Amúgy az oroszoknak az üzlet részeként elő kéne irni a szerződésben, hogy a gépet nem nevezhetik át saját J akármire, és vonatkozzon ez a továbbfejlesztésekre is.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
.
.
Az is bőven lopás, ha a gép aerodinamikáját ellopták, mert hány munkaórát spórolnak meg maguknak számitógépek előtt, szélcsatornában, ha elvetett koncepciót nem kell kipróbálniuk, hanem egyből a végleges megoldással kezdik készen. Tehát nekem ezek szerint a lopás szélesebb körű kérdés, és nem csak a csavarról csavarra lemásolást sorolom ide. Továbbá azt is lopásnak tartom, amikor különféle helyekről összeszedett részekből létrehoznak valami látszólag újat.
Amúgy az oroszoknak az üzlet részeként elő kéne irni a szerződésben, hogy a gépet nem nevezhetik át saját J akármire, és vonatkozzon ez a továbbfejlesztésekre is.
Ez a sima J-11A-ig lehetett kb működőképes, onnantól minden engedély nélküli gyártás, továbbfejlesztés. Hacsak nincs a háttérben valami nagy alku, amit csöndben kötöttek. Valószínűleg az oroszok szimplán elengedték a történetet, tenni ellene nem tudnak, Kína ellenben továbbra is stabilan és jól fizető vásárló.Mindennel egyetértek amit írsz, viszont a sztorit bonyolítja, hogy a kínaiak kifizettek 2,5 milliárd dollárt a Szuhojnak 200 darab gép licencgyártására. Azt 100 példány után leállították és ha jól értem sikerült kiegyezni valahogy az oroszokkal a licensz körüli nézeteltésérekről.
https://en.wikipedia.org/wiki/Shenyang_J-11
Ez a sima J-11A-ig lehetett kb működőképes, onnantól minden engedély nélküli gyártás, továbbfejlesztés. Hacsak nincs a háttérben valami nagy alku, amit csöndben kötöttek. Valószínűleg az oroszok szimplán elengedték a történetet, tenni ellene nem tudnak, Kína ellenben továbbra is stabilan és jól fizető vásárló.
Én is ezért írtam, hogy lehet ott egy háttéralku, amit nem hoznak nyilvánosságra, mert anyagilag kb biztos a Szu-27 családra vetített masszív orosz anyagi veszteség. Hány száz különböző Szu-27 és legacy gépet gyártottak már le? Azokat garantáltan nem fedezi a 2,5 milliárdos eredeti licenc vásárlás (a J-15 meg végkép külön történet). A kínaiak nem Szu-30SzM-et, és komoly mennyiségben nem Szu-35-öt akarnak, hanem hazai rendszerekkel, anyagokkal módosított, tovább fejlesztett 100 % hazai gépeket. Eredeti gyártó oldalról nyilván ennek sincs akár akadálya, kiváló példa a Mitsubishi F-2, meg az a pénz, amit a japánok kőkeményen leszurkoltak az amerikaiaknak. Amennyire mi tudjuk, ez maradt ki kínai részről a Szuhojnak és a Roszoboronexportnak az elmúlt 10 évben, az oroszok mégsem hangosak, néha morognak kicsit és odaszúrnak valamit, mint múltkor a J-11D-nél. Nyilván ennek is megvan a maga jó oka. Kína meg azóta is vásárol néha ezt-azt pár milliárd dollárért, és veszi szorgalmasan egyelőre az orosz hajtóműveket.Ebből azt értesz, amit csak akarsz. De eddig nagyjából mindent eladtak a kínaiaknak, nem értem, hogy ez miért lenne kivétel?
Azt az oroszok kínálták, akár az összeset is, de a csájnízoknak nem kellet.Azt hiszem, a Tu-22-esekre is jelentkeztek.
Stratégiai fegyvereket nem adtak nekik. Régebben se, és most se.Ez így van. Kapásból semmi olyat nem tudok, amit meg akartak volna venni, de az oroszok nem adták volna el nekik. És ez csak az ami látjató. A rengeteg dokumentáció, tudós stb amiket/akiket meg tudtak szerezni felbecsülhetettlen érték volt.
Itt egy tisztább kép, vélzókonténerrel
ECM = electronic countermeasure = elektronikai ellen/zavaró tevékenységPedig még írja is, hogy ECM.
Ez nagyon hasonlít egy öt-hat évvel ezelőtt, az FB-n terjedő képre, ami már akkor is PS-elve volt.Ez mi bánat? Remélem nem a szutyok szu-34 másolata