Orosz hadiflotta

Hianyzik Gorskov aki vitt szervezettséget a flottába. Nem hiába mindenki öt sirja vissza. Tudom mások voltak a lehetöségei, de volt vizioja.
Az, hogy az oroszoknak csak egyetlen repülőgéphordozójuk van, ismert hiba.
Csakhogy a franciáknak is ennyi van és náluk is gondot jelenthet, ha annak a hajónak átmenetileg ki kell majd állnia. A britek se véletlen egyből két hajót kezdtek építeni.

Hanem anno a szovjetek is két Brezsnyev osztályú hajót terveztek még az Uljanovszk előtt.
Ismerjük a másik hajó sorsát.
Ugyanakkor az is feltűnő, hogy mennyire nem prioritás a következő ilyen jellegű hajó az oroszoknál.
Évtizedek óta ígérik, de rendre kimarad a soron következő védelmi programokból, makett, makett hátán, a legújabb koncepciót is láttuk már kicsit másképp, de érdemi munka nincs.
Ugyanis az orosz haditengerészet valósága a különféle rombolók szintjén megreked, a PLARB-k és PLARK-k már luxuskiadásnak számítanak.
Ebbe még valahogy belefér egy Kirov üzemben tartása és egy másik ilyen takaréklángon történő modernizációval egybekötött csigalassú reaktiválása.
Így viszont épelméjű orosz stratéga egy sincsen, aki komolyan gondolna egy új hordozót annak minden járulékos kiadásával.
Maradnak az időnként "újként" mutogatott makettek, elsősorban hazafias belpolitikai üzenetként. Mert tudnánk mi, ha akarnánk...
 
.
.
"Tervek hiánya? Kivitelezők hiánya?"
.
A Kuznyecov felújitása körüli évek óta tartó szerencsétlenkedés engem meglepett. A Gorskov indiai átépitése alapján kialakulhatott (volna) valami rutin ilyen nagy, hajórestauráló project menedzselésére, ill az indiaiakkal addigra kifizettették a beépitendő új rendszerek kifejlesztését is. Így azt hittem, a Kuznyecovot lendületből megoldják, erre meg..... :(

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Hogy mekkora szivas ilyen idoben egyaltalan csak a tengeren lenni nem hogy barmilyen feladatot vegrehajtani. Ilyen idoben meg aludni is csak ugy lehet hogy leszijazod magad az agyhoz. Raadasul minden ami nincs szuperul rogzitve a kabinban az el fog szabadulni es nem egyszer hanem addig ameddig tisztessegesen nem rogzited.
Talan ketszer volt szerencsem ilyen durva idohoz. Nem egy nagy elmeny. Meg sok oreg roka is elhanyja magat.


Brrrrr
 
  • Tetszik
Reactions: Bleroka and gacsat
Megint elővették a "gyanúsan mozgolódó", "lehet, hogy kábeleket vagdosó", "a hidegháború óra nem látott módon, szokatlanúl aktív" különben is csúnyamód atomfegyverrel is felszerelt putyinisra tengeralattjárók, bocsánat, tengeralattalattomosmódonólálkodók rémhírét:

https://index.hu/kulfold/2019/12/16...yin_tengeralattjaro_nuklearis_fegyver_raketa/
.
.
https://index.hu/tudomany/til/2019/...edorszag_hideghaborus_paranoiaban_15_even_at/
 
Szerinted az oroszok megkaphatták a Mistral terveit? A gondolatomnak az a kulcselem tervdokumentációte, hogy a hajó oldaláról spórolnak nagyot, főleg évitzednyi fejlesztést, ha a hajó kipróbáltan kész van, csak össze kell heggeszteni a tervek alapján.

Nyilván megkapták, ha a Balti hajógyár építette a két Mistral tat részét és a saját(orosz) univerzális desszanthajóikat(tervek) a Mistral tervek felhasználásával készítetteék. Mindkét hajó 25000t lesz és azt mondják jobb lesz mint a Mistral....
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and gacsat
Tegnapi hírek szerint nem szenvedett kritikus sérüléseket a Kuznya így folytatódik a hajó javítása (nyilván kitolódik) . A pontos kárfelmérés még heteket vesz igénybe.

Alekszej Rachmanov OSzK elnöke
 
2020-ban esedékes az Admiral Kuznyecov vízre bocsátása és a gyári tesztek megkezdése.

BsAwBlKHOOc.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: Rotten878
Tegnapi hírek szerint nem szenvedett kritikus sérüléseket a Kuznya így folytatódik a hajó javítása (nyilván kitolódik) . A pontos kárfelmérés még heteket vesz igénybe.

Alekszej Rachmanov OSzK elnöke

Én hiszek neki.
De, hogy egy kissé demagóg legyek, anno, a csernobili reaktorkatasztrófa után voltak olyan hangok is, hogy a négyes blokk újraindítása akár 1986 év vége előtt is megeshet.
Hát nyilván nem esett meg.

Alekszej Rahmanov viszont egyértelműen a még szerinte is hetekig tartó pontos kárfelmérés befejezte előtt nyilatkozott ilyen optimistán...
 
Én hiszek neki.
De, hogy egy kissé demagóg legyek, anno, a csernobili reaktorkatasztrófa után voltak olyan hangok is, hogy a négyes blokk újraindítása akár 1986 év vége előtt is megeshet.
Hát nyilván nem esett meg.

Alekszej Rahmanov viszont egyértelműen a még szerinte is hetekig tartó pontos kárfelmérés befejezte előtt nyilatkozott ilyen optimistán...

Ez a nyilatkozat a "no para" a hajó megmarad nem lesz kukázva kategória az orosz emberek számára.
 
Én hiszek neki.
De, hogy egy kissé demagóg legyek, anno, a csernobili reaktorkatasztrófa után voltak olyan hangok is, hogy a négyes blokk újraindítása akár 1986 év vége előtt is megeshet.
Hát nyilván nem esett meg.

Alekszej Rahmanov viszont egyértelműen a még szerinte is hetekig tartó pontos kárfelmérés befejezte előtt nyilatkozott ilyen optimistán...

Ő ekkora szakember.Példaképként állítom az állomány elé!
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Bleroka
Ez a nyilatkozat a "no para" a hajó megmarad nem lesz kukázva kategória az orosz emberek számára.
.
.
Valahol azt olvastam, hogy az oltáskor lényegében elárasztották vizzel a kérdéses területeket, mert másképp nem tudtak a tűznek mindenhová utánnamenni, és a keletkezett kár egy része ebből is származik.
Lehet ez igaz....?
 
.
.
Valahol azt olvastam, hogy az oltáskor lényegében elárasztották vizzel a kérdéses területeket, mert másképp nem tudtak a tűznek mindenhová utánnamenni, és a keletkezett kár egy része ebből is származik.
Lehet ez igaz....?

Igaz, másképp nem tudták volna eloltani a tüzet...
 
TASSZ-nak nyilatkozó hajógyári forrás szerint szeméttel teli kabinok égtek le.

Egy másik forrás szerint az égő részek mellett ez volt(ami óriási szerencse a szerencsétlenségben) :



"Другой источник отметил, что «недалеко от горевших помещений находились вспомогательные дизель-генераторы, а также емкости со 140 тоннами дизельного топлива и 30 тоннами машинного масла, которые, к счастью, не пострадали"
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and gacsat
TASSZ-nak nyilatkozó hajógyári forrás szerint szeméttel teli kabinok égtek le.

Egy másik forrás szerint az égő részek mellett ez volt- ami óriási szerencse a szerencsétlenségben :



Другой источник отметил, что «недалеко от горевших помещений находились вспомогательные дизель-генераторы, а также емкости со 140 тоннами дизельного топлива и 30 тоннами машинного масла, которые, к счастью, не пострадали».


Igen, ez tényleg hihetetlen nagy szerencse volt....!!!!

De pontosan mi is volt a nagy szerencse? :) :)