Katapult és katapult között óriási különbségek vannak. A legelső Martin Baker üléseket még emberrel tesztelték, ezekből volt olyan "tesztpilóta" aki tizenhétszer katapultált.
A Vulcan ötfős legénységéből csak a két pilótának volt katapultülése, a másik, mögöttük ülő három embert egy-egy mechanizmus kiforgatta a munkahelyéről, a seggük alatt felfúvódott egy-egy párna és az az illetőket belökte a lenti, ekkora már lenyílódott kabinajtó vermébe. Ez az ajtónak esés igen gyakran bordatöréssel járt, de legalább kiestek.
Velük szemben a két pilóta katapultálása a hatalmas függőleges vezérsík és a sorrend miatt (csak a három másik ember egymás utáni kiesése után mehettek el az üléseik) olyan energiával történt, hogy a pilótakarrierjüknek garantáltan vége lett, a csigolyák kompressziós törése okán.
A Vulcan ötfős legénységéből csak a két pilótának volt katapultülése, a másik, mögöttük ülő három embert egy-egy mechanizmus kiforgatta a munkahelyéről, a seggük alatt felfúvódott egy-egy párna és az az illetőket belökte a lenti, ekkora már lenyílódott kabinajtó vermébe. Ez az ajtónak esés igen gyakran bordatöréssel járt, de legalább kiestek.
Velük szemben a két pilóta katapultálása a hatalmas függőleges vezérsík és a sorrend miatt (csak a három másik ember egymás utáni kiesése után mehettek el az üléseik) olyan energiával történt, hogy a pilótakarrierjüknek garantáltan vége lett, a csigolyák kompressziós törése okán.