J-11 / J-15 / J-16 Flanker , Flying Shark (Shenyang, Kína)

A 2018as gyakorlatra már biztos, ami biztos, J-10Cket vittek. Az eredményeket keresem, de egyenlőre nem találom.
Józan paraszti ésszel ezeket végiggondolva, ha utána 2018 ban J-10 et vittek, csak nem lehettek azok komoly szinten upgradelt J-11-ek amikkel megszívták, mert a J-10 semmivel sem tud többet mint az AESA radaros új szuhoj klónjaik.
 
De azért néhányan már tényként kezelik. Csak épp semmi sem igazolja.:hadonaszos:
Őszinte legyek én elhiszem (persze fenntartva a tévedés esélyét). J-10-nél láttuk, hogy van, J-20-nál nagyon is úgy néz ki, hogy van. JF-17-hez már exportálják is, tehát van egy külső fél is aki igazolja, hogy létezik kínai AESA technológia. Most miért kételkedjek épp a J-16-ban?
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti and Roni
Őszinte legyek én elhiszem (persze fenntartva a tévedés esélyét). J-10-nél láttuk, hogy van, J-20-nál nagyon is úgy néz ki, hogy van. JF-17-hez már exportálják is, tehát van egy külső fél is aki igazolja, hogy létezik kínai AESA technológia. Most miért kételkedjek épp a J-16-ban?

Szerintem ezt a kérdést igazából más szemszögből kell megvizsgálni.
Szinte bizonyos, hogy rendelkeznek AESA radarral - na de milyennel? Mert hogy van egy dolog. Mekkora a kipumpált energia? Számítógép mögötte? Meghibásodás közti üzemidő? Ár? Megbízhatóság?

Erre egy példa. Airbus helicopters (na jó, tudjuk eredetileg melyik gyár van most a név alatt) világszínvonalúnak van tekintve. Mégis, van olyan típusuk, aminek a reduktor élettartama 600 óra javításközi üzemidőt kapott. Mert szar a tervezés és nem éri meg újra nekiesni, hát fizessenek a parasztok.

Na Kína esetén ugyan ez a bibi. A világon semmi infó sincs arról, hogy a cuccaik mibe kerülnek, mit bírnak. Vagyis van minden - de ezek 20 éve a MiG-21-et tekintették a csúcsnak, szóval sehol az a kemény, tapasztalt gárda, évtizedes valódi ismeretekkel a hi-tech military hardware-ről.
Ami viszont biztos, hogy egy diktatúra, ahol tervszámok vannak - meg kell lenni és punktum. Hogy milyen, az meg egy másik kérdés, de erről csak infómorzsák vannak. Mint asszem Irak esetén történt, ahol kiszórták a felmagasztalt kínai drónokat, annyira szarok voltak...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and gacsat
Szerintem ezt a kérdést igazából más szemszögből kell megvizsgálni.
Szinte bizonyos, hogy rendelkeznek AESA radarral - na de milyennel? Mert hogy van egy dolog. Mekkora a kipumpált energia? Számítógép mögötte? Meghibásodás közti üzemidő? Ár? Megbízhatóság?

Erre egy példa. Airbus helicopters (na jó, tudjuk eredetileg melyik gyár van most a név alatt) világszínvonalúnak van tekintve. Mégis, van olyan típusuk, aminek a reduktor élettartama 600 óra javításközi üzemidőt kapott. Mert szar a tervezés és nem éri meg újra nekiesni, hát fizessenek a parasztok.

Na Kína esetén ugyan ez a bibi. A világon semmi infó sincs arról, hogy a cuccaik mibe kerülnek, mit bírnak. Vagyis van minden - de ezek 20 éve a MiG-21-et tekintették a csúcsnak, szóval sehol az a kemény, tapasztalt gárda, évtizedes valódi ismeretekkel a hi-tech military hardware-ről.
Ami viszont biztos, hogy egy diktatúra, ahol tervszámok vannak - meg kell lenni és punktum. Hogy milyen, az meg egy másik kérdés, de erről csak infómorzsák vannak. Mint asszem Irak esetén történt, ahol kiszórták a felmagasztalt kínai drónokat, annyira szarok voltak...
Ugyanezek a fenntartásaim. A PÁRT iránymutatása még semmi minőségének nem tett jót.
 
Őszinte legyek én elhiszem (persze fenntartva a tévedés esélyét). J-10-nél láttuk, hogy van, J-20-nál nagyon is úgy néz ki, hogy van. JF-17-hez már exportálják is, tehát van egy külső fél is aki igazolja, hogy létezik kínai AESA technológia. Most miért kételkedjek épp a J-16-ban?

Nos, ha te mondod az más, akkor már én is elhiszem.;)
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti
Szerintem ezt a kérdést igazából más szemszögből kell megvizsgálni.
Szinte bizonyos, hogy rendelkeznek AESA radarral - na de milyennel? Mert hogy van egy dolog. Mekkora a kipumpált energia? Számítógép mögötte? Meghibásodás közti üzemidő? Ár? Megbízhatóság?

Erre egy példa. Airbus helicopters (na jó, tudjuk eredetileg melyik gyár van most a név alatt) világszínvonalúnak van tekintve. Mégis, van olyan típusuk, aminek a reduktor élettartama 600 óra javításközi üzemidőt kapott. Mert szar a tervezés és nem éri meg újra nekiesni, hát fizessenek a parasztok.

Na Kína esetén ugyan ez a bibi. A világon semmi infó sincs arról, hogy a cuccaik mibe kerülnek, mit bírnak. Vagyis van minden - de ezek 20 éve a MiG-21-et tekintették a csúcsnak, szóval sehol az a kemény, tapasztalt gárda, évtizedes valódi ismeretekkel a hi-tech military hardware-ről.
Ami viszont biztos, hogy egy diktatúra, ahol tervszámok vannak - meg kell lenni és punktum. Hogy milyen, az meg egy másik kérdés, de erről csak infómorzsák vannak. Mint asszem Irak esetén történt, ahol kiszórták a felmagasztalt kínai drónokat, annyira szarok voltak...
Igen. Ezt mondogattam én is mikor az orosz vasakkal mentek az összehasonlítgatások. Nekik van, az oroszoknak nincs. Még ha az övék a leggyatrább is, akkor is előnyben vanna.
 
Vagyis van minden - de ezek 20 éve a MiG-21-et tekintették a csúcsnak,

Viszont a fejlődés gyors volt ! Ott van pl a j-10B amiből 60 db gyártottak majd rá pár évre megjelent a j-10C .
A folyamat megvolt hisz nem az alap j-10 után jött a j-10C .

Ami viszont biztos, hogy egy diktatúra, ahol tervszámok vannak - meg kell lenni és punktum.

Szokásos szöveg tőled mint a "ruszkipropaganda" de Kína már most olyat csinál hogy az orosz csak pislog .

Gyártás alatt áll az első Szu-57 széria, most már ez nem igaz.

Aha hát persze! HMD , képalkotós rakéta , radaros rakéta (na nem a r-77-1 ! ) Majd ha ezek ott lesznek akkor már mondhatjuk hogy elérték ami alapkövetelmény .

Számítógép mögötte?

Hát komolyabb számítógép van mögötte mint ruszkinak az már biztos.
Sőt nem rég volt hír hogy a j-11B-ket modernizálják j-11BG-re ami AESA radarral is jár .

Nos, ha te mondod az más, akkor már én is elhiszem.

Most tudtad meg hogy van AESA radarjuk ? Jó estét ! J-10C J-16 és a j-20-son van . A j-10B végül kiderült hogy PESA radar van
 
Aha hát persze! HMD , képalkotós rakéta , radaros rakéta (na nem a r-77-1 ! ) Majd ha ezek ott lesznek akkor már mondhatjuk hogy elérték ami alapkövetelmény .
Látom, átjött a nyelvöltős smile... HMD minden új géphez van? A PL-10 biztosan képalkotós? (Ha az is, minden kínai gép használhatja? Van belőle elég?) Mi a baj az R-77-1-el? Pontosan mit tudsz róla?
 
Mi a baj az R-77-1-el?

Modernizált R-77 igaz új építésű meg nehezebb és hosszabb elődjénél de nem egy aim-120D az biztos.
110 km vs 160-180km? A Pl-15 elég méretes írják hogy AESA radaros és 200km

HMD minden új géphez van?

Láttunk már a j-20 és a j-10 c gépen .
Sőt azt is írták hogy lassacskán terjed mivel minden pilóta fejéhez hozzá kell igazítani .

Ha az is, minden kínai gép használhatja?

Eddig a felsorolt 3 típuson láttam .

A PL-10 biztosan képalkotós?

Cikk is volt róla hogy hogy bizony az új sisakkal még jobban kifogják használni a rakéta képességeit .
Sőt tervezik a szu-35-re is mivel azoknak nincs ilyen cucc.
 
Roni

"Modernizált R-77 igaz új építésű meg nehezebb és hosszabb elődjénél de nem egy aim-120D az biztos.
110 km vs 160-180km? A Pl-15 elég méretes írják hogy AESA radaros és 200km"


Micsoda érvelés...
Milyen gépről indítva, milyen paraméterek mellet, milyen légi cél ellen?
Milyen a rakéta zavar védelme az MCG kapcsán? Milyen a radarjának a jel/zaj szűrése? Milyen a pásztázási sebességük?
Lóf@szt se tudunk, de a lényeg, hogy azt legalább magabiztosan....
 
Fip összefoglalta. De nézhetjük máshonnan is. A Pl-10 mennyire elterjedt a kínai gépek összességén az AIM-9X-hez képest? (aminek már a második generációját gyártják) A sisakkijelző szintén. Mit tud a Pl-15 egy AIM-120D-hez, C-hez képest? Mennyire elterjedt hozzá képest az egész gépállományra viszonyítva?
 
https://pbs.twimg.com/media/CUOr9ROVEAAIf1g.jpg
CUOr9ROVEAAIf1g.jpg
12244719_10208095967575076_6632836860163433011_o1.jpg

http://alert5.com/wp-content/uploads/2015/11/12244719_10208095967575076_6632836860163433011_o1.jpg

http://china-defense.blogspot.com/2015/11/photos-of-day-j-11-of-6th-air-regiment.html
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti and arbalest
Roni

"Modernizált R-77 igaz új építésű meg nehezebb és hosszabb elődjénél de nem egy aim-120D az biztos.
110 km vs 160-180km? A Pl-15 elég méretes írják hogy AESA radaros és 200km"


Micsoda érvelés...
Milyen gépről indítva, milyen paraméterek mellet, milyen légi cél ellen?
Milyen a rakéta zavar védelme az MCG kapcsán? Milyen a radarjának a jel/zaj szűrése? Milyen a pásztázási sebességük?
Lóf@szt se tudunk, de a lényeg, hogy azt legalább magabiztosan....
Ez az én dumám, de attól még persze igaz tőled is ;)!
 
  • Tetszik
Reactions: ghostface and fip7
A képek alapján J-11B változat, tehát nem a "fapados". Viszont valószínűleg még nem AESA radaros, PL-12-essel.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat
Igen. Ezt mondogattam én is mikor az orosz vasakkal mentek az összehasonlítgatások. Nekik van, az oroszoknak nincs. Még ha az övék a leggyatrább is, akkor is előnyben vanna.
De nem veheted biztosra, értsd meg! Az hogy van rendszerben mondjuk egy alja AESA, ami nem hatékony, ezer sebből vérzik mert pl. szar a hűtése, zavarvédelme, látószöge, kimenő teljeyítménye, rendelkezésre állása, az sehol nem lesz jobb mint pl. egy orosz PESA Irbisz, ami brutál kimenő feljesítménnyel, antenna mérettel, kitéríthetőséggel és ezért látószöggel rendelkezik, s nem a semmiből jött, mert a Mig31 óta reszelik ezt a technikát, és volt ideje kiforrni!
 
  • Tetszik
Reactions: Rotten878 and fip7