Orosz hadiflotta

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
12 828
31 841
113
Az éjjel elsüllyedt Szevasztopol déli kikötőjében a PD-16 úszódokk fedélzetén a már rég kivont B-386 Varsavjanka tengeralattjáróval.

1562407216_0:290:2288:1577_600x0_80_0_0_d0e77591ee30360f93bde70faff80d64.jpg

Elvileg a dokk is ki volt már vonva, a tengóra pedig itt azt írják, hogy a B-380 volt.

https://maritimebulletin.net/2019/1...ine-sank-in-russian-naval-base-in-sevastopol/

Eléggé rájár azért a rúd mostában a ruszkikra, vagy jól dolgozik az SZBU.
 

Littlejohn

Well-Known Member
2010. április 20.
3 478
14 750
113
Miért van az a megérzésem, hogy Ivánék tanultak a jenkiktől? Ha a felszíni tengerészeti lobbinak nagyon kell valami, látványosan demonstrálják, milyen leromlott állapotban vannak. Ugyanez megy Amerikában is. Ha kell valami a fegyverlobbi valamely szegmensének, látványosan demonstrálják lemaradásukat. Utána odaállnak a kasszához... Lehet, ez megy mostanában Keleten is?
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

Berzin

Active Member
2017. november 16.
163
124
43
Ennyi baleset nem lehet véletlen. Lehet,hogy tényleg csak pénzért állnak sorba, vagy most jön ki minden az elmult 2 évtized pénztelensége.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 731
80 570
113

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 731
80 570
113
Ennyi baleset nem lehet véletlen. Lehet,hogy tényleg csak pénzért állnak sorba, vagy most jön ki minden az elmult 2 évtized pénztelensége.

Már rég szét kellet volna bontani a II.világháborúban átadott PD-16-ot és a rajta lévő B-380-at. Ma reggel a tengeralattjáró egyébként felmerült a felszínre. A pénztelenség a fő ok. A hajójavító üzemeknél meg a hanyagság, gondatlanság okozza a tüzeseteket. A szakember is kevés.így kénytelenel mindenféle szedett-vedett embert alkalmazni. A Kuznyában is huszon évesek okozták a tüzet.
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 577
5 985
113
Már rég szét kellet volna bontani a II.világháborúban átadott PD-16-ot és a rajta lévő B-380-at. Ma reggel a tengeralattjáró egyébként felmerült a felszínre. A pénztelenség a fő ok. A hajójavító üzemeknél meg a hanyagság, gondatlanság okozza a tüzeseteket. A szakember is kevés.így kénytelenel mindenféle szedett-vedett embert alkalmazni. A Kuznyában is huszon évesek okozták a tüzet.
.
.
Próbálok fotókat találni a Kuznyecov belsejéről a neten, van is pár, hidról, rep.fedélzetről, gépészeti részekről, de megértem, hogy nem igyekeznek mutogatni. Ami elérhető, azon mindegyiken borzalmas lepusztultság van, és a kora 80-as éveket idéző műszaki állapot, amit a szörnyű szinű, tojássárga?? festés csak tovább ront amúgy, pl a hid WW2 kinézetű simán.
Nemrég voltam San Diegoban a Midway hordozón, 45-ben épült, 92-ben kivonták, múzeumhajó, de százszor modernebb és különb állapotban van, mint a Kuznyecov, ami 92-ben még csak 3-4 éve volt átadva.
A Kuznyecov gépháza tragikomikus állapotban van:

https://pbs.twimg.com/media/CxQW2wmXAAAUCW8.jpg

Egy legócskább, tróger kazánház, minden rozsdás, olajos, nem csoda, hogyha heggeszteni kezdenek, azonnal ég. Ezt rá lehet fogni, a heggesztést végzőkre is nyilván, mert az az egyszerűbb, de azért a fenti fotón elég beszédes állapotok tükröződnek.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Bleroka

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 577
5 985
113
.
.
A Kuznyecov gépháza tragikomikus állapotban van:

https://pbs.twimg.com/media/CxQW2wmXAAAUCW8.jpg

Egy legócskább, tróger kazánház, minden rozsdás, olajos, nem csoda, hogyha heggeszteni kezdenek, azonnal ég. Ezt rá lehet fogni, a heggesztést végzőkre is nyilván, mert az az egyszerűbb, de azért a fenti fotón elég beszédes állapotok tükröződnek.
.
.
Összehasonlitásképpen egy fotó az 1914-es, USS Texas csatahajó gépházából:

 
  • Tetszik
Reactions: Bleroka

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 731
80 570
113
.
.
Próbálok fotókat találni a Kuznyecov belsejéről a neten, van is pár, hidról, rep.fedélzetről, gépészeti részekről, de megértem, hogy nem igyekeznek mutogatni. Ami elérhető, azon mindegyiken borzalmas lepusztultság van, és a kora 80-as éveket idéző műszaki állapot, amit a szörnyű szinű, tojássárga?? festés csak tovább ront amúgy, pl a hid WW2 kinézetű simán.
Nemrég voltam San Diegoban a Midway hordozón, 45-ben épült, 92-ben kivonták, múzeumhajó, de százszor modernebb és különb állapotban van, mint a Kuznyecov, ami 92-ben még csak 3-4 éve volt átadva.
A Kuznyecov gépháza tragikomikus állapotban van:

https://pbs.twimg.com/media/CxQW2wmXAAAUCW8.jpg

Egy legócskább, tróger kazánház, minden rozsdás, olajos, nem csoda, hogyha heggeszteni kezdenek, azonnal ég. Ezt rá lehet fogni, a heggesztést végzőkre is nyilván, mert az az egyszerűbb, de azért a fenti fotón elég beszédes állapotok tükröződnek.

A Kuznyás topikból:
2L0X9arx4Ss.jpg


Nem hiányozhat a kazánok ellenortése sem
yXVcxducFYo.jpg

8x7uF936jqY.jpg

OSujr6PYRSk.jpg

-WmsfbBmTdw.jpg

ivjdGriE-Ng.jpg

Hk3_xqaE2t8.jpg

dsZUAbuFb3g.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

Bleroka

Well-Known Member
2019. március 16.
365
1 066
93
.
.
Nem néznek ki jól.

Az első kép a két nagy UB blokkal elég fura, miért kék szinű a csövekben a rakéta helye? Mintha az egész oda lenne fotosoppolva, és amúgy az ég kékje valami más helyzetben

Az elsö kép szerintem nem photoshop,ágyak és matracok leteritve a löszerraktárban,a Kuznyecov egyik útján állitólag a vizvezetékrendszer is teljesen tropára ment,és mindent elöntött a szenyviz.Választhatott a legénység,a szarban vagy a bombák között alszanak.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
.
.
Nem néznek ki jól.

Az első kép a két nagy UB blokkal elég fura, miért kék szinű a csövekben a rakéta helye? Mintha az egész oda lenne fotosoppolva, és amúgy az ég kékje valami más helyzetben
A B-20!! blokkokban azért kék a cső eleje, mert korrózióvédelem miatt vannak ledugózva, lezárva. Hajón, tengerészeti gépeknél, sós-párás környezetben nem utolsó szempont, élettartam-növelő megoldás.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 731
80 570
113
A
.
.
Nem néznek ki jól.

Az első kép a két nagy UB blokkal elég fura, miért kék szinű a csövekben a rakéta helye? Mintha az egész oda lenne fotosoppolva, és amúgy az ég kékje valami más helyzetben
Épp egy hosszab út előtt készültek a képek. Lőszer, fegyverek berakása a raktárba és a kazánok ellenőrzése...
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 174
113
Ez a sorozatos blamázs-halom a Kuznyecov teljes, immáron három évtizedes történetében kicsit olyan, mint a Csernobil.
Mindig megpróbálták az olcsóbb megoldást, azután jó nagy árat kellett fizetni érte.
Most már úgy fest, az egész hajó odalesz.

  • Az eredeti nevén Brezsnyev, majd Tbiliszi, hogy olcsóbb legyen, a nukleáris hajóosztály előfutáraként régi olajkazános-gőzturbinás hajtást kapott. Az ósdi kazánokat az építése idején olcsóbb volt beépíteni, mint bármi más hagyományos technológiát, úgy, mint dízelmotorokat, vagy gázturbinát. Ekkora teljesítményű, ilyen jellegű gépek nem is voltak a Szovjetúnióban. De ennek hála, harminc éve szívnak a hajtással
  • A bonyolult katapultok helyett az olcsóbb ugrósáncos megoldást választották, hiszen így az eredetileg szárazföldi bázisú MiG-29-es és Szu-27-es hajófedélzeti verzióinak futóművét se kell annyira áttervezni. A hajó gőzrendszerét se kell a katapultok hektikus gőzigényének kiszolgálásával megbonyolítani. Az eredmény ismert...
  • Az eredeti MiG-29K hatótávja és leszálló sebessége nem volt megfelelő, a jóval nagyobb Szu-27K viszont papíron kedvezőbb volt és a Szovjetúnió megszűntével politikailag is jobban feküdt. Csak épp a harcértéke volt közel nulla. Ne feledjük, az eredeti MiG-29K 9.31-es is valós multirole és precíziós képességekkel bírt már 1991-ben! A Szu-33-as azóta se!
  • Így viszont megspórolhatták a hajófedélzeti utántöltő gépet, ami nem csak a gépek hatótávját és hordozható fegyverzetét határolta be, hanem egy fékezőkábel-probléma miatt köröző MiG-29KR-t is megmenthetett volna 2016-ban.
  • A fékezőkábelek pótlásáról megfeledkeztek, hiszen azokat anno az Ukrán SzSzK területén készítették. Olcsóbb volt a raktáron levőket elhasználni, szavatosságuktól függetlenül. 2016-ban Szíriában csak emiatt két gépet vesztettek. A fent említett 29-est közvetve, egy Szu-33-ast közvetlenül.
  • 2012-ben indult volna a komplex modernizáció. Az üresen álló és indokolatlan Granit-indítókat eltávolították volna, helyükre a hangárt bővítették volna, míg a komplett hajtásrendszert modernebbre cserélték volna. A sorozatos tologatás miatt belecsúszott a munka kezdete a szankciók korába, a 2016-os szíriai leszerepelés utánra. Az olajkazános meghajtás végül maradt, ráadásul a nyolc ósdi kazánból csak négyet cseréltek volna ki. Félmunka. A Granit indítók cseréjét feladták, az új tervek szerint tovább maradtak volna az üres tubusok. A hajó többi része is csak részlegesen újult volna meg.
  • A PD-50-es úszódokk saját gázolaj tartályait már rég leürítették, az üzemanyagát értékesítették, a dokkot külső, városi tápforrásra kötve tartották úszóképesnek. A helyi szolgáltatónak viszont nem fizettek. Ez így volt olcsóbb. A szolgáltató lekapcsolta az áramot, a dokk süllyedni kezdett, a vészrendszer aggregátjainak esélyük se volt működésbe jönni, végül vitte magával a komplett hajót is a mélybe. Időben sikerült eloldani, de ebbe belehalt három ember, az tengeröböl aljzatán kettétört az úszódokk és a dokk saját daruja ráborult a felszállófedélzetre, megrongálva azt.
  • Az elsüllyedt úszódokk helyett most kénytelenek a szárazdokkokat egybenyitni, télen...
  • A hegesztési munkálatokhoz olcsó, alacsony szakértelemmel bíró szakmunkásokat voltak kénytelenek alkalmazni, minimális munkavédelemmel. A hatalmas olajtartályokból olcsóbb volt nem leüríteni az üzemanyagot. A hajó erre kigyulladt, az acélszerkezet hatalmas területen károsodott, ez akár az egész hajó sorsát is megpecsételheti.
Ahogy a Vikramaditya is az olcsóbbik megoldásból lett a legdrágább eredmény...
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 431
18 865
113
Nagyon jól összefoglaltad! Mindenből az olcsót válasszák !Az új gyors harci helikopter kiválasztásánál is ez volt a cél hogy az olcsóbbik kell . Nem baj azzal is fognak copni majd !
De a kuznyát tényleg le kéne már kukázni ! Nem hiszem hogy nincs az orosz nagyfejesek közt olyan aki megmondá a vezetésnek hogy ez úgy szar már ahogy van !
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat and Bleroka

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 577
5 985
113
Ez a sorozatos blamázs-halom a Kuznyecov teljes, immáron három évtizedes történetében kicsit olyan, mint a Csernobil.
Mindig megpróbálták az olcsóbb megoldást, azután jó nagy árat kellett fizetni érte.
Most már úgy fest, az egész hajó odalesz.

  • Az eredeti nevén Brezsnyev, majd Tbiliszi, hogy olcsóbb legyen, a nukleáris hajóosztály előfutáraként régi olajkazános-gőzturbinás hajtást kapott. Az ósdi kazánokat az építése idején olcsóbb volt beépíteni, mint bármi más hagyományos technológiát, úgy, mint dízelmotorokat, vagy gázturbinát. Ekkora teljesítményű, ilyen jellegű gépek nem is voltak a Szovjetúnióban. De ennek hála, harminc éve szívnak a hajtással
  • A bonyolult katapultok helyett az olcsóbb ugrósáncos megoldást választották, hiszen így az eredetileg szárazföldi bázisú MiG-29-es és Szu-27-es hajófedélzeti verzióinak futóművét se kell annyira áttervezni. A hajó gőzrendszerét se kell a katapultok hektikus gőzigényének kiszolgálásával megbonyolítani. Az eredmény ismert...
  • Az eredeti MiG-29K hatótávja és leszálló sebessége nem volt megfelelő, a jóval nagyobb Szu-27K viszont papíron kedvezőbb volt és a Szovjetúnió megszűntével politikailag is jobban feküdt. Csak épp a harcértéke volt közel nulla. Ne feledjük, az eredeti MiG-29K 9.31-es is valós multirole és precíziós képességekkel bírt már 1991-ben! A Szu-33-as azóta se!
  • Így viszont megspórolhatták a hajófedélzeti utántöltő gépet, ami nem csak a gépek hatótávját és hordozható fegyverzetét határolta be, hanem egy fékezőkábel-probléma miatt köröző MiG-29KR-t is megmenthetett volna 2016-ban.
  • A fékezőkábelek pótlásáról megfeledkeztek, hiszen azokat anno az Ukrán SzSzK területén készítették. Olcsóbb volt a raktáron levőket elhasználni, szavatosságuktól függetlenül. 2016-ban Szíriában csak emiatt két gépet vesztettek. A fent említett 29-est közvetve, egy Szu-33-ast közvetlenül.
  • 2012-ben indult volna a komplex modernizáció. Az üresen álló és indokolatlan Granit-indítókat eltávolították volna, helyükre a hangárt bővítették volna, míg a komplett hajtásrendszert modernebbre cserélték volna. A sorozatos tologatás miatt belecsúszott a munka kezdete a szankciók korába, a 2016-os szíriai leszerepelés utánra. Az olajkazános meghajtás végül maradt, ráadásul a nyolc ósdi kazánból csak négyet cseréltek volna ki. Félmunka. A Granit indítók cseréjét feladták, az új tervek szerint tovább maradtak volna az üres tubusok. A hajó többi része is csak részlegesen újult volna meg.
  • A PD-50-es úszódokk saját gázolaj tartályait már rég leürítették, az üzemanyagát értékesítették, a dokkot külső, városi tápforrásra kötve tartották úszóképesnek. A helyi szolgáltatónak viszont nem fizettek. Ez így volt olcsóbb. A szolgáltató lekapcsolta az áramot, a dokk süllyedni kezdett, a vészrendszer aggregátjainak esélyük se volt működésbe jönni, végül vitte magával a komplett hajót is a mélybe. Időben sikerült eloldani, de ebbe belehalt három ember, az tengeröböl aljzatán kettétört az úszódokk és a dokk saját daruja ráborult a felszállófedélzetre, megrongálva azt.
  • Az elsüllyedt úszódokk helyett most kénytelenek a szárazdokkokat egybenyitni, télen...
  • A hegesztési munkálatokhoz olcsó, alacsony szakértelemmel bíró szakmunkásokat voltak kénytelenek alkalmazni, minimális munkavédelemmel. A hatalmas olajtartályokból olcsóbb volt nem leüríteni az üzemanyagot. A hajó erre kigyulladt, az acélszerkezet hatalmas területen károsodott, ez akár az egész hajó sorsát is megpecsételheti.
Ahogy a Vikramaditya is az olcsóbbik megoldásból lett a legdrágább eredmény...
.
.
A dologban az a kellemetlen, hogy nem valoszinu, hogy az oroszok direkt akarnak kicseszni a Kuznyecovval. Azaz jo esellyel a többi hajon, beleertve a nuklearis meghajtasuakat is, hasonlo stilusban mennek a dolgok.
Amugy latva az esemenyeket es a balszerencsesorozatot, direkt jo, hogy a Kuznyecovot nem nuklearisra meghajtassal epitettek.
.
Az oroszoknak szerintem elö kene venni a Yak-141 terveit, a meretben közelebbi Mig-35 elektronikajaval upgradelni, es ujrakezdeskent Kijev osztaly jellegu hajokat talan könnyebben tudnanak epiteni. A Mistral terveit vegulis megkaptak a franciaktol....?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 174
113
Nem tartom feltétlen jó ötletnek. A britek is a hazai ipar (Rools Royce - Lift Fan) miatt erőltették az F-35B-t és igazították ehhez az ugrósáncos új hajóikat. Így olcsóbb lett, hogy nem kell se gőz-, se elektromos katapult, de a hajó flexibilitása látta kárát.
Az F-35B-n és a helikoptereken kívül nem jó semmi más kiszolgálására, üzemeltetésére az ilyen hajó.
Az ugrósánccal az a baj, hogy a hagyományos gépek csak a nagy fogyasztású utánégetővel tudnak róla elrugaszkodni, csökkentett keró és fegyver mennyiséggel, a STOL/VTOL gépeknek meg nyílván nem kell bekapcsolni az utánégetést, sőt, nem is kell, hogy rendlekezzenek ilyennel (Harrier), de emiatt járulékos holt tömeget kénytelenek cipelni magukkal a repülés további szakaszában. A Lift Fan és a tengelye, tengelykapcsolója, emelőhajtóművek a Jak-141-esen, a Harrier szubszonikus rövid beömlője, a vektoráló rendszer plusz tömege, satöbbi.