Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 170
113
Katapult és katapult között óriási különbségek vannak. A legelső Martin Baker üléseket még emberrel tesztelték, ezekből volt olyan "tesztpilóta" aki tizenhétszer katapultált.
A Vulcan ötfős legénységéből csak a két pilótának volt katapultülése, a másik, mögöttük ülő három embert egy-egy mechanizmus kiforgatta a munkahelyéről, a seggük alatt felfúvódott egy-egy párna és az az illetőket belökte a lenti, ekkora már lenyílódott kabinajtó vermébe. Ez az ajtónak esés igen gyakran bordatöréssel járt, de legalább kiestek.
Velük szemben a két pilóta katapultálása a hatalmas függőleges vezérsík és a sorrend miatt (csak a három másik ember egymás utáni kiesése után mehettek el az üléseik) olyan energiával történt, hogy a pilótakarrierjüknek garantáltan vége lett, a csigolyák kompressziós törése okán.
 

szegcsab

Well-Known Member
2015. január 25.
6 904
15 156
113
NpxN0bAg9EI.jpg
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 170
113
Január 30-val kénytelen távozni a beosztásából a Szuhoj vezérigazgatója Igor Ozar. Az ok az első, szériának szánt Szu-57-es elvesztése annak első repülésén, az állami főemberek szeme láttára.
 
  • Tetszik
Reactions: Python and fishbed
T

Törölt tag 2361

Guest
Igaz az a pletyka ami tobb kulfoldi forumon menn hogy a export SU57 a SU35 PESA lokatorjat es a AL-35F hajtomut fogja hasznalni ?

akor mar inkabb su35 jobb venni...
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 170
113
AL-41F-1A, vagyis a "117-es gyártmány" a hajtómű ideiglenes jelölése. Viszont ezt annyira kell csak készpénznek venni, hogy az AL-41F-1Sz (117Sz gyártmány) némileg módosított ideiglenes alváltozatáról van szó, amit kifejezetten a PAK-FA T-50 prototípusaihoz kívántak használni, csak sajna a "30-as gyártmány" fejlesztése nem úgy halad, ahogy kéne. Ezért egyelőre a soron következő gépeket is kénytelenek ezzel átadni.

Az AL-41F-1Sz és -A valójában egy erősen módosított AL-31F. Az ilyen jellegű módosításoknál másutt sincs törvényszerűség, hogy kellene-e új típusszámot kapnia, vagy sem.
Amennyi köze az F110GE132-esnek az eredeti 1984-es F110GE100-ashoz van, az alapján hívhatnák akár F210-nek is. A különbségek talán még komolyabbak, mint az F404GE400 és az F414GE400 között, pedig itt az egyik az F404-es a másik pedig az F414-es.
 
  • Tetszik
Reactions: Python and Bleroka
M

molnibalage

Guest
AL-41F-1A, vagyis a "117-es gyártmány" a hajtómű ideiglenes jelölése. Viszont ezt annyira kell csak készpénznek venni, hogy az AL-41F-1Sz (117Sz gyártmány) némileg módosított ideiglenes alváltozatáról van szó, amit kifejezetten a PAK-FA T-50 prototípusaihoz kívántak használni, csak sajna a "30-as gyártmány" fejlesztése nem úgy halad, ahogy kéne. Ezért egyelőre a soron következő gépeket is kénytelenek ezzel átadni.

Az AL-41F-1Sz és -A valójában egy erősen módosított AL-31F. Az ilyen jellegű módosításoknál másutt sincs törvényszerűség, hogy kellene-e új típusszámot kapnia, vagy sem.
Amennyi köze az F110GE132-esnek az eredeti 1984-es F110GE100-ashoz van, az alapján hívhatnák akár F210-nek is. A különbségek talán még komolyabbak, mint az F404GE400 és az F414GE400 között, pedig itt az egyik az F404-es a másik pedig az F414-es.
Ekkora eltérés van két GE F110 között?
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 790
75 839
113
akor nemtom. lehet en ertettem valamit felre. vagy az aki ezeket irja nem tul komoly.

de lehet van benne valami, hogy az export su57 a su35 lokatorjat es hajtomivut fogja hasznalni..

Nincs értelme másik lokátort integrálni,sokkal egyszerűbb az eredeti butított változatát belerakni.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 170
113
Ekkora eltérés van két GE F110 között?
Fokozatszámra azonosak, de az F110GE100-as egy hagyományos, bandázsgyűrűs független lapátozású kisnyomású fokozatokkal készült dizájn, a régi, F101-esből (B-1A és B) eredő (nem egészen ugyanolyan) tüzelőtérrel, turbinával, hűtéssel, forszázskollektorokkal miegyébbel.

Hogy értsük, előbb itt van az F101-es proto és szériaváltozata.

F101GE100, a B-1A hajtóműve az ő jellegzetes, Kuznyecov hajtóművekre emlékeztető kék lángjaival:


Ezt csak érdekességképp, a tesztállásban a fékpadon egyszerre két hajtóművet járatnak. Ez még a nem utánégetős hajtóműveknél se szokás, ott se, ahol az ilyenhez hasonló módon páros hajtóműbeépítés van. De itt úgy fest vizsgázott az egymáshoz közeli szívócsatorna is.


F101GE102:


Ez egy igen rövid hajtómű, mintha egy szokásos vadászgéphajtómű karikatúrája lenne:

Aircraft-Profile_170907-F-VV898-1005.jpg

151222-F-LR868-025.jpg


1r4xuiyufgdx.jpg


Ehhez képest:

171012-F-MZ237-0024.JPG


F110GE100/400/129 (a lángstabilizátor ezeknél azonos), ez a hajtómű az F101DFE-ből (Derivative Fighter Engine) ered, ami a fenti két F101-es verzió "karcsúsított" továbbgondolása (felülről a negyedik kép). A kisnyomású és a nagynyomású forgórész kompresszor fokozatinak száma nőtt, de átmérője csökkent, Így a forszázskamra és a stabilizátorok átmérője is valamivel kisebb, de a kialakítás erősen hasonlatos:


Az F110GE132-esnél az YF120-as megoldásaiból vettek át sokat, blisk fokozatok, így a bandázsgyűrű se kellett sehova, teljesen új tüzelőtér, új turbina, teljesen másfajta forszázs lángstabilizátorok, más még a fúvócső is. Itt van az F110GE132, ez a lángstabilizátor az YF120-asnál jelent meg először a GE hajtóműveken:

 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 790
75 839
113
Hát akkor nem hittem volna, hogy 10 év múlva is kb. sehol nem fog tartani a gép...
Úgy 2013 táján már látszott a lassulás. 2014 táján azt mondtam, hogy az új hajtóműves gép úgy 2024-re így talán meg is lesz. Ej, a végén még bejön. :)

Sehol sem tartanak?Te most viccelsz?Elkezdték sorozatgyártást,igaz csak lassú ütemben mert nincs meg a végleges hajtómű.Értem én,hogy ez szerinted semmi de bocs hogy ők nem hülyék és lépnek abba a szarba mint az amerikaiak,hogy legyártanak kb 100 olyan gépet amit nem lehet harcra használni...
A Raptort is 15 évig(első felszállása a prototípusnak és a rendszeresítés közt eltelt idő) fejlesztették szóval ennek még van 5 éve.
 
M

molnibalage

Guest
Sehol sem tartanak?Te most viccelsz?Elkezdték sorozatgyártást,igaz csak lassú ütemben mert nincs meg a végleges hajtómű.Értem én,hogy ez szerinted semmi de bocs hogy ők nem hülyék és lépnek abba a szarba mint az amerikaiak,hogy legyártanak kb 100 olyan gépet amit nem lehet harcra használni...
A Raptort is 15 évig(első felszállása a prototípusnak és a rendszeresítés közt eltelt idő) fejlesztették szóval ennek még van 5 éve.
Amikor 2010-ben felszállt, akkor 2018-ra végleges hajtóművel repülő alakulatokat vízionáltak. 2018-ig kb. beszerelni nem sikerült az új hajtóművet a gépe. Szóval igen, sehol sem tartanak. Az F-35 flotta egyetlen gépébe 2-3 év alatt több repórát pakoltak, mint a teljes PAK-FA flottába 5 év alatt.

A többi amit felsoroltál az csak rizsa. Ettől nem változik semmit a program előrehaladása.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 790
75 839
113
Amikor 2010-ben felszállt, akkor 2018-ra végleges hajtóművel repülő alakulatokat vízionáltak. 2018-ig kb. beszerelni nem sikerült az új hajtóművet a gépe. Szóval igen, sehol sem tartanak. Az F-35 flotta egyetlen gépébe 2-3 év alatt több repórát pakoltak, mint a teljes PAK-FA flottába 5 év alatt.

A többi amit felsoroltál az csak rizsa. Ettől nem változik semmit a program előrehaladása.

Honnan tudod a repórákat?Már kirakták azt a folgozót aki szivárogtatott.Ezen kívül a gép kétszer járt Szíriában szóval köszönik szépen de biztosan befejeződtek a repülési tesztek és a fegyverzetintegrációk meg valószínűleg a rendszerintdgrációs tesztek is.Ami még hátra van az a harcászati rész valamelyik kiképzőalakulatnál.
 
M

molnibalage

Guest
Honnan tudod a repórákat?Már kirakták azt a folgozót aki szivárogtatott.Ezen kívül a gép kétszer járt Szíriában szóval köszönik szépen de biztosan befejeződtek a repülési tesztek és a fegyverzetintegrációk meg valószínűleg a rendszerintdgrációs tesztek is.Ami még hátra van az a harcászati rész valamelyik kiképzőalakulatnál.
  • 2016-ig pontosan látszódott, hogy mennyire halad a program. Semennyire. Csodák nincsenek. Főleg a hírek fényében.
  • Az, hogy oroszok harci övezetbe küldenek nem egészen kész gépeket, az nem új. A Ka-50-nel is megjátszották. Talán olvashattad volna a cikksorozatot, ami linkelve volt. A PAK-FA-t elküldték egy olyan helyre, ahol a rá leselkedő veszély gyakorlatilag 0 volt.
  • Az 70-es évek végi 4. gen gépeken kb. 20 ezer óra után mondták azt, hogy ok, akkor mehetünk előre. Ettől fényévekre van a PAK-FA.Eddig úgy ötvenszer volt leírva.
Lennél szíves befejezni a kötekedést? Nem áll a program sehol, ahhoz képest, amit kommunikáltak 2010 táján.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 790
75 839
113
  • 2016-ig pontosan látszódott, hogy mennyire halad a program. Semennyire. Csodák nincsenek. Főleg a hírek fényében.
  • Az, hogy oroszok harci övezetbe küldenek nem egészen kész gépeket, az nem új. A Ka-50-nel is megjátszották. Talán olvashattad volna a cikksorozatot, ami linkelve volt. A PAK-FA-t elküldték egy olyan helyre, ahol a rá leselkedő veszély gyakorlatilag 0 volt.
  • Az 70-es évek végi 4. gen gépeken kb. 20 ezer óra után mondták azt, hogy ok, akkor mehetünk előre. Ettől fényévekre van a PAK-FA.Eddig úgy ötvenszer volt leírva.
Lennél szíves befejezni a kötekedést? Nem áll a program sehol, ahhoz képest, amit kommunikáltak 2010 táján.

4 évvel ezelőttig tudtuk a repült órákat azóta nem tudjuk.Tudom hogy számodra kényelmes azt hinni,hogy ugyan az az ütem ment tovább épp csak ez max a te elképzelésed nem pedig tény(akkor sem ha annak akarod beállítani).Te vagy az aki itt kb a semmire alapozva tesz messzrmenő következtetéseket.Én legalább tényekkel támasztotam alá a véleményem amit nem mellesleg mint vélemény írtam le te pedig a te vélrményedet szentírásként közölted velünk.