Orosz hadiflotta

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Bakker!

A tuzoltok nagyreszen nincs sisaklampa!!!! Ezeket kuldik be a fusttel teli sotet hajoreszekbe??? Normalisak ezek??? Igy garantalt a tragedia vagy sulyos serules.
 
  • Tetszik
Reactions: Littlejohn
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Az éjjel elsüllyedt Szevasztopol déli kikötőjében a PD-16 úszódokk fedélzetén a már rég kivont B-386 Varsavjanka tengeralattjáróval.

1562407216_0:290:2288:1577_600x0_80_0_0_d0e77591ee30360f93bde70faff80d64.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and gacsat
Miért van az a megérzésem, hogy Ivánék tanultak a jenkiktől? Ha a felszíni tengerészeti lobbinak nagyon kell valami, látványosan demonstrálják, milyen leromlott állapotban vannak. Ugyanez megy Amerikában is. Ha kell valami a fegyverlobbi valamely szegmensének, látványosan demonstrálják lemaradásukat. Utána odaállnak a kasszához... Lehet, ez megy mostanában Keleten is?
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat
Ennyi baleset nem lehet véletlen. Lehet,hogy tényleg csak pénzért állnak sorba, vagy most jön ki minden az elmult 2 évtized pénztelensége.
 
Ennyi baleset nem lehet véletlen. Lehet,hogy tényleg csak pénzért állnak sorba, vagy most jön ki minden az elmult 2 évtized pénztelensége.

Már rég szét kellet volna bontani a II.világháborúban átadott PD-16-ot és a rajta lévő B-380-at. Ma reggel a tengeralattjáró egyébként felmerült a felszínre. A pénztelenség a fő ok. A hajójavító üzemeknél meg a hanyagság, gondatlanság okozza a tüzeseteket. A szakember is kevés.így kénytelenel mindenféle szedett-vedett embert alkalmazni. A Kuznyában is huszon évesek okozták a tüzet.
 
Már rég szét kellet volna bontani a II.világháborúban átadott PD-16-ot és a rajta lévő B-380-at. Ma reggel a tengeralattjáró egyébként felmerült a felszínre. A pénztelenség a fő ok. A hajójavító üzemeknél meg a hanyagság, gondatlanság okozza a tüzeseteket. A szakember is kevés.így kénytelenel mindenféle szedett-vedett embert alkalmazni. A Kuznyában is huszon évesek okozták a tüzet.
.
.
Próbálok fotókat találni a Kuznyecov belsejéről a neten, van is pár, hidról, rep.fedélzetről, gépészeti részekről, de megértem, hogy nem igyekeznek mutogatni. Ami elérhető, azon mindegyiken borzalmas lepusztultság van, és a kora 80-as éveket idéző műszaki állapot, amit a szörnyű szinű, tojássárga?? festés csak tovább ront amúgy, pl a hid WW2 kinézetű simán.
Nemrég voltam San Diegoban a Midway hordozón, 45-ben épült, 92-ben kivonták, múzeumhajó, de százszor modernebb és különb állapotban van, mint a Kuznyecov, ami 92-ben még csak 3-4 éve volt átadva.
A Kuznyecov gépháza tragikomikus állapotban van:

https://pbs.twimg.com/media/CxQW2wmXAAAUCW8.jpg

Egy legócskább, tróger kazánház, minden rozsdás, olajos, nem csoda, hogyha heggeszteni kezdenek, azonnal ég. Ezt rá lehet fogni, a heggesztést végzőkre is nyilván, mert az az egyszerűbb, de azért a fenti fotón elég beszédes állapotok tükröződnek.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Bleroka
.
.
A Kuznyecov gépháza tragikomikus állapotban van:

https://pbs.twimg.com/media/CxQW2wmXAAAUCW8.jpg

Egy legócskább, tróger kazánház, minden rozsdás, olajos, nem csoda, hogyha heggeszteni kezdenek, azonnal ég. Ezt rá lehet fogni, a heggesztést végzőkre is nyilván, mert az az egyszerűbb, de azért a fenti fotón elég beszédes állapotok tükröződnek.
.
.
Összehasonlitásképpen egy fotó az 1914-es, USS Texas csatahajó gépházából:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Bleroka
Állapotok a rep.fedélzeten, és a tűz:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat
.
.
Próbálok fotókat találni a Kuznyecov belsejéről a neten, van is pár, hidról, rep.fedélzetről, gépészeti részekről, de megértem, hogy nem igyekeznek mutogatni. Ami elérhető, azon mindegyiken borzalmas lepusztultság van, és a kora 80-as éveket idéző műszaki állapot, amit a szörnyű szinű, tojássárga?? festés csak tovább ront amúgy, pl a hid WW2 kinézetű simán.
Nemrég voltam San Diegoban a Midway hordozón, 45-ben épült, 92-ben kivonták, múzeumhajó, de százszor modernebb és különb állapotban van, mint a Kuznyecov, ami 92-ben még csak 3-4 éve volt átadva.
A Kuznyecov gépháza tragikomikus állapotban van:

https://pbs.twimg.com/media/CxQW2wmXAAAUCW8.jpg

Egy legócskább, tróger kazánház, minden rozsdás, olajos, nem csoda, hogyha heggeszteni kezdenek, azonnal ég. Ezt rá lehet fogni, a heggesztést végzőkre is nyilván, mert az az egyszerűbb, de azért a fenti fotón elég beszédes állapotok tükröződnek.

A Kuznyás topikból:
2L0X9arx4Ss.jpg


Nem hiányozhat a kazánok ellenortése sem
yXVcxducFYo.jpg

8x7uF936jqY.jpg

OSujr6PYRSk.jpg

-WmsfbBmTdw.jpg

ivjdGriE-Ng.jpg

Hk3_xqaE2t8.jpg

dsZUAbuFb3g.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
.
.
Nem néznek ki jól.

Az első kép a két nagy UB blokkal elég fura, miért kék szinű a csövekben a rakéta helye? Mintha az egész oda lenne fotosoppolva, és amúgy az ég kékje valami más helyzetben

Az elsö kép szerintem nem photoshop,ágyak és matracok leteritve a löszerraktárban,a Kuznyecov egyik útján állitólag a vizvezetékrendszer is teljesen tropára ment,és mindent elöntött a szenyviz.Választhatott a legénység,a szarban vagy a bombák között alszanak.
 
.
.
Nem néznek ki jól.

Az első kép a két nagy UB blokkal elég fura, miért kék szinű a csövekben a rakéta helye? Mintha az egész oda lenne fotosoppolva, és amúgy az ég kékje valami más helyzetben
A B-20!! blokkokban azért kék a cső eleje, mert korrózióvédelem miatt vannak ledugózva, lezárva. Hajón, tengerészeti gépeknél, sós-párás környezetben nem utolsó szempont, élettartam-növelő megoldás.
 
A
.
.
Nem néznek ki jól.

Az első kép a két nagy UB blokkal elég fura, miért kék szinű a csövekben a rakéta helye? Mintha az egész oda lenne fotosoppolva, és amúgy az ég kékje valami más helyzetben
Épp egy hosszab út előtt készültek a képek. Lőszer, fegyverek berakása a raktárba és a kazánok ellenőrzése...
 
Ez a sorozatos blamázs-halom a Kuznyecov teljes, immáron három évtizedes történetében kicsit olyan, mint a Csernobil.
Mindig megpróbálták az olcsóbb megoldást, azután jó nagy árat kellett fizetni érte.
Most már úgy fest, az egész hajó odalesz.

  • Az eredeti nevén Brezsnyev, majd Tbiliszi, hogy olcsóbb legyen, a nukleáris hajóosztály előfutáraként régi olajkazános-gőzturbinás hajtást kapott. Az ósdi kazánokat az építése idején olcsóbb volt beépíteni, mint bármi más hagyományos technológiát, úgy, mint dízelmotorokat, vagy gázturbinát. Ekkora teljesítményű, ilyen jellegű gépek nem is voltak a Szovjetúnióban. De ennek hála, harminc éve szívnak a hajtással
  • A bonyolult katapultok helyett az olcsóbb ugrósáncos megoldást választották, hiszen így az eredetileg szárazföldi bázisú MiG-29-es és Szu-27-es hajófedélzeti verzióinak futóművét se kell annyira áttervezni. A hajó gőzrendszerét se kell a katapultok hektikus gőzigényének kiszolgálásával megbonyolítani. Az eredmény ismert...
  • Az eredeti MiG-29K hatótávja és leszálló sebessége nem volt megfelelő, a jóval nagyobb Szu-27K viszont papíron kedvezőbb volt és a Szovjetúnió megszűntével politikailag is jobban feküdt. Csak épp a harcértéke volt közel nulla. Ne feledjük, az eredeti MiG-29K 9.31-es is valós multirole és precíziós képességekkel bírt már 1991-ben! A Szu-33-as azóta se!
  • Így viszont megspórolhatták a hajófedélzeti utántöltő gépet, ami nem csak a gépek hatótávját és hordozható fegyverzetét határolta be, hanem egy fékezőkábel-probléma miatt köröző MiG-29KR-t is megmenthetett volna 2016-ban.
  • A fékezőkábelek pótlásáról megfeledkeztek, hiszen azokat anno az Ukrán SzSzK területén készítették. Olcsóbb volt a raktáron levőket elhasználni, szavatosságuktól függetlenül. 2016-ban Szíriában csak emiatt két gépet vesztettek. A fent említett 29-est közvetve, egy Szu-33-ast közvetlenül.
  • 2012-ben indult volna a komplex modernizáció. Az üresen álló és indokolatlan Granit-indítókat eltávolították volna, helyükre a hangárt bővítették volna, míg a komplett hajtásrendszert modernebbre cserélték volna. A sorozatos tologatás miatt belecsúszott a munka kezdete a szankciók korába, a 2016-os szíriai leszerepelés utánra. Az olajkazános meghajtás végül maradt, ráadásul a nyolc ósdi kazánból csak négyet cseréltek volna ki. Félmunka. A Granit indítók cseréjét feladták, az új tervek szerint tovább maradtak volna az üres tubusok. A hajó többi része is csak részlegesen újult volna meg.
  • A PD-50-es úszódokk saját gázolaj tartályait már rég leürítették, az üzemanyagát értékesítették, a dokkot külső, városi tápforrásra kötve tartották úszóképesnek. A helyi szolgáltatónak viszont nem fizettek. Ez így volt olcsóbb. A szolgáltató lekapcsolta az áramot, a dokk süllyedni kezdett, a vészrendszer aggregátjainak esélyük se volt működésbe jönni, végül vitte magával a komplett hajót is a mélybe. Időben sikerült eloldani, de ebbe belehalt három ember, az tengeröböl aljzatán kettétört az úszódokk és a dokk saját daruja ráborult a felszállófedélzetre, megrongálva azt.
  • Az elsüllyedt úszódokk helyett most kénytelenek a szárazdokkokat egybenyitni, télen...
  • A hegesztési munkálatokhoz olcsó, alacsony szakértelemmel bíró szakmunkásokat voltak kénytelenek alkalmazni, minimális munkavédelemmel. A hatalmas olajtartályokból olcsóbb volt nem leüríteni az üzemanyagot. A hajó erre kigyulladt, az acélszerkezet hatalmas területen károsodott, ez akár az egész hajó sorsát is megpecsételheti.
Ahogy a Vikramaditya is az olcsóbbik megoldásból lett a legdrágább eredmény...
 
Nagyon jól összefoglaltad! Mindenből az olcsót válasszák !Az új gyors harci helikopter kiválasztásánál is ez volt a cél hogy az olcsóbbik kell . Nem baj azzal is fognak copni majd !
De a kuznyát tényleg le kéne már kukázni ! Nem hiszem hogy nincs az orosz nagyfejesek közt olyan aki megmondá a vezetésnek hogy ez úgy szar már ahogy van !
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat and Bleroka