1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Orosz hadiflotta

Diskurzus a(z) 'Egyéb haditengerészettel kapcsolatos témák' témában - boki által indítva @ 2018. január 4..

  1. DINAMO

    DINAMO Well-Known Member

    Bakker!

    A tuzoltok nagyreszen nincs sisaklampa!!!! Ezeket kuldik be a fusttel teli sotet hajoreszekbe??? Normalisak ezek??? Igy garantalt a tragedia vagy sulyos serules.
     
    Littlejohn likes this.
  2. boki

    boki Well-Known Member

  3. boki

    boki Well-Known Member

    Az éjjel elsüllyedt Szevasztopol déli kikötőjében a PD-16 úszódokk fedélzetén a már rég kivont B-386 Varsavjanka tengeralattjáróval.

    [​IMG]
     
    fishbed and gacsat like this.
  4. fonak9

    fonak9 Well-Known Member

    Elvileg a dokk is ki volt már vonva, a tengóra pedig itt azt írják, hogy a B-380 volt.

    https://maritimebulletin.net/2019/1...ine-sank-in-russian-naval-base-in-sevastopol/

    Eléggé rájár azért a rúd mostában a ruszkikra, vagy jól dolgozik az SZBU.
     
    mindenen kívül and gacsat like this.
  5. Littlejohn

    Littlejohn Well-Known Member

    Miért van az a megérzésem, hogy Ivánék tanultak a jenkiktől? Ha a felszíni tengerészeti lobbinak nagyon kell valami, látványosan demonstrálják, milyen leromlott állapotban vannak. Ugyanez megy Amerikában is. Ha kell valami a fegyverlobbi valamely szegmensének, látványosan demonstrálják lemaradásukat. Utána odaállnak a kasszához... Lehet, ez megy mostanában Keleten is?
     
    gacsat likes this.
  6. Berzin

    Berzin Member

    Ennyi baleset nem lehet véletlen. Lehet,hogy tényleg csak pénzért állnak sorba, vagy most jön ki minden az elmult 2 évtized pénztelensége.
     
  7. boki

    boki Well-Known Member

    Még 1941-ből volt az úszódokk már le volt írva és nem tartozott az orosz FTF állományába. Igen B-380 , korábban Gorkovszkij Komszomolec.
     
  8. boki

    boki Well-Known Member

    Már rég szét kellet volna bontani a II.világháborúban átadott PD-16-ot és a rajta lévő B-380-at. Ma reggel a tengeralattjáró egyébként felmerült a felszínre. A pénztelenség a fő ok. A hajójavító üzemeknél meg a hanyagság, gondatlanság okozza a tüzeseteket. A szakember is kevés.így kénytelenel mindenféle szedett-vedett embert alkalmazni. A Kuznyában is huszon évesek okozták a tüzet.
     
    Rotten878 and fishbed like this.
  9. boki

    boki Well-Known Member

    PD-16 és B-380
    [​IMG]
     
    fishbed likes this.
  10. Capslock27

    Capslock27 Well-Known Member

    .
    .
    Próbálok fotókat találni a Kuznyecov belsejéről a neten, van is pár, hidról, rep.fedélzetről, gépészeti részekről, de megértem, hogy nem igyekeznek mutogatni. Ami elérhető, azon mindegyiken borzalmas lepusztultság van, és a kora 80-as éveket idéző műszaki állapot, amit a szörnyű szinű, tojássárga?? festés csak tovább ront amúgy, pl a hid WW2 kinézetű simán.
    Nemrég voltam San Diegoban a Midway hordozón, 45-ben épült, 92-ben kivonták, múzeumhajó, de százszor modernebb és különb állapotban van, mint a Kuznyecov, ami 92-ben még csak 3-4 éve volt átadva.
    A Kuznyecov gépháza tragikomikus állapotban van:

    https://pbs.twimg.com/media/CxQW2wmXAAAUCW8.jpg

    Egy legócskább, tróger kazánház, minden rozsdás, olajos, nem csoda, hogyha heggeszteni kezdenek, azonnal ég. Ezt rá lehet fogni, a heggesztést végzőkre is nyilván, mert az az egyszerűbb, de azért a fenti fotón elég beszédes állapotok tükröződnek.
     
    fip7 and Bleroka like this.
  11. Capslock27

    Capslock27 Well-Known Member

    .
    .
    Összehasonlitásképpen egy fotó az 1914-es, USS Texas csatahajó gépházából:

     
    Bleroka likes this.
  12. Capslock27

    Capslock27 Well-Known Member

    Állapotok a rep.fedélzeten, és a tűz:

     
    gacsat likes this.
  13. boki

    boki Well-Known Member

    A Kuznyás topikból:
     
    fip7 likes this.
  14. Capslock27

    Capslock27 Well-Known Member

    .
    .
    Nem néznek ki jól.

    Az első kép a két nagy UB blokkal elég fura, miért kék szinű a csövekben a rakéta helye? Mintha az egész oda lenne fotosoppolva, és amúgy az ég kékje valami más helyzetben
     
    Bleroka likes this.
  15. Bleroka

    Bleroka Active Member

    Az elsö kép szerintem nem photoshop,ágyak és matracok leteritve a löszerraktárban,a Kuznyecov egyik útján állitólag a vizvezetékrendszer is teljesen tropára ment,és mindent elöntött a szenyviz.Választhatott a legénység,a szarban vagy a bombák között alszanak.
     
  16. emel

    emel Well-Known Member

    A B-20!! blokkokban azért kék a cső eleje, mert korrózióvédelem miatt vannak ledugózva, lezárva. Hajón, tengerészeti gépeknél, sós-párás környezetben nem utolsó szempont, élettartam-növelő megoldás.
     
    KoviUbi, fishbed, ghostrider and 2 others like this.
  17. boki

    boki Well-Known Member

    A
    Épp egy hosszab út előtt készültek a képek. Lőszer, fegyverek berakása a raktárba és a kazánok ellenőrzése...
     
  18. boki

    boki Well-Known Member

  19. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Ez a sorozatos blamázs-halom a Kuznyecov teljes, immáron három évtizedes történetében kicsit olyan, mint a Csernobil.
    Mindig megpróbálták az olcsóbb megoldást, azután jó nagy árat kellett fizetni érte.
    Most már úgy fest, az egész hajó odalesz.

    • Az eredeti nevén Brezsnyev, majd Tbiliszi, hogy olcsóbb legyen, a nukleáris hajóosztály előfutáraként régi olajkazános-gőzturbinás hajtást kapott. Az ósdi kazánokat az építése idején olcsóbb volt beépíteni, mint bármi más hagyományos technológiát, úgy, mint dízelmotorokat, vagy gázturbinát. Ekkora teljesítményű, ilyen jellegű gépek nem is voltak a Szovjetúnióban. De ennek hála, harminc éve szívnak a hajtással
    • A bonyolult katapultok helyett az olcsóbb ugrósáncos megoldást választották, hiszen így az eredetileg szárazföldi bázisú MiG-29-es és Szu-27-es hajófedélzeti verzióinak futóművét se kell annyira áttervezni. A hajó gőzrendszerét se kell a katapultok hektikus gőzigényének kiszolgálásával megbonyolítani. Az eredmény ismert...
    • Az eredeti MiG-29K hatótávja és leszálló sebessége nem volt megfelelő, a jóval nagyobb Szu-27K viszont papíron kedvezőbb volt és a Szovjetúnió megszűntével politikailag is jobban feküdt. Csak épp a harcértéke volt közel nulla. Ne feledjük, az eredeti MiG-29K 9.31-es is valós multirole és precíziós képességekkel bírt már 1991-ben! A Szu-33-as azóta se!
    • Így viszont megspórolhatták a hajófedélzeti utántöltő gépet, ami nem csak a gépek hatótávját és hordozható fegyverzetét határolta be, hanem egy fékezőkábel-probléma miatt köröző MiG-29KR-t is megmenthetett volna 2016-ban.
    • A fékezőkábelek pótlásáról megfeledkeztek, hiszen azokat anno az Ukrán SzSzK területén készítették. Olcsóbb volt a raktáron levőket elhasználni, szavatosságuktól függetlenül. 2016-ban Szíriában csak emiatt két gépet vesztettek. A fent említett 29-est közvetve, egy Szu-33-ast közvetlenül.
    • 2012-ben indult volna a komplex modernizáció. Az üresen álló és indokolatlan Granit-indítókat eltávolították volna, helyükre a hangárt bővítették volna, míg a komplett hajtásrendszert modernebbre cserélték volna. A sorozatos tologatás miatt belecsúszott a munka kezdete a szankciók korába, a 2016-os szíriai leszerepelés utánra. Az olajkazános meghajtás végül maradt, ráadásul a nyolc ósdi kazánból csak négyet cseréltek volna ki. Félmunka. A Granit indítók cseréjét feladták, az új tervek szerint tovább maradtak volna az üres tubusok. A hajó többi része is csak részlegesen újult volna meg.
    • A PD-50-es úszódokk saját gázolaj tartályait már rég leürítették, az üzemanyagát értékesítették, a dokkot külső, városi tápforrásra kötve tartották úszóképesnek. A helyi szolgáltatónak viszont nem fizettek. Ez így volt olcsóbb. A szolgáltató lekapcsolta az áramot, a dokk süllyedni kezdett, a vészrendszer aggregátjainak esélyük se volt működésbe jönni, végül vitte magával a komplett hajót is a mélybe. Időben sikerült eloldani, de ebbe belehalt három ember, az tengeröböl aljzatán kettétört az úszódokk és a dokk saját daruja ráborult a felszállófedélzetre, megrongálva azt.
    • Az elsüllyedt úszódokk helyett most kénytelenek a szárazdokkokat egybenyitni, télen...
    • A hegesztési munkálatokhoz olcsó, alacsony szakértelemmel bíró szakmunkásokat voltak kénytelenek alkalmazni, minimális munkavédelemmel. A hatalmas olajtartályokból olcsóbb volt nem leüríteni az üzemanyagot. A hajó erre kigyulladt, az acélszerkezet hatalmas területen károsodott, ez akár az egész hajó sorsát is megpecsételheti.
    Ahogy a Vikramaditya is az olcsóbbik megoldásból lett a legdrágább eredmény...
     
  20. Roni

    Roni Well-Known Member

    Nagyon jól összefoglaltad! Mindenből az olcsót válasszák !Az új gyors harci helikopter kiválasztásánál is ez volt a cél hogy az olcsóbbik kell . Nem baj azzal is fognak copni majd !
    De a kuznyát tényleg le kéne már kukázni ! Nem hiszem hogy nincs az orosz nagyfejesek közt olyan aki megmondá a vezetésnek hogy ez úgy szar már ahogy van !
     
    gacsat and Bleroka like this.

Ezen oldal megosztása