.Nem tartom feltétlen jó ötletnek. A britek is a hazai ipar (Rools Royce - Lift Fan) miatt erőltették az F-35B-t és igazították ehhez az ugrósáncos új hajóikat. Így olcsóbb lett, hogy nem kell se gőz-, se elektromos katapult, de a hajó flexibilitása látta kárát.
Az F-35B-n és a helikoptereken kívül nem jó semmi más kiszolgálására, üzemeltetésére az ilyen hajó.
Az ugrósánccal az a baj, hogy a hagyományos gépek csak a nagy fogyasztású utánégetővel tudnak róla elrugaszkodni, csökkentett keró és fegyver mennyiséggel, a STOL/VTOL gépeknek meg nyílván nem kell bekapcsolni az utánégetést, sőt, nem is kell, hogy rendlekezzenek ilyennel (Harrier), de emiatt járulékos holt tömeget kénytelenek cipelni magukkal a repülés további szakaszában. A Lift Fan és a tengelye, tengelykapcsolója, emelőhajtóművek a Jak-141-esen, a Harrier szubszonikus rövid beömlője, a vektoráló rendszer plusz tömege, satöbbi.
.
A dolog akkor lehetne működő ötlet, ha az oroszok megkapták a Mistral dokumentációt, azaz nagyobb fejlesztés és kisérletezés nélkül "csak" meg kell épiteni a hajó(ka)t, amik egyből bevált konstrukciónak lennének nevezhetők. Szerintem megkaphatták, mert olyan simán belementek, hogy a franciák elállnak az üzlettől, hogy biztosan volt valami deal a háttérben. Ebben az esetben csak a Jak-141-et kéne továbbfejleszteni, de mivel az is elég közel volt a készhez, igy ott sem nulláról kéne indulni, plusz újra megszervezni a gyártást, mint a Tu-160 esetében is történik. Igy viszonylag belátható időn belül lehetne valami haditengerészeti légierejük.
Még viccesebb lenne, ha valami barter üzlet keretében ehhez indulásnak vissza tudnák vásárolni Egyiptomtól a nekik eladott Mistralokat, mondjuk vadászgépekért cserébe, Egyiptomnak úgyse kellenek azok a hajók.