M
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Racionalitás. Mert 15% az iszonyatosan sok úgy, hogy egy átlagos utazási távolságot figyelembe véve az időveszteség minimális. Sőt, konkrétan 200-200 km út során a fogyasztás akkor, hogy a tankolás fel is emészti a nyert időt...
És mivel sokaknak a "130" az valójában 140 tája vagy még több...
Ha jól emlékszem autópályán 130+20 km-től jön a nagyobb bünti.144 hogy a büntetési tételen belül maradj (130+15) + 2-3% amit az óra felfelé csal, tehát kb. óra szerinti 146-148ig jó vagy.
A sebességet korlátozni szerintem felesleges. Egyrészt nagyon minimális a hatása, másrészt a "heavy userek" nagy része ezt jól tudja és magától 100-110 körül csordogál a külső sávban. Mai kocsik vidáman, erőlködés nélkül és biztonságosan tudnák tartani a 150-160-at is, kérdés érdemes lenne-e annyival menni. Sokat nem nyer vele az ember.. érdekes pl. hogy a Toyota mostanában 180-ra limitálja a kocsijait, pedig tudnának többet is.
Eddig azt hittem, egyedül vagyok a véleményemmel. Lehet, hogy szélsőséges álláspont, de én az autópályákon - a némethez hasonlóan - sebességkorlátozás nélküli szakaszokat is építenék. Aki akar, az ma is mehet 110-zel, viszont aki szeretne, az hadd mehessen gyorsabban, időt spórolva magának. Nem rosszak a baleseti statisztikák a német autópályákon. Nem kell ettől sem félni. Amennyire fontos a magyar gazdaságban az autóipar, akár lazábban is hozzáállhatnánk a témához:A sebességet korlátozni szerintem felesleges. Egyrészt nagyon minimális a hatása, másrészt a "heavy userek" nagy része ezt jól tudja és magától 100-110 körül csordogál a külső sávban. Mai kocsik vidáman, erőlködés nélkül és biztonságosan tudnák tartani a 150-160-at is, kérdés érdemes lenne-e annyival menni. Sokat nem nyer vele az ember.. érdekes pl. hogy a Toyota mostanában 180-ra limitálja a kocsijait, pedig tudnának többet is.
157 (+20+korrekció az órák végett)Ha jól emlékszem autópályán 130+20 km-től jön a nagyobb bünti.
Az első 81-el előző román kamionig.....Ha jó géppel vagy, akkor a 250 is csak egy nyugodt utazótempó.
....
Ja persze, aztán itt is lesz majd az, mint a magyar pályás esete, ahová betévedt a vad. A motoros maradványait a fákra meg majd leszedik a tűzoltók. Vagy csak a motoros a gépével átcsókol egy másik a jármű szélvédőjén.Eddig azt hittem, egyedül vagyok a véleményemmel. Lehet, hogy szélsőséges álláspont, de én az autópályákon - a némethez hasonlóan - sebességkorlátozás nélküli szakaszokat is építenék. Aki akar, az ma is mehet 110-zel, viszont aki szeretne, az hadd mehessen gyorsabban, időt spórolva magának. Nem rosszak a baleseti statisztikák a német autópályákon. Nem kell ettől sem félni. Amennyire fontos a magyar gazdaságban az autóipar, akár lazábban is hozzáállhatnánk a témához:
Ha jó géppel vagy, akkor a 250 is csak egy nyugodt utazótempó.
Shortban, polóban, papucsban, ahogy nyàron lehet az M7-en látni.Az első 81-el előző román kamionig![]()
90-110 körül lehet menni úgy, hogy a szembe sáv közvetlen melletted van. Ha ott elrontasz egy előzést és frontálisan ütközöl egy kocsival, akkor az sokkal rosszabb, mint 250-nel leseggelni egy autópályán. Én sem erőltetném ezt a nagy sebességet, de ha nem rosszak a statisztikák, akkor miért ne? Számtalan előnye is van. (És ahogy nézem ezeknek a modern gépeknek a fogyasztása elég szuper, még az ilyen 250+ körüli sebességeknél is.)Ja persze, aztán itt is lesz majd az, mint a magyar pályás esete, ahová betévedt a vad. A motoros maradványait a fákra meg majd leszedik a tűzoltók. Vagy csak a motoros a gépével átcsókol egy másik a jármű szélvédőjén.
Mindig is imádtam azokat aki meg tudják ideologizálni, hogy miért kell versenypályának tekinteni a közlekedés. Húzzon az ilyen versenypályára és ott jazkarizzon. Ott remélhetőleg csak saját magát öli meg.
144 hogy a büntetési tételen belül maradj (130+15) + 2-3% amit az óra felfelé csal, tehát kb. óra szerinti 146-148ig jó vagy.
A sebességet korlátozni szerintem felesleges. Egyrészt nagyon minimális a hatása, másrészt a "heavy userek" nagy része ezt jól tudja és magától 100-110 körül csordogál a külső sávban. Mai kocsik vidáman, erőlködés nélkül és biztonságosan tudnák tartani a 150-160-at is, kérdés érdemes lenne-e annyival menni. Sokat nem nyer vele az ember.. érdekes pl. hogy a Toyota mostanában 180-ra limitálja a kocsijait, pedig tudnának többet is.
Most Japanese domestic market vehicles are limited to 180 km/h
90-110 körül lehet menni úgy, hogy a szembe sáv közvetlen melletted van. Ha ott elrontasz egy előzést és frontálisan ütközöl egy kocsival, akkor az sokkal rosszabb, mint 250-nel leseggelni egy autópályán.
Én bármit elhiszek, de nincs szó rugalmatlan ütközésről.A mozgási energia a sebességgel négyzetes, hátulról gyorsabban jőve sokkal nagyobb energiát adhat át.
Ez egyszerűség kedvéért vegyünk két 1 tonna tömegű járművet.
1 t tömeg, 110 km/h sebesség esetén a mozgási energia 465 kJ. Ez csökken nullára az ütközésnél, frontális esetben, két egyforma tömegű, és sebességű járművet, és tökéletesen rugalmatlan ütközést feltételezve.
Ha azonban utoléréses ütközést nézünk, 250 km/h sebességű utolérő járművel, aminek a mozgási energiája 2,4 MJ, azaz kb. hatszor annyi, mint a 110-el mozgó autónak!, akkor szintén teljesen rugalmatlan üzközés esetén a két jármű együtt fog mozogni az ütközés után, a sebességük állandó lesz, a rendszer ak ét energia öszegével fog rendelkezni,ami 2,8 MJ körülre adódik. Így az egyes járművel esetében 1,44 MJ lesz a mozgási energia. A lassabb jármű esetében 1 MJ-t változik kb, a gyorsabb esetében szintén. Ez nagyobb energia változás, mint a frontális esetben.
Az ütközés persze nem teljesen rugalmatlan az energiaelnyelő zónák tökéletlensége miatt, de az ütközési számok meghatározásához kísérleteket kéne elvégezni, mert így látatlanban nagyon nehéz jó becslést adni.
Nem szabad elfeledkezni arról, hogy a mozgási energia nem lineáris a sebességgel!
Írtam, hogy az ütközési számot nem tudom, de a másik végletet tekintve, a teljesen rugalmas ütközésnél energiát cserél a két mozgó jármű.Lenne ennek saját topikja, de most elfér itt:
Én bármit elhiszek, de nincs szó rugalmatlan ütközésről.
Ah, igazad van, régen volt. De így átszámolva lendület összeadódásra is 50m/s jön ki rugalmatlan utolérésre (a tömegközépponti rendszer sebessége a megfigyelő rendszerhez képest), az 53 helyett, tehát nagyjából azonosak az arányok a fenti számokkal.A tökéletesen rugalmas ütközésnél az összes mozgási energia megmarad (a testek lepattannak egymásről), a tökéletsen rugalmatlan ütközésnél a testek közös sebességgel mozognak tovább, az összes lendületük marad meg, a hiányzó mozgási energia a deformációs munkára fordítódik. De mindkettő elméleti eset...
Ez tök jó, érdekes, tetszik a fizika, de nekem eredetileg eszembe sem jutott, hogy autópályán bárkit is utolérne a motoros. Naivan csak sima elesésre gondoltam. Mindenkit levillogok a belső sávból...tehát nagyjából azonosak az arányok a fenti számokkal.
Én voltam már az autópályán, hogy láttam, hogy fékezni kell majd, kicsit lassabban ment előttem egy autó, fogyott a követési táv. Óvatosan elkezdtem fékezni, és visszapillantóba néztem, hogy lássam jobban fékezhetek-e, ha kell. Láttam egy hatalmas fehér suvot (X3 vagy X5) vagy 200+-al rohanni felém hátulról, viszont már fékeznem kellett, ha nem akartam az előttem levőt utolérni. Elkezdtem kicsit jobban fékezni, és ijedten üvölteni, mögülem iszonyat csikorgás, és párom hátranézett, mert kiabáltam, közben ijedten, mondta, hogy a szőke k**** aki vezette, akkor nézett fel a telefonjából. Az 99%, hogy a BMW automata fékasszisztense megmentett minket előtte menő két kisautót. Minket úgy meglökött volna, mint a billiárdgolyókat... Szóval sajna ez egy nagyon reális szkenárió.Ez tök jó, érdekes, tetszik a fizika, de nekem eredetileg eszembe sem jutott, hogy autópályán bárkit is utolérne a motoros. Naivan csak sima elesésre gondoltam. Mindenkit levillogok a belső sávból...![]()
Én a leseggelni-t értettem akkor félre utoléréses ütközésre valami szlengként (lásd fenti személyes érintettségem taglaló posztom). Igen, az általad vázolt dolog is irtó szívás.Ez tök jó, érdekes, tetszik a fizika, de nekem eredetileg eszembe sem jutott, hogy autópályán bárkit is utolérne a motoros. Naivan csak sima elesésre gondoltam. Mindenkit levillogok a belső sávból...![]()
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..