Egyelőre a világ jelenlegi állása szerint a Szu-35Sz az oroszok fő platformja, ez a légierő igáslova, hozzá képest a Szu-30SzM egy modernizálandó másodvonalas technika, a Szu-34-es pedig egy nagy teherbírású mozdony, amire szintén ráfér a modernizáció.
Mindez így annak ellenére is igaz, hogy ez a két utóbbi típus is az első vonalhoz tartozik és újnak számítanak.
Újak, csak nem modernek, képességeik zöme sokkal inkább a nyolcvanas évek közepi - kilencvenes évek közepi Szu-27M/Szu-35-el rokonítható, semmint a főképp a PAK-FA programból leszármaztatott Szu-35BM/Szu-35Sz.
Ez utóbbi már a 2000-es évek vívmánya.
A Szu-57 nyilván ennél is előremutatóbb konstrukció, de látva a jelen helyzetet, akármit is fog majd egyszer tudni, az nem lesz egyhamar sűrgős.
Komoly dilemma, de ha most az orosz védelmi ipart valaki felelősséggel harmonizálni szeretné, akkor a sok keverék, ilyen-olyan vadhajtást levagdosva a fent említett triót kellene homologizálni, szerintem az alábbiak szerint:
Ha már ezeket homologizálni tudják, az a Szu-57-es későbbi gyártásfelfutását nagyban megkönnyíti, mivel ezeket a rendszereket külső beszállítók adják. Nekik teljesen mindegy, hogy a megrendelés vadonat új Szu-57-esehez szól, vagy már meglévő, különféle típusok kontingensét kell ellátni. De ha nincs megrendelés, akkor gyártani sem tudnak, se a Szu-57-eshez, sem máshoz.
- A három gép kapja meg a Szu-57-esbe szánt, egyelőre fejlesztés alatt álló 30-as gyártmányjelzésű hajtóművet. Mivel ennek bekötési pontjai és mérete a 117-es hajtóművel azonosak, az pedig lényegében beépíthető az AL-31F helyére is (emlékezzetek a 710-es Szu-27M-re), ez elviekben nem lehet akadály. A TVC fúvócső helyett fix verzió kell a Szu-34-esnél. Jól látszik a Szu-57LL gépen (052), hogy a 30-as egyik jellegzetessége, a bypass zsaluzás (P&W J58/SR-71, P&W TF30/F-111...stb) már a mozgatható szekción van, de gyanítható, hogy ennek fix kialakítása sem lehet megoldhatatlan feladat az UMPO mérnökeinek.
- Az AESA radar szintén átemelendő. Ennek jelenlegi antennamérete befér a fenti három típus különféle orrkúpja alá, ám a kérdés az, hogy a megfelelő hűtés kialakítható-e a sárkányon belül.
- Átemelendő a MAWS és ezen felül a kabin kialakítása is.
Mi a velemenyed arról,hogy nem a Felon rendszereit(hajtómű,radar stb...)építik be a két Szuhojba, hanem a SZU-35Sz már meglevő rendszereit?Ezek azért ma is és még legalább egy évtizedig megfelelően modernek lesznek.A maradék pézt(ugye ez olcsóbb lenne mint a SZU-57 rendszerei)pedig a Felonra fordítanák?