Racionalitás. Mert 15% az iszonyatosan sok úgy, hogy egy átlagos utazási távolságot figyelembe véve az időveszteség minimális. Sőt, konkrétan 200-200 km út során a fogyasztás akkor, hogy a tankolás fel is emészti a nyert időt...
És mivel sokaknak a "130" az valójában 140 tája vagy még több...
144 hogy a büntetési tételen belül maradj (130+15) + 2-3% amit az óra felfelé csal, tehát kb. óra szerinti 146-148ig jó vagy.
A sebességet korlátozni szerintem felesleges. Egyrészt nagyon minimális a hatása, másrészt a "heavy userek" nagy része ezt jól tudja és magától 100-110 körül csordogál a külső sávban. Mai kocsik vidáman, erőlködés nélkül és biztonságosan tudnák tartani a 150-160-at is, kérdés érdemes lenne-e annyival menni. Sokat nem nyer vele az ember.. érdekes pl. hogy a Toyota mostanában 180-ra limitálja a kocsijait, pedig tudnának többet is.