J-11 / J-15 / J-16 Flanker , Flying Shark (Shenyang, Kína)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 347
51 739
113
A 2018as gyakorlatra már biztos, ami biztos, J-10Cket vittek. Az eredményeket keresem, de egyenlőre nem találom.
Józan paraszti ésszel ezeket végiggondolva, ha utána 2018 ban J-10 et vittek, csak nem lehettek azok komoly szinten upgradelt J-11-ek amikkel megszívták, mert a J-10 semmivel sem tud többet mint az AESA radaros új szuhoj klónjaik.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 768
113
De azért néhányan már tényként kezelik. Csak épp semmi sem igazolja.:hadonaszos:
Őszinte legyek én elhiszem (persze fenntartva a tévedés esélyét). J-10-nél láttuk, hogy van, J-20-nál nagyon is úgy néz ki, hogy van. JF-17-hez már exportálják is, tehát van egy külső fél is aki igazolja, hogy létezik kínai AESA technológia. Most miért kételkedjek épp a J-16-ban?
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti and Roni

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 493
16 495
113
Őszinte legyek én elhiszem (persze fenntartva a tévedés esélyét). J-10-nél láttuk, hogy van, J-20-nál nagyon is úgy néz ki, hogy van. JF-17-hez már exportálják is, tehát van egy külső fél is aki igazolja, hogy létezik kínai AESA technológia. Most miért kételkedjek épp a J-16-ban?

Szerintem ezt a kérdést igazából más szemszögből kell megvizsgálni.
Szinte bizonyos, hogy rendelkeznek AESA radarral - na de milyennel? Mert hogy van egy dolog. Mekkora a kipumpált energia? Számítógép mögötte? Meghibásodás közti üzemidő? Ár? Megbízhatóság?

Erre egy példa. Airbus helicopters (na jó, tudjuk eredetileg melyik gyár van most a név alatt) világszínvonalúnak van tekintve. Mégis, van olyan típusuk, aminek a reduktor élettartama 600 óra javításközi üzemidőt kapott. Mert szar a tervezés és nem éri meg újra nekiesni, hát fizessenek a parasztok.

Na Kína esetén ugyan ez a bibi. A világon semmi infó sincs arról, hogy a cuccaik mibe kerülnek, mit bírnak. Vagyis van minden - de ezek 20 éve a MiG-21-et tekintették a csúcsnak, szóval sehol az a kemény, tapasztalt gárda, évtizedes valódi ismeretekkel a hi-tech military hardware-ről.
Ami viszont biztos, hogy egy diktatúra, ahol tervszámok vannak - meg kell lenni és punktum. Hogy milyen, az meg egy másik kérdés, de erről csak infómorzsák vannak. Mint asszem Irak esetén történt, ahol kiszórták a felmagasztalt kínai drónokat, annyira szarok voltak...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and gacsat

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Szerintem ezt a kérdést igazából más szemszögből kell megvizsgálni.
Szinte bizonyos, hogy rendelkeznek AESA radarral - na de milyennel? Mert hogy van egy dolog. Mekkora a kipumpált energia? Számítógép mögötte? Meghibásodás közti üzemidő? Ár? Megbízhatóság?

Erre egy példa. Airbus helicopters (na jó, tudjuk eredetileg melyik gyár van most a név alatt) világszínvonalúnak van tekintve. Mégis, van olyan típusuk, aminek a reduktor élettartama 600 óra javításközi üzemidőt kapott. Mert szar a tervezés és nem éri meg újra nekiesni, hát fizessenek a parasztok.

Na Kína esetén ugyan ez a bibi. A világon semmi infó sincs arról, hogy a cuccaik mibe kerülnek, mit bírnak. Vagyis van minden - de ezek 20 éve a MiG-21-et tekintették a csúcsnak, szóval sehol az a kemény, tapasztalt gárda, évtizedes valódi ismeretekkel a hi-tech military hardware-ről.
Ami viszont biztos, hogy egy diktatúra, ahol tervszámok vannak - meg kell lenni és punktum. Hogy milyen, az meg egy másik kérdés, de erről csak infómorzsák vannak. Mint asszem Irak esetén történt, ahol kiszórták a felmagasztalt kínai drónokat, annyira szarok voltak...
Ugyanezek a fenntartásaim. A PÁRT iránymutatása még semmi minőségének nem tett jót.
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 951
10 779
113
Őszinte legyek én elhiszem (persze fenntartva a tévedés esélyét). J-10-nél láttuk, hogy van, J-20-nál nagyon is úgy néz ki, hogy van. JF-17-hez már exportálják is, tehát van egy külső fél is aki igazolja, hogy létezik kínai AESA technológia. Most miért kételkedjek épp a J-16-ban?

Nos, ha te mondod az más, akkor már én is elhiszem.;)
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 768
113
Szerintem ezt a kérdést igazából más szemszögből kell megvizsgálni.
Szinte bizonyos, hogy rendelkeznek AESA radarral - na de milyennel? Mert hogy van egy dolog. Mekkora a kipumpált energia? Számítógép mögötte? Meghibásodás közti üzemidő? Ár? Megbízhatóság?

Erre egy példa. Airbus helicopters (na jó, tudjuk eredetileg melyik gyár van most a név alatt) világszínvonalúnak van tekintve. Mégis, van olyan típusuk, aminek a reduktor élettartama 600 óra javításközi üzemidőt kapott. Mert szar a tervezés és nem éri meg újra nekiesni, hát fizessenek a parasztok.

Na Kína esetén ugyan ez a bibi. A világon semmi infó sincs arról, hogy a cuccaik mibe kerülnek, mit bírnak. Vagyis van minden - de ezek 20 éve a MiG-21-et tekintették a csúcsnak, szóval sehol az a kemény, tapasztalt gárda, évtizedes valódi ismeretekkel a hi-tech military hardware-ről.
Ami viszont biztos, hogy egy diktatúra, ahol tervszámok vannak - meg kell lenni és punktum. Hogy milyen, az meg egy másik kérdés, de erről csak infómorzsák vannak. Mint asszem Irak esetén történt, ahol kiszórták a felmagasztalt kínai drónokat, annyira szarok voltak...
Igen. Ezt mondogattam én is mikor az orosz vasakkal mentek az összehasonlítgatások. Nekik van, az oroszoknak nincs. Még ha az övék a leggyatrább is, akkor is előnyben vanna.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 941
113
Vagyis van minden - de ezek 20 éve a MiG-21-et tekintették a csúcsnak,

Viszont a fejlődés gyors volt ! Ott van pl a j-10B amiből 60 db gyártottak majd rá pár évre megjelent a j-10C .
A folyamat megvolt hisz nem az alap j-10 után jött a j-10C .

Ami viszont biztos, hogy egy diktatúra, ahol tervszámok vannak - meg kell lenni és punktum.

Szokásos szöveg tőled mint a "ruszkipropaganda" de Kína már most olyat csinál hogy az orosz csak pislog .

Gyártás alatt áll az első Szu-57 széria, most már ez nem igaz.

Aha hát persze! HMD , képalkotós rakéta , radaros rakéta (na nem a r-77-1 ! ) Majd ha ezek ott lesznek akkor már mondhatjuk hogy elérték ami alapkövetelmény .

Számítógép mögötte?

Hát komolyabb számítógép van mögötte mint ruszkinak az már biztos.
Sőt nem rég volt hír hogy a j-11B-ket modernizálják j-11BG-re ami AESA radarral is jár .

Nos, ha te mondod az más, akkor már én is elhiszem.

Most tudtad meg hogy van AESA radarjuk ? Jó estét ! J-10C J-16 és a j-20-son van . A j-10B végül kiderült hogy PESA radar van
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 638
18 789
113
Aha hát persze! HMD , képalkotós rakéta , radaros rakéta (na nem a r-77-1 ! ) Majd ha ezek ott lesznek akkor már mondhatjuk hogy elérték ami alapkövetelmény .
Látom, átjött a nyelvöltős smile... HMD minden új géphez van? A PL-10 biztosan képalkotós? (Ha az is, minden kínai gép használhatja? Van belőle elég?) Mi a baj az R-77-1-el? Pontosan mit tudsz róla?
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 941
113
Mi a baj az R-77-1-el?

Modernizált R-77 igaz új építésű meg nehezebb és hosszabb elődjénél de nem egy aim-120D az biztos.
110 km vs 160-180km? A Pl-15 elég méretes írják hogy AESA radaros és 200km

HMD minden új géphez van?

Láttunk már a j-20 és a j-10 c gépen .
Sőt azt is írták hogy lassacskán terjed mivel minden pilóta fejéhez hozzá kell igazítani .

Ha az is, minden kínai gép használhatja?

Eddig a felsorolt 3 típuson láttam .

A PL-10 biztosan képalkotós?

Cikk is volt róla hogy hogy bizony az új sisakkal még jobban kifogják használni a rakéta képességeit .
Sőt tervezik a szu-35-re is mivel azoknak nincs ilyen cucc.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 340
60 879
113
Roni

"Modernizált R-77 igaz új építésű meg nehezebb és hosszabb elődjénél de nem egy aim-120D az biztos.
110 km vs 160-180km? A Pl-15 elég méretes írják hogy AESA radaros és 200km"


Micsoda érvelés...
Milyen gépről indítva, milyen paraméterek mellet, milyen légi cél ellen?
Milyen a rakéta zavar védelme az MCG kapcsán? Milyen a radarjának a jel/zaj szűrése? Milyen a pásztázási sebességük?
Lóf@szt se tudunk, de a lényeg, hogy azt legalább magabiztosan....
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 638
18 789
113
Fip összefoglalta. De nézhetjük máshonnan is. A Pl-10 mennyire elterjedt a kínai gépek összességén az AIM-9X-hez képest? (aminek már a második generációját gyártják) A sisakkijelző szintén. Mit tud a Pl-15 egy AIM-120D-hez, C-hez képest? Mennyire elterjedt hozzá képest az egész gépállományra viszonyítva?
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 849
82 385
113
https://pbs.twimg.com/media/CUOr9ROVEAAIf1g.jpg
CUOr9ROVEAAIf1g.jpg
12244719_10208095967575076_6632836860163433011_o1.jpg

http://alert5.com/wp-content/uploads/2015/11/12244719_10208095967575076_6632836860163433011_o1.jpg

http://china-defense.blogspot.com/2015/11/photos-of-day-j-11-of-6th-air-regiment.html
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti and arbalest

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 347
51 739
113
Roni

"Modernizált R-77 igaz új építésű meg nehezebb és hosszabb elődjénél de nem egy aim-120D az biztos.
110 km vs 160-180km? A Pl-15 elég méretes írják hogy AESA radaros és 200km"


Micsoda érvelés...
Milyen gépről indítva, milyen paraméterek mellet, milyen légi cél ellen?
Milyen a rakéta zavar védelme az MCG kapcsán? Milyen a radarjának a jel/zaj szűrése? Milyen a pásztázási sebességük?
Lóf@szt se tudunk, de a lényeg, hogy azt legalább magabiztosan....
Ez az én dumám, de attól még persze igaz tőled is ;)!
 
  • Tetszik
Reactions: ghostface and fip7

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 638
18 789
113
A képek alapján J-11B változat, tehát nem a "fapados". Viszont valószínűleg még nem AESA radaros, PL-12-essel.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 347
51 739
113
Igen. Ezt mondogattam én is mikor az orosz vasakkal mentek az összehasonlítgatások. Nekik van, az oroszoknak nincs. Még ha az övék a leggyatrább is, akkor is előnyben vanna.
De nem veheted biztosra, értsd meg! Az hogy van rendszerben mondjuk egy alja AESA, ami nem hatékony, ezer sebből vérzik mert pl. szar a hűtése, zavarvédelme, látószöge, kimenő teljeyítménye, rendelkezésre állása, az sehol nem lesz jobb mint pl. egy orosz PESA Irbisz, ami brutál kimenő feljesítménnyel, antenna mérettel, kitéríthetőséggel és ezért látószöggel rendelkezik, s nem a semmiből jött, mert a Mig31 óta reszelik ezt a technikát, és volt ideje kiforrni!
 
  • Tetszik
Reactions: Rotten878 and fip7