy dogfight gép, finoman szólva is vannak tőle nagyobb erőtartalékkel rendelkező gépek, de a kis méret/reflexió, korszerű nyugati elektronika + fegyverzet helyes taktikával lemosta a gyakorlaton a nagy méretű és hatótávolságú, elavult elektronikával és fegyverzettel rendelkező nagy kínai monstrumokat, amelyeknek csak közelharc kialakulása után volt esélyük.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat and fip7
Még további különlegessége a felső képnek hogy az azon látható gép csak valami távirányítású drón lehet, mivel nincs benne pilóta. Pluszként extra kivitelű, hiszen a jobb főfutókerék szemmel láthatóan kisebb mint a bal, ráadásul képes berugózott futóművekkel repülni a levegőben!! Mikor érjük mi el ezt a fejlettségi fokot??!! :D:p
 
Nagy vonalakban nem tévedsz. Kínaiul nem tudok, az angol szövegből kb. ez jön le igen, dogfightban jobb a J-11, BVR-ben a Gripen, illetve a kreativitás, bonyolult előre klisékből nem begyakorolható csapatmunka/gyors helyzetfelismerő képesség no meg a légi hadviselésben is nagyon fontos szituációs figyelem nem erőssége a kínaiaknak. Beleragadnak a célba ami előttük van, nem tekintenek oldalra, maguk mögé eléggé, könnyen lehet belehúzni őket előre felállított csapda szituációkba.

A mellékelt statisztikák szerint is a Gripenek többet és messzebbről értek el optimális BVR lőhelyzetet, a kínaiak gyengén muzsikáltak abban is, hogy kitérő manővereket egyáltalán kellő időben, a kellő formában megtegyék.

Szerintem ez a hír így bár többen kínai agitpropként állítják be, meg hencegésnek, összességében inkább mínuszos a kis szorgos sárgáknak, meg a teknyikájuknak is!
Azért arra kíváncsi lennék, hogy van-e HOBS képessége a thai Gripeneknek. Mert azért 90 fokos HOBS esetén a J-11 ereje ide vagy oda, nos, nem fogadnék rá...
 
Azért arra kíváncsi lennék, hogy van-e HOBS képessége a thai Gripeneknek. Mert azért 90 fokos HOBS esetén a J-11 ereje ide vagy oda, nos, nem fogadnék rá...
Meg kell nézni milyen rakéta van hozzá, és hamar kiderül. Engem nem ez érdekelne, hanem ahogy előttem felvetette valaki nagyon helyesen, hogy milyen J-11 volt az amivel letolták ezt a 2015 ös gyakorlatot, mert azért nagyon nem mindegy, hogy gyakorlatilag a '98-as orosz kitekből koppintott alap szarok voltak amiket így elpicsáztak, vagy a kínaiak által már AESA radaros, hiper szuper tip-top nak mondott verziók. Mert ha már valami maguk által pimpeltel égtek így be, hogy 30km felett még szimulált találatot se nagyon tudtak összehozni az őket nem ritkán 50 + ról levadászó Griffek ellen, akkor pl. lehet hogy nem csak a hajtómű miatt vették meg azt a Szu-35 öt...
 
Meg kell nézni milyen rakéta van hozzá, és hamar kiderül. Engem nem ez érdekelne, hanem ahogy előttem felvetette valaki nagyon helyesen, hogy milyen J-11 volt az amivel letolták ezt a 2015 ös gyakorlatot, mert azért nagyon nem mindegy, hogy gyakorlatilag a '98-as orosz kitekből koppintott alap szarok voltak amiket így elpicsáztak, vagy a kínaiak által már AESA radaros, hiper szuper tip-top nak mondott verziók. Mert ha már valami maguk által pimpeltel égtek így be, hogy 30km felett még szimulált találatot se nagyon tudtak összehozni az őket nem ritkán 50 + ról levadászó Griffek ellen, akkor pl. lehet hogy nem csak a hajtómű miatt vették meg azt a Szu-35 öt...
BMS fórumon lehet, hogy van kínai, aki válaszol, ha körítés nélkül kérdezem meg, hogy ő mit tud róla.
 
BMS fórumon lehet, hogy van kínai, aki válaszol, ha körítés nélkül kérdezem meg, hogy ő mit tud róla.
Akárki akármit mond, persze érdekel hogy ha lesz aki válaszol valamit érdemben, azért a Szu-35 nek az IRBIS radarja a kimenő teljesítményével, hatótávolságával, a hidraulikus kitérítési lehetőségeivel, gyors pásztázási és számítási kapacitásával alighanem megfelelő hatótávolságú rakétával ellátva ma már összehozná azt ami a Gripen ellen kell BVR-ben.

Az ott nagy bukta volt.
 
.
.
Ez logikusan következik abból a tényből, hogy Kina államformája diktatúra. Az ilyen rendszerek sose igyekeznek igazán a nép kreativitását, önálló gondolkodását serkenteni, mert ha a nép gondolkozni kezdene, akkor előbb-utóbb azt a kérdést is feltenné, hogy miért nincsenek itt szabad választások.
Szerintem pont fordítva van. Jó nekik a diktatúra,mert jóval kollektívistább beállítotságuak mint mi. Ezt nem a diktatúra miatt alakult így.

A thai pilóták vajon jobban,vagy rosszabbul képzettek mint a magyarok?
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat
Szerintem pont fordítva van. Jó nekik a diktatúra,mert jóval kollektívistább beállítotságuak mint mi. Ezt nem a diktatúra miatt alakult így.

A thai pilóták vajon jobban,vagy rosszabbul képzettek mint a magyarok?
Kéne tudni pl. kapásból hogy mennyit repülnek évente, milyen és mennyi szimulátoruk van (BVR-t, arra épülő harceljárásokat ott is elég jól be lehet gyakorolni, ott arattak). No meg nincs két egyforma ember sehol a világon. Az sem egyértelmű hogy milyen felállás volt hány vs hány, kinek volt esetleg AWACS földi rávezető állomás segítsége etc.
 
Capslock27

"Ez logikusan következik abból a tényből, hogy Kina államformája diktatúra."

Amúgy szerintem valószínűbb az, hogy ez fordítva van.
A kínai nép sosem volt kreatív, és mindig is a kollektivizmusra törekedett, emiatt minden rendszer amit létrehoznak előbb utóbb diktatórikus lesz.
Arab világ más okok miatt ugyan ez. Az emberek általában olyan államformát tűrnek meg magukon hosszú távon amivel tudnak azonosulni.
A kínaiak jó 5000 éves története egész más, mint a miénk. Pl mindig volt kollektív büntetés, és a felperest is el lehetett itélni a békesség megsértéséért.