A meglévőkből mennyi megy most?
A Bakonyi gyakorlaton elvileg 12 db volt kint, ha jól tudom Szittya leírta anno, hogy ilyenkor a Tatai laktanyában is hasonló mennyiségű üzemképes gép legalább van tartalékban és többi vas is beüzemelhető kisebb-nagyobb munkával csak ember nem lenne rá, elnézve a harckocsizók napján is készült fotókat pl ott szerepelt nagyjából kb az összes harckocsizónk ami igen csekély létszám...
A Bakonyi gyakorlat után volt szerencsénk premier plánban végig nézni a tataiak rakodását Hajmáskéren. Egész megdöbbentő volt, amikor arra keltünk a szomszéd faluban Gyulafirátóton, hogy szabályosan dübörög a Bakony
A vasak kinézete és az állapotuk az kiábrándító, 1-2 tényleg mintha egyenesen a szíriai frontról vánszorgott volna be, volt amelyiket nem is merték leállítani...És még így is elmondható, hogy impozáns látványt nyújtottak, aki arra járt mindenki megcsodálta a gépeket gyerek és felnőtt egyaránt. Minden elismerést megérdemelnek a srácok, hogy így is kihozzák a maximumot amit tudnak a gépekből, látszik ,hogy profikról van szó, nekem legalábbis elképesztő gyorsasággal kb 2 óra alatt felpakolták a gépeket a vasútra. Ha valakik, hát ők nagyon megérdemlik az új technikát! Bár a LEO-k már egy egészen más dimenzió, azért elnézve a T72-eseket az ember sajnálja, hogy így hagytuk lerohadni őket és mivel valószínű maximum 3-4 évük van hátra a szolgálatból(mire elkezdenek megjönni az A7-ek) ezért elég dicstelenül ér véget a típus hazai üzemeltetése
Én úgy látom a T-72-esek kérdése sajnos eldőlt, hiszen be volt ide is másolva, két pályázat is volt kiírva a javításukra, amikből semmi sem lett és Benkő is eleinte azt mondta rendbe szedünk mindent amit lehet, utána már azt mondta nem költenek rájuk tovább. Abban bízom a fennmaradó pár évben minél többet beüzemelnek és láthatunk akár többet is mint 12 db gyakorlaton, méltó módon búcsúztatva a típust.