Orosz hadiflotta

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 921
2 586
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Bakker!

A tuzoltok nagyreszen nincs sisaklampa!!!! Ezeket kuldik be a fusttel teli sotet hajoreszekbe??? Normalisak ezek??? Igy garantalt a tragedia vagy sulyos serules.
 
  • Tetszik
Reactions: Littlejohn

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
49 713
89 813
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
49 713
89 813
113
Az éjjel elsüllyedt Szevasztopol déli kikötőjében a PD-16 úszódokk fedélzetén a már rég kivont B-386 Varsavjanka tengeralattjáróval.

1562407216_0:290:2288:1577_600x0_80_0_0_d0e77591ee30360f93bde70faff80d64.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and gacsat

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
15 008
38 090
113

Littlejohn

Well-Known Member
2010. április 20.
3 759
16 785
113
Miért van az a megérzésem, hogy Ivánék tanultak a jenkiktől? Ha a felszíni tengerészeti lobbinak nagyon kell valami, látványosan demonstrálják, milyen leromlott állapotban vannak. Ugyanez megy Amerikában is. Ha kell valami a fegyverlobbi valamely szegmensének, látványosan demonstrálják lemaradásukat. Utána odaállnak a kasszához... Lehet, ez megy mostanában Keleten is?
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

Berzin

Active Member
2017. november 16.
154
119
43
Ennyi baleset nem lehet véletlen. Lehet,hogy tényleg csak pénzért állnak sorba, vagy most jön ki minden az elmult 2 évtized pénztelensége.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
49 713
89 813
113

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
49 713
89 813
113
Ennyi baleset nem lehet véletlen. Lehet,hogy tényleg csak pénzért állnak sorba, vagy most jön ki minden az elmult 2 évtized pénztelensége.

Már rég szét kellet volna bontani a II.világháborúban átadott PD-16-ot és a rajta lévő B-380-at. Ma reggel a tengeralattjáró egyébként felmerült a felszínre. A pénztelenség a fő ok. A hajójavító üzemeknél meg a hanyagság, gondatlanság okozza a tüzeseteket. A szakember is kevés.így kénytelenel mindenféle szedett-vedett embert alkalmazni. A Kuznyában is huszon évesek okozták a tüzet.
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 677
6 315
113
Már rég szét kellet volna bontani a II.világháborúban átadott PD-16-ot és a rajta lévő B-380-at. Ma reggel a tengeralattjáró egyébként felmerült a felszínre. A pénztelenség a fő ok. A hajójavító üzemeknél meg a hanyagság, gondatlanság okozza a tüzeseteket. A szakember is kevés.így kénytelenel mindenféle szedett-vedett embert alkalmazni. A Kuznyában is huszon évesek okozták a tüzet.
.
.
Próbálok fotókat találni a Kuznyecov belsejéről a neten, van is pár, hidról, rep.fedélzetről, gépészeti részekről, de megértem, hogy nem igyekeznek mutogatni. Ami elérhető, azon mindegyiken borzalmas lepusztultság van, és a kora 80-as éveket idéző műszaki állapot, amit a szörnyű szinű, tojássárga?? festés csak tovább ront amúgy, pl a hid WW2 kinézetű simán.
Nemrég voltam San Diegoban a Midway hordozón, 45-ben épült, 92-ben kivonták, múzeumhajó, de százszor modernebb és különb állapotban van, mint a Kuznyecov, ami 92-ben még csak 3-4 éve volt átadva.
A Kuznyecov gépháza tragikomikus állapotban van:

https://pbs.twimg.com/media/CxQW2wmXAAAUCW8.jpg

Egy legócskább, tróger kazánház, minden rozsdás, olajos, nem csoda, hogyha heggeszteni kezdenek, azonnal ég. Ezt rá lehet fogni, a heggesztést végzőkre is nyilván, mert az az egyszerűbb, de azért a fenti fotón elég beszédes állapotok tükröződnek.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Bleroka

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 677
6 315
113
.
.
A Kuznyecov gépháza tragikomikus állapotban van:

https://pbs.twimg.com/media/CxQW2wmXAAAUCW8.jpg

Egy legócskább, tróger kazánház, minden rozsdás, olajos, nem csoda, hogyha heggeszteni kezdenek, azonnal ég. Ezt rá lehet fogni, a heggesztést végzőkre is nyilván, mert az az egyszerűbb, de azért a fenti fotón elég beszédes állapotok tükröződnek.
.
.
Összehasonlitásképpen egy fotó az 1914-es, USS Texas csatahajó gépházából:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Bleroka

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 677
6 315
113
Állapotok a rep.fedélzeten, és a tűz:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
49 713
89 813
113
.
.
Próbálok fotókat találni a Kuznyecov belsejéről a neten, van is pár, hidról, rep.fedélzetről, gépészeti részekről, de megértem, hogy nem igyekeznek mutogatni. Ami elérhető, azon mindegyiken borzalmas lepusztultság van, és a kora 80-as éveket idéző műszaki állapot, amit a szörnyű szinű, tojássárga?? festés csak tovább ront amúgy, pl a hid WW2 kinézetű simán.
Nemrég voltam San Diegoban a Midway hordozón, 45-ben épült, 92-ben kivonták, múzeumhajó, de százszor modernebb és különb állapotban van, mint a Kuznyecov, ami 92-ben még csak 3-4 éve volt átadva.
A Kuznyecov gépháza tragikomikus állapotban van:

https://pbs.twimg.com/media/CxQW2wmXAAAUCW8.jpg

Egy legócskább, tróger kazánház, minden rozsdás, olajos, nem csoda, hogyha heggeszteni kezdenek, azonnal ég. Ezt rá lehet fogni, a heggesztést végzőkre is nyilván, mert az az egyszerűbb, de azért a fenti fotón elég beszédes állapotok tükröződnek.

A Kuznyás topikból:
2L0X9arx4Ss.jpg


Nem hiányozhat a kazánok ellenortése sem
yXVcxducFYo.jpg

8x7uF936jqY.jpg

OSujr6PYRSk.jpg

-WmsfbBmTdw.jpg

ivjdGriE-Ng.jpg

Hk3_xqaE2t8.jpg

dsZUAbuFb3g.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

Bleroka

Well-Known Member
2019. március 16.
364
1 066
93
.
.
Nem néznek ki jól.

Az első kép a két nagy UB blokkal elég fura, miért kék szinű a csövekben a rakéta helye? Mintha az egész oda lenne fotosoppolva, és amúgy az ég kékje valami más helyzetben

Az elsö kép szerintem nem photoshop,ágyak és matracok leteritve a löszerraktárban,a Kuznyecov egyik útján állitólag a vizvezetékrendszer is teljesen tropára ment,és mindent elöntött a szenyviz.Választhatott a legénység,a szarban vagy a bombák között alszanak.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 031
113
.
.
Nem néznek ki jól.

Az első kép a két nagy UB blokkal elég fura, miért kék szinű a csövekben a rakéta helye? Mintha az egész oda lenne fotosoppolva, és amúgy az ég kékje valami más helyzetben
A B-20!! blokkokban azért kék a cső eleje, mert korrózióvédelem miatt vannak ledugózva, lezárva. Hajón, tengerészeti gépeknél, sós-párás környezetben nem utolsó szempont, élettartam-növelő megoldás.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
49 713
89 813
113
A
.
.
Nem néznek ki jól.

Az első kép a két nagy UB blokkal elég fura, miért kék szinű a csövekben a rakéta helye? Mintha az egész oda lenne fotosoppolva, és amúgy az ég kékje valami más helyzetben
Épp egy hosszab út előtt készültek a képek. Lőszer, fegyverek berakása a raktárba és a kazánok ellenőrzése...
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 309
70 857
113
Ez a sorozatos blamázs-halom a Kuznyecov teljes, immáron három évtizedes történetében kicsit olyan, mint a Csernobil.
Mindig megpróbálták az olcsóbb megoldást, azután jó nagy árat kellett fizetni érte.
Most már úgy fest, az egész hajó odalesz.

  • Az eredeti nevén Brezsnyev, majd Tbiliszi, hogy olcsóbb legyen, a nukleáris hajóosztály előfutáraként régi olajkazános-gőzturbinás hajtást kapott. Az ósdi kazánokat az építése idején olcsóbb volt beépíteni, mint bármi más hagyományos technológiát, úgy, mint dízelmotorokat, vagy gázturbinát. Ekkora teljesítményű, ilyen jellegű gépek nem is voltak a Szovjetúnióban. De ennek hála, harminc éve szívnak a hajtással
  • A bonyolult katapultok helyett az olcsóbb ugrósáncos megoldást választották, hiszen így az eredetileg szárazföldi bázisú MiG-29-es és Szu-27-es hajófedélzeti verzióinak futóművét se kell annyira áttervezni. A hajó gőzrendszerét se kell a katapultok hektikus gőzigényének kiszolgálásával megbonyolítani. Az eredmény ismert...
  • Az eredeti MiG-29K hatótávja és leszálló sebessége nem volt megfelelő, a jóval nagyobb Szu-27K viszont papíron kedvezőbb volt és a Szovjetúnió megszűntével politikailag is jobban feküdt. Csak épp a harcértéke volt közel nulla. Ne feledjük, az eredeti MiG-29K 9.31-es is valós multirole és precíziós képességekkel bírt már 1991-ben! A Szu-33-as azóta se!
  • Így viszont megspórolhatták a hajófedélzeti utántöltő gépet, ami nem csak a gépek hatótávját és hordozható fegyverzetét határolta be, hanem egy fékezőkábel-probléma miatt köröző MiG-29KR-t is megmenthetett volna 2016-ban.
  • A fékezőkábelek pótlásáról megfeledkeztek, hiszen azokat anno az Ukrán SzSzK területén készítették. Olcsóbb volt a raktáron levőket elhasználni, szavatosságuktól függetlenül. 2016-ban Szíriában csak emiatt két gépet vesztettek. A fent említett 29-est közvetve, egy Szu-33-ast közvetlenül.
  • 2012-ben indult volna a komplex modernizáció. Az üresen álló és indokolatlan Granit-indítókat eltávolították volna, helyükre a hangárt bővítették volna, míg a komplett hajtásrendszert modernebbre cserélték volna. A sorozatos tologatás miatt belecsúszott a munka kezdete a szankciók korába, a 2016-os szíriai leszerepelés utánra. Az olajkazános meghajtás végül maradt, ráadásul a nyolc ósdi kazánból csak négyet cseréltek volna ki. Félmunka. A Granit indítók cseréjét feladták, az új tervek szerint tovább maradtak volna az üres tubusok. A hajó többi része is csak részlegesen újult volna meg.
  • A PD-50-es úszódokk saját gázolaj tartályait már rég leürítették, az üzemanyagát értékesítették, a dokkot külső, városi tápforrásra kötve tartották úszóképesnek. A helyi szolgáltatónak viszont nem fizettek. Ez így volt olcsóbb. A szolgáltató lekapcsolta az áramot, a dokk süllyedni kezdett, a vészrendszer aggregátjainak esélyük se volt működésbe jönni, végül vitte magával a komplett hajót is a mélybe. Időben sikerült eloldani, de ebbe belehalt három ember, az tengeröböl aljzatán kettétört az úszódokk és a dokk saját daruja ráborult a felszállófedélzetre, megrongálva azt.
  • Az elsüllyedt úszódokk helyett most kénytelenek a szárazdokkokat egybenyitni, télen...
  • A hegesztési munkálatokhoz olcsó, alacsony szakértelemmel bíró szakmunkásokat voltak kénytelenek alkalmazni, minimális munkavédelemmel. A hatalmas olajtartályokból olcsóbb volt nem leüríteni az üzemanyagot. A hajó erre kigyulladt, az acélszerkezet hatalmas területen károsodott, ez akár az egész hajó sorsát is megpecsételheti.
Ahogy a Vikramaditya is az olcsóbbik megoldásból lett a legdrágább eredmény...
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
17 062
20 455
113
Nagyon jól összefoglaltad! Mindenből az olcsót válasszák !Az új gyors harci helikopter kiválasztásánál is ez volt a cél hogy az olcsóbbik kell . Nem baj azzal is fognak copni majd !
De a kuznyát tényleg le kéne már kukázni ! Nem hiszem hogy nincs az orosz nagyfejesek közt olyan aki megmondá a vezetésnek hogy ez úgy szar már ahogy van !
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat and Bleroka