Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

Military_Expenditures_2018_SIPRI.png

A kutatás & fejlesztés szerintem nincs benne.
 
Mackensen

Vásárlóerő paritáson ezek az adatok "viccesebbek" lennének.
Főleg ha még bele számolod, hogy a különböző bújtatott támogatások miatt mekkora költségvetésből mire futja.
Pl. Menyibe kerül Szaud-Arábiának egy harci repülőgép és egy ugyan harci repülőgép az USA-nak. ;)

Ha valósan néznénk a számokat és ami mögöttük van, akkor lehet az jönne ki, hogy a Kínai költségvetés közel akkora, mint az USA-é, az Orosz meg vagy háromszor akkora, mint a Szaudi.... ;)
 
Mackensen

Vásárlóerő paritáson ezek az adatok "viccesebbek" lennének.
Főleg ha még bele számolod, hogy a különböző bújtatott támogatások miatt mekkora költségvetésből mire futja.
Pl. Menyibe kerül Szaud-Arábiának egy harci repülőgép és egy ugyan harci repülőgép az USA-nak. ;)

Ha valósan néznénk a számokat és ami mögöttük van, akkor lehet az jönne ki, hogy a Kínai költségvetés közel akkora, mint az USA-é, az Orosz meg vagy háromszor akkora, mint a Szaudi.... ;)
Rendben. Számold ki akkor vásárlóerő paritáson.
 
Mackensen

2019-s becslések az IMF által Oroszországra:
Nominális: 1,637,892 millió $
Paritáson: 4,349,423 millió $
Ez 2.66-os arányszám.
Vagyis ha feltételezzük, hogy 2018-ban is ez volt az arányszám, akkor 163.3 milliárd dolláros volt reál értéken az orosz katonai költségvetés.
Kínánál is van egy kétszeres szorzó, ami így 500 milliárd dollár. (USA 649 milliárd)
Indiánál négyszeres szorzó ami 250 milliárd dollár.

Magyarán esélyes, hogy nekem van igazam, és mind Kínának mind Oroszországnak telik arra amit éppen csinál.
És az is jól látható, hogy az oroszoknak miért nem tellik olyan flotta fejlesztésre, mint Kínának.
 
Mackensen

"És nekem miben nincs igazam?"

Abban, hogy nem hiszed el, hogy képesek a belső fegyvertérből rakétát indítani.
Vagy, hogy képesek ők is ilyen programokat finanszírozni. Tény, hogy nem priorítás most nálunk a PAKFA , de attól még képesek a technológia előállítására és pénz is van arra, hogy szépen lassan csordogáljon a program. Ha akarnák akkor ebbe és a T-14-be is ömölhetne a lóvé, gyorsabban is haladnának csak éppen minek? Nincs hova sietni. Ami van harcászati képesség az most is nagyjából elegendő technológiailag.
Inkább költik a lóvét a hadászati fejlesztésekre, az add valódi elrettentést.

Azt meg, hogy egymáshoz képest, hogy áll Oroszország és Kína. Hát , szerintem még ők sem tudják objektíven megítélni egymásról, nem , hogy mi kívül állóként. :)
 
Mackensen

"És nekem miben nincs igazam?"

Abban, hogy nem hiszed el, hogy képesek a belső fegyvertérből rakétát indítani.
Vagy, hogy képesek ők is ilyen programokat finanszírozni. Tény, hogy nem priorítás most nálunk a PAKFA , de attól még képesek a technológia előállítására és pénz is van arra, hogy szépen lassan csordogáljon a program. Ha akarnák akkor ebbe és a T-14-be is ömölhetne a lóvé, gyorsabban is haladnának csak éppen minek? Nincs hova sietni. Ami van harcászati képesség az most is nagyjából elegendő technológiailag.
Inkább költik a lóvét a hadászati fejlesztésekre, az add valódi elrettentést.

Azt meg, hogy egymáshoz képest, hogy áll Oroszország és Kína. Hát , szerintem még ők sem tudják objektíven megítélni egymásról, nem , hogy mi kívül állóként. :)
Jaaa... Elhiszem, csak azon a filmen úgy nézett ki mintha a külső indítóról indították volna.
 
Szerintem az a nagy probléma, hogy az egyébként is nagy lemaradásban lévő programok, most a válságban még tovább fognak húzódni, így akinek eddig nem volt 5.gen rendszerben, annak jó eséllyel csak sokkal később lesz. Kíváncsi leszek, hogy a jelenlegi helyzet mennyire húzza át a Su-57 hadrendbe állítását de, hogy jó hatással nem lesz rá az biztos. Az orosz gazdaság is erősen függ az olajipartól, ami lassan romokban sajnos.
 
  • Tetszik
Reactions: Roni
Én nem sok értelmét látom ennek a generációzásnak..... Ezek ilyen marketing baromságok. A fegyverrendszereket mindig úgy fejlesztik, hogy az enyém többet tudjon, mint a tiéd ami éppen rendszerben van, és fordítva. Nem igazán van értelme ezeknek a generációknak.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Idén is csak egy gép átadása van betervezve a 02-es. Ugye a 01-es december végén lezuhant. Másról korai beszélni a Szu-57 kapcsán.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Én nem sok értelmét látom ennek a generációzásnak..... Ezek ilyen marketing baromságok. A fegyverrendszereket mindig úgy fejlesztik, hogy az enyém többet tudjon, mint a tiéd ami éppen rendszerben van, és fordítva. Nem igazán van értelme ezeknek a generációknak.
A HTÖ egy egész fejezete foglalkozik ezzel a repcsik kapcsán...
 
Egyelőre a világ jelenlegi állása szerint a Szu-35Sz az oroszok fő platformja, ez a légierő igáslova, hozzá képest a Szu-30SzM egy modernizálandó másodvonalas technika, a Szu-34-es pedig egy nagy teherbírású mozdony, amire szintén ráfér a modernizáció.
Mindez így annak ellenére is igaz, hogy ez a két utóbbi típus is az első vonalhoz tartozik és újnak számítanak.
Újak, csak nem modernek, képességeik zöme sokkal inkább a nyolcvanas évek közepi - kilencvenes évek közepi Szu-27M/Szu-35-el rokonítható, semmint a főképp a PAK-FA programból leszármaztatott Szu-35BM/Szu-35Sz.
Ez utóbbi már a 2000-es évek vívmánya.
A Szu-57 nyilván ennél is előremutatóbb konstrukció, de látva a jelen helyzetet, akármit is fog majd egyszer tudni, az nem lesz egyhamar sűrgős.

Komoly dilemma, de ha most az orosz védelmi ipart valaki felelősséggel harmonizálni szeretné, akkor a sok keverék, ilyen-olyan vadhajtást levagdosva a fent említett triót kellene homologizálni, szerintem az alábbiak szerint:
  • A három gép kapja meg a Szu-57-esbe szánt, egyelőre fejlesztés alatt álló 30-as gyártmányjelzésű hajtóművet. Mivel ennek bekötési pontjai és mérete a 117-es hajtóművel azonosak, az pedig lényegében beépíthető az AL-31F helyére is (emlékezzetek a 710-es Szu-27M-re), ez elviekben nem lehet akadály. A TVC fúvócső helyett fix verzió kell a Szu-34-esnél. Jól látszik a Szu-57LL gépen (052), hogy a 30-as egyik jellegzetessége, a bypass zsaluzás (P&W J58/SR-71, P&W TF30/F-111...stb) már a mozgatható szekción van, de gyanítható, hogy ennek fix kialakítása sem lehet megoldhatatlan feladat az UMPO mérnökeinek.
  • Az AESA radar szintén átemelendő. Ennek jelenlegi antennamérete befér a fenti három típus különféle orrkúpja alá, ám a kérdés az, hogy a megfelelő hűtés kialakítható-e a sárkányon belül.
  • Átemelendő a MAWS és ezen felül a kabin kialakítása is.
Ha már ezeket homologizálni tudják, az a Szu-57-es későbbi gyártásfelfutását nagyban megkönnyíti, mivel ezeket a rendszereket külső beszállítók adják. Nekik teljesen mindegy, hogy a megrendelés vadonat új Szu-57-esehez szól, vagy már meglévő, különféle típusok kontingensét kell ellátni. De ha nincs megrendelés, akkor gyártani sem tudnak, se a Szu-57-eshez, sem máshoz.