Volt már olyan is, mondjuk a fej elég jól meg van erősítve mechanikai hatások és hőterhelés ellen (vissza kell térnie az atmoszférába)...
1977 Szeptemberében sikeres gyakorló ballisztikus rakétaindítás után a K-477 Pr667B (Delta I) rakéta tubusába új R-29-est töltöttek.
A darukezelő hibája miatt a betöltött rakéta oldala felhasadt, és a hipergolikus üzemanyagok hatalmas tüzet okoztak.
Mivel a tüzet nem sikerült eloltani, a balesetről értesítették a Csendes óceáni Flotta főparancsnokát, a Hadügyminisztériumot, a Központi Bizottságot, és még a Pentagont is.
A hajót a kapitány kivitte az Avacsinszki öbölbe, és 50m mélyre merült, amikor a rakéta robbanása kidobta a nukleáris fejet a hajóból, amit pár napnyi kutatás után megtaláltak.
meg ugye ez...
1985 augusztusában a K-431 pr675 (Echo-II) szenvedett hajógyári balesetet a Csazsma öbölben, Vlagyivosztok mellett.
Üzemanyag csere közben a szuperkritikussá rudak hatalmas gőzrobbanást okoztak.
Az üzemanyag töltő épület megsemmisült (benne az új üzemanyag rudakkal), tetejének darabjait 80m-re találták meg.
A robbanásban 10-en vesztették életüket, 290 munkás szenvedett 5rem fölötti sugárzást, közülük 10-en mutatták a sugárbetegség jeleit.
meg ez...
1985 szeptemberében egy Etióp (Vörös tengeri Dahlak szigeti) kikötőben vendégeskedő K-175 pr675 (Echo-II) fedélzetén megszűnt az egyik reaktor primer körének tömítettsége, és jelentős radioaktivitás szabadult ki.
Több éven át folytak titokban az Etióp kikötő mentesítésének műveletei.
Szóval nem tudsz újat mondani, már mindent vészhelyzet variációt élesben is kipróbáltak...