A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Na evezzünk egy kicsit kellemesebb vizekre. Hamár a Bundeswehr doktrináját akarjuk meghonosítani és német harcjárműveket fogunk használni. Akkor itt ez a Bundeswehr hadgyakorlat még 2017-ből...öveket becsatolni 2 órás mozi. ;)
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Fantasztikus latvány :-)
Pár észrevétel, kérdés:
3.35-nél az a könnyű pancélos gépágyúval és aknavetővel szerelve az pontosan mi? Nagyon tetszik.

Minek kellett a BW-nek IVECO? Van pár fajta teherautójuk...

Egy MBT lábon megy el közúton a gyakorlótérre? Ezt lehet? Nem szaggatja fela utat?
 
  • Tetszik
Reactions: Loken
Fantasztikus latvány :)
Pár észrevétel, kérdés:
3.35-nél az a könnyű pancélos gépágyúval és aknavetővel szerelve az pontosan mi? Nagyon tetszik.

Minek kellett a BW-nek IVECO? Van pár fajta teherautójuk...

Egy MBT lábon megy el közúton a gyakorlótérre? Ezt lehet? Nem szaggatja fela utat?

Miért szagagtná fel?Akkora a taljnyomása mint egy kisteherautónak.
 
  • Tetszik
Reactions: honved
Miért szagagtná fel?Akkora a taljnyomása mint egy kisteherautónak.

Egyébként lehet tudni hogy terveznek-e 2A8-at vagy most 20 évig békesség míg ki nem jön a 3-as? :)
Abból kiindulva hogy 7-esre akarnak felhúzni mindent nem hinném hogy egy újabb update nagyon sürgős lenne.
Mondjuk az is igaz hogy a 2A7+ is már tíz éves :D
 
Egy MBT lábon megy el közúton a gyakorlótérre? Ezt lehet? Nem szaggatja fela utat?

Mivel lánctalpas, nem szaggatja fel. Mert a futófelület, ami érintkezik az út talajával, elég méretes. Sokszorosa, mint egy gumikerekesnek. Talajnyomásnál meg azt kell nézni, mekkora súly jut 1 négyzetcentiméterre, ami a talajjal érintkezik.
 
Fantasztikus latvány :)
Pár észrevétel, kérdés:
...
Egy MBT lábon megy el közúton a gyakorlótérre? Ezt lehet? Nem szaggatja fela utat?

Gumipogácsák vannak a lánctalpban, szóval az aszfaltúttal azok találkoznak. A felületi terhelés meg kisebb, mint egy személyautónál...

140_21206050010_83af1a4d17_h.jpg
 
Egyébként lehet tudni hogy terveznek-e 2A8-at vagy most 20 évig békesség míg ki nem jön a 3-as? :)
Abból kiindulva hogy 7-esre akarnak felhúzni mindent nem hinném hogy egy újabb update nagyon sürgős lenne.
Mondjuk az is igaz hogy a 2A7+ is már tíz éves :D

Tervek vannak, a kérdés, hogy vásárló is lesz-e.
A Rheinmetall esetében volt szó egy 130mm-es, L/51 csőhosszúságú új lövegről, ami akár a jelenlegi toronyban is elhelyezhető, ha jól rémlik, 2016 óta végeznek vele tesztlövészeteket.

Ez a 2016-ban bemutatott, 7-es sorszámú tesztlöveg:
P1930440.jpg


Épül egy demonstrációs célú személyzet nélküli torony is náluk, amely elvben akár a Leo2 alvázra is elhelyezhető.

A KMW+Nexter (KNDS) páros Leclerc tornyot szerelt ugye a Leo2 alvázra (az alvázat a KMW gyártja a Leo2-höz, a tornyot és a löveget a Rheinmetall, tehát így a KMW+Nexter teljesen "saját" alternatívát tud nyújtani), és egy 140mm-es löveget is tesztelnek Leclerc toronyban. Szóval elvben jöhet egy olyan Leo2 változat, amelynek az alváza ugyan Leopard 2 alapú, de a torony rajta a Leclerc egy módosított tornya.

A 2018-ban bemutatott KNDS Eurotank:

1217085_1000.jpg
 
Szóval elvben jöhet egy olyan Leo2 változat, amelynek az alváza ugyan Leopard 2 alapú, de a torony rajta a Leclerc egy módosított tornya.

Csak kérdés hogy ez esetben nem lőnék-e lábon magukat hisz a legtöbb ország ezt választaná középtávon ha már az alváz úgyis adott mintsem hogy egy teljesen új tankra kelljen átállni - vagy mi lenne az a plusz hozzáadott érték ami miatt a 3-ast jobban megérné választani mint ezt a változatot?
 
Csak kérdés hogy ez esetben nem lőnék-e lábon magukat hisz a legtöbb ország ezt választaná középtávon ha már az alváz úgyis adott mintsem hogy egy teljesen új tankra kelljen átállni - vagy mi lenne az a plusz hozzáadott érték ami miatt a 3-ast jobban megérné választani mint ezt a változatot?

A dolog úgy kezdődik, hogy ez rövid távon kivitelezhető. Az új közös német-francia harckocsi jelenleg még koncepció szinten formálódik csak. Szóval ha valaki előrelépést akar egy Leo2A4 vagy A6 harckocsiról, mert szeretne mondjuk 140mm-es löveget meg integrált APS-t, akkor hamarabb megkaphatja egy ilyen hibrid megoldással, mint egy vadonatúj harckocsiban.

Amit az új harckocsi nyújthat az az, hogy kompletten, egységében egyként tervezték. A Leo2 alvázát az 1970.es években tervezték. Azóta tökéletesítették, faragták, de ha mondjuk hidropneumatikus felfüggesztést szeretnél bele, akkor ügyeskedni kell. Ha CVT váltót szeretnél, vagy hibrid meghajtást, akkor megint a régi kialakítás korlátait figyelembevéve kell minden fejlesztést elkezdeni. Kompromisszumokról beszélünk.

Egy új harckocsinál mindezt egységként kezelhetik. Könnyebb, kisebb, kompaktabb lehet, olyan technikai megoldásokkal, amelyek kifejezetten az adott járműhöz lettek lefőzve.
 
A japánok ezért álltak neki a Type 10-nek, kb 20 évvel Type 90 után?

Őőő... Valami félreértés lesz. A Type-90 fejlesztését az 1970-es években kezdték el, és ehhez képest 1990-ben állt hadrendbe.
A Type-10 fejlesztése nagyjából pár évvel a Type-90 hadrendbe állása után kezdődött el, a hadrendbe állása pedig 2012-ben zajlott le.

A Type-10 fejlesztésének története nagyjából annyi, hogy a Japán Védelmi Minisztérium és a hadsereg felmérte az új adatkapcsolatokban rejlő lehetőségeket, és úgy vélték, hogy ez mindenképpen alapelvárás a modern harctéren. Csakhogy a Type-90 és a Type-74 esetében úgy vélték, hogy egy ilyen rendszer utólagos beépítéséhez nincs egyszerűen kellő szintű szabad hely és a rendszer működtetéséhez szükséges elektromos energia tartalék (felesleg). Menet közben aztán jött egy csomó új elvárás is, például hogy lehetőség legyen 44 tonnás "normál" terhelésű módhoz, mivel Japán egy részén csak ennyire vannak hitelesítve a hidak. A Type-90 inkább 50 tonna volt ugye, és ezekre a helyekre nem mehet egyszerűen. A Type-10 a moduláris páncélzata miatt "lekönnyítve" nincs kizárva ezekről a helyekről. A többi már az új technológiák alkalmazása, lásd CVT váltó vagy hidro-pneumatikus futómű, meg új löveg...
 
@Cifu
Erre gondoltam, kb 20 év telt el a fejlesztések kezdete között, ahhoz képest rövid idő, hogy az Abrams vagy Leo 2 mióta van rendszerben, és hányadik bőrt húzzák le róluk.
 
A harckocsizók közé általában nem magas növésű embereket válogatnak be...
De ez ejtőernyős cucc, oda meg azért kell egy felépítés.
1x ültem valami osztrák nyuszibuszba. Konkrétan a vezetőülésben ülve nem tudtam a fejem lehúzni, de még a vállam is a páncél fölött volt. Hátul is csak görnyedve fértem el.
Mondjuk a 150 centis 40 kilós keresztfiamnak tök kényelmes volt. Ezek a germánok nem tudnak leszokni a gyerekkatonákról :D
 
De ez ejtőernyős cucc, oda meg azért kell egy felépítés.
1x ültem valami osztrák nyuszibuszba. Konkrétan a vezetőülésben ülve nem tudtam a fejem lehúzni, de még a vállam is a páncél fölött volt. Hátul is csak görnyedve fértem el.
Mondjuk a 150 centis 40 kilós keresztfiamnak tök kényelmes volt. Ezek a germánok nem tudnak leszokni a gyerekkatonákról :D
Légimozgékony.A CH53G helikopácshoz tervezték.
 
  • Tetszik
Reactions: Loken