Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

notaricon

Well-Known Member
2016. január 7.
3 542
12 788
113
Én inkább úgy fogalmaznék, hogy a futó, aki korábban indult az egyszer csak megállt, bevárta a később indulót, majd szép lassan futott mellette, hogy az felvehesse a tempót, sőt időnként még meg is tolta picit. Aztán most már valóban fej fej mellett haladnak, de hosszú a táv még a célig, s nem tudni, hogy ki bírja majd jobban a hajrázást.
Nem. Az oroszok simán bénák. Tudhatnád.
 

weasel007

Well-Known Member
2011. július 15.
3 609
8 007
113
Az oroszok simán bénák.
russian-bear-myths-and-reality-03.jpg

Na most jól megbántottad őket :)
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 606
14 776
113
Én inkább úgy fogalmaznék, hogy a futó, aki korábban indult az egyszer csak megállt, bevárta a később indulót, majd szép lassan futott mellette, hogy az felvehesse a tempót, sőt időnként még meg is tolta picit. Aztán most már valóban fej fej mellett haladnak, de hosszú a táv még a célig, s nem tudni, hogy ki bírja majd jobban a hajrázást.
Én picit másképp fogalmaznék. Mind a két futó minden létező legális, féllegális és illegális szert magába tolt, hogy minnél gyorsabban szaladjon. Csakhogy valamiért az "öregebb" futó anyagi nhézségekkel kezdett el kűszködni, míg a "fiatalt" felvetette a pénz. A fiatal pénze révén olyan szerekhez is hozzáfért, melyekhez az öreg csak álmodott. Sőt az "öreg" sanyarú anyagi helyzete miatt arra kényszerült, hogy a saját szereiből a "fiatalnak" is eladjon, csak, hogy tudjon egy kevés élelmet venni magának. Mostanra a fiatal nagyjából beérte, de nem azért mert az öreg annyira gáláns lett volna, és nem azért mert a fiatal annyira fer játékot játszott volna. Ebbe nem szeretnék belemenni.
A lényeg, hogy a fiatalnak van pénze egy csapat trénerre, márkás felszerelésre, táplálékra, koxra, doppingra, izotóniás italokra stb. stb. míg az öreg az aprópénzt számolgatja a pénztárcája fenekén. Van még néhán öreg edzője, meg kopottas ruhája, de ha nem szerez valahonnan pénzt, hamarosan lemarad.
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 971
10 991
113
Én picit másképp fogalmaznék. Mind a két futó minden létező legális, féllegális és illegális szert magába tolt, hogy minnél gyorsabban szaladjon. Csakhogy valamiért az "öregebb" futó anyagi nhézségekkel kezdett el kűszködni, míg a "fiatalt" felvetette a pénz. A fiatal pénze révén olyan szerekhez is hozzáfért, melyekhez az öreg csak álmodott. Sőt az "öreg" sanyarú anyagi helyzete miatt arra kényszerült, hogy a saját szereiből a "fiatalnak" is eladjon, csak, hogy tudjon egy kevés élelmet venni magának. Mostanra a fiatal nagyjából beérte, de nem azért mert az öreg annyira gáláns lett volna, és nem azért mert a fiatal annyira fer játékot játszott volna. Ebbe nem szeretnék belemenni.
A lényeg, hogy a fiatalnak van pénze egy csapat trénerre, márkás felszerelésre, táplálékra, koxra, doppingra, izotóniás italokra stb. stb. míg az öreg az aprópénzt számolgatja a pénztárcája fenekén. Van még néhán öreg edzője, meg kopottas ruhája, de ha nem szerez valahonnan pénzt, hamarosan lemarad.

Ez így teljesen korrekt megfogalmazás!
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 704
19 075
113
Én picit másképp fogalmaznék. Mind a két futó minden létező legális, féllegális és illegális szert magába tolt, hogy minnél gyorsabban szaladjon. Csakhogy valamiért az "öregebb" futó anyagi nhézségekkel kezdett el kűszködni, míg a "fiatalt" felvetette a pénz. A fiatal pénze révén olyan szerekhez is hozzáfért, melyekhez az öreg csak álmodott. Sőt az "öreg" sanyarú anyagi helyzete miatt arra kényszerült, hogy a saját szereiből a "fiatalnak" is eladjon, csak, hogy tudjon egy kevés élelmet venni magának. Mostanra a fiatal nagyjából beérte, de nem azért mert az öreg annyira gáláns lett volna, és nem azért mert a fiatal annyira fer játékot játszott volna. Ebbe nem szeretnék belemenni.
A lényeg, hogy a fiatalnak van pénze egy csapat trénerre, márkás felszerelésre, táplálékra, koxra, doppingra, izotóniás italokra stb. stb. míg az öreg az aprópénzt számolgatja a pénztárcája fenekén. Van még néhán öreg edzője, meg kopottas ruhája, de ha nem szerez valahonnan pénzt, hamarosan lemarad.
Ez a történet nagyon könnyen végezheti úgy, hogy a fiatal hirtelen mindent megtudott, elért, majd vakarta a fejét, hogy hogyan tovább. Nem értette, hogy az öreg hogy jutott A-ból B-be, majd C-be és D-be. Mindegy, elérte az aktuális plafont, befutott, szarrá bulizta az agyát, ömlött a pénz mindenre is. Közben kibogozta, hogy jutunk el C-be. Aztán mire észbekapott, és megfejtette a D-be vezető utat, elfogyott a bulira való pénz, kapcsolat, klub helység, kérnék az E-t, amit nem ért. És szembe jön az "öreg", akinél ott az E. Meg az utált "faszagyerek", akire fel is nézünk, tanulunk, és imádja az E-t, miközben F-en dolgozik.
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 915
11 421
113
"Nekem hiszel vagy a szemednek?"
Legalább a kínaiak mutatnak képeket... szegény az aki még ennyit se tud.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: zotyek78

zolkas

Well-Known Member
2016. október 19.
5 564
14 375
113
A Su-57 összeomlása és véletlen egybeesés
19281164

colonelcassad
2019. december 24
EMj-yU0WoAI5xwm


Érdekes részlet a mai történetről, amely a Su-57 összeomlását követi a Komsomolsk-on-Amur régióban.
2012-ben egy Su-30MK2 vadászrepülőgép zuhant körülbelül ugyanazon a területen. És ami a legérdekesebb, akkor a pilóta ugyanolyan pilóta volt, mint a Su-57-en.
EMjz4spX0AAXzXa

Továbbra is megismerjük a Su-57 harcos mai Komsomolsk-on-Amur közelében lezuhant részletének részleteit. Az egyik forrásunk szerint egy tesztrepülés során, amikor a repülőgépet maximális sebességgel „hajtották”, egy integrált irányítórendszer meghibásodott. Egyes források szerint a repülőgép ellenőrizetlenül „hordóba” ment, mások szerint lapos dugóhúzóba. Ebben a pillanatban 10 kilométer magasságban volt. A pilóta két kilométer magasan harcolt a harci jármű életképességéért, de végül ki kellett dobnia. Sikeresen leszállt, kevesebb mint egy órával a katasztrófa után találtak rá és helikopterrel vett fel. A leszállás idején a hőmérséklet körülbelül 30 fok volt nulla alatt.
Amint a szerkesztőség tudomására jutott, a kormánynál ülő próbapilóta számára ez nem az első ellenőrzés nélküli irányító harci jármű bocsátása. 2012-ben a Komsomolsk-on-Amur közelében eső Su-30 legénységének része volt, és a két esemény körülményei furcsa véletlenszerűen nagyon hasonlóak.
p_ymNGdw8OLvZNVMYWnxTFZk3yzhMNZ_qvMrhkgTDoN8yhF4aW1SiksqYfeoXP-neR0JF1uJNj5QoiUElyE9VUHSqF1DCrECcVhUwdMUw9dDiZ4NBVu2ffBKcX5TmI1__BUhkdLA2JcAJLru_7npLg

A Su-30 2012. február 28-án összeomlott, Komsomolsk-on-Amur városától 130 kilométerre északra. Amikor a maximális műszeres sebességre gyorsítást hajt végre, a háttérvilágítás kialszik, amikor a levegőben feltöltik. A levegőbevezetés után ez a rész tüzet okozott a jobb motorban. Mindkét pilóta sikeresen kiszállt. Egyébként egy videót korábban tettek közzé egy ellenőrizetlen repülőgépből, amely később a taigaba zuhant.

Így vagy úgy, a következő részletek egyeznek:

Mindkét esetben az elfogadási tesztekről beszélünk, amikor a repülőgépeket maximális körülmények között tesztelték, de 2012-ben a repülőgépet tesztelték, mielőtt Vietnamba szállították;
Mindkét repülőgép összeomlott Komsomolsk északi részén, kb. Ugyanazon a területen, az egyik 130 kilométerre, a másik pedig 111 kilométerre;
Mindkét esetben a katasztrófa télen történt;
A pilóták mind a mai, mind pedig a jelenlegi kocsi után hosszabb kísérlet után szálltak ki;
A mai Su-57 pilóta pilóta szintén része volt a 2012-ben esett Su-30 legénységének;
Szerencsére mindkét esetben nem volt veszteség.
Gratulálunk a tisztelt tesztpilóta harmadik születésnapjának!

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
A videó ugyanazt a 2012-es katasztrófát mutatja be, amelyet egy objektív ellenőrző kamera készített.

google

Érdekes egybeesések.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 476
1 826
113
"Érdekes részlet a mai történetről, amely a Su-57 összeomlását követi a Komsomolsk-on-Amur régióban.
2012-ben egy Su-30MK2 vadászrepülőgép zuhant körülbelül ugyanazon a területen. És ami a legérdekesebb, akkor a pilóta ugyanolyan pilóta volt, mint a Su-57-en."

Nekem gyanus hogy a pilcsinek esetleg ott van a telke :)
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
51 510
86 768
113
"Érdekes részlet a mai történetről, amely a Su-57 összeomlását követi a Komsomolsk-on-Amur régióban.
2012-ben egy Su-30MK2 vadászrepülőgép zuhant körülbelül ugyanazon a területen. És ami a legérdekesebb, akkor a pilóta ugyanolyan pilóta volt, mint a Su-57-en."

Nekem gyanus hogy a pilcsinek esetleg ott van a telke :)

Pont ez jutott nekem is eszembe.ott a telek ráejti a vasat aztán megy sírni a kártérítésért. :D
 

zolkas

Well-Known Member
2016. október 19.
5 564
14 375
113
sajna inkább ritka madár a gyári berepülő pilóta, náluk sem mindenki alkalmas pilótának meg ugye még magasabb a kerítés mint nyugaton,
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
49 119
87 267
113
A 2012 eset is a gép Vietnamnak való átadása előtt történt, a berepülés-tesztrepülés is hasonló volt, mondjuk ott 20 km-re távolabb pottyant le a gép . :)
A szerencsétlen pilóta Alekszej Gorskov volt.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 968
68 207
113
A gerince akkor mostanra már kuka. Két katapultálás a maximum, akkor is, ha a legmodernebb verziójú K-36-ossal történik a dolog.
 

zolkas

Well-Known Member
2016. október 19.
5 564
14 375
113
ilyenkor nem röntgenezik meg hogy mennyire sérült vagy alapból elveszik a katonai rep engedélyét?
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 915
11 421
113
A gerince akkor mostanra már kuka. Két katapultálás a maximum, akkor is, ha a legmodernebb verziójú K-36-ossal történik a dolog.

Van akit egy katapultálás után is letiltanak orvosi okok miatt a szuperszonikus típusról, ahogy sajnos az egyik magyar MiG-29-es bemutatópilótával is történt, aki azóta a civil kisgépes repülés területén dolgozik. Van ellenpélda is, pont Oroszországból, aki kettő katapultálás után is tovább repülhet: Jurij Vascsuk. Aki az első katapultálását egy égő MiG-23UB-ből hajtotta végre, amiben még nem volt modern K-36-os. Aztán 2002-ben a híres 711-es oldalszámú, kacsaszárnyas Szu-35-ből is kattintania kellett,mert nem volt más kiút a helyzetből. Ehhez képest még a mai napig repül, és elképesztően jól. Nagy élmény volt látni tavaly a Szu-35Sz bemutatóját.
 
M

molnibalage

Guest
Van akit egy katapultálás után is letiltanak orvosi okok miatt a szuperszonikus típusról, ahogy sajnos az egyik magyar MiG-29-es bemutatópilótával is történt, aki azóta a civil kisgépes repülés területén dolgozik. Van ellenpélda is, pont Oroszországból, aki kettő katapultálás után is tovább repülhet: Jurij Vascsuk. Aki az első katapultálását egy égő MiG-23UB-ből hajtotta végre, amiben még nem volt modern K-36-os. Aztán 2002-ben a híres 711-es oldalszámú, kacsaszárnyas Szu-35-ből is kattintania kellett,mert nem volt más kiút a helyzetből. Ehhez képest még a mai napig repül, és elképesztően jól. Nagy élmény volt látni tavaly a Szu-35Sz bemutatóját.
A Crusader típusból volt, aki 3-szor kattintott.

Vagy van a fickó, aki két egymásutáni lajstromszámú A-4-ből menekült.
https://airbase.blog.hu/2014/07/24/kenyszerfurdo

Bár egyiknél sem tudom, hogy az adott pilóták repültek tovább, de a 3-kattintásosak a Crusaderen biztosan.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed