A CFT úgy tudom lekerült a napirendről. Mint oly sok más. Igen sok projekt futott a gép képességeinek kibővítésére, erre a beígért hagzatos modernizáció megáll az avionika ilyen-olyan modernizációjában. Ezt hívják a repülőiparban veretes bullshitnek.
Mert egy CFT, vagy egy AMK installálásához és berepüléséhez, egy TVC fúvócső tesztjéhez (még, ha ez utóbbi felesleges is), egy hajtómű modernizációhoz kétség kívül több mérnöki munkaóra, díj és egyéb rezsi kell, mint egy N+1-ik EW modernizációhoz, vagy radar upgrade-hez.
És ezek a fenti eszközök nemigen jelennek meg a gépeknél.
A fenti bombákkal megrakott képhez is már jóideje van egy észrevételem, mivel a típus az irányított bombafegyverzetből csak ezekkel az ósdi, brit bombatestekkel szerelhető, melyekhez integrálták a Paveway kiteket.
A konkurens franciák bezzeg a saját, hasonló aerodinamikájú bombatípusaik helyett már a jól bevált amerikai Mk8X bombacsaládhoz igazították az AASM készletet.
Ha jobban megnézzük, csak a fenti egyetlen képen is jól kivehető, hogy ennek a 454kg-os brit bombatípusnak a helyére egy JDAM kit-es Mk84-es, 908kg-os is felférhetne, már ha volna ilyen kaliber a RAF és úgy egyátalán a brit repülőipar készleteiben. Már ami az átmérőket illeti, de még a hosszra is ezt mondanám.
A Rafale képes hordozni a 908kg-os AASM variánst is, még úgy is, hogy a franciáknál se volt rendszerben ekkora kaliber korábban.
Az meg külön vicc, hogy mióta van CFT tartályos F-16-os a maga ehhez képes cingár egyetlen hajtóművével, azóta képes hordozni akár négy darab "egytonnást" is.
Igaz, a CFT előtt is volt ilyen lehetőség, csak normális hatótáv nem párosult a mutatványhoz:
Szóval ezen a téren a Typhoon kissé sok hűhó, ha nem is semmiért, de a lehetségesnél jóval kevesebbért.