Eurofighter Typhoon

Eurofighter-ECR.jpg


At the International Fighter Conference in Berlin Airbus and its partners introduced for the first time concrete details of the new Eurofighter electronic combat role (ECR) concept. Initial Eurofighter ECR capability is expected to be available by 2026
 
Ha volt már, bocsi!

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Hoppszikácska!
Több érdekes infó is kiderült a német fegyverembargóval kapcsolatban.
- egyrészt az embergó hivatalosan 2020 márciusában lejár, hacsak meg nem hosszabbítják (szerintem nem fogják), akkor legkésőbb akkor vége lesz.
- viszonylag friss hír (dec 3. csak most került fel híroldalra), hogy a Rheinmetall megnyert egy pert a Német Szövetségi Állam ellen, mert a SZA által megrendelet 110db HX szériás logisztikai járművet az embargó miatt nem tudja leszállítani. 90 db már elkészült, és parkolnak a "gyárudvaron".
- Az elvesztett per folyományaként nem csak a Rheinmetall szállíthat, de formai okokra hivatkozva a Frankfurt-am-Main-i bíróság az egész embargót visszavonta.

Ezek szerint a EF szállításai is beindulhatnak. Kérdés, hogy van-e még akarat az üzlet stoppolására.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Terminator
Hoppszikácska!
Több érdekes infó is kiderült a német fegyverembargóval kapcsolatban.
- egyrészt az embergó hivatalosan 2020 márciusában lejár, hacsak meg nem hosszabbítják (szerintem nem fogják), akkor legkésőbb akkor vége lesz.
- viszonylag friss hír (dec 3. csak most került fel híroldalra), hogy a Rheinmetall megnyert egy pert a Német Szövetségi Állam ellen, mert a SZA által megrendelet 110db HX szériás logisztikai járművet az embargó miatt nem tudja leszállítani. 90 db már elkészült, és parkolnak a "gyárudvaron".
- Az elvesztett per folyományaként nem csak a Rheinmetall szállíthat, de formai okokra hivatkozva a Frankfurt-am-Main-i bíróság az egész embargót visszavonta.

Ezek szerint a EF szállításai is beindulhatnak. Kérdés, hogy van-e még akarat az üzlet stoppolására.
Persze csak a Forrás maradt le... :oops::eek::mad:
 
Szóval vegyétek a Tájfunt mindenhol, mert jó:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
gacsat

Szerinted miről maradtak le? :D
  • A Super Hornet összes példánya AESA radaros 2005 óta és a régebbi gépekbe is beszerelték azokat később.
  • A Rafale kezdetek óta PESA radaros.
  • A Szu-30 export gépek 15+ éve PESA radarosak emlékeim szerint.
Szóval, de az EF szépen lemaradt gyakorlati alkalmazás terén. És nem nem autóskártya színvonal. Nagyon komoly előnyei vannak az ESA radarnak a mechanikus legyezéssel szemben.
 
molnibalage

Nem technológiai oldalról néztem a dolgot!

Az európai EF üzemeltetőknek miért lett volna égetően sürgős az AESA?
Mi olyan kihívás elé állíthatta volna őket a történelem, amire az alap radar ne lett volna képes?
Még a Szaudiak sem érvek e mellet, mert még egy Irán elleni konfliktusban sem lett volna az AESA létkérdés szerintem.
Igen, dátum szerint le volt maradva az EF, gyakorlati szemmel nézve meg nagyon is ráértek reszelgetni a technológiát.
Én így gondolom. :)
 
molnibalage

Nem technológiai oldalról néztem a dolgot!

Az európai EF üzemeltetőknek miért lett volna égetően sürgős az AESA?
Mi olyan kihívás elé állíthatta volna őket a történelem, amire az alap radar ne lett volna képes?
Még a Szaudiak sem érvek e mellet, mert még egy Irán elleni konfliktusban sem lett volna az AESA létkérdés szerintem.
Igen, dátum szerint le volt maradva az EF, gyakorlati szemmel nézve meg nagyon is ráértek reszelgetni a technológiát.
Én így gondolom. :)
Ez a kérdés azért marhaság, mert hol van az USAF-nak az a sürgős fenyegetés, amire hadrendbe állításakor kellett volna a Raptor...?
Így már érthető...?
 
molnibalage

Egyrészt nem is gyártottak a Raptorból túl sokat, valószínűleg pont ezért.
A másik meg ugye az, hogy az EU-val ellentétben az USA folyamatosan hadat visel. Igaz, AESA-ra nekik se volt égető szükségük, de arra felé nincs olyan, hogy nem költünk a hadiparra. Ha kell ha nem. (lásd. új F-15 vásárlás, kell a lóvé a Boeingnek)
 
molnibalage

Egyrészt nem is gyártottak a Raptorból túl sokat, valószínűleg pont ezért.
A másik meg ugye az, hogy az EU-val ellentétben az USA folyamatosan hadat visel. Igaz, AESA-ra nekik se volt égető szükségük, de arra felé nincs olyan, hogy nem költünk a hadiparra. Ha kell ha nem. (lásd. új F-15 vásárlás, kell a lóvé a Boeingnek)
És most akkorát szopnak, mint ide Lacháza. Olyan faszságokat találnak ki pótlásra, hogy F-15X...
Kb. 100 misiért...
Amikor a Raptort kb. 135 millás darabáron gyártották.
Ja, hogy a gép "hibája" az, hogy azon nem Boeing logo van...