J-11 / J-15 / J-16 Flanker , Flying Shark (Shenyang, Kína)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 613
6 083
113
Amúgy az oroszoknak az üzlet részeként elő kéne irni a szerződésben, hogy a gépet nem nevezhetik át saját J akármire, és vonatkozzon ez a továbbfejlesztésekre is.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
.
.
Az is bőven lopás, ha a gép aerodinamikáját ellopták, mert hány munkaórát spórolnak meg maguknak számitógépek előtt, szélcsatornában, ha elvetett koncepciót nem kell kipróbálniuk, hanem egyből a végleges megoldással kezdik készen. Tehát nekem ezek szerint a lopás szélesebb körű kérdés, és nem csak a csavarról csavarra lemásolást sorolom ide. Továbbá azt is lopásnak tartom, amikor különféle helyekről összeszedett részekből létrehoznak valami látszólag újat.

Amúgy az oroszoknak az üzlet részeként elő kéne irni a szerződésben, hogy a gépet nem nevezhetik át saját J akármire, és vonatkozzon ez a továbbfejlesztésekre is.

Mindennel egyetértek amit írsz, viszont a sztorit bonyolítja, hogy a kínaiak kifizettek 2,5 milliárd dollárt a Szuhojnak 200 darab gép licencgyártására. Azt 100 példány után leállították és ha jól értem sikerült kiegyezni valahogy az oroszokkal a licensz körüli nézeteltésérekről.
https://en.wikipedia.org/wiki/Shenyang_J-11
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 591
18 590
113
Mindennel egyetértek amit írsz, viszont a sztorit bonyolítja, hogy a kínaiak kifizettek 2,5 milliárd dollárt a Szuhojnak 200 darab gép licencgyártására. Azt 100 példány után leállították és ha jól értem sikerült kiegyezni valahogy az oroszokkal a licensz körüli nézeteltésérekről.
https://en.wikipedia.org/wiki/Shenyang_J-11
Ez a sima J-11A-ig lehetett kb működőképes, onnantól minden engedély nélküli gyártás, továbbfejlesztés. Hacsak nincs a háttérben valami nagy alku, amit csöndben kötöttek. Valószínűleg az oroszok szimplán elengedték a történetet, tenni ellene nem tudnak, Kína ellenben továbbra is stabilan és jól fizető vásárló.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
Ez a sima J-11A-ig lehetett kb működőképes, onnantól minden engedély nélküli gyártás, továbbfejlesztés. Hacsak nincs a háttérben valami nagy alku, amit csöndben kötöttek. Valószínűleg az oroszok szimplán elengedték a történetet, tenni ellene nem tudnak, Kína ellenben továbbra is stabilan és jól fizető vásárló.

The J-11/J-11B's legitimacy remains unproven, despite a wealth of information coming to light since 2007. In the course of a press conference at the 2009 Farnborough Airshow, Alexander Fomin, Deputy Director of Russia's Federal Service for Military-Technical Co-operation, reported that Russia had not so far tabled any questions to China with regard to "copying" military equipment. Fomin reported that Russia handed China the licences to manufacture the aircraft and its components, including an agreement on the production of intellectual property rights. Details of intellectual property rights, however have not been disclosed, fuelling speculation about a "secret" contract or parts of the original contract. The licence, at least officially, did not include an aircraft carrier version- Sukhoi Su-33 nor any variant of it, such as the Shenyang J-15.[9] At the MAKS 2009, Rosoboronexport's General Manager Anatoli Isaykin was quoted saying: "Russia is going to investigate the J-11B, as a Chinese copy of the Su-27 and Sukhoi Company is partaking in the process."[10] In 2010, Rosoboronexport announced via their official website that it was in talks with the Chinese side, regarding the ongoing production of weapons that Russia considers as un-licensed. In light of the ongoing investigations, Rosoboronexport expressed its concern over future sales of advanced Russian systems and components to China.[11][12]

Ebből azt értesz, amit csak akarsz. De eddig nagyjából mindent eladtak a kínaiaknak, nem értem, hogy ez miért lenne kivétel?
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 591
18 590
113
Ebből azt értesz, amit csak akarsz. De eddig nagyjából mindent eladtak a kínaiaknak, nem értem, hogy ez miért lenne kivétel?
Én is ezért írtam, hogy lehet ott egy háttéralku, amit nem hoznak nyilvánosságra, mert anyagilag kb biztos a Szu-27 családra vetített masszív orosz anyagi veszteség. Hány száz különböző Szu-27 és legacy gépet gyártottak már le? Azokat garantáltan nem fedezi a 2,5 milliárdos eredeti licenc vásárlás (a J-15 meg végkép külön történet). A kínaiak nem Szu-30SzM-et, és komoly mennyiségben nem Szu-35-öt akarnak, hanem hazai rendszerekkel, anyagokkal módosított, tovább fejlesztett 100 % hazai gépeket. Eredeti gyártó oldalról nyilván ennek sincs akár akadálya, kiváló példa a Mitsubishi F-2, meg az a pénz, amit a japánok kőkeményen leszurkoltak az amerikaiaknak. Amennyire mi tudjuk, ez maradt ki kínai részről a Szuhojnak és a Roszoboronexportnak az elmúlt 10 évben, az oroszok mégsem hangosak, néha morognak kicsit és odaszúrnak valamit, mint múltkor a J-11D-nél. Nyilván ennek is megvan a maga jó oka. Kína meg azóta is vásárol néha ezt-azt pár milliárd dollárért, és veszi szorgalmasan egyelőre az orosz hajtóműveket.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Ez így van. Kapásból semmi olyat nem tudok, amit meg akartak volna venni, de az oroszok nem adták volna el nekik. És ez csak az ami látjató. A rengeteg dokumentáció, tudós stb amiket/akiket meg tudtak szerezni felbecsülhetettlen érték volt.
Stratégiai fegyvereket nem adtak nekik. Régebben se, és most se.
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113
J-16-sok pl-10-ekkel szárny végen



img-d60d0b41d0a84138e573964ac5a7be52-jpg.558483
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113
J-16
A kínaik így adják elő
És amit nem látunk + HMD meg Aesa radar .
Szegény oroszok szu-30sm gépe még a modernizáció után sem lesz iylen fullos baba és az olló egyre nyílik.




img-e3b3360a432d30637598c7bd0cb9beaf-jpg.571934

screenshot_2019-08-01-21-16-45-370_com-sina-weibo-jpg.571935