Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

notaricon

Well-Known Member
2016. január 7.
3 522
12 630
113
Én inkább úgy fogalmaznék, hogy a futó, aki korábban indult az egyszer csak megállt, bevárta a később indulót, majd szép lassan futott mellette, hogy az felvehesse a tempót, sőt időnként még meg is tolta picit. Aztán most már valóban fej fej mellett haladnak, de hosszú a táv még a célig, s nem tudni, hogy ki bírja majd jobban a hajrázást.
Nem. Az oroszok simán bénák. Tudhatnád.
 

weasel007

Well-Known Member
2011. július 15.
3 592
7 850
113
Az oroszok simán bénák.
russian-bear-myths-and-reality-03.jpg

Na most jól megbántottad őket :)
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
Én inkább úgy fogalmaznék, hogy a futó, aki korábban indult az egyszer csak megállt, bevárta a később indulót, majd szép lassan futott mellette, hogy az felvehesse a tempót, sőt időnként még meg is tolta picit. Aztán most már valóban fej fej mellett haladnak, de hosszú a táv még a célig, s nem tudni, hogy ki bírja majd jobban a hajrázást.
Én picit másképp fogalmaznék. Mind a két futó minden létező legális, féllegális és illegális szert magába tolt, hogy minnél gyorsabban szaladjon. Csakhogy valamiért az "öregebb" futó anyagi nhézségekkel kezdett el kűszködni, míg a "fiatalt" felvetette a pénz. A fiatal pénze révén olyan szerekhez is hozzáfért, melyekhez az öreg csak álmodott. Sőt az "öreg" sanyarú anyagi helyzete miatt arra kényszerült, hogy a saját szereiből a "fiatalnak" is eladjon, csak, hogy tudjon egy kevés élelmet venni magának. Mostanra a fiatal nagyjából beérte, de nem azért mert az öreg annyira gáláns lett volna, és nem azért mert a fiatal annyira fer játékot játszott volna. Ebbe nem szeretnék belemenni.
A lényeg, hogy a fiatalnak van pénze egy csapat trénerre, márkás felszerelésre, táplálékra, koxra, doppingra, izotóniás italokra stb. stb. míg az öreg az aprópénzt számolgatja a pénztárcája fenekén. Van még néhán öreg edzője, meg kopottas ruhája, de ha nem szerez valahonnan pénzt, hamarosan lemarad.
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 933
10 630
113
Én picit másképp fogalmaznék. Mind a két futó minden létező legális, féllegális és illegális szert magába tolt, hogy minnél gyorsabban szaladjon. Csakhogy valamiért az "öregebb" futó anyagi nhézségekkel kezdett el kűszködni, míg a "fiatalt" felvetette a pénz. A fiatal pénze révén olyan szerekhez is hozzáfért, melyekhez az öreg csak álmodott. Sőt az "öreg" sanyarú anyagi helyzete miatt arra kényszerült, hogy a saját szereiből a "fiatalnak" is eladjon, csak, hogy tudjon egy kevés élelmet venni magának. Mostanra a fiatal nagyjából beérte, de nem azért mert az öreg annyira gáláns lett volna, és nem azért mert a fiatal annyira fer játékot játszott volna. Ebbe nem szeretnék belemenni.
A lényeg, hogy a fiatalnak van pénze egy csapat trénerre, márkás felszerelésre, táplálékra, koxra, doppingra, izotóniás italokra stb. stb. míg az öreg az aprópénzt számolgatja a pénztárcája fenekén. Van még néhán öreg edzője, meg kopottas ruhája, de ha nem szerez valahonnan pénzt, hamarosan lemarad.

Ez így teljesen korrekt megfogalmazás!
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 587
18 577
113
Én picit másképp fogalmaznék. Mind a két futó minden létező legális, féllegális és illegális szert magába tolt, hogy minnél gyorsabban szaladjon. Csakhogy valamiért az "öregebb" futó anyagi nhézségekkel kezdett el kűszködni, míg a "fiatalt" felvetette a pénz. A fiatal pénze révén olyan szerekhez is hozzáfért, melyekhez az öreg csak álmodott. Sőt az "öreg" sanyarú anyagi helyzete miatt arra kényszerült, hogy a saját szereiből a "fiatalnak" is eladjon, csak, hogy tudjon egy kevés élelmet venni magának. Mostanra a fiatal nagyjából beérte, de nem azért mert az öreg annyira gáláns lett volna, és nem azért mert a fiatal annyira fer játékot játszott volna. Ebbe nem szeretnék belemenni.
A lényeg, hogy a fiatalnak van pénze egy csapat trénerre, márkás felszerelésre, táplálékra, koxra, doppingra, izotóniás italokra stb. stb. míg az öreg az aprópénzt számolgatja a pénztárcája fenekén. Van még néhán öreg edzője, meg kopottas ruhája, de ha nem szerez valahonnan pénzt, hamarosan lemarad.
Ez a történet nagyon könnyen végezheti úgy, hogy a fiatal hirtelen mindent megtudott, elért, majd vakarta a fejét, hogy hogyan tovább. Nem értette, hogy az öreg hogy jutott A-ból B-be, majd C-be és D-be. Mindegy, elérte az aktuális plafont, befutott, szarrá bulizta az agyát, ömlött a pénz mindenre is. Közben kibogozta, hogy jutunk el C-be. Aztán mire észbekapott, és megfejtette a D-be vezető utat, elfogyott a bulira való pénz, kapcsolat, klub helység, kérnék az E-t, amit nem ért. És szembe jön az "öreg", akinél ott az E. Meg az utált "faszagyerek", akire fel is nézünk, tanulunk, és imádja az E-t, miközben F-en dolgozik.
 

zolkas

Well-Known Member
2016. október 19.
5 454
13 881
113
A Su-57 összeomlása és véletlen egybeesés
19281164

colonelcassad
2019. december 24
EMj-yU0WoAI5xwm


Érdekes részlet a mai történetről, amely a Su-57 összeomlását követi a Komsomolsk-on-Amur régióban.
2012-ben egy Su-30MK2 vadászrepülőgép zuhant körülbelül ugyanazon a területen. És ami a legérdekesebb, akkor a pilóta ugyanolyan pilóta volt, mint a Su-57-en.
EMjz4spX0AAXzXa

Továbbra is megismerjük a Su-57 harcos mai Komsomolsk-on-Amur közelében lezuhant részletének részleteit. Az egyik forrásunk szerint egy tesztrepülés során, amikor a repülőgépet maximális sebességgel „hajtották”, egy integrált irányítórendszer meghibásodott. Egyes források szerint a repülőgép ellenőrizetlenül „hordóba” ment, mások szerint lapos dugóhúzóba. Ebben a pillanatban 10 kilométer magasságban volt. A pilóta két kilométer magasan harcolt a harci jármű életképességéért, de végül ki kellett dobnia. Sikeresen leszállt, kevesebb mint egy órával a katasztrófa után találtak rá és helikopterrel vett fel. A leszállás idején a hőmérséklet körülbelül 30 fok volt nulla alatt.
Amint a szerkesztőség tudomására jutott, a kormánynál ülő próbapilóta számára ez nem az első ellenőrzés nélküli irányító harci jármű bocsátása. 2012-ben a Komsomolsk-on-Amur közelében eső Su-30 legénységének része volt, és a két esemény körülményei furcsa véletlenszerűen nagyon hasonlóak.
p_ymNGdw8OLvZNVMYWnxTFZk3yzhMNZ_qvMrhkgTDoN8yhF4aW1SiksqYfeoXP-neR0JF1uJNj5QoiUElyE9VUHSqF1DCrECcVhUwdMUw9dDiZ4NBVu2ffBKcX5TmI1__BUhkdLA2JcAJLru_7npLg

A Su-30 2012. február 28-án összeomlott, Komsomolsk-on-Amur városától 130 kilométerre északra. Amikor a maximális műszeres sebességre gyorsítást hajt végre, a háttérvilágítás kialszik, amikor a levegőben feltöltik. A levegőbevezetés után ez a rész tüzet okozott a jobb motorban. Mindkét pilóta sikeresen kiszállt. Egyébként egy videót korábban tettek közzé egy ellenőrizetlen repülőgépből, amely később a taigaba zuhant.

Így vagy úgy, a következő részletek egyeznek:

Mindkét esetben az elfogadási tesztekről beszélünk, amikor a repülőgépeket maximális körülmények között tesztelték, de 2012-ben a repülőgépet tesztelték, mielőtt Vietnamba szállították;
Mindkét repülőgép összeomlott Komsomolsk északi részén, kb. Ugyanazon a területen, az egyik 130 kilométerre, a másik pedig 111 kilométerre;
Mindkét esetben a katasztrófa télen történt;
A pilóták mind a mai, mind pedig a jelenlegi kocsi után hosszabb kísérlet után szálltak ki;
A mai Su-57 pilóta pilóta szintén része volt a 2012-ben esett Su-30 legénységének;
Szerencsére mindkét esetben nem volt veszteség.
Gratulálunk a tisztelt tesztpilóta harmadik születésnapjának!

A videó ugyanazt a 2012-es katasztrófát mutatja be, amelyet egy objektív ellenőrző kamera készített.

google

Érdekes egybeesések.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 476
1 826
113
"Érdekes részlet a mai történetről, amely a Su-57 összeomlását követi a Komsomolsk-on-Amur régióban.
2012-ben egy Su-30MK2 vadászrepülőgép zuhant körülbelül ugyanazon a területen. És ami a legérdekesebb, akkor a pilóta ugyanolyan pilóta volt, mint a Su-57-en."

Nekem gyanus hogy a pilcsinek esetleg ott van a telke :)
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 457
84 446
113
"Érdekes részlet a mai történetről, amely a Su-57 összeomlását követi a Komsomolsk-on-Amur régióban.
2012-ben egy Su-30MK2 vadászrepülőgép zuhant körülbelül ugyanazon a területen. És ami a legérdekesebb, akkor a pilóta ugyanolyan pilóta volt, mint a Su-57-en."

Nekem gyanus hogy a pilcsinek esetleg ott van a telke :)

Pont ez jutott nekem is eszembe.ott a telek ráejti a vasat aztán megy sírni a kártérítésért. :D
 

zolkas

Well-Known Member
2016. október 19.
5 454
13 881
113
sajna inkább ritka madár a gyári berepülő pilóta, náluk sem mindenki alkalmas pilótának meg ugye még magasabb a kerítés mint nyugaton,
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 578
85 074
113
A 2012 eset is a gép Vietnamnak való átadása előtt történt, a berepülés-tesztrepülés is hasonló volt, mondjuk ott 20 km-re távolabb pottyant le a gép . :)
A szerencsétlen pilóta Alekszej Gorskov volt.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 578
113
A gerince akkor mostanra már kuka. Két katapultálás a maximum, akkor is, ha a legmodernebb verziójú K-36-ossal történik a dolog.
 

zolkas

Well-Known Member
2016. október 19.
5 454
13 881
113
ilyenkor nem röntgenezik meg hogy mennyire sérült vagy alapból elveszik a katonai rep engedélyét?
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 829
10 755
113
A gerince akkor mostanra már kuka. Két katapultálás a maximum, akkor is, ha a legmodernebb verziójú K-36-ossal történik a dolog.

Van akit egy katapultálás után is letiltanak orvosi okok miatt a szuperszonikus típusról, ahogy sajnos az egyik magyar MiG-29-es bemutatópilótával is történt, aki azóta a civil kisgépes repülés területén dolgozik. Van ellenpélda is, pont Oroszországból, aki kettő katapultálás után is tovább repülhet: Jurij Vascsuk. Aki az első katapultálását egy égő MiG-23UB-ből hajtotta végre, amiben még nem volt modern K-36-os. Aztán 2002-ben a híres 711-es oldalszámú, kacsaszárnyas Szu-35-ből is kattintania kellett,mert nem volt más kiút a helyzetből. Ehhez képest még a mai napig repül, és elképesztően jól. Nagy élmény volt látni tavaly a Szu-35Sz bemutatóját.
 
M

molnibalage

Guest
Van akit egy katapultálás után is letiltanak orvosi okok miatt a szuperszonikus típusról, ahogy sajnos az egyik magyar MiG-29-es bemutatópilótával is történt, aki azóta a civil kisgépes repülés területén dolgozik. Van ellenpélda is, pont Oroszországból, aki kettő katapultálás után is tovább repülhet: Jurij Vascsuk. Aki az első katapultálását egy égő MiG-23UB-ből hajtotta végre, amiben még nem volt modern K-36-os. Aztán 2002-ben a híres 711-es oldalszámú, kacsaszárnyas Szu-35-ből is kattintania kellett,mert nem volt más kiút a helyzetből. Ehhez képest még a mai napig repül, és elképesztően jól. Nagy élmény volt látni tavaly a Szu-35Sz bemutatóját.
A Crusader típusból volt, aki 3-szor kattintott.

Vagy van a fickó, aki két egymásutáni lajstromszámú A-4-ből menekült.
https://airbase.blog.hu/2014/07/24/kenyszerfurdo

Bár egyiknél sem tudom, hogy az adott pilóták repültek tovább, de a 3-kattintásosak a Crusaderen biztosan.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed