Nagyon ajánlom!Még nem, de rajta vagyok!
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Nagyon ajánlom!Még nem, de rajta vagyok!
Klassz...
Tehát akkor az aerodinamikai módosítás hogy:
- megnyújtják a belépőélet (egyfajta LERX-et hoznak létre)
- megnövelik kabin alatti áramlás terelő / örvénygenerátor lapot.
és ezzel - többek között - 25%-kal nő a felhajtóerő - gondolom kis sebességnél és nagy állásszögnél
Nemhiába...az aerodinamika trükkös tudomány.
Ja és akkor én is bocs, mert félreértettem. Ehhez az aerodinamikai upgade-hez nem kell új gépet építeni. Ezt kvázi bármelyik géphez installálni lehet és v.színű fogják is.
Most így egy kicsit utánaolvasva az ügynek, nekem egyre nagyobb a gyanúm, hogy a németek még fognak EF2000-et rendelni. Ugyebár a Tornadokat 2025-ig akarják rendszerben tartani. De szerintem ez egy elég meredek vállalás.
Jelenleg is 2022-23-ig van még EF megrendelés. Egyes gyárak leállítása ideiglenes csak. Sőt én még arra is tippelnék, hogy a Tranche 1-es gépek közül sem mindegyik lesz nyugdíjba küldve, sőt az upgrade programok is menni fognak.
Szerintem meg simán töketlenkedés, ami ma divat. Simán benne van az, hogy kihullanak a Tornadok és nem lesz helyettük semmi.Szerintem ez a mostani német halasztás taktikázás elsősorban annak szól, hogy próbálják lejjebb nyomni a gépek beszerzési árait.
Tudtommal érvényben levő NATO vállalás van arra egyes tagállamok esetén, hogy a jenki nuki fegyvereket képesnek kell lenni használniuk. Ez persze elavult dolog szerintem, de hát a szerződés az szerződés. Vagy akkor mondják fel és csá.Azt gondolom a némteknek nem jelent problémát, ha vissza kell adniuk az atomot az amerikaiaknak.
Ez miből vezetődik le? Milyen összefüggés alapján jön ki a mennyiség, hogy 130 db kell?Én azt elképzelhetetlennek tartom, hogy egy Németország méretű, potenciálú ország valami 130 db (kb.: Tornado-k és Tranche1 es EF-ek nélkül) harci géppel rendelkezzen egy évtizede keresztül. Nekik bőven 200-250 felett lenne az optimális szám!
Senki...A 2022-es katari megrendelésen túl kik vannak még?
A fenti projektek nem új vevőknek szólnak. Az a hajó már elment. Katar volt az utolsó, vett és még vesz egy halom Rafale-t, horribilis mennyiségű F-15QA-t, mellé szerény 24 darab Typhoon-t.
Közben meg a fejlesztők dolgoznak az upgrade csomagokon, mint a kisangyal, mintha lenne rá valós igény.
Már most össze lehetne rakni egy olyan Typhoon-t a jelenlegi flotta módosításával, ami a Holdra is el tudna jutni.
A Typhoon-nak pont két dologgal nincs semmi gondja. A manőverezőképességgel (legyen szó akár a földközeli nagy állásszögű, kis sebességű kontrollálhatóságról, vagy a 10 ezer méteren Mach 1 feletti fordulékonyságról - mind a két kategóriában a bajnokok közt van a konstrukció) és a tolóerőfeleslegel.
A fenti upgrade kitek pont ezt a két dolgot igyekeznek tovább javítani. Teljesen érthető, hiszen a napnál is világosabb, hogy amúgy pont ezt a két területet fejlesztő csapatoknak nincs immáron vagy negyedszázada semmi dolga a géppel, ezért hát elfoglalják magukat.
Ez ám az igazi mérnöki maszturbáció!
Nem vagyok biztos benne, hogy nem fogják megmakacsolni magukat a németek, és csak a EF-ekre fogják az atomfegyvereket rátenni. Ha más nem, akkor lemondanak az atomról. Nekem van egy olyan érzésem, hogy a németek az eddigi baszkódás után villámsebességgel elkezdik növelni a védelmi kiadásokat. Ezzel ellensúlyozni tudnák a gazdasági lassulást. Szerintem, ez legkésőbb 2021-ig meg fog oldódni. Ha ez megvalósul, akkor a Tornado-k azonnal mennek nyugdíjba. És a FCAS érkeztéig a EF-ek veszik át a szerepét. Ne felejtsük, hogy a Luftwaffe még mindig 100 körüli Tornadot tart az állományába.
Ezek nyugdíjjazásával mindenképpen túl kevés gépük lenne. Szerintem minimum 50 gépet be kellene szerezniük. Erre pedig egyedül az EF szerintem az esélyes. Különösen, ha lemondanak az atomról. Erre mondjuk még politikai akarat is lehet.
A fentebb részletezett fejlesztések további szerkezeti erősítésekkel, nem lehet, hogy pont azt célozzák, hogy a Tornado helyettesítője legyen? Csak kérdezem! Szerintem a német gazdaság mindenképpen jobban járna, ha nem F-18-asokat vennének.
Hiába na, ha egyszer ők a legkiválóbb vásáhhkhhhm, szövetségesek, akkor nincs mit tenni !!!https://novekedes.hu/elemzesek/az-europai-hadiipari-orias-kitart-a-szaudiak-mellett
A BAE Systems nem akar hátat fordítani Szaúd-Arábiának. Egy 10 milliárd fontos üzlet forog kockán.
https://novekedes.hu/elemzesek/az-europai-hadiipari-orias-kitart-a-szaudiak-mellett
A BAE Systems nem akar hátat fordítani Szaúd-Arábiának. Egy 10 milliárd fontos üzlet forog kockán.
Mondjuk senkit nem lephet meg a hír, amikor ebben az országban nyilvános lefejezések vannak nevelő célzattal és az sem üti ki a biztosítékot a fejlett Nyugatnál.
Nem kell csodálkozni rajtuk Trump is ugyanezt mondta (elég ha köpünk egyet), politikusok, náluk az erkölcs a pénztárcában és a bevételi rubrikákban lakik ...https://novekedes.hu/elemzesek/az-europai-hadiipari-orias-kitart-a-szaudiak-mellett
A BAE Systems nem akar hátat fordítani Szaúd-Arábiának. Egy 10 milliárd fontos üzlet forog kockán.
Bővebben
Szerintem 99% hogy az AREXIS lesz.SOJ feladatkört akarnak neki poddal. Ok. Hol van a pod?
Biztos nagyon kellemes lesz egy ilyen alacsony felületi terhelésű vadászgéppel hasítani a termikes és turbulens völgyekben. A Mach Loop-os tapasztalatokra kíváncsi lennék.A Tornadot "minden feladatkörben" kiváltani. Az robotpilótás terepkövetést hogyan kívánják megoldani? Ez nem derült ki. Mert a gépben nincs terepkövető radar tudtommal.
Na így legyen ötösöm a lottón!Most így egy kicsit utánaolvasva az ügynek, nekem egyre nagyobb a gyanúm, hogy a németek még fognak EF2000-et rendelni. Ugyebár a Tornadokat 2025-ig akarják rendszerben tartani. De szerintem ez egy elég meredek vállalás.
Jelenleg is 2022-23-ig van még EF megrendelés. Egyes gyárak leállítása ideiglenes csak. Sőt én még arra is tippelnék, hogy a Tranche 1-es gépek közül sem mindegyik lesz nyugdíjba küldve, sőt az upgrade programok is menni fognak. Ha pedig a Tornadokat is pótolni kell, akkor lehet, hogy nem is lesz elég egy 50 darabos utánrendelés.
Szerintem ez a mostani német halasztás taktikázás elsősorban annak szól, hogy próbálják lejjebb nyomni a gépek beszerzési árait.
Azt gondolom a némteknek nem jelent problémát, ha vissza kell adniuk az atomot az amerikaiaknak. Az F-18-os érdeklődés szerintem csak taktikai húzás, a EF konzorcium felé.
Én azt elképzelhetetlennek tartom, hogy egy Németország méretű, potenciálú ország valami 130 db (kb.: Tornado-k és Tranche1 es EF-ek nélkül) harci géppel rendelkezzen egy évtizede keresztül. Nekik bőven 200-250 felett lenne az optimális szám!
Ha pedig vesznek valamit (és van a szükséges típusból saját), akkor 1000%, hogy a sajátot fogják megrendelni!
Ki a fenének kéne egy max . 80-as évek szintjén multurole gép mechanikus legyezésű radarral...?Na így legyen ötösöm a lottón!
Germany to replace early Eurofighters under Project Quadriga
Ez még csak az első része a jóslatomnak...
Érdekes fejlemény: A Tranche 1-es gépeknek még nincs, de fognak keríteni vevőt!
Csak nehogy mi legyünk azok a vevők, nagyon jók mostanában a germán kapcsolataink!! Őszintén remélem, hogy ehhez a Taifun-üzlethez azért nem elég jók!!Na így legyen ötösöm a lottón!
Germany to replace early Eurofighters under Project Quadriga
Ez még csak az első része a jóslatomnak...
Érdekes fejlemény: A Tranche 1-es gépeknek még nincs, de fognak keríteni vevőt!
Hát az biztos, hogy sok üzemóra nincs bennük! Ráadásul ha 2003-től szállították őket, akkor ezek még igencsak fiatal "csirkék".Csak nehogy mi legyünk azok a vevők, nagyon jók mostanában a germán kapcsolataink!! Őszintén remélem, hogy ehhez a Taifun-üzlethez azért nem elég jók!!
Ki a fenének kéne egy max . 80-as évek szintjén multurole gép mechanikus legyezésű radarral...?
Nem akartam károgni, de nekem is pont ez jutott eszembe azonnal, hogy megírom az ifjú Molnár úrnak hogy még lehetünk mi is ha úgy alakul :S.Csak nehogy mi legyünk azok a vevők, nagyon jók mostanában a germán kapcsolataink!! Őszintén remélem, hogy ehhez a Taifun-üzlethez azért nem elég jók!!