Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
4 évvel ezelőttig tudtuk a repült órákat azóta nem tudjuk.Tudom hogy számodra kényelmes azt hinni,hogy ugyan az az ütem ment tovább épp csak ez max a te elképzelésed nem pedig tény(akkor sem ha annak akarod beállítani).Te vagy az aki itt kb a semmire alapozva tesz messzrmenő következtetéseket.Én legalább tényekkel támasztotam alá a véleményem amit nem mellesleg mint vélemény írtam le te pedig a te vélrményedet szentírásként közölted velünk.
Te figyu. Látod a 30-as gyártmányú hajtóműves gépeket sorban? Én nem. De akkor linked azokat. Egy gép, ha 0-24 órában repülne, akkor is egy évben 8760 órát repülne. Nincs az az isten, hogy egy tesztgép évi 1000 óránál többet repüljön.
Kb. 8 db 30-as hajtóműves gép kéne ma, hogy valamiféle limitált IOC legyen 4 év múlva.

Komolyan mondom agyfaszt kapok tőled többnyire most már...
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 459
15 892
113
Honnan tudod a repórákat?Már kirakták azt a folgozót aki szivárogtatott.Ezen kívül a gép kétszer járt Szíriában szóval köszönik szépen de biztosan befejeződtek a repülési tesztek és a fegyverzetintegrációk meg valószínűleg a rendszerintdgrációs tesztek is.Ami még hátra van az a harcászati rész valamelyik kiképzőalakulatnál.


Az,hogy egy gépet elvisznek papucsos valláskárosultakat bombázni az kb. a propaganda körúttal megegyező turné.
"Azóta biztosan befejezték" - és ezt te mire alapozod? A gép az alakulatoknál kopik? Van átdobható ezred aktív harci pilótákkal, kidolgozott taktikai eljárásokkal, műszaki háttérrel? Tudod mi van ott? Manufaktúra.
Megjegyzem a fejlesztés soha nem fejeződik be (SB/AD stb... jön még 40 éves gépre is, ami lényegében fejlesztés/javítás), igazából csak elér egy szintet, ahonnan bevethető, aztán jön a továbbfejlesztés. Szóval nekem az dönt, mikor az első század képes arra, hogy egy hi-tech ellenfél ellen AA és AG műveleteket végrehajthasson.Képes erre? Még rohadt végső motorja sincs meg rendesen. F-22 protója a 119-essel ment...
Ez nekem magas - az F-35-re bejelenti Hill, hogy full war capable - megy a "jajj sosem lesz kész, kamu, leszedi első raksi, stb...". Ez vagy a J-20 osztály kidob egy képet hogy tud repülni - a gép hiba nélkül kész kész, kijelentve. Wishful thinking.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 457
84 446
113
Az,hogy egy gépet elvisznek papucsos valláskárosultakat bombázni az kb. a propaganda körúttal megegyező turné.
"Azóta biztosan befejezték" - és ezt te mire alapozod? A gép az alakulatoknál kopik? Van átdobható ezred aktív harci pilótákkal, kidolgozott taktikai eljárásokkal, műszaki háttérrel? Tudod mi van ott? Manufaktúra.
Megjegyzem a fejlesztés soha nem fejeződik be (SB/AD stb... jön még 40 éves gépre is, ami lényegében fejlesztés/javítás), igazából csak elér egy szintet, ahonnan bevethető, aztán jön a továbbfejlesztés. Szóval nekem az dönt, mikor az első század képes arra, hogy egy hi-tech ellenfél ellen AA és AG műveleteket végrehajthasson.Képes erre? Még rohadt végső motorja sincs meg rendesen. F-22 protója a 119-essel ment...
Ez nekem magas - az F-35-re bejelenti Hill, hogy full war capable - megy a "jajj sosem lesz kész, kamu, leszedi első raksi, stb...". Ez vagy a J-20 osztály kidob egy képet hogy tud repülni - a gép hiba nélkül kész kész, kijelentve. Wishful thinking.

Mire alapozom?Megkezdték a sorozatgyártás.Addig amíg le nem gyártják a gépeket hogyan lennének az alakulatoknál?A tesztgépeket nem adják át az alakulatoknak sehol a világon.Tudod ma a világ olyan hely ahol a papucsosok bombázása jelenti a repülőgépek harcát,ezt csinálja az F-35 meg az F-22 is.Mondhatjuk,hogy ez semmit nem jelent csak nincs értelme mert ilyen ma a háború.

Te figyu. Látod a 30-as gyártmányú hajtóműves gépeket sorban? Én nem. De akkor linked azokat. Egy gép, ha 0-24 órában repülne, akkor is egy évben 8760 órát repülne. Nincs az az isten, hogy egy tesztgép évi 1000 óránál többet repüljön.
Kb. 8 db 30-as hajtóműves gép kéne ma, hogy valamiféle limitált IOC legyen 4 év múlva.

Komolyan mondom agyfaszt kapok tőled többnyire most már...

Nem úgy dolgoznak az oroszok mint az amerikaiak.
Ha nem elkerülte volna a figyelmed akkor észrevehetted,hogy tech demo nélkül csinálják a programot,azaz kihagyták azt a lépcsőt amit az amerikaiak YF-22-nek vagy X-35-nek hívnak.

De még mindig nem értem azt hogy miért vannak lemaradva hisz 10 évvel az első felszállás után megkezdték a sorozatgyártás...
 
M

molnibalage

Guest
Mire alapozom?Megkezdték a sorozatgyártás.Addig amíg le nem gyártják a gépeket hogyan lennének az alakulatoknál?A tesztgépeket nem adják át az alakulatoknak sehol a világon.Tudod ma a világ olyan hely ahol a papucsosok bombázása jelenti a repülőgépek harcát,ezt csinálja az F-35 meg az F-22 is.Mondhatjuk,hogy ez semmit nem jelent csak nincs értelme mert ilyen ma a háború.
Dudi, nem a 30-as hajtóművel gyártják...

Nem úgy dolgoznak az oroszok mint az amerikaiak.
Ez igaz.

Ha nem elkerülte volna a figyelmed akkor észrevehetted,hogy tech demo nélkül csinálják a programot,azaz kihagyták azt a lépcsőt amit az amerikaiak YF-22-nek vagy X-35-nek hívnak.
Ez nettó baromság. Szerinted az ideiglenes hajtóművel repülő több gép, amik közül egy legalább csak földi tesztre volt az micsoda...?
Dudi, tényleg nagy szívességet tennél, ha csak kérdeznél...

De még mindig nem értem azt hogy miért vannak lemaradva hisz 10 évvel az első felszállás után megkezdték a sorozatgyártás...
Nem az eredeti specifikáció szerint.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113
Nem kell itt a 30 hajtóművet említeni hiszen még a 4 gen generációs hajtóművel sem megy a gyártás .Az első gép csak 2021 elején lesz átadva és még az is úgy járhat mint az előző gép .


Azért a j-20-at ne említsük azok már előrébb járnak.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 459
15 892
113
Itt melyik protóra gondolsz?

Az F-22 szériaprotóra (1997), az elvileg az már az F119-PW-100 verzióval repült (ha tévedek, javíts ki, én erre emlékszem, hogy abba már a szériás került).

.
Ha nem elkerülte volna a figyelmed akkor észrevehetted,hogy tech demo nélkül csinálják a programot,azaz kihagyták azt a lépcsőt amit az amerikaiak YF-22-nek vagy X-35-nek hívnak.

Na ilyen nincs. Nem létezik. Nevezheted akkor aminek akarod, X-nélkül, de attól még ugyan úgy le kell tesztelned mindent a világon. Az USA erre egy dedikált testet használ, utána viszont a széria előverzió már jórészt kész. Az orosz meg egy folyamatos kalapálást csinál (Kínai meg amit közben meg tud szerezni...).
Viszont attól még a megoldandó dolgok ugyanúgy megvannak. Nem hagysz ki egyetlen lépcsőt sem, max máshogy osztod el. Mérnöki munka ilyen, lépésről lépésre, ez van. Vas meg szilícium, programsorokkal együtt itt is, ott is ugyanazok. Csodák nincsenek, kemény munka meg van. És hidd el, az amerikai mérnök pont ugyanúgy leszarja a nagy szavakat mint az orosz. Nekik a munka ki van adva, ahhoz pedig vezet egy út. Amit elnevez a HR aminek akar, de attól még az a rögös út vezet oda.
 
  • Tetszik
Reactions: Bleroka

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 578
85 074
113
A Szu-57 program alapvető problémája a pénzhiány(nem prioritás). Nagyon bíztak az indiai 200 darabos megrendelésben és 10 milliárd USD-ben, hogy majd abból finanszírozzák a gép fejlesztését. De mivel az indiánok kihátráltak így a program belassult mellette jött az olaj árának zuhanása és a szankciók(orosz elektronikai berendezésekbe alapvetően nyugati elektronikai részegységeket használtak). Ezek kiváltása újabb csúszás és pénz. Ha Putyin nem lép közbe és növeli 76 darabra a Szu-57 megrendelt darabszámát a program még lassabban haladna. A megnövelt darabszámú megrendelést is csak más pénzek átcsoportosításával sikerült elérni. Mivel nyugati embargó van érvényben az elektronikára és más a védelmi iparban használatos technológiákra kénytelenek voltak több programot leállítani vagy elhalasztani, köztük a Glonass-K müholdak szériagyártását.
Múltkor nagyjából átszámoltam, hogy az elmúlt 8-10 évben az állami fegyverbeszerzési csomagból és a gyárak modernizációjára szánt összegekből mennyit loptak el vagy költöttek el más célokra. 5 milliárd USD körüli összeg jött ki. Mi mindent lehetett volna abból megcsinálni...
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 457
84 446
113
Dudi, nem a 30-as hajtóművel gyártják...


Ez igaz.


Ez nettó baromság. Szerinted az ideiglenes hajtóművel repülő több gép, amik közül egy legalább csak földi tesztre volt az micsoda...?
Dudi, tényleg nagy szívességet tennél, ha csak kérdeznél...


Nem az eredeti specifikáció szerint.

Nem calóban nem azzal gyártják.Min is változtat ez?A repülési teljesítményén egyértelműen de az azért látszik,hogy így sincs oka panaszra a gépnek.

Szerinted egy tech demot kezdtek sorozatban gyártani?Ne viccelj már!Amelyikbe beépítették a 30-ast azon nagyon jól látszik,hogy kb ezt leszámítva nincs különbség.Nem hiszem,hogy neked kell mondanom,hogy szinte a fél gépet átépítették mire az YF-22-ből F-22 lett(az F-35-nél sincs ez másként).
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 578
113
Ez nettó baromság. Szerinted az ideiglenes hajtóművel repülő több gép, amik közül egy legalább csak földi tesztre volt az micsoda...?
Ha most ezt a Szu-57-esre értetted, akkor fals az összevetés.
Egyrészt az F-22-esnek és az F-35-ösnek is volt földi tesztpéldánya, ráadásul az, hogy egy gép egy, vagy több példánya más hajtóművel repül, az attól még nem degradálandó le a tech demo szintjére.
Lásd Eurofighter Typhoon, Rafale, vagy ennyi erővel akár ide sorolhatjuk az F-14A-t is, mivel az is az F-111-esből kényszer alkalmazott TF30-asokkal operált, de mégse hívjuk az egész F-14A flottát tech demónak, de még prototípusnak se.

Az biztos, hogy az idáig átadott kb 9 darab nem egyforma T-50-es az prototípus. De nem tech demo.

Az YF-22, az X-35, az YF119-es és F119-JSF (más néven XTE68/LF1) hajtómű, ezek tech demo-k voltak, nagyon kevés közük volt a későbbi F-22-höz, F-35-höz vagy F119PW100-hoz, F135PW100/400/600-hoz.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 457
84 446
113
Az F-22 szériaprotóra (1997), az elvileg az már az F119-PW-100 verzióval repült (ha tévedek, javíts ki, én erre emlékszem, hogy abba már a szériás került).



Na ilyen nincs. Nem létezik. Nevezheted akkor aminek akarod, X-nélkül, de attól még ugyan úgy le kell tesztelned mindent a világon. Az USA erre egy dedikált testet használ, utána viszont a széria előverzió már jórészt kész. Az orosz meg egy folyamatos kalapálást csinál (Kínai meg amit közben meg tud szerezni...).
Viszont attól még a megoldandó dolgok ugyanúgy megvannak. Nem hagysz ki egyetlen lépcsőt sem, max máshogy osztod el. Mérnöki munka ilyen, lépésről lépésre, ez van. Vas meg szilícium, programsorokkal együtt itt is, ott is ugyanazok. Csodák nincsenek, kemény munka meg van. És hidd el, az amerikai mérnök pont ugyanúgy leszarja a nagy szavakat mint az orosz. Nekik a munka ki van adva, ahhoz pedig vezet egy út. Amit elnevez a HR aminek akar, de attól még az a rögös út vezet oda.

Amennyire én tudom az YF-22-vel lerepülték a teljes berepülési programot majd ennek tapasztalatai alapján készült el az F-22 amivel újra le kellett repülni mindent amit előtte az YF-22-vel megcsináltak.Na az oroszok az amerikai példánál maradva azonnal az F-22-vel jöttek ki.
 
M

molnibalage

Guest
Amennyire én tudom az YF-22-vel lerepülték a teljes berepülési programot majd ennek tapasztalatai alapján készült el az F-22 amivel újra le kellett repülni mindent amit előtte az YF-22-vel megcsináltak.Na az oroszok az amerikai példánál maradva azonnal az F-22-vel jöttek ki.
Semmiféle berepülési program nem volt. Az ATF összevetés alatt alatt alig 100+ órát repültek a gépek. Legalább a wikipediáig eljuthatnál...
https://en.wikipedia.org/wiki/Lockheed_YF-22#Operational_history
https://en.wikipedia.org/wiki/Northrop_YF-23#Evaluation

Semmiféle telje berepülési program nem volt.

Ha most ezt a Szu-57-esre értetted, akkor fals az összevetés.
Egyrészt az F-22-esnek és az F-35-ösnek is volt földi tesztpéldánya, ráadásul az, hogy egy gép egy, vagy több példánya más hajtóművel repül, az attól még nem degradálandó le a tech demo szintjére.
Lásd Eurofighter Typhoon, Rafale, vagy ennyi erővel akár ide sorolhatjuk az F-14A-t is, mivel az is az F-111-esből kényszer alkalmazott TF30-asokkal operált, de mégse hívjuk az egész F-14A flottát tech demónak, de még prototípusnak se.

Az biztos, hogy az idáig átadott kb 9 darab nem egyforma T-50-es az prototípus. De nem tech demo.

Az YF-22, az X-35, az YF119-es és F119-JSF (más néven XTE68/LF1) hajtómű, ezek tech demo-k voltak, nagyon kevés közük volt a későbbi F-22-höz, F-35-höz vagy F119PW100-hoz, F135PW100/400/600-hoz.
Jó, akkor nevezzük protónak. De ettől még továbbra sem változott meg semmi abból. amit írtam. A 2010-es elképzelésekhez képest kb. 8+ éves csúszás van...
 
  • Tetszik
Reactions: Bleroka

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 578
85 074
113
Konkrét info nincs mivel a KnAAZ-ban dolgozott "kolléga" börtönben van Kínának való kémkedés vádjával.
Pár hetes hír szerint már több ezer órát repültek a protók és intenzíven tesztelik a 30-as gyártmányt is.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 457
84 446
113
Semmiféle berepülési program nem volt. Az ATF összevetés alatt alatt alig 100+ órát repültek a gépek. Legalább a wikipediáig eljuthatnál...
https://en.wikipedia.org/wiki/Lockheed_YF-22#Operational_history
https://en.wikipedia.org/wiki/Northrop_YF-23#Evaluation

Semmiféle telje berepülési program nem volt.


Jó, akkor nevezzük protónak. De ettől még továbbra sem változott meg semmi abból. amit írtam. A 2010-es elképzelésekhez képest kb. 8+ éves csúszás van...

Direkt megnéztem ha már szóba hoztad, azt írja a wiki,hogy a teljes berepülési programot letolták 3 hónap alatt ami elég intenzív és még rakétát is indítottak.

Mi ez a 8 éves csúszás?
 
M

molnibalage

Guest
Direkt megnéztem ha már szóba hoztad, azt írja a wiki,hogy a teljes berepülési programot letolták 3 hónap alatt ami elég intenzív és még rakétát is indítottak.

Mi ez a 8 éves csúszás?
  1. 2018-ra már hadrafogható 30-as hajtóműves alakulatot nyögtek be. A mostani állás alapján ez úgy 2026-ra is csoda lenne.
  2. Melyik részét nem érted azt bazdmeg, hogy nem volt berepülési program? A rakéta indítás 1 db volt és úgy, hogy célpont nem volt. Megmutatták. 1G-nél, hogy működik, de kb. ennyi. Nem berepülés volt. A flyoff 3 hónapos programját csinálták meg. Melyik részét nem érted annak, hogy egy alapszintű berepülési program egy multirole gépnél több tízezer órás történet...?
Dudi, megtennéd azt a szívességet, hogy nem pattogsz tovább...? De tényleg...
A tököm teli van hülyeségeidet. Vagy akkor higgyél, amit akarsz, csak ne szórd már a téveszméidet kérlek.
 
  • Tetszik
Reactions: Bleroka

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 587
18 577
113
Szerintem felesleges azon rugózni, hogy mit nyögtek be 10 éve. Az F-35 is éveket csúszik az eredeti tervekhez képest, a szoftver talán nég mindeg nem a végleges, a J-20-nak megkezdődött a rendszeresítése, mitad isten, nem a végleges hajtóművel. Lehet szapulni az oroszokat, de minden program folyamatos csúszásban van, az új típusok első szériái nem teljes értékűen vannak legyártva és rendszeresítve.