T
Törölt tag 1586
Guest
És kinek fejlesztik ezt a gépet?Csak mint érdekesség. Összegyűjtöttem, hogy a Typhoon-nal kapcsolatban milyen szerkezeti fejlesztések zajlanak.
Mert ugye a lényeg az avionikai csomag, de az nekünk, repülőbuziknak lófüle, mert a borítás alatt van. Hanem:
A fenti upgrade-ek együttes alkalmazása teljesen zárójelbe teszik az EJ200-ashoz kidolgozott TVC fúvócsövet, egyúttal drasztikusan megnövelhetik a Typhoon harcértékét.
- AMK, azaz az Advanced Maneuvering Kit, vagyis a németek által tervezett és tesztelt szerkezeti bővítőcsomag, amellyel a gép nagy állásszögű repülhetősége drámai mértékben javul. Pedig eddig se volt rossz!
- Hajtómű. Az alap EJ200-as békeidős 60/90kN teljesítménye az eddig legyártott összes (kb 1450 darab) példányon "war setting" módban felszabályozható egészen 96kN-ig, de magában a hajtóműben az RR és az MTU még bőven talált potenciált. Kisebb módosítással 72/103kN is kihozható a szerkezetből és akárhogy nézzük, ez már az F-15C F100PW220-asával egyenértékű adat. Hanem, egy további fázisban, jobban belenyúlva 78/120kN elérése a terv, ez pedig már az AL-31F, vagy F110GE100 méretű kályhacsövekkel azonos tolóerő!
- Tervben van az aktívan vezérelt kilépő keresztmetszetű módosított fúvócső is, a fenti teljesítménynövelő programoktól totál függetlenül. Anno a 3. generációs gépek korában, egyes F-4-es verziókon volt ilyen, ahol a Laval profilnál nem csak a konvergens, vagy másképp a kritikus keresztmetszetet vezérelték, hanem a kilépőt is. Ez főleg nagyobb magasságokon optimalizálta a tolóerőt. Ez azonban a 4. generációnál már kihalt, mivel ezek a gépek leköltöztek úgy kb 8000 méter alá. Az egyetlen 4. generációs típus, ami rendelkezett ilyennel és most be is ugrik nekem, az a leges legelső, 9.01-es MiG-29-es prototípus legelső pár RD-33-asa volt. Ezt a példányt Monyinoban már csak normál, vagyis a közismert RD-33-asokkal látni, de van pár fotó még erről a leginkább az XB-70-es Valkyre hajtóműveire hasonlító fúvócsöves állapotról, sajnos főleg csak a Jefim Gordon kiadványokban. Jól látható tehát, hogy nemcsak az F-22-esnél és újabban az F-35A-nál, de már a legújabb F-15X Advanced Eagle-nél is emlegetik a 60k lábon harcászkodást, ahogy ez előjött a Szu-57-esnél is. Ebbe a sorba illeszkedhet bele ezzel a spec fúvócsővel a Typhoon is.
Ki fogja megvenni?
Az Angolok most vették át az utolsót.
A Németeknek atomhordozó kell és az F18 felé kacsingatnak.
???