F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

Miért akarják megtámadni az oroszok a lengyelket?

Aki lengyellel repülök és szóba kerül military aviation téma, csak az orosz relációban képesek beszélni a haderejükről. Nekik ott az a mumus.

BTW ami szar ruszki vasat kivonnak, annak az üzemeltetési költségén részben visszajön egy új repzi költsége (újra negyenannyit nem költesz mint egy 50 éves szarra). Mondjuk ezt az USA esetén kis kihagyják, hogy ami F-35 jön, azzal vonják ki az öregebb vasakat.
 
  • Tetszik
Reactions: Bleroka
Aki lengyellel repülök és szóba kerül military aviation téma, csak az orosz relációban képesek beszélni a haderejükről. Nekik ott az a mumus.

BTW ami szar ruszki vasat kivonnak, annak az üzemeltetési költségén részben visszajön egy új repzi költsége (újra negyenannyit nem költesz mint egy 50 éves szarra). Mondjuk ezt az USA esetén kis kihagyják, hogy ami F-35 jön, azzal vonják ki az öregebb vasakat.
Az F-35 jelenlegi repóra költsége messze meghaladja az F-16-os bármely változatét az USAF-nál és a MiG-29-esnél ismert töredékes értékeket. Azon spróolni nem fog senki. Legfeljebb úgy, hogy ha 3 gépet 2 új váltana ki. Akkor már úgy kb., de akkora sem sokat.
 
Aki lengyellel repülök és szóba kerül military aviation téma, csak az orosz relációban képesek beszélni a haderejükről. Nekik ott az a mumus.

BTW ami szar ruszki vasat kivonnak, annak az üzemeltetési költségén részben visszajön egy új repzi költsége (újra negyenannyit nem költesz mint egy 50 éves szarra). Mondjuk ezt az USA esetén kis kihagyják, hogy ami F-35 jön, azzal vonják ki az öregebb vasakat.

Ez nem válasz a kérdésemre.
 
Ez nem válasz a kérdésemre.
Ezt mi hiába gondoljuk másként, a lengyelek saját történelmi tapasztalataik alapján gondolkoznak és döntenek a hadsereg ügyeiről. Lengyelországot évszázadok óta három ország cincálta: az osztrákok - ők megszűntek mint európai hatalom; a németek - ők katonailag eléggé leépítették magukat, az USA parancsol nekik, így nem ijesztőek a lengyeleknek, és az oroszok - ők nagyhatalom lettek és ott állnak a lengyel határnál. A lengyeleknek ez pont elég, vagy inkább túl sok ...
 
Ezt mi hiába gondoljuk másként, a lengyelek saját történelmi tapasztalataik alapján gondolkoznak és döntenek a hadsereg ügyeiről. Lengyelországot évszázadok óta három ország cincálta: az osztrákok - ők megszűntek mint európai hatalom; a németek - ők katonailag eléggé leépítették magukat, az USA parancsol nekik, így nem ijesztőek a lengyeleknek, és az oroszok - ők nagyhatalom lettek és ott állnak a lengyel határnál. A lengyeleknek ez pont elég, vagy inkább túl sok ...
Ugyebár nekünk sincsenek túl jó történelmi tapasztalataink, mondhatjuk, hogy a felsorolt országok mindegyike, plusz a többi szomszédos országok mindegyike cincált minket. Mégis basztunk az önvédelemre, meg most is hörögnek miatta a többség... Nem fér a fejembe...
 
Ezt mi hiába gondoljuk másként, a lengyelek saját történelmi tapasztalataik alapján gondolkoznak és döntenek a hadsereg ügyeiről. Lengyelországot évszázadok óta három ország cincálta: az osztrákok - ők megszűntek mint európai hatalom; a németek - ők katonailag eléggé leépítették magukat, az USA parancsol nekik, így nem ijesztőek a lengyeleknek, és az oroszok - ők nagyhatalom lettek és ott állnak a lengyel határnál. A lengyeleknek ez pont elég, vagy inkább túl sok ...

Ezt értem de lássuk be,,hogy történelmi traumákra építve fegyverkezni a jelen realitásait figyelmen kívül hagyva hát minimum nem okos dolog.
 
Ezt értem de lássuk be,,hogy történelmi traumákra építve fegyverkezni a jelen realitásait figyelmen kívül hagyva hát minimum nem okos dolog.
Sztem az USA le akar innen lépni és Kínára fókuszálni. Mivel a franciák abszolut, a németek pont orosz viszonylatban megbízhatatlanok, ezért részben lengyelekre építi az erőegyensúly fenntartását.
Részben ugyanez igaz a románokra, csak ott nincs hozzá ennyi zsé.
 
Ez nem válasz a kérdésemre.
Ki ellen kellene fejleszteniük?
-közel keleti bombázgatás - ezt már most is tudják f-16-al
-balti államok és Fehéroroszorság, Ukrajna - már most is elég erősek, bőven
-Németország - hazahíják a vízvezeték szerelőket és megvárják míg a németek belefulladnak a szarba
Nekik Oroszország az ellenségkép, mint nekünk mindenki aki szomszédunk...
 
Ha azt nézzük, hogy az F-35A az egyhajtóműves csapásmérő Szu-22-eseket és a kéthajtóműves, osztott függőleges vezérsíkos elsősorban légiharcra tervezett MiG-29-eseket fogja kiváltani egyhajtóműves, osztott függőleges vezérsíkos kivitelben, csapásmérésre és légiharcra egyarán a lehető legmodernebb módon, akkor csak és kizárólag ez az egyféle típus lehet a lengyelek számára az, ami szóba jöhet.
Abban már távolról se vagyok biztos, hogy ezzel a beszerzéssel az anyagiak tekintetében nem nyújtózkodnak-e jobban, mint a takarójuk ér, de most előre kívánnak menekülni.
Ugyanakkor, ahogy ezt jobb helyeken szokás, ők sem egy háborút akarnak megnyerni az oroszok ellenében, hanem a békét.
Így viszont hosszabb távon, pláne úgy, hogy pár évtized múlva már az F-35 lesz olyan beérett típus, mint az F-16-os, rentábilis döntés lesz ez a beszerzés.

Gyanítom, hogy a döntéshez sikerült megismerniük azokat a kötöttségeket is, ami ennek a típusnak a rendszeresítésével együtt jár. Lehet, hogy úgy döntöttek, megéri a dolog, főleg, ha ezzel nem csak az USA tudja őket fogni, de fordítva is fennáll a tétel.
 
Ez nem válasz a kérdésemre.

Ha játszod a hülyét minek vegyelek komolyan?

Az F-35 jelenlegi repóra költsége messze meghaladja az F-16-os bármely változatét az USAF-nál és a MiG-29-esnél ismert töredékes értékeket. Azon spróolni nem fog senki. Legfeljebb úgy, hogy ha 3 gépet 2 új váltana ki. Akkor már úgy kb., de akkora sem sokat.

Good point, de szeretném leírni, miért gondolom így. A lengyel légierő jelenleg 32 MiG-29 és szintén 32 Szu-22 típust tart meg – ami echte orosz jelenleg.

Na most az oroszokról jó tudni, hogy ami biztosan nyugati náluk, az az árképzés. AOG (Aircraft On Ground – vagyis lerobban a masina) service náluk a nyugati árazás felett van – bőven eleget hallottam kollegáktól, akik a Superjettel kínlódtak. De az alkatrész és mérnöki segítséget is dollárban számolják – kukkants rá random alkatrészbázisra.

Na most akkor ott tartunk, hogy van egy ellenséges (NATO) ország, aki élből rühelli őket – vagyis alkatrészügyileg úgy vágják meg őket, ahogy tudják. Írva volt, mennyire billegős az USAF árakat F-35-re számolni – na innentől ugyanez igaz a ruszki masinákra nem orosz kézben. Te abból az olcsóbb alapból külföldiként semmit nem látsz – dolcsiban fizetsz, ahogy ők számlázzák neked.

Másik pedig, hogy ugye 64 gépről beszélünk – innen egyrészt a fele lesz az F-35 szám, vagyis a kiváltás 1:2. Vagyis fele annyi pilóta kell, fele annyi (vagy inkább kevesebb, mert ALIS vagy ami az új cucc), ami döbbenet megtakarítás mai bérek mellett. Egy civil szerelő 25-30 Euro óradíjat kap – ha pedig ezt nem éri el a sereg, akkor azok ugyanígy lépnek (lásd Ryanairnek van lengyel shiftje(!!!!) a hangárokban – a légierő meg hiánnyal kínlódik). És mivel az új szerelők kiképzése nem olcsó, meg kell tartani. Pilótákra ugyanez. A repóra persze, hogy magasabb, de ez az LM szerint egyrészt esik szép lassan, másrészt ezek együtt olvasztanak belőle.

Ja, és van alkatrész support fix, amire számíthatsz, van szaki, ha megy valahova lesz földi cumó... sorolhatjuk napestig. JSF lényege volt az uniformizálás. Előnyeit meg lehet már élvezni :D

A harcérték megint csak nem kell magyarázni kategória. Az a 32 F-35 nem csere, hanem képesség fejlesztés – tekintve a hulladékok, amiket leváltanak. Egy F-35 lazán megvan harcértékben 4-6 Szu-22, csak éppen ez multitrole, van jövője (fejlesztései) és lesz a világon mindenhol.

Részemről a 20-as években az F-35-öt tekintem az egyetlen repülőgépnek, amire érdemes pénzt kiadni. És napról napra egyre inkább.
 
Ezt értem de lássuk be,,hogy történelmi traumákra építve fegyverkezni a jelen realitásait figyelmen kívül hagyva hát minimum nem okos dolog.
a jelen realitása az hogy megint itt van egy éledező Oroszország és csak az gátolja őket hogy Putyin okosan játszik , ha valami balfasz ülne ott akkor lehet már rég menne a parádé úgy hogy szerintem a következő 1015 évben az oroszok egyáltalán nem fognak készen állni egy esetleges kisebb harcra , de amint látod a lengyeleknek ez pont kapóra jön hogy jó cuccokat húzzanak olcsóbban az amiktól (+ ezzel nyilván "jó szövetséges" státuszba kerülnek Trumpnál...)
 
  • Tetszik
Reactions: Loken
Ha játszod a hülyét minek vegyelek komolyan?



Good point, de szeretném leírni, miért gondolom így. A lengyel légierő jelenleg 32 MiG-29 és szintén 32 Szu-22 típust tart meg – ami echte orosz jelenleg.

Na most az oroszokról jó tudni, hogy ami biztosan nyugati náluk, az az árképzés. AOG (Aircraft On Ground – vagyis lerobban a masina) service náluk a nyugati árazás felett van – bőven eleget hallottam kollegáktól, akik a Superjettel kínlódtak. De az alkatrész és mérnöki segítséget is dollárban számolják – kukkants rá random alkatrészbázisra.

Na most akkor ott tartunk, hogy van egy ellenséges (NATO) ország, aki élből rühelli őket – vagyis alkatrészügyileg úgy vágják meg őket, ahogy tudják. Írva volt, mennyire billegős az USAF árakat F-35-re számolni – na innentől ugyanez igaz a ruszki masinákra nem orosz kézben. Te abból az olcsóbb alapból külföldiként semmit nem látsz – dolcsiban fizetsz, ahogy ők számlázzák neked.

Másik pedig, hogy ugye 64 gépről beszélünk – innen egyrészt a fele lesz az F-35 szám, vagyis a kiváltás 1:2. Vagyis fele annyi pilóta kell, fele annyi (vagy inkább kevesebb, mert ALIS vagy ami az új cucc), ami döbbenet megtakarítás mai bérek mellett. Egy civil szerelő 25-30 Euro óradíjat kap – ha pedig ezt nem éri el a sereg, akkor azok ugyanígy lépnek (lásd Ryanairnek van lengyel shiftje(!!!!) a hangárokban – a légierő meg hiánnyal kínlódik). És mivel az új szerelők kiképzése nem olcsó, meg kell tartani. Pilótákra ugyanez. A repóra persze, hogy magasabb, de ez az LM szerint egyrészt esik szép lassan, másrészt ezek együtt olvasztanak belőle.

Ja, és van alkatrész support fix, amire számíthatsz, van szaki, ha megy valahova lesz földi cumó... sorolhatjuk napestig. JSF lényege volt az uniformizálás. Előnyeit meg lehet már élvezni :D

A harcérték megint csak nem kell magyarázni kategória. Az a 32 F-35 nem csere, hanem képesség fejlesztés – tekintve a hulladékok, amiket leváltanak. Egy F-35 lazán megvan harcértékben 4-6 Szu-22, csak éppen ez multitrole, van jövője (fejlesztései) és lesz a világon mindenhol.

Részemről a 20-as években az F-35-öt tekintem az egyetlen repülőgépnek, amire érdemes pénzt kiadni. És napról napra egyre inkább.

Ez nem húlülye játszás.Hanem egy nagyon logikus kérdés.Miért támadnák meg a lengyeleket az oroszok rövid és középtávon?
 
Az USA azért adja el ezt a gépet ,mert ők akarjak a lóvét beszedni “drága” lengyel barátainktól ..semmi szeretet...semmi jópofa ...semmi “barátok” vagyunk.....sima üzlet aki többet lát bele az szimpla hülyegyerek aki piacra se menjen ,mert ott is simán átvágják:D:D...Amúgy hosszútávon jól járnak vele...de nem lesz olcsó mulatság de ha kell a majom akkor azt etetni is kell.... ,gazdaságilag nem vagyunk velük egy kategória,sok sikert nekik.......:)
 
  • Tetszik
Reactions: ghostface
Ha játszod a hülyét minek vegyelek komolyan?



Good point, de szeretném leírni, miért gondolom így. A lengyel légierő jelenleg 32 MiG-29 és szintén 32 Szu-22 típust tart meg – ami echte orosz jelenleg.

Na most az oroszokról jó tudni, hogy ami biztosan nyugati náluk, az az árképzés. AOG (Aircraft On Ground – vagyis lerobban a masina) service náluk a nyugati árazás felett van – bőven eleget hallottam kollegáktól, akik a Superjettel kínlódtak. De az alkatrész és mérnöki segítséget is dollárban számolják – kukkants rá random alkatrészbázisra.

Na most akkor ott tartunk, hogy van egy ellenséges (NATO) ország, aki élből rühelli őket – vagyis alkatrészügyileg úgy vágják meg őket, ahogy tudják. Írva volt, mennyire billegős az USAF árakat F-35-re számolni – na innentől ugyanez igaz a ruszki masinákra nem orosz kézben. Te abból az olcsóbb alapból külföldiként semmit nem látsz – dolcsiban fizetsz, ahogy ők számlázzák neked.

Másik pedig, hogy ugye 64 gépről beszélünk – innen egyrészt a fele lesz az F-35 szám, vagyis a kiváltás 1:2. Vagyis fele annyi pilóta kell, fele annyi (vagy inkább kevesebb, mert ALIS vagy ami az új cucc), ami döbbenet megtakarítás mai bérek mellett. Egy civil szerelő 25-30 Euro óradíjat kap – ha pedig ezt nem éri el a sereg, akkor azok ugyanígy lépnek (lásd Ryanairnek van lengyel shiftje(!!!!) a hangárokban – a légierő meg hiánnyal kínlódik). És mivel az új szerelők kiképzése nem olcsó, meg kell tartani. Pilótákra ugyanez. A repóra persze, hogy magasabb, de ez az LM szerint egyrészt esik szép lassan, másrészt ezek együtt olvasztanak belőle.

Ja, és van alkatrész support fix, amire számíthatsz, van szaki, ha megy valahova lesz földi cumó... sorolhatjuk napestig. JSF lényege volt az uniformizálás. Előnyeit meg lehet már élvezni :D

A harcérték megint csak nem kell magyarázni kategória. Az a 32 F-35 nem csere, hanem képesség fejlesztés – tekintve a hulladékok, amiket leváltanak. Egy F-35 lazán megvan harcértékben 4-6 Szu-22, csak éppen ez multitrole, van jövője (fejlesztései) és lesz a világon mindenhol.

Részemről a 20-as években az F-35-öt tekintem az egyetlen repülőgépnek, amire érdemes pénzt kiadni. És napról napra egyre inkább.

Teljesen indokolatlanul citáltad ide a Superjet-es tapasztalataidat, aminek semmi köze a lengyel légierő üzemeltetési folyamataihoz.
A lengyelek szinte semmiben se kooperálnak az oroszokkal, az oroszok katonai repülőtechnika üzemeltetésének meg semmi köze a Superjet-nél alkalmazott árszabáshoz.
Az orosz légierő odahaza teljesen más árazással, technikai és alkatrész támogatással tartja üzemben a saját eszközeit, melyek közt a Szu-22-es (Szu-17-es) már több, mint hősz éve nem található meg, míg a MiG-29-eseiket kannibalizációval tartják még a levegőben, szemben a többi technikával.

Lássunk tisztán. A lengyelek saját tartalék alkatrészbázison, meg ukrán és egyéb, nem orosz vonalon üzemeltetik a MiG-29-eseiket és a Szu-22-eseiket, már évek óta.
Az oroszok semmit se adnak el nekik, így nem is beszélhetünk semmiféle alkatrész vagy mérnöki támogatásról, de így átvágásról se.

Így nyugodtan kijelenthetjük, hogy a MiG-29-eseket és a Szu-22-eseket a lenygelek olcsóbban üzemeltetik, mint fogják majd a kezdeti időkben az F-35-öst.
A többi állításoddal egyetértek.
 
Teljesen indokolatlanul citáltad ide a Superjet-es tapasztalataidat, aminek semmi köze a lengyel légierő üzemeltetési folyamataihoz.
A lengyelek szinte semmiben se kooperálnak az oroszokkal, az oroszok katonai repülőtechnika üzemeltetésének meg semmi köze a Superjet-nél alkalmazott árszabáshoz.
Az orosz légierő odahaza teljesen más árazással, technikai és alkatrész támogatással tartja üzemben a saját eszközeit, melyek közt a Szu-22-es (Szu-17-es) már több, mint hősz éve nem található meg, míg a MiG-29-eseiket kannibalizációval tartják még a levegőben, szemben a többi technikával.

Lássunk tisztán. A lengyelek saját tartalék alkatrészbázison, meg ukrán és egyéb, nem orosz vonalon üzemeltetik a MiG-29-eseiket és a Szu-22-eseiket, már évek óta.
Az oroszok semmit se adnak el nekik, így nem is beszélhetünk semmiféle alkatrész vagy mérnöki támogatásról, de így átvágásról se.

Így nyugodtan kijelenthetjük, hogy a MiG-29-eseket és a Szu-22-eseket a lenygelek olcsóbban üzemeltetik, mint fogják majd a kezdeti időkben az F-35-öst.
A többi állításoddal egyetértek.

Látod ezt nem tudtam - de az ukrán árképzés pl. még az orosznál is roszabb.

De félreértés ne legyen - az F-35 drágábban üzemel, nem is kérdés, de annyi tényező viszont megtakarítást jelent, hogy az össz emelkedés (a kapott képességnövekedést figyelembe véve) simán vállalható.
A lengyel vezérkar nyilván ugyanezt átrágta kicsit magasabb szinten, mint én :D
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1
Nem akarok én meggyőrni senkit csak hülyeségnek tartom,hogy a lengyelek szerint realitás egy háború az oroszokkal rövid vagy közép távon.
Szerintem a Lengyelek iszonyú balekok hogy hogy hagyják az USA Lengyelországot új hidegháborús stratégiájának a játszóterévé változtassa.
Az Oroszoknak eszük ágában sincs megtámadni Lengyelországot akivel közös határuk is legfeljebb Königsbergnél van.

Nekem sokkal inkább úgy tűnik hogy a Lengyelek visszaálmodják magukat a XVII. századi Nagy Lengyelország korába és komolyan elhiszik hogy Ők lesznek az új K.Eu.i középhatalom - mindezt persze úgy hogy USA szoknyája alól mutogatják a középső ujjukat az Oroszoknak.
Szerintem röhejesek...
 
Szerintem a Lengyelek iszonyú balekok hogy hogy hagyják az USA Lengyelországot új hidegháborús stratégiájának a játszóterévé változtassa.
Az Oroszoknak eszük ágában sincs megtámadni Lengyelországot akivel közös határuk is legfeljebb Königsbergnél van.

Nekem sokkal inkább úgy tűnik hogy a Lengyelek visszaálmodják magukat a XVII. századi Nagy Lengyelország korába és komolyan elhiszik hogy Ők lesznek az új K.Eu.i középhatalom - mindezt persze úgy hogy USA szoknyája alól mutogatják a középső ujjukat az Oroszoknak.
Szerintem röhejesek...
Mellőzhetnénk a bizpol hülyeséget?